VSFS:N_MNK Management Across Cultures - Course Information
N_MNK Management Across Cultures
University of Finance and AdministrationSummer 2016
- Extent and Intensity
- 2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (seminar tutor)
doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Ing. Edita Jerie, DiS. - Timetable of Seminar Groups
- N_MNK/pRMO: each even Wednesday 10:30–11:14 M25, each even Wednesday 11:15–12:00 M25, each even Wednesday 12:15–12:59 M25, each even Wednesday 13:00–13:45 M25, N. Petrů
N_MNK/pRPH: each odd Monday 12:15–12:59 S11, each odd Monday 13:00–13:45 S11, each odd Monday 14:00–14:44 S11, each odd Monday 14:45–15:30 S11, N. Petrů
N_MNK/uRPH: Tue 8. 3. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, Tue 15. 3. 19:15–20:45 S01, K. Havlíček
N_MNK/vRMO: Fri 11. 3. 15:30–17:00 M14, 17:15–18:45 M14, Fri 22. 4. 13:45–15:15 M14, N. Petrů
N_MNK/vRPH: Fri 19. 2. 15:30–17:00 S22, Sat 16. 4. 9:45–11:15 S34, 11:30–13:00 S34, K. Havlíček - Prerequisites (in Czech)
- Strategické řízení podniku
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s úlohou manažerů při obchodování v mezinárodním prostředí. Studenti si zopakují, v čem spočívá podstata procesního modelu řízení firmy, založená na managementu a controllingu a s hlavními změnami v podnikání menších a středních firem v posledním čtvrtstoletí, spojených s ekonomickým rozdělením světa, rozvojem ICT a v neposlední řadě s důsledky světové hospodářské krize. Na to se naváže obchodními a marketingovými procesy při otevírání zahraničních trhů. Důraz bude kladen především na rozdílnost komunikace s ohledem na odlišnost kultur a mentalit v rozhodujících světových destinacích. Studenti se seznámí s klíčovými regiony, šancemi v nich uspět, stejně tak vyplývajícími hrozbami. Předmět bude zakončen představením předpokladů pro práci v zahraničním obchodě.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Procesní model řízení podniku na bázi M-C - Procesní model řízení podniku - Marketingové plánování a controlling - Obchodní plánování a controlling
- 2. Změny na světových trzích - Geopolitické rozdělaní světa versus ekonomické rozdělení - Změny v oblasti ICT - Sociologická integrace - Světová krize
- 3. Předpoklady dobývání nových teritorií - Řízení konkurenční výhody - Systém MRKTG-OBCH-FIN
- 4. Mezinárodní segmentace - Geografická segmentace - Psychografická segmentace - Sociodemografická segmentace
- 5. Produktové strategie na zahraničních trzích - Řízení produktových řad - Řízení životních cyklů
- 6. Cenové strategie na zahraničních trzích - Řízení cenových map - Tvorba cen - Cenové strategie dle různých kritérií
- 7. Distribuční strategie na zahraničních trzích - Obsluha zahraničních zákazníků dle formy vstupu na konkrétní trh - Porovnání přímé a nepřímé distribuce
- 8. Komunikační strategie na zahraničních trzích - Aplikace komunikačního mixu na různá světová teritoria - Příklady kampaní z mezinárodního podnikového prostředí
- 9. Řízení obchodu na světových trzích - Obchodní plánování v mezinárodním prostředí - Řízení obchodních forecastů - Řízení pohledávek v mezinárodním kontextu
- 10. Organizace exportních oddělení - Organizace podle teritorií - Organizace podle segmentů - Organizace podle produktových skupin
- 11. Rozhodující světové trhy - Představení klíčových světových destinací a popis jejich významu
- 12. Výběr personálu do mezinárodních obchodních týmů - Předpoklady pro práci v zahraničním obchodě - Motivace pracovníků - Vzdělávání pracovníků
- Literature
- required literature
- KAŠÍK, M ; HAVLÍČEK, K. Marketing při utváření podnikové strategie. Praha: VŠFS Edice EUPRESS, 2015, 276 s. ISBN 978-80-7408-100-2.
- recommended literature
- HAVLÍČEK, K. Management & controlling malé a střední firmy, Praha: VŠFS Edice Eupress, 2012. 212 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
- ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: Nejnovější trendy a postupy. 10. vyd. Praha : Grada Publishing, a. s., 2007. 769 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
- Teaching methods (in Czech)
- Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze pracovníků v mezinárodním obchodě. Přednášky v denním studiu, tutoriály v kombinovaném studiu, s ohledem na náročnost předmětu se očekává v denním studiu účast studentů na přednáškách; povinná účast na tutoriálech 50 %.
- Assessment methods (in Czech)
- Ukončení předmětu je formou písemného zápočtu: 1. Písemný test se skládá ze 4 otázek 2. Pro složení testu je nutné dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin KS/semestr.
- Enrolment Statistics (Summer 2016, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2016/N_MNK