VSFS:N_IMaK Interkulturní marketing a komu - Informace o předmětu
N_IMaK Interkulturní marketing a komunikace
Vysoká škola finanční a správníléto 2010
- Rozsah
- 2/0/0. 6hodin/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Marie Hamplová (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Anna Klosová, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_IMaK/pMMO: Út 10:30–11:14 M26, Út 11:15–12:00 M26, A. Klosová
N_IMaK/pMPH: Po 15:45–16:29 S01, Po 16:30–17:15 S01, A. Klosová
N_IMaK/uM1aPH: Út 13. 4. 15:45–17:15 S11, Út 20. 4. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, M. Hamplová
N_IMaK/uM1bPH: Út 2. 3. 14:00–15:30 S13, Út 9. 3. 17:30–19:00 S13, 19:15–20:45 S13, M. Hamplová
N_IMaK/vMKL: Pá 12. 3. 13:45–15:15 K207, Pá 9. 4. 13:45–15:15 K207, 15:30–17:00 K207, M. Hamplová
N_IMaK/vMMO: So 13. 2. 9:45–11:15 M21, 11:30–13:00 M21, So 27. 2. 9:45–11:15 M21, A. Klosová
N_IMaK/vM2PH: Pá 16. 4. 17:15–18:45 S13, Pá 30. 4. 12:00–13:30 S13, 13:45–15:15 S13, M. Hamplová
N_IMaK/vM3PH: So 13. 3. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, Pá 16. 4. 15:30–17:00 S26, M. Hamplová - Předpoklady
- úspěšné absolvování předmětu Integrovaná marketingová komunikace (ukončeno ZK)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl předmětu: Poskytnout studentům základní teoretické a praktické znalosti z oboru Interkulturní marketing a komunikace. Absolvováním předmětu by měli získat schopnosti potřebné pro své odborné působení v multikulturním prostředí, v mezinárodních firmách či nadnárodních společnostech, schopnost vnímat význam kulturních odlišností pro přípravu a realizaci efektivnější marketingové strategie firem pro mezinárodní trhy bude znamenat pro studenty potřebnou nadstavbu v podmínkách, kdy dochází k rychlému a intenzivnímu narůstání mezinárodních kontaktů a rozšiřování forem mezinárodního podnikání. Česká ekonomika je součástí integračních seskupení a to vyžaduje od všech subjektů působících na národním trhu přizpůsobit svoje aktivity, myšlení a přístupy pro působení na trzích vně ekonomiky. Silná závislost české ekonomiky na mezinárodním obchodu vyžaduje znalost ekonomického, politického, právního a kulturního prostředí zemí – partnerů v mezinárodním obchodě. Marketingovým odborníkům nemohou zůstat rozdíly ve spotřebě, vyplývající z kulturních zvyklostí jednotlivých zemí či regionů skryté. Je třeba znát a využít interkulturní rozdíly nebo podobností pro formování mezinárodní marketingové strategie a řízení firem.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Marketing, mezinárodní podnikání a internacionalizace; základní koncepce mezinárodního marketingu; vybrané strategické přístupy k mezinárodnímu podnikání; 2. Mezinárodní prostředí (politické a právní, ekonomické, sociální a kulturní, technologické prostředí) a jeho vliv na mezinárodní podnikání; 3. Charakteristika podnikatelského prostředí evropského trhu (ekonomické, sociální a právní prostředí Evropské unie); důsledky mezikulturních rozdílů pro mezinárodní obchod, mezinárodní cestovní ruch; problémy, ke kterým dochází při kontaktu příslušníků různých kultur; kdo se přizpůsobuje komu; proč se věnovat kultuře v podnikání? 4. Základní charakteristika kultury a její měnící se úloha; národní kultura; národní podnikatelská kultura. Vymezení prvků národní kultury a jejich posuzování (jazyk, národnost, vzdělávací systém, přístup k času, příslušnost k etnickým skupinám, náboženství, společenské skupiny aj.). 5. Podstata multikulturního prostředí Evropské unie, vliv na chování, postoje, jednání a komunikaci lidí v zemích EU. 6. Charakteristika českých kulturních dimenzí (Geert Hofstedeho dimenze, některé dimenze Fonse.Trompenaarse) 7. Kulturní aspekty marketingového mixu – výrobková politika; volba značky; asociace spojené se zemí původu produktu; 8. Kulturní aspekty marketingového mixu – cenová politika; význam a úloha ceny; vztah ceny, kvality a země původu výrobku; vnímání hodnoty; 9. Kulturní aspekty marketingového mixu – distribuční politika; kritéria pro volbu distribučních cest; národní rozdíly v distribuci; chování spotřebitele versus podmínky zavedení podpory prodeje v závislosti na kulturních odlišnostech; 10. Kulturní aspekty marketingového mixu – komunikační politika; vliv kulturních odlišností na reklamu – porovnání různých národních stylů reklamy, humor v reklamě – význam a riziko; public relations, osobní prodej; evropské kulturní rozdíly v komunikaci; 11. Kulturní rozdíly v komunikaci s neevropskými zeměmi; arabské státy, Asie, Severní a Latinská Amerika; 12. Interkulturní komunikace v řízení; rozdíly v kultuře podnikání a jejich vliv na přípravu, průběh a výsledky obchodních jednání; etika v podnikání
- Literatura
- povinná literatura
- Světlík,J.: Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003. ISBN 80-247-0422-6
- doporučená literatura
- Randlesome,C. and others: Business Cultures in Europe. Billing and Sons Ltd, Worcester, 1991. ISBN 0 7506 0406 9
- Caywood, Clarke, L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003. . ISBN-80-7226-886-4
- Nový,I., Schroll-Machl.S. a kol.: Interkulturní komunikace v řízení a podnikání. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-089-9
- Ununier,J.C., Lee,J.A.: Marketing Across Cultures. Prentice Hall, Fifth edition, 2009. ISBN 978-0-273-71391-3
- Šroněk,I.: Kultura v mezinárodním podnikání. Praha: Grada Publishing, spol.s r.o., 2000. ISBN 80-247-0012-3
- Machková, H.: Mezinárodní marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-1678-X.ˇ
- neurčeno
- Časopisy: Marketing a média, Strategie, Marketing Magazine, Trend Marketing, Marketing & Komunikace
- Výukové metody
- Forma výuky: přednášky Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- metody hodnocení: Zk (Zkouška, 6 kreditů). Podmínkou absolvování předmětu bude složení zkoušky. Zkouška bude mít písemnou formu. Otázky budou formulovány tak, aby umožnily studentům prezentovat svoje schopnosti teoretické i formulační. V časovém limitu max. 120 minut studenti zpracují odpovědi na 5 otázek, všechny otázky budou mít stejné bodové hodnocení (max. 20 bodů), tj. celkový maximální možný bodový zisk bude 100 bodů. Pokud student nezíská minimálně 45 bodů, neprospěl u zkoušky. Hodnocení: A 91 - 100 B 81 - 90 C 71 - 80 D 61 - 70 E 45 - 60 Stejné podmínky budou platit i pro opakování zkoušky. Řádné zkušební termíny budou vypsány dle platného Studijního a zkušebního řádu, termíny pro opakování zkoušky budou vypsány dle počtu studentů, u kterých zkouška bude muset být opakovaná. Studenti budou mít možnost konzultovat svoje výsledky, které dosáhli u zkoušky. Při zkoušce nebude dovoleno používat skripta, poznámky z přednášek ani jiné zpracované podklady.
- Informace učitele
- Časopisy: Marketing a média, Strategie, Marketing Magazine, Trend Marketing, Marketing & Komunikace.
- Statistika zápisu (léto 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2010/N_IMaK