B_Rek_1 Advertisement 1

University of Finance and Administration
Summer 2010
Extent and Intensity
2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
JUDr. Petr Majerik (lecturer)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_Rek_1/cMKLks: Thu 18. 2. 15:45–17:15 K203, Thu 4. 3. 14:00–15:30 K203, 15:45–17:15 K203, D. Pavlů
B_Rek_1/pMKL: each even Tuesday 8:45–9:29 K211, each even Tuesday 9:30–10:15 K211, each even Tuesday 10:30–11:14 K211, each even Tuesday 11:15–12:00 K211, D. Pavlů
B_Rek_1/pMMO: each odd Tuesday 10:30–11:14 M24, each odd Tuesday 11:15–12:00 M24, each odd Tuesday 12:15–12:59 M24, each odd Tuesday 13:00–13:45 M24, D. Pavlů
B_Rek_1/pMPH: Wed 14:00–14:44 E007KC, Wed 14:45–15:30 E007KC, D. Pavlů
B_Rek_1/uM1aPH: Tue 16. 3. 17:30–19:00 E225, Tue 23. 3. 17:30–19:00 E225, Tue 30. 3. 17:30–19:00 E225, P. Majerik
B_Rek_1/uM1bPH: Tue 16. 2. 17:30–19:00 E227, Tue 23. 2. 17:30–19:00 E227, Tue 6. 4. 14:00–15:30 E227, P. Majerik
B_Rek_1/vMMO: Sat 20. 2. 9:45–11:15 M25, 11:30–13:00 M25, Sat 10. 4. 9:45–11:15 M17, D. Pavlů
B_Rek_1/vM2PH: Fri 5. 2. 17:15–18:45 E125, Sat 20. 2. 9:45–11:15 E125, 11:30–13:00 E125, P. Majerik
B_Rek_1/vM3PH: Fri 19. 2. 17:15–18:45 E126, Fri 19. 3. 15:30–17:00 E126, 17:15–18:45 E126, P. Majerik
B_Rek_1/vM4PH: Fri 9. 4. 15:30–17:00 E127, 17:15–18:45 E127, Fri 23. 4. 15:30–17:00 E127, P. Majerik
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Předmět je koncipován jako dvousemestrální: v prvním semestru se posluchači seznamují se specifikou reklamy jako historicky nejstarším nástrojem marketingové komunikace, s reklamními médii, prostředky, specifikou rolí jednotlivých specializovaných agentur apod. Na konci semestru budou studenti schopni analyzovat a kriticky hodnotit reklamní komunikáty, získají přehled o české a světové reklamní scéně, budou umět sestavit rámcový plán reklamní akce včetně plánování médií. Druhý semestr předmětu je věnován praktické aplikaci nabytých vědomostí v cvičné studentské komunikační agentuře.
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Reklama- definice, pojmy, základní vymezení
  • Vývojové etapy reklamy - návaznost na strojovou hromadnou výrobu a počátek masové produkce v USA a dalších vyspělých zemích
  • Vznik reklamních agentur, jejich role, profilace, současná tvář
  • Reklama jako součást integrované marketingové komunikace - klesající role reklamy v IMK
  • Mediální svět - hlavní nosič reklamního poselství - současná struktura a trendy mediálních nosičů v ČR a ve světě
  • Specifika reklamy v tisku, rozhlase, televizi, filmu, OOH, na internetu.
  • Zadavatel a reklamní akce - role klientského briefu jako východiska pro strategii a kreativitu
  • Reklamní kampaň - její podstata, vliv a způsoby hodnocení efektivnosti
  • Nové trendy v reklamním působení, role celebrit jako nosičů reklamního apelu.
  • Národní kultura a její odraz v reklamě.
Literature
    required literature
  • CLOW,K.E., BACK,D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press 2008, ISBN 978-80-251-1769-9
  • • PELSMACKER, P.D., GEUENS, M., BERGH, J.: Marketingová komunikace, Praha Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0254-1, stran 600
    recommended literature
  • KOTLER, P.: Marketing management, Praha Grada Publishing 2001, ISBN 80-247-0016-6, stran 719. – tematika reklamy
Teaching methods (in Czech)
Přednáška s praktickými ukázkami.
Assessment methods (in Czech)
Metody hodnocení: z (zápočet, 2 kr.) Předmět je zakončen zápočtem: • Zápočet bude získán za úspěšné absolvování vědomostního testu, jehož tematické okruhy budou vycházet z probírané tematiky a samostudia odborných statí v profesním tisku, na něž budou studenti průběžně upozorňováni. Studenti obdrží počátkem dubna cca 60 tematických okruhů analyzované problematiky, z nichž bude naformulováno 11 otázek, na něž budou studenti odpovídat v písemném testu o délce 50 minut. Maximální bodový zisk 110 bodů, pro získání zápočtu je třeba získat nejméně 60 bodů. Test bude v PS napsán v prvním týdnu zkouškového období, v KS taktéž počátkem řádného zkouškového období pro prezenční studenty. Za splnění potřebného počtu bodů získají studenti ocenění v tomto rozložení. A=110 – 100, B= 99-90, C= 89-80, D= 79-70, E= 69-60, MÉNĚ NEŽ 60 = opakování testu. Známkové ocenění uvádíme pro orientaci míry zvládnutí látky.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on completion of the course: Zápočet je udělen za získání potřebného množství bodů ve vědomostním testu
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Summer 2008, Winter 2008, Summer 2009, Summer 2011, Winter 2011, summer 2012.
  • Enrolment Statistics (Summer 2010, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2010/B_Rek_1