VSFS:B_PoP Sales Promotion - Course Information
B_PoP Sales Promotion
University of Finance and AdministrationWinter 2008
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Karel Eliáš, CSc. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Karel Eliáš, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- B_PoP/cMKL: each odd Thursday 14:00–14:44 K311, each odd Thursday 14:45–15:30 K311, K. Eliáš
B_PoP/cMMO: each odd Tuesday 10:30–11:14 M22, each odd Tuesday 11:15–12:00 M22, V. Kunz
B_PoP/cM1PH: each even Wednesday 12:15–12:59 E306, each even Wednesday 13:00–13:45 E306, K. Eliáš
B_PoP/cM2PH: each odd Wednesday 10:30–11:14 E307, each odd Wednesday 11:15–12:00 E307, K. Eliáš
B_PoP/cM3PH: each odd Wednesday 8:45–9:29 E307, each odd Wednesday 9:30–10:15 E307, K. Eliáš
B_PoP/pMKL: each odd Thursday 12:15–12:59 K311, each odd Thursday 13:00–13:45 K311, K. Eliáš
B_PoP/pMMO: each even Tuesday 10:30–11:14 M22, each even Tuesday 11:15–12:00 M22, V. Kunz
B_PoP/pMPH: each even Wednesday 8:45–9:29 E004, each even Wednesday 9:30–10:15 E004, K. Eliáš
B_PoP/sMKL: Wed 10. 12. 15:45–17:15 K205, Wed 17. 12. 15:45–17:15 K205, 17:30–19:00 K205, K. Eliáš
B_PoP/uMPH: Tue 7. 10. 19:15–20:45 E129, Tue 14. 10. 14:00–15:30 E129, 15:45–17:15 E129, K. Eliáš
B_PoP/vMMO: Fri 3. 10. 12:00–13:30 M27, Sat 1. 11. 14:00–15:30 M27, 15:45–17:15 M27, V. Kunz
B_PoP/vM2PH: Sat 4. 10. 9:45–11:15 E223, 11:30–13:00 E223, Sat 1. 11. 14:00–15:30 E223, K. Eliáš
B_PoP/vM3PH: Sat 4. 10. 14:00–15:30 E224, 15:45–17:15 E224, Sat 1. 11. 15:45–17:15 E224, K. Eliáš - Prerequisites (in Czech)
- Předpoklady:úspěšně absolvovat 1.a2.ročník studia
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing Communication (programme VSFS, B-EKM) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: seznámit studenty s podporou prodeje jako důležitou součástí integrované marketingové komunikace( resp.komunikačního mixu) a s novými trendy jeho pronikání nad linku(tzv.through marketing). Zejména půjde o strukturu, druhy a metody podpory prodeje, jejich plánování, realizaci a hodnocení účinnosti. Speciální pozornost bude věnována sponsoringu jako součásti podpory prodeje a jeho vazby na public relations,tzv.event marketing,corporate social responsibility,atd.. Návazně na tyto teoretické poznatky budou studenti v rámci cvičení projektovat , realizovat a hodnotit návrhy akcí na podporu prodeje s cílem je organizačně a manažersky zvládat a případně i realizovat v praxi.
- Syllabus (in Czech)
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Přednáška 1:Podpora prodeje jako nástroj integrované marketingové komunikace. Historie vzniku podpory prodeje a její vazby na ostatní součásti: reklamu,PR. Proč roste její význam i objem příslušné části marketingového rozpočtu. Podpora prodeje ve světle teorie učení. Strategie cílů firem-strategické, taktické, konečné. Integrace reklamy a podpory prodeje v každé etapě životního cyklu produktu. Plánování a realizace podpory prodeje-jednotlivé fáze. Regulace podpory prodeje. Přednáška 2:Kategorie marketingové podpory prodeje. Segmentace cílových skupin podpory prodeje-spotřebitel, zprostředkovatel, prodejce-partneři anebo soupeři. Spolupráce dvou či více subjektů poskytujících rozdílné výrobky/služby, synergické efekty a jejich důsledky. Možné konflikty mezi jednotlivými členy distribučního procesu při podpoře prodeje-typy např.náklady na zásoby a jak je eliminovat. Přednáška 3: Metody a techniky podpory prodeje, zákaznické soutěže. Metody podpory prodeje ve světle hyperkonkurence-inflace značek, krátkodobost v zaměření firem. Kupónové a cenové metody, strategie trvale nízkých cen vs. vysoká-nízká cena. Měření efektivity podpory prodeje- výzkum předběžný a následný. Dlouhodobá ziskovost programů na podporu prodeje ve vztahu k obratu, prodejním cenám a celkovým nákladům kampaní. Přednáška 4:Věrnostní programy. Věrnostní programy jako zdroj dat při řízení vztahů k zákazníkům, dataminig a spolupráce tzv.front-office a back-office . Efektivní cílení podpory prodeje na základě věrnostních programů-segmentace.Multilevel marketing,jeho úskalí i potenciál,komunity-současní či budoucí spotřebitelé/partneři. Přednáška 5: Sponzoring. Nedílná součást celofiremní marketingové strategie,corporate social responsibility podniku. Sponsoring jako efektivní platforma pro rychlé budování značky,image a goodwillu. Soulad mezi značkou a sponzorovanou aktivitou/sport,umění,charita,zdravotnictví,média,.../. Náklady na sponzoring a měření výsledných efektů.Sponzoring a PR. Přednáška 6:Event marketing a další podpůrné činnosti(výstavy a veletrhy,soutěže,atd.). Event marketing a jeho využití v interním a externím PR,desatero úspěšného „eventu“. Budoucnost výstav a veletrhů v rámci kampaní na podporu prodeje vs.internet a ostatní přímá média.Spotřebitelské soutěže/loterie-jejich síla a omezení-regulace. Rezerva:Pohled na vývoj/potenciál internetu a mobilní telefonie z hlediska podpory prodeje.
- Assessment methods (in Czech)
- Vyučující metody:PS-přednášky + cvičení,KS-formou konzultací Forma hodnocení:zápočet na základě referátu/seminární práce
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin/semestr.
- Enrolment Statistics (Winter 2008, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2008/B_PoP