B_DM Direct Marketing

University of Finance and Administration
summer 2012
Extent and Intensity
1/1. 5 credit(s). Recommended Type of Completion: zk (examination). Other types of completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Pavel Klička, PhD. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Martina Švecová, MSc (seminar tutor)
PhDr. Petr Váňa (seminar tutor)
PhDr. Adolf Vodrážka (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Petr Váňa
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_DM/cMMO: each odd Monday 8:00–8:44 M27, each odd Monday 8:45–9:29 M27, V. Kunz
B_DM/cM1PH: each even Thursday 10:30–11:14 E129, each even Thursday 11:15–12:00 E129, A. Vodrážka
B_DM/cM2PH: each even Thursday 12:15–12:59 E129, each even Thursday 13:00–13:45 E129, A. Vodrážka
B_DM/cM3PH: each odd Thursday 17:30–18:14 E129, each odd Thursday 18:15–19:00 E129, M. Švecová
B_DM/cM4PH: each odd Wednesday 15:45–16:29 E123, each odd Wednesday 16:30–17:15 E123, M. Švecová
B_DM/pMMO: each even Monday 8:00–8:44 M27, each even Monday 8:45–9:29 M27, V. Kunz
B_DM/pMPH: each odd Monday 14:00–14:44 E007KC, each odd Monday 14:45–15:30 E007KC, P. Klička
B_DM/uMKL: Tue 27. 3. 17:30–19:00 K203, 19:15–20:45 K203, Tue 17. 4. 17:30–19:00 K212, 19:15–20:45 K212, P. Klička
B_DM/uMPH: Tue 28. 2. 15:45–17:15 E124, 17:30–19:00 E124, Tue 13. 3. 14:00–15:30 E124, 15:45–17:15 E124, P. Váňa
B_DM/vMMO: Fri 10. 2. 13:45–15:15 M15, 15:30–17:00 M15, Fri 24. 2. 13:45–15:15 M14, 15:30–17:00 M14, V. Kunz
B_DM/vM2PH: Fri 24. 2. 13:45–15:15 E225, 15:30–17:00 E225, Fri 9. 3. 13:45–15:15 E225, Fri 13. 4. 15:30–17:00 E225, P. Váňa
B_DM/vM3PH: Sat 10. 3. 11:30–13:00 E227, 14:00–15:30 E227, Fri 23. 3. 13:45–15:15 E227, 15:30–17:00 E227, P. Váňa
Prerequisites (in Czech)
Základní znalost jednotlivých nástrojů marketingové komunikace a její umístění do marketingového mixu
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Stejné pro obě formy studia. Cíl kurzu: Na závěr kurzu student bude znát základní historický vývoj obsahu a porozumí pojmu direct marketing. Seznámí se se základy direct marketingu v teorii a praxi jak ve světě, tak i v ČR.;
Bude schopen vyložit ústřední pojmy a metody, hlavní ekonomické a etické problémy v přímém marketingu a použít je při řešení praktických úkolů.;
Na podkladě cvičení a praktických tipů bude schopen vytvářet jednoduché specializované adresáře, plánovat úspěšný mailing a realizovat další direct marketingové akce.;
Bude znát základní metody DM a jejich uplatnění v oblastech marketingové komunikace.
Syllabus (in Czech)
  • Základní tematické celky:
  • Přímý marketing jako komunikační technika.
  • Cíle přímého marketingu a cílové skupiny.
  • Média a nástroje přímého marketingu.
  • CRM jako partner přímého marketingu.
  • Marketing vztahů – marketing zaměřený na stávající zákazníky.
  • Databázový marketing.
  • Marketing 21. století.
  • Vyhodnocení ziskovosti přímých médií.
  • Marketingový plán.
  • Společenské a etické problémy využívání přímého marketingu.
  • Globální direct marketing.
  • Asociace direct marketingu v ČR.
  • Praktická cvičení ve formě workshopů.
  • Zákony a direct marketing.
Literature
    required literature
  • Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press, 2003
  • VÁŇA, Petr, Dušan PAVLŮ and ET AL. Jak získat nové zákazníky – Direct marketing v teorii a praxi. Online. 2nd ed. Praha: OMEGA, 2006. 128 pp. ISBN 80-903726-1-9. [citováno 2024-04-24] info
    recommended literature
  • WUNDERMAN, L. Direct marketing (Being Direct: Making Advertising Pay). Online. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004. ISBN 80-247-0731-4. [citováno 2024-04-24] info
  • PŘIKRYLOVÁ, J and H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Online. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. [citováno 2024-04-24] info
  • FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Online. Vydání 2., rozšířené. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-160-7. [citováno 2024-04-24] info
  • Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000
  • Foret, M.: Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2003
  • Pelsmacker, De P.,Geuens, M., Bergh Van den J.: Marketingová komunikace.Praha:Grada, 2003
  • KOTLER, P. Marketing Management. Online. Praha: Grada Publishing, 2001, [citováno 2024-04-24] info
  • www.vsfs.cz/knihovna
  • www.knihovna.vsfs.cz/info/volne_eiz.html
  • www.admaz.cz (web Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu, Praha)
    not specified
  • www.idirekt.cz (web časopisu DIREKT, Praha)
Teaching methods (in Czech)
Vyučující metody: přednášky a cvičení. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Assessment methods (in Czech)
Metody hodnocení: zápočet a ústní zkouška (z/ZK, 5 kr.) Každý student vypracuje a odevzdá seminární práci: Návrh plánu DM kampaně s prodejním poštovním mailingem, jeho cíle a součásti, cílové skupiny (adresy), rozpočet, timing, CPO, BEP (efektivnost), 3-4 strany. Podmínkou udělení zápočtu je úspěšné obhájení seminární práce, účast a aktivita na cvičeních a rovněž 60% úspěšnost písemného testu základních znalostí přímého marketingu. Test s uzavřenými otázkami, ověřující osvojení základních znalostí a pojmů (24 otázek s bodovým hodnocením). Okruhy otázek: Základní pojmy, přehled o DM ve světě, rozvoj a aktuální stav v ČR. Vhodnost použití DM, porovnání s jinými metodami, hlavní přednosti. Které úkoly řeší přímý marketing, získávání zákazníků, péče o zákazníky. Uplatnění DM v oblasti B2C a B2B, formy – média přímého marketingu. Cílové skupiny, charakteristiky a znaky B2C a B2B, ochrana osobních údajů. Zdroje adres, správnost dat. Příprava direct marketingové akce, plánování, break-even-point. Mailing a jeho součásti, dopis jako „superprodavač“. Realizace mailingu – rozpočet, efektivnost (CPO, BEP), výroba tiskovin, papír, obálka, kompletace. Po zápočtu následuje ústní zkouška, stejný okruh otázek jako test.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin KS/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2008, Summer 2009, Summer 2010, Summer 2011, Summer 2013, Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (summer 2012, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2012/B_DM