CHLUMSKÁ, Zuzana and Vlastimil JANDUS. Behavioral aspects of asset management in relation of financial literacy. In Otakar Schlossberger. Financial Markets 2021 - innovation and sustainability. 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s. p. 41-51. ISBN 978-80-7408-233-7. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Behavioral aspects of asset management in relation of financial literacy
Name in Czech Behaviorální aspekty při správě aktiv s ohledem na finanční gramotnost
Authors CHLUMSKÁ, Zuzana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Vlastimil JANDUS (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Praha, Financial Markets 2021 - innovation and sustainability, p. 41-51, 11 pp. 2021.
Publisher Vysoká škola finanční a správní, a.s.
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50201 Economic Theory
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/04274644:_____/21:#0000836
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-7408-233-7
Keywords (in Czech) behaviorální finance, psychologie, bankovnictví, finanční gramotnost, investiční profil
Keywords in English behavioral finances; psychology; banking; financial literacy; investment profile
Tags AR 2021-2022, odmeny_2022, POZNÁMKA, RIV_2022, xD2
Changed by Changed by: Pavlína Ondrová, učo 17661. Changed: 22/3/2022 12:53.
Abstract
People have to make financial decisions concerning their expenses and savings on daily basis. However, they frequently decide upon their feelings and emotions instead of their respective knowledge and reason. Behavioral economy deals with the psychological impetuses of man and relevant social influences. Contemporary consumer has a number of options how to get to a decision. The objective of this paper is the analysis of a sample of 100 clients of a chosen company, their profile and chosen investment service with the aim to understand the basic elements of behavioral economy.
Abstract (in Czech)
Lidé musí denně činit finanční rozhodnutí o svých výdajích a úsporách. Často však rozhodují na základě svých pocitů a emocí místo svých znalostí a rozumu. Behaviorální ekonomie se zabývá psychologickými podněty člověka a relevantními sociálními vlivy. Současný spotřebitel má řadu možností, jak se rozhodnout. Cílem tohoto příspěvku je analýza vzorku 100 klientů vybrané společnosti, jejich profilu a zvolené investiční služby s cílem porozumět základním prvkům behaviorální ekonomiky.
PrintDisplayed: 29/3/2024 12:27