B_DM Direct marketing

University of Finance and Administration
Summer 2010
Extent and Intensity
1/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Pavel Klička, PhD. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Ondřej Pešek (seminar tutor)
PhDr. Petr Váňa (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Petr Váňa
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_DM/cMKL: each odd Tuesday 12:15–12:59 K311, each odd Tuesday 13:00–13:45 K311, P. Klička
B_DM/cMKLks: Thu 11. 2. 19:15–20:45 K203, Thu 11. 3. 17:30–19:00 K203, 19:15–20:45 K203, P. Klička
B_DM/cMMO: each odd Monday 8:45–9:29 M01, each odd Monday 9:30–10:15 M01, V. Kunz
B_DM/cM1PH: each odd Monday 12:15–12:59 E126, each odd Monday 13:00–13:45 E126, O. Pešek
B_DM/cM2PH: each even Monday 12:15–12:59 E126, each even Monday 13:00–13:45 E126, O. Pešek
B_DM/cM3PH: each odd Monday 10:30–11:14 E126, each odd Monday 11:15–12:00 E126, O. Pešek
B_DM/cM4PH: each odd Monday 8:45–9:29 E126, each odd Monday 9:30–10:15 E126, O. Pešek
B_DM/pMKL: each even Tuesday 12:15–12:59 K311, each even Tuesday 13:00–13:45 K311, P. Klička
B_DM/pMMO: each even Monday 8:45–9:29 M01, each even Monday 9:30–10:15 M01, V. Kunz
B_DM/pMPH: each even Monday 10:30–11:14 E007KC, each even Monday 11:15–12:00 E007KC, O. Pešek
B_DM/uM1aPH: Tue 16. 2. 15:45–17:15 E225, Tue 9. 3. 17:30–19:00 E225, Tue 16. 3. 19:15–20:45 E225, P. Váňa
B_DM/uM1bPH: Tue 2. 3. 17:30–19:00 E227, Tue 9. 3. 19:15–20:45 E227, Tue 16. 3. 17:30–19:00 E227, P. Váňa
B_DM/vMMO: Fri 5. 2. 15:30–17:00 M14, 17:15–18:45 M14, Fri 19. 2. 13:45–15:15 M15, V. Kunz
B_DM/vM2PH: Sat 6. 2. 9:45–11:15 E125, 11:30–13:00 E125, Fri 5. 3. 15:30–17:00 E125, P. Váňa
B_DM/vM3PH: Fri 5. 2. 15:30–17:00 E126, Sat 20. 2. 14:00–15:30 E126, 15:45–17:15 E126, P. Váňa
B_DM/vM4PH: Fri 5. 2. 17:15–18:45 E127, Fri 19. 2. 15:30–17:00 E127, 17:15–18:45 E127, P. Váňa
Prerequisites (in Czech)
Základní znalost jednotlivých nástrojů marketingové komunikace a její umístění do marketingového mixu
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Historický vývoj obsahu a pojem direct marketing. Základy direct marketingu v teorii a praxi jak ve světě, tak i v ČR. Ústřední pojmy a metody, hlavní ekonomické a etické problémy v přímém marketingu a jejich řešení. Cvičení a praktické tipy vytváření specializovaného adresáře, plánování úspěšného mailingu a realizace dalších direct marketingových akcí. Přehled metod a jejich uplatnění v oblastech marketingové komunikace.
Syllabus (in Czech)
  • Základní tematické celky: Přímý marketing jako komunikační technika.
  • Cíle přímého marketingu a cílové skupiny.
  • Média a nástroje přímého marketingu.
  • CRM jako partner přímého marketingu.
  • Marketing vztahů – marketing zaměřený na stávající zákazníky.
  • Databázový marketing.
  • Marketing 21. století.
  • Vyhodnocení ziskovosti přímých médií.
  • Marketingový plán.
  • Společenské a etické problémy využívání přímého marketingu.
  • Globální direct marketing.
  • Asociace direct marketingu v ČR.
  • Praktická cvičení ve formě workshopů.
  • Zákony a direct marketing.
Literature
    required literature
  • Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press, 2003.
  • Váňa, P.: Direct marketing v teorii a praxi (I., II., III.). Praha: Váňa-Omega, 2. upr. vyd., 2006 (1. vyd. Management Press, 1994).
  • Frey, P.: Marketingová komunikace. Praha: Management Press, 2005.
    recommended literature
  • Wunderman, L.: Direkt marketing. Praha: Grada, 2004.
  • Kotler, P.: Marketing management. Praha: Grada, 2001.
  • Foret, M.: Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2003.
  • Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000.
  • Pelsmacker, De P.,Geuens, M., Bergh Van den J.: Marketingová komunikace.Praha:Grada, 2003.
    not specified
  • www.vsfs.cz/knihovna
  • www.knihovna.vsfs.cz/info/volne_eiz.html
  • www.admaz.cz (web Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu, Praha)
  • www.idirekt.cz (web časopisu DIREKT, Praha)
Teaching methods (in Czech)
Vyučující metody: přednášky a cvičení Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Assessment methods (in Czech)
Metody hodnocení: zápočet (z, 2 kr.) Každý student vypracuje a odevzdá seminární práci: Návrh plánu DM kampaně sprodejním poštovním mailingem, jeho cíle a součásti, cílové skupiny (adresy), rozupočet, timing, CPO, BEP (efektivnost), 3-4 strany. Podmínkou udělení zápočtu je úspěšné obhájení seminární práce, účast a aktivita na cvičeních a rovněž 60% úspěšnost písemného testu základních znalostí přímého marketingu. Test s uzavřenými otázkami, ověřující osvojení základních znalostí a pojmů (28 otázek s bodovým hodnocením). Okruhy otázek: Základní pojmy, přehled o DM ve světě, rozvoj a aktuální stav v ČR. Vhodnost použití DM, porovnání s jinými metodami, hlavní přednosti. Které úkoly řeší přímý marketing, získávání zákazníků, péče o zákazníky. Uplatnění DM v oblasti B2C a B2B, formy – média přímého marketingu. Cílové skupiny, charakteristiky a znaky B2C a B2B, ochrana osobních údajů. Zdroje adres, správnost dat. Příprava direct marketingové akce, plánování, break-even-point. Mailing a jeho součásti, dopis jako „superprodavač“. Realizace mailingu – rozpočet, efektivnost (CPO, BEP), výroba tiskovin, papír, obálka, kompletace.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2008, Summer 2009, Summer 2011, summer 2012, Summer 2013, Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2010, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2010/B_DM