VSFS:B_DM Direct marketing - Course Information
B_DM Direct marketing
University of Finance and AdministrationSummer 2010
- Extent and Intensity
- 1/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Pavel Klička, PhD. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Ondřej Pešek (seminar tutor)
PhDr. Petr Váňa (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Petr Váňa
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- B_DM/cMKL: each odd Tuesday 12:15–12:59 K311, each odd Tuesday 13:00–13:45 K311, P. Klička
B_DM/cMKLks: Thu 11. 2. 19:15–20:45 K203, Thu 11. 3. 17:30–19:00 K203, 19:15–20:45 K203, P. Klička
B_DM/cMMO: each odd Monday 8:45–9:29 M01, each odd Monday 9:30–10:15 M01, V. Kunz
B_DM/cM1PH: each odd Monday 12:15–12:59 E126, each odd Monday 13:00–13:45 E126, O. Pešek
B_DM/cM2PH: each even Monday 12:15–12:59 E126, each even Monday 13:00–13:45 E126, O. Pešek
B_DM/cM3PH: each odd Monday 10:30–11:14 E126, each odd Monday 11:15–12:00 E126, O. Pešek
B_DM/cM4PH: each odd Monday 8:45–9:29 E126, each odd Monday 9:30–10:15 E126, O. Pešek
B_DM/pMKL: each even Tuesday 12:15–12:59 K311, each even Tuesday 13:00–13:45 K311, P. Klička
B_DM/pMMO: each even Monday 8:45–9:29 M01, each even Monday 9:30–10:15 M01, V. Kunz
B_DM/pMPH: each even Monday 10:30–11:14 E007KC, each even Monday 11:15–12:00 E007KC, O. Pešek
B_DM/uM1aPH: Tue 16. 2. 15:45–17:15 E225, Tue 9. 3. 17:30–19:00 E225, Tue 16. 3. 19:15–20:45 E225, P. Váňa
B_DM/uM1bPH: Tue 2. 3. 17:30–19:00 E227, Tue 9. 3. 19:15–20:45 E227, Tue 16. 3. 17:30–19:00 E227, P. Váňa
B_DM/vMMO: Fri 5. 2. 15:30–17:00 M14, 17:15–18:45 M14, Fri 19. 2. 13:45–15:15 M15, V. Kunz
B_DM/vM2PH: Sat 6. 2. 9:45–11:15 E125, 11:30–13:00 E125, Fri 5. 3. 15:30–17:00 E125, P. Váňa
B_DM/vM3PH: Fri 5. 2. 15:30–17:00 E126, Sat 20. 2. 14:00–15:30 E126, 15:45–17:15 E126, P. Váňa
B_DM/vM4PH: Fri 5. 2. 17:15–18:45 E127, Fri 19. 2. 15:30–17:00 E127, 17:15–18:45 E127, P. Váňa - Prerequisites (in Czech)
- Základní znalost jednotlivých nástrojů marketingové komunikace a její umístění do marketingového mixu
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing Communication (programme VSFS, B-EKM) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Historický vývoj obsahu a pojem direct marketing. Základy direct marketingu v teorii a praxi jak ve světě, tak i v ČR. Ústřední pojmy a metody, hlavní ekonomické a etické problémy v přímém marketingu a jejich řešení. Cvičení a praktické tipy vytváření specializovaného adresáře, plánování úspěšného mailingu a realizace dalších direct marketingových akcí. Přehled metod a jejich uplatnění v oblastech marketingové komunikace.
- Syllabus (in Czech)
- Základní tematické celky: Přímý marketing jako komunikační technika.
- Cíle přímého marketingu a cílové skupiny.
- Média a nástroje přímého marketingu.
- CRM jako partner přímého marketingu.
- Marketing vztahů – marketing zaměřený na stávající zákazníky.
- Databázový marketing.
- Marketing 21. století.
- Vyhodnocení ziskovosti přímých médií.
- Marketingový plán.
- Společenské a etické problémy využívání přímého marketingu.
- Globální direct marketing.
- Asociace direct marketingu v ČR.
- Praktická cvičení ve formě workshopů.
- Zákony a direct marketing.
- Literature
- required literature
- Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press, 2003.
- Váňa, P.: Direct marketing v teorii a praxi (I., II., III.). Praha: Váňa-Omega, 2. upr. vyd., 2006 (1. vyd. Management Press, 1994).
- Frey, P.: Marketingová komunikace. Praha: Management Press, 2005.
- recommended literature
- Wunderman, L.: Direkt marketing. Praha: Grada, 2004.
- Kotler, P.: Marketing management. Praha: Grada, 2001.
- Foret, M.: Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2003.
- Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000.
- Pelsmacker, De P.,Geuens, M., Bergh Van den J.: Marketingová komunikace.Praha:Grada, 2003.
- not specified
- www.vsfs.cz/knihovna
- www.knihovna.vsfs.cz/info/volne_eiz.html
- www.admaz.cz (web Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu, Praha)
- www.idirekt.cz (web časopisu DIREKT, Praha)
- Teaching methods (in Czech)
- Vyučující metody: přednášky a cvičení Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Assessment methods (in Czech)
- Metody hodnocení: zápočet (z, 2 kr.) Každý student vypracuje a odevzdá seminární práci: Návrh plánu DM kampaně sprodejním poštovním mailingem, jeho cíle a součásti, cílové skupiny (adresy), rozupočet, timing, CPO, BEP (efektivnost), 3-4 strany. Podmínkou udělení zápočtu je úspěšné obhájení seminární práce, účast a aktivita na cvičeních a rovněž 60% úspěšnost písemného testu základních znalostí přímého marketingu. Test s uzavřenými otázkami, ověřující osvojení základních znalostí a pojmů (28 otázek s bodovým hodnocením). Okruhy otázek: Základní pojmy, přehled o DM ve světě, rozvoj a aktuální stav v ČR. Vhodnost použití DM, porovnání s jinými metodami, hlavní přednosti. Které úkoly řeší přímý marketing, získávání zákazníků, péče o zákazníky. Uplatnění DM v oblasti B2C a B2B, formy – média přímého marketingu. Cílové skupiny, charakteristiky a znaky B2C a B2B, ochrana osobních údajů. Zdroje adres, správnost dat. Příprava direct marketingové akce, plánování, break-even-point. Mailing a jeho součásti, dopis jako „superprodavač“. Realizace mailingu – rozpočet, efektivnost (CPO, BEP), výroba tiskovin, papír, obálka, kompletace.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6hodin/semestr.
- Enrolment Statistics (Summer 2010, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2010/B_DM