VSFS:B_PsyMK Psychology in Marketing Commun - Course Information
B_PsyMK Psychology in Marketing Communication
University of Finance and AdministrationWinter 2007
- Extent and Intensity
- 2/1. 5 credit(s). Recommended Type of Completion: zk (examination). Other types of completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Ilona Hronová (seminar tutor)
PhDr. Miloslav Kafka, CSc. (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- B_PsyMK/cMKL: each odd Wednesday 12:15–12:59 K205, each odd Wednesday 13:00–13:45 K205, M. Kafka
B_PsyMK/cMMO: each even Tuesday 17:30–18:14 M17, each even Tuesday 18:15–19:00 M17, I. Hronová
B_PsyMK/cM1PH: each even Monday 14:00–14:44 E223, each even Monday 14:45–15:30 E223, M. Kafka
B_PsyMK/cM2PH: each odd Monday 12:15–12:59 E224, each odd Monday 13:00–13:45 E224, M. Kafka
B_PsyMK/cM3PH: each even Monday 15:45–16:29 E223, each even Monday 16:30–17:15 E223, M. Kafka
B_PsyMK/cM4PH: each odd Monday 15:45–16:29 E223, each odd Monday 16:30–17:15 E223, M. Kafka
B_PsyMK/pMKL: Wed 10:30–11:14 K205, Wed 11:15–12:00 K205, M. Kafka
B_PsyMK/pMMO: Tue 15:45–16:29 M17, Tue 16:30–17:15 M17, I. Hronová
B_PsyMK/pMPH: Tue 10:30–11:14 E004, Tue 11:15–12:00 E004, M. Kafka
B_PsyMK/sM1aPH: Wed 21. 11. 15:45–17:15 E129, 17:30–19:00 E129, Wed 28. 11. 17:30–19:00 E129, Wed 5. 12. 17:30–19:00 E129, M. Kafka
B_PsyMK/sM1bPH: Wed 14. 11. 14:00–15:30 E126, 15:45–17:15 E126, Wed 21. 11. 19:15–20:45 E126, Wed 5. 12. 15:45–17:15 E126, M. Kafka
B_PsyMK/uMKL: Tue 13. 11. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, Tue 4. 12. 14:00–15:30 K205, 15:45–17:15 K205, M. Kafka
B_PsyMK/vMMO: Fri 19. 10. 15:30–17:00 M17, Fri 23. 11. 15:30–17:00 M17, Fri 4. 1. 13:45–15:15 M17, 15:30–17:00 M17, I. Hronová
B_PsyMK/vM2PH: Fri 12. 10. 15:30–17:00 E223, 17:15–18:45 E223, Sat 27. 10. 11:30–13:00 E223, Fri 9. 11. 12:00–13:30 E223, M. Kafka
B_PsyMK/vM3PH: Fri 12. 10. 12:00–13:30 E224, 13:45–15:15 E224, Sat 27. 10. 14:00–15:30 E224, Fri 9. 11. 15:30–17:00 E224, M. Kafka - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing Communication (programme VSFS, B-EKM) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Vymezení předmětu a významu psychologie pro člověka a pro studovaný obor MK. Vývoj psychologie, psychologie jako samostatná disciplina, východiska, paradigma. Základní členění systému psychologických věd, jeho místo v systému věd a vazby na příbuzné obory - sociologii, ekonomii, teorii a praxi marketingu a teorii komunikace. Základní metody psychologického výzkumu (expertíza, poradenství,testy aj.). Poznávací procesy, emoce , motivace, psychické řízení činnosti.Psychologie osobnosti,její determinace a vývoj,typologie osobnosti - temperamentové charakteristiky, nadání, talent, schopnosti a dovednosti, struktura, integrace a dezintegrace osobnosti.Psychické jevy a procesy. Smyslové a sociální vnímání. Sociální psychologie - socializace, sociální učení, postoje, sociální interakce, chování, jednání a činnost, konflikty - jejich prevence a řešení, význam sociální komunikace. Možnosti aplikace psychologických poznatků v marketingové praxi.
- Syllabus (in Czech)
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1. Předmět psychologie, místo v systému věd 2. Vývoj psychologie, základní směry soudobé psychologie 3. Metody psychologie a jejich využití v marketingové komunikaci 4. Psychické jevy, stavy a procesy 5. Proces smyslového a sociálního vnímání 6. Psychologie osobnosti, determinace a vývoj 7. Struktura osobnosti,vlohy, nadání, schopnosti a dovednosti. 8. Typologie osobnosti - její využití v marketigu 9. Motivační struktura osobnosti, její využití v praxi 10.Sociální psychologie - postoje, sociální interakce, chování, prevence a řešení konfliktů v sociální komunikaci 11.Využití poznatků v apikovaných psychologických disciplikách a v markektingové praxi
- Literature
- Assessment methods (in Czech)
- Vyučující metody: Cyklus přenášek s důrazem na uvádění příkladů z praxe, s využitím PC techniky (projektor).Cvičení s aktivní účastí student, diskuzí k problémům a prezentací seminárních prací posluchačů, opět s vyuužitím PC techniky. Metody hodnocení: (z) na cvičeních v průběhu semestru je vyžadováno zpracování seminární práce v rozsahu cca 5 str. prokazující schopnost posluchače aplikovat získané poznatky na praktický problém.V závěru semestru je nutno složit písemný znalostní test s 60% úspěšností, který spole se seminární prací je předpokladem udělení zápočtu a zároveň tvoří předpoklad připuštění k ústní zkoušce a písemnou část zkoušky. Ústní část zkoušky tvoří zodpovězení vylosované otázky a diskuze k zvolenému tématu seminární práce.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: 8hodin/semestr.
- Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2007/B_PsyMK