B_Rek_1 Advertisement 1

University of Finance and Administration
Summer 2010
Extent and Intensity
2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
JUDr. Petr Majerik (lecturer)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_Rek_1/cMKLks: Thu 18. 2. 15:45–17:15 K203, Thu 4. 3. 14:00–15:30 K203, 15:45–17:15 K203, D. Pavlů
B_Rek_1/pMKL: each even Tuesday 8:45–9:29 K211, each even Tuesday 9:30–10:15 K211, each even Tuesday 10:30–11:14 K211, each even Tuesday 11:15–12:00 K211, D. Pavlů
B_Rek_1/pMMO: each odd Tuesday 10:30–11:14 M24, each odd Tuesday 11:15–12:00 M24, each odd Tuesday 12:15–12:59 M24, each odd Tuesday 13:00–13:45 M24, D. Pavlů
B_Rek_1/pMPH: Wed 14:00–14:44 E007KC, Wed 14:45–15:30 E007KC, D. Pavlů
B_Rek_1/uM1aPH: Tue 16. 3. 17:30–19:00 E225, Tue 23. 3. 17:30–19:00 E225, Tue 30. 3. 17:30–19:00 E225, P. Majerik
B_Rek_1/uM1bPH: Tue 16. 2. 17:30–19:00 E227, Tue 23. 2. 17:30–19:00 E227, Tue 6. 4. 14:00–15:30 E227, P. Majerik
B_Rek_1/vMMO: Sat 20. 2. 9:45–11:15 M25, 11:30–13:00 M25, Sat 10. 4. 9:45–11:15 M17, D. Pavlů
B_Rek_1/vM2PH: Fri 5. 2. 17:15–18:45 E125, Sat 20. 2. 9:45–11:15 E125, 11:30–13:00 E125, P. Majerik
B_Rek_1/vM3PH: Fri 19. 2. 17:15–18:45 E126, Fri 19. 3. 15:30–17:00 E126, 17:15–18:45 E126, P. Majerik
B_Rek_1/vM4PH: Fri 9. 4. 15:30–17:00 E127, 17:15–18:45 E127, Fri 23. 4. 15:30–17:00 E127, P. Majerik
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Předmět je koncipován jako dvousemestrální: v prvním semestru se posluchači seznamují se specifikou reklamy jako historicky nejstarším nástrojem marketingové komunikace, s reklamními médii, prostředky, specifikou rolí jednotlivých specializovaných agentur apod. Na konci semestru budou studenti schopni analyzovat a kriticky hodnotit reklamní komunikáty, získají přehled o české a světové reklamní scéně, budou umět sestavit rámcový plán reklamní akce včetně plánování médií. Druhý semestr předmětu je věnován praktické aplikaci nabytých vědomostí v cvičné studentské komunikační agentuře.
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Reklama- definice, pojmy, základní vymezení
  • Vývojové etapy reklamy - návaznost na strojovou hromadnou výrobu a počátek masové produkce v USA a dalších vyspělých zemích
  • Vznik reklamních agentur, jejich role, profilace, současná tvář
  • Reklama jako součást integrované marketingové komunikace - klesající role reklamy v IMK
  • Mediální svět - hlavní nosič reklamního poselství - současná struktura a trendy mediálních nosičů v ČR a ve světě
  • Specifika reklamy v tisku, rozhlase, televizi, filmu, OOH, na internetu.
  • Zadavatel a reklamní akce - role klientského briefu jako východiska pro strategii a kreativitu
  • Reklamní kampaň - její podstata, vliv a způsoby hodnocení efektivnosti
  • Nové trendy v reklamním působení, role celebrit jako nosičů reklamního apelu.
  • Národní kultura a její odraz v reklamě.
Literature
    required literature
  • CLOW,K.E., BACK,D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press 2008, ISBN 978-80-251-1769-9
  • • PELSMACKER, P.D., GEUENS, M., BERGH, J.: Marketingová komunikace, Praha Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0254-1, stran 600
    recommended literature
  • KOTLER, P.: Marketing management, Praha Grada Publishing 2001, ISBN 80-247-0016-6, stran 719. – tematika reklamy
Teaching methods (in Czech)
Přednáška s praktickými ukázkami.
Assessment methods (in Czech)
Metody hodnocení: z (zápočet, 2 kr.) Předmět je zakončen zápočtem: • Zápočet bude získán za úspěšné absolvování vědomostního testu, jehož tematické okruhy budou vycházet z probírané tematiky a samostudia odborných statí v profesním tisku, na něž budou studenti průběžně upozorňováni. Studenti obdrží počátkem dubna cca 60 tematických okruhů analyzované problematiky, z nichž bude naformulováno 11 otázek, na něž budou studenti odpovídat v písemném testu o délce 50 minut. Maximální bodový zisk 110 bodů, pro získání zápočtu je třeba získat nejméně 60 bodů. Test bude v PS napsán v prvním týdnu zkouškového období, v KS taktéž počátkem řádného zkouškového období pro prezenční studenty. Za splnění potřebného počtu bodů získají studenti ocenění v tomto rozložení. A=110 – 100, B= 99-90, C= 89-80, D= 79-70, E= 69-60, MÉNĚ NEŽ 60 = opakování testu. Známkové ocenění uvádíme pro orientaci míry zvládnutí látky.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on completion of the course: Zápočet je udělen za získání potřebného množství bodů ve vědomostním testu
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin za semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2008, Winter 2008, Summer 2009, Summer 2011, Winter 2011, summer 2012.
  • Enrolment Statistics (Summer 2010, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2010/B_Rek_1