HNILICA, Jiří and Naděžda PETRŮ. STUDIE mezi rodinnými firmami, průzkum kvality rodinného podnikání (výzkumná zpráva). (STUDIES among family businesses, family business quality survey (research report).). 1st ed. Praha: VŠE, Centrum pro rodinné firmy. 39 pp. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name STUDIE mezi rodinnými firmami, průzkum kvality rodinného podnikání (výzkumná zpráva).
Name in Czech STUDIE mezi rodinnými firmami, průzkum kvality rodinného podnikání (výzkumná zpráva).
Name (in English) STUDIES among family businesses, family business quality survey (research report).
Authors HNILICA, Jiří and Naděžda PETRŮ.
Edition 1. vyd. Praha, 39 pp. 2021.
Publisher VŠE, Centrum pro rodinné firmy
Other information
Original language Czech
Type of outcome Research report
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit University of Finance and Administration
Keywords (in Czech) rodinné podnikání, kvalita, management, nástupnictví, správa majetku
Keywords in English family business, quality, management, succession, property management
Tags AR 2021-2022, odmeny_2022
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 7/7/2022 07:07.
Abstract
Obecným posláním Národní ceny České republiky za kvalitu v rodinném podnikání je ocenit kvalitu v oblasti manažerských, ekonomicko-finančních a administrativně-psychologicko-právních aktivit, následně zviditelnit úspěšné české rodinné podniky. Přínosem pro účastníky je prostřednictvím individuální zpětné vazby získat hodnocení a doporučení nezávislé poroty pro rozvoj svého podnikání v budoucnu. Rodinné podniky získávají objektivní pohled na úroveň kvality svého podnikání a zejména ty oceněné by měly být podnikatelským vzorem pro ostatní podnikatelské subjekty. Prostřednictvím výstupů výzkumné zprávy je možno podpořit společenské povědomí o významu této formy podnikání, zvýšit prestiž rodinných podniků v očích široké veřejnosti, apelovat na atributy hodnot a podnikatelské etiky, podpořit sebevědomí nastupující generace při jejich cestě k budování konkurenceschopných rodinných podniků.
Abstract (in English)
The general mission of the National Award of the Czech Republic for quality in family business is to recognize quality in the area of managerial, economic-financial and administrative-psychological-legal activities, and subsequently to raise the profile of successful Czech family businesses. The benefit for the participants is through individual feedback to obtain the evaluation and recommendations of an independent jury for the development of their business in the future. Family businesses gain an objective view of the level of quality of their business and especially the award-winning ones should be a business model for other business entities. Through the outputs of the research report it is possible to support social awareness of the importance of this form of business, increase the prestige of family businesses in the eyes of the general public, appeal to attributes of values and business ethics, support the confidence of the next generation on their way to building competitive family businesses.
PrintDisplayed: 20/4/2024 04:50