B_PoP Sales Promotion

University of Finance and Administration
Winter 2009
Extent and Intensity
1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Karel Eliáš, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_PoP/cMKL: each odd Thursday 12:15–12:59 K312, each odd Thursday 13:00–13:45 K312, K. Eliáš
B_PoP/cMMO: each odd Wednesday 10:30–11:14 M01, each odd Wednesday 11:15–12:00 M01, V. Kunz
B_PoP/cM1PH: each even Tuesday 12:15–12:59 E128, each even Tuesday 13:00–13:45 E128, K. Eliáš
B_PoP/cM2PH: each even Wednesday 12:15–12:59 E128, each even Wednesday 13:00–13:45 E128, K. Eliáš
B_PoP/cM3PH: each odd Tuesday 12:15–12:59 E129, each odd Tuesday 13:00–13:45 E129, K. Eliáš
B_PoP/cM4PH: each odd Tuesday 8:45–9:29 E129, each odd Tuesday 9:30–10:15 E129, K. Eliáš
B_PoP/pMKL: each even Thursday 12:15–12:59 K312, each even Thursday 13:00–13:45 K312, K. Eliáš
B_PoP/pMMO: each even Wednesday 10:30–11:14 M15, each even Wednesday 11:15–12:00 M15, V. Kunz
B_PoP/pMPH: each even Tuesday 8:45–9:29 E004, each even Tuesday 9:30–10:15 E004, K. Eliáš
B_PoP/sM1aPH: Wed 14. 10. 14:00–15:30 E129, Wed 4. 11. 17:30–19:00 E129, Wed 11. 11. 15:45–17:15 E129, K. Eliáš
B_PoP/sM1bPH: Wed 30. 9. 17:30–19:00 E126, Wed 14. 10. 15:45–17:15 E126, Wed 21. 10. 17:30–19:00 E126, K. Eliáš
B_PoP/uMKL: Tue 3. 11. 17:30–19:00 K205, Tue 8. 12. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, K. Eliáš
B_PoP/vMMO: Fri 2. 10. 12:00–13:30 M16, 13:45–15:15 M16, Fri 23. 10. 15:30–17:00 M22, V. Kunz
B_PoP/vM2PH: Fri 23. 10. 12:00–13:30 E223, Fri 6. 11. 13:45–15:15 E223, Fri 20. 11. 12:00–13:30 E223, K. Eliáš
B_PoP/vM3PH: Fri 23. 10. 13:45–15:15 E224, Fri 6. 11. 12:00–13:30 E224, Fri 20. 11. 13:45–15:15 E224, K. Eliáš
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady:úspěšně absolvovat 1. a 2. ročník studia
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu:seznámit studenty s podporou prodeje jako důležitou součástí integrované marketingové komunikace(resp. komunikačního mixu) a s novými trendy jeho pronikání nad linku ( tzv. through marketing).zejména půjde o strukturu, druhy a metody podpory prodeje, jejich plánování, realizaci a hodnocení účinnosti.Speciální pozornost bude věnována sponzoringu jako součásti podpory prodeje a jeho vazby na public relations, tzv.event marketing, corporate social responsiibility, atd.Návazně na tyto teoretické poznatky budou studenti v rámci cvičení, projektovat, realizovat a hopdnotit návrhy akcí na podporu prodeje s cílem je organizačně a manažersky zvládat a případně i realizovat v praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Přednáška 1:Podpora prodeje jako nástroj integrované marketingové komunikace Historie jejího vzniku podpory prodeje a její vazby na ostatní součásti: reklamu,PR. Proč roste její význam i objem příslušné části marketingového rozpočtu. Podpora prodeje ve světle teorie učení. Strategie cílů firem-strategické, taktické, konečné. Integrace reklamy a podpory prodeje v každé etapě životního cyklu produktu. Plánování a realizace podpory prodeje-jednotlivé fáze. Regulace podpory prodeje. Přednáška 2:Kategorie marketingové podpory prodeje Segmentace cílových skupin podpory prodeje-spotřebitel, zprostředkovatel, prodejce-partneři anebo soupeři. Spolupráce dvou či více subjektů poskytujících rozdílné výrobky/služby, synergické efekty a jejich důsledky. Možné konflikty mezi jednotlivými členy distribučního procesu při podpoře prodeje-typy např.náklady na zásoby a jak je eliminovat. Přednáška 3: Metody a techniky podpory prodeje, zákaznické soutěže Metody podpory prodeje ve světle hyperkonkurence-inflace značek, krátkodobost v zaměření firem. Kupónové a cenové metody, strategie trvale nízkých cen vs. vysoká-nízká cena. Měření efektivity podpory prodeje- výzkum předběžný a následný. Dlouhodobá ziskovost programů na podporu prodeje ve vztahu k obratu, prodejním cenám a celkovým nákladům kampaní. Přednáška 4:Věrnostní programy Věrnostní programy jako zdroj dat při řízení vztahů k zákazníkům, dataminig a spolupráce tzv.front-office a back-office . Efektivní cílení podpory prodeje na základě věrnostních programů-segmentace.Multilevel marketing,jeho úskalí i potenciál,komunity-současní či budoucí spotřebitelé/partneři. Přednáška 5: Sponzoring Nedílná součást celofiremní marketingové strategie,corporate social responsibility podniku. Sponsoring jako efektivní platforma pro rychlé budování značky,image a goodwilu. Soulad mezi značkou a sponzorovanou aktivitou/sport,umění,charita,zdravotnictví,média,.../. Náklady na sponzoring a měření výsledných efektů.Sponzoring a PR. Přednáška 6:Event marketing a další podpůrné činnosti(výstavy a veletrhy,soutěže,atd.). Event marketing a jeho využití v interním a externím PR,desatero úspěšného „eventu“. Budoucnost výstav a veletrhů v rámci kampaní na podporu prodeje vs.internet a ostatní přímá média.Spotřebitelské soutěže/loterie-jejich síla a omezení-regulace. Rezerva:Pohled na vývoj/potenciál internetu a mobilní telefonie z hlediska podpory prodeje. V návaznosti na přednášky budou probíhat cvičení( celkem 6).Na závěr první přednášky si všichni studenti zvolí téma z přednášené problematiky(viz), které zpracují ve formě referátu, který prezentují v průběhu cvičení(termíny budou závazně stanoveny).Předpokladem pro udělení zápočtu bude:docházka,odpovídající úroveň referátu,úroveň prezentace a také diskuse v průběhu ostatních referátů.
Literature
  • Blažková, M: Jak využít internet v marketingu. Praha, Grada Publishing, 2005. ISBN:80-247-1095-1
  • Foret,M.:Marketingová komunikace. Brno, Computer Press , 2006.ISBN:80-251-1041-9
  • Pelsemacker, P.; Geuens, M.; Van den Bergh, J.: Marketingová komunikace. Praha, Grada Publishing, 2003. ISBN:80-247-0254-1
  • Tellis,G.J.: Reklama a podpora prodej.Praha, Grada Publishing , 2000.ISBN:80-7169-997-7
  • Kotler,P.: Marketing Management .Praha, Victoria Publishing , 2000.ISBN:80-85605-08-2
Assessment methods (in Czech)
Vyučující metody:PS-přednášky + cvičení , KS-formou konzultací. Metody hodnocení: zápočet na základě referátu/seminární práce(5 str.) na téma, které si student zvolí dle následujícího postupu. 1/Popiště/analyzujte z pohledu buď:a)metody podpory prodeje,b)sponzoring či event marketing,c)věrnostní program a d)spotřebitelská soutěž 2/ve vybraném sektoru(dle OKEČ), tedy např.media,stavebictví,farmacie,atd. 3/ve vybraném podniku/organizaci 4/vybranou akci/kampaň/program.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Winter 2010, Winter 2011, summer 2012, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2009, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2009/B_PoP