B_PsyMK Psychologie v marketingové komunikaci

Vysoká škola finanční a správní
léto 2014
Rozsah
2/1. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Miloslav Kafka, CSc. (cvičící)
PhDr. Marie Koubová (cvičící)
Garance
PhDr. Marie Koubová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_PsyMK/cMMO: každý lichý čtvrtek 14:00–14:44 M27, každý lichý čtvrtek 14:45–15:30 M27, M. Kafka
B_PsyMK/cM1PH: každé sudé pondělí 17:30–18:14 E129, každé sudé pondělí 18:15–19:00 E129, M. Koubová
B_PsyMK/cM2PH: každé sudé pondělí 10:30–11:14 E126, každé sudé pondělí 11:15–12:00 E126, M. Koubová
B_PsyMK/cM3PH: každé liché pondělí 10:30–11:14 E126, každé liché pondělí 11:15–12:00 E126, M. Koubová
B_PsyMK/cM4PH: každé sudé pondělí 12:15–12:59 E126, každé sudé pondělí 13:00–13:45 E126, M. Koubová
B_PsyMK/pMMO: Čt 12:15–12:59 M27, Čt 13:00–13:45 M27, M. Kafka
B_PsyMK/pMPH: Po 8:45–9:29 E004, Po 9:30–10:15 E004, M. Koubová
B_PsyMK/sMKL: St 19. 2. 14:00–15:30 K211, 15:45–17:15 K211, St 5. 3. 14:00–15:30 K205, 15:45–17:15 K205, St 26. 3. 15:45–17:15 K211, M. Kafka
B_PsyMK/sMPH: St 5. 3. 15:45–17:15 E228, St 12. 3. 15:45–17:15 E228, St 2. 4. 15:45–17:15 E228, St 16. 4. 15:45–17:15 E228, 17:30–19:00 E228, M. Koubová
B_PsyMK/vMMO: Pá 7. 3. 15:30–17:00 M17, Pá 21. 3. 13:45–15:15 M17, 15:30–17:00 M17, Pá 4. 4. 13:45–15:15 M17, 15:30–17:00 M17, M. Kafka
B_PsyMK/vMPH: Pá 14. 3. 13:45–15:15 E224, So 12. 4. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, So 26. 4. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, M. Koubová
Předpoklady
Základní orientace v oblasti společenských věd.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíle: Student se bude orientovat v psychologii jako vědecké disciplíně. Na základě psychologických aspektů bude absolvent předmětu schopen rozlišit a definovat hlavní oblasti marketingové komunikace. Absolvent předmětu bude po jeho ukončení rozumět hlavním aspektům psychologie osobnosti a sociální psychologie. Student po absolvování předmětu dokáže aplikovat získané poznatky v marketingu a marketingové komunikace.
Osnova
  • 1. Úvod do předmětu, historie psychologie a její současné směry 2. Metody psychologie a psychologického výzkumu 3. Psychologie osobnosti, osobnost a spotřební chování 4. Schopnosti (vnímání, pozornost, paměť) a odolnost 5. Motivace 6. Sociální psychologie 7. Sociální komunikace 8. Interkulturní komunikace 9. Psychologie prezentace 10. Psychologické aspekty moderních komunikačních kanálů 11. Psychologie reklamy 12. Psychologie zákaznické věrnosti
Literatura
    povinná literatura
  • NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. Praha: Academia 1999.
  • VÁGNEROVÁ, M. Úvod do psychologie. Praha: Karolinum, 2001.
  • VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000.
    doporučená literatura
  • SEDLÁČEK, O. Reklama. Praha: Vinland, 2010
  • KOPECKÝ, L. Prezentace v parketingových komunikacích. Praha: GRADA 2010.
  • HORREL, E. Zázaznická věrnost. Brno: Computer Press, a.s. 2007.
  • FREY, P. Marketingová komunikace. Nové trendy 3.0. Praha: Management Press 2011.
  • Povinná literatura:
  • HOŠEK, V. Psychologie odolnosti. Praha: Karolinum, 2001.
  • KERN, H. et al. Přehled psychologie. Praha: Portál, 2000.
  • PRŮCHA, J. Interkulturní komunikace. Praha: GRADA 2010.
Výukové metody
Přednáška a cvičení
Metody hodnocení
Metody hodnocení: Zkouška (6 kreditů) Zkouška proběhne formou písemného testu. Podmínkou získání zápočtu a následného připuštění ke zkoušce je alespoň 70% docházka na cvičení a obhájení vlastní práce formou ústní prezentace během cvičení.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2015, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.