KUPEC, Václav, Eva ČAPOŠOVÁ and Přemysl PÍSAŘ. Modern Strategy and Challenges of Management in Cultural Institution. Krakow: Research and Publishing Institute for Security and Defence Studies. University of Public and Individual Security “Apeiron” in Krakow. 96 pp. ISBN 978-83-64035-76-0. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Modern Strategy and Challenges of Management in Cultural Institution
Name in Czech Moderní strategie a výzvy managementu v kulturních institucích
Authors KUPEC, Václav (203 Czech Republic, guarantor), Eva ČAPOŠOVÁ (203 Czech Republic) and Přemysl PÍSAŘ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Krakow, 96 pp. 2021.
Publisher Research and Publishing Institute for Security and Defence Studies. University of Public and Individual Security “Apeiron” in Krakow
Other information
Original language English
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/04274644:_____/21:#0000874
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-83-64035-76-0
Keywords (in Czech) management; kulturní instituce; strategie řízení
Keywords in English management; management strategies; cultural institutions
Tags AR 2021-2022, odmeny_2022, POZNÁMKA, RIV_2023, xB1
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jitka Štruncová, učo 38491. Changed: 7/2/2023 14:43.
Abstract
Cultural institutions are an important part of our modern society. Social processes are determined by culture, which shapes our present and prepares us for the future. Cultural institutions are also an integral element of the economic environment and therefore need to be managed with innovative management strategies. Management, that interdisciplinary field that conceptually develops the leadership of cultural institutions. Management, which puts strategic vision at the forefront, taking into account long-term rationalization and process efficiency. And management, whose model comes full circle in cultural institutions – cultural institutions influence society, which influences cultural institutions. The present monograph selects interdisciplinary areas that need to be systematized and symbiotically addressed in the context of the management of cultural institutions. The first area is the issue of modern auditing, focusing on audit diagnosis of cultural institutions with elimination of the risks that occur in the cultural environment. The subsequent area is the issue of human resources, their development, and their inspirational leadership, because employees have a direct impact on the quality of services and customer satisfaction. The last area is a system of controlling that can naturally react to changes in the cultural environment, not excluding pandemic impacts.
Abstract (in Czech)
Kulturní instituce jsou významnou součástí naší moderní společnosti. Společenské procesy jsou totiž determinovány kulturou, která formuje naši současnost a připravuje nás na budoucnost. Kulturní instituce jsou také nedílným prvkem ekonomického prostředí a je proto potřeba je řídit inovativními strategiemi managementu. Management, coby interdisciplinární vědní obor, který konceptuálně rozvíjí řízení kulturních institucí. Management, který staví do popředí strategické vize s přihlédnutím k dlouhodobé racionalizaci a procesní efektivitě. A management, jehož model se v kulturních institucí kruhově uzavírá – kulturní instituce ovlivňují společnost, která ovlivňuje kulturní instituce. Předkládaná monografie vybírá interdisciplinární oblasti, které je nutné systematizovat a symbioticky zpracovat v kontextu managementu kulturních institucí. První oblastí je problematika moderního auditu zaměřujícího se na auditní diagnostiku kulturních institucích s eliminací rizik, která se v kulturním prostředí vyskytují. Navazující oblastí je problematika lidských zdrojů, jejich rozvoje a inspirativního leadershipu, protože zaměstnanci mají přímý vliv na kvalitu poskytovaných služeb a spokojenost zákazníků. Neposlední oblastí je systém controllingu, který dokáže přirozeně reagovat na změny v kulturním prostředí, pandemické dopady nevyjímaje.
PrintDisplayed: 28/3/2024 12:46