B_PoP Sales Promotion

University of Finance and Administration
Winter 2011
Extent and Intensity
2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Tereza Dvořáková (lecturer)
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Martin Mikuláš (assistant)
PhDr. Jan Rytina, CSc. (assistant)
Guaranteed by
PhDr. Karel Eliáš, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_PoP/pMMO: Mon 10:30–11:14 M21, Mon 11:15–12:00 M21, V. Kunz
B_PoP/pMPH: Thu 8:45–9:29 E007KC, Thu 9:30–10:15 E007KC, K. Eliáš
B_PoP/uMKL: Tue 15. 11. 15:45–17:15 K211, K. Eliáš
B_PoP/uM1PH: Tue 8. 11. 14:00–15:30 E124, V. Kunz
B_PoP/uM2PH: Tue 8. 11. 15:45–17:15 E228, V. Kunz
B_PoP/vM1MO: Fri 21. 10. 12:00–13:30 M25, K. Eliáš
B_PoP/vM2MO: Fri 21. 10. 13:45–15:15 M25, K. Eliáš
B_PoP/vM21PH: Fri 25. 11. 15:30–17:00 E123, V. Kunz
B_PoP/vM22PH: Fri 25. 11. 15:30–17:00 E024, K. Eliáš
B_PoP/vM31PH: Sat 26. 11. 15:45–17:15 E129, K. Eliáš
B_PoP/vM32PH: Fri 25. 11. 17:15–18:45 E024, K. Eliáš
Prerequisites
Předpoklady:úspěšně absolvovat 1.ročníku studia
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu:seznámit studenty s podporou prodeje jako důležitou součástí integrované marketingové komunikace(resp. komunikačního mixu) a s novými trendy jeho pronikání nad linku ( tzv. through-the-line marketing).zejména půjde o strukturu, druhy a metody podpory prodeje, jejich plánování, realizaci a hodnocení účinnosti.Speciální pozornost bude věnována sponzoringu jako součásti podpory prodeje a jeho vazby na public relations, tzv.event marketing. Rovněž se zaměříme na potenciál doprovodných programů v rámci výstav/veletrhů pro PoP.Návazně na tyto teoretické poznatky budou studenti v rámci přednášek (PS) a v průběhu eLearningového modulu (KS) též rozebírat/ hodnotit návrhy akcí na podporu prodeje s cílem je organizačně a manažersky zvládat a případně i realizovat v praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium.Výuka probíhá formou přednášek v prezenční formě studia.V kombinované formě studia je předmět vyučován distanční formou výuky.Průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML)resp. úvodu do eLearningového modulu výuky předmětu B_PoP viz IS . Obsah přednášek: Přednáška 1:Podpora prodeje jako nástroj integrované marketingové komunikace Historie jejího vzniku podpory prodeje a její vazby na ostatní součásti: reklamu,PR. Proč roste její význam i objem příslušné části marketingového rozpočtu. Podpora prodeje ve světle teorie učení. Strategie cílů firem-strategické, taktické, konečné. Integrace reklamy a podpory prodeje v každé etapě životního cyklu produktu. Plánování a realizace podpory prodeje-jednotlivé fáze. Regulace podpory prodeje. Přednáška 2:Kategorie marketingové podpory prodeje Segmentace cílových skupin podpory prodeje-spotřebitel, zprostředkovatel, prodejce-partneři anebo soupeři. Spolupráce dvou či více subjektů poskytujících rozdílné výrobky/služby, synergické efekty a jejich důsledky. Možné konflikty mezi jednotlivými členy distribučního procesu při podpoře prodeje-typy např.náklady na zásoby a jak je eliminovat. Přednáška 3: Metody a techniky podpory prodeje, zákaznické soutěže Metody podpory prodeje ve světle hyperkonkurence-inflace značek, krátkodobost v zaměření firem. Kupónové a cenové metody, strategie trvale nízkých cen vs. vysoká-nízká cena. Měření efektivity podpory prodeje- výzkum předběžný a následný. Dlouhodobá ziskovost programů na podporu prodeje ve vztahu k obratu, prodejním cenám a celkovým nákladům kampaní. Přednáška 4:Věrnostní programy Věrnostní programy jako zdroj dat při řízení vztahů k zákazníkům, dataminig a spolupráce tzv.front-office a back-office . Efektivní cílení podpory prodeje na základě věrnostních programů-segmentace.Multilevel marketing,jeho úskalí i potenciál,komunity-současní či budoucí spotřebitelé/partneři. Přednáška 5: Sponzoring Nedílná součást celofiremní marketingové strategie,corporate social responsibility podniku. Sponzoring jako efektivní platforma pro rychlé budování značky,image a goodwilu. Soulad mezi značkou a sponzorovanou aktivitou/sport,umění,charita,zdravotnictví,média,.../. Náklady na sponzoring a měření výsledných efektů.Sponzoring a PR. Přednáška 6:Event marketing a další podpůrné činnosti(výstavy a veletrhy,soutěže,atd.).In-store komunikace. Event marketing a jeho využití v interním a externím PR,desatero úspěšného „eventu“. Spotřebitelské soutěže/loterie-jejich síla a omezení-regulace. Typologie doprovodných programů výstav/veletrhů a jejich komunikační poslání. Rezerva:Pohled na vývoj/potenciál internetu a mobilní telefonie z hlediska podpory prodeje. V návaznosti na přednášky budou probíhat cvičení( celkem 6).Na závěr první přednášky si všichni studenti zvolí téma z přednášené problematiky(viz), které zpracují ve formě referátu, který prezentují v průběhu cvičení(termíny budou závazně stanoveny).Předpokladem pro udělení zápočtu bude:docházka,odpovídající úroveň referátu,úroveň prezentace a také diskuse v průběhu ostatních referátů.
Literature
    required literature
  • Pelsemacker, P.; Geuens, M.; Van den Bergh, J.: Marketingová komunikace. Praha, Grada Publishing, 2003. ISBN:80-247-0254-1
  • Kotler,P.: Marketing Management .Praha, Victoria Publishing , 2000.ISBN:80-85605-08-2
    recommended literature
  • Pavlů,D.:Výstavy a veletrhy (kultura,komunikace,multimedialita,marketing).Příbram:Professional Publishing 2009.ISBN:978-80-86946-38-2
  • Foret,M.:Marketingová komunikace. Brno, Computer Press , 2006.ISBN:80-251-1041-9
  • Tellis,G.J.: Reklama a podpora prodej.Praha, Grada Publishing , 2000.ISBN:80-7169-997-7
  • Boček,M.,Jesenský,D.,Krofiánová,D. a kol.:POP in store komunikasce v praxi.Trendy a nástroje martketingu v místě prodeje.Praha:Grada Publishing,2009.ISBN:978-80-247-2840-7
  • Šindler,P.:Event marketing.Jak využít emoce v marketingové komunikaci.Praha:Grada Publishing 2003.ISBN:80-247-0646-6
  • Zamazalová,M..:Marketing obchodní firmy.Praha:Grada Publishing,2009.ISBN:978-80-247-2049-4
Assessment methods (in Czech)
Vyučující metody:PS-přednášky , KS-formou distančního studia s využitím eLearningového programu. Metody hodnocení: PS- zkouška na základě seminární práce(5-7 str.) na téma, které si student zvolí dle následujícího postupu. 1/Popiště/analyzujte z pohledu buď:a)metody podpory prodeje,b)sponzoring či event marketing,c)věrnostní program d)spotřebitelská soutěž a e/doprovodný program výstavy/veletrhu z hlediska podpory prodeje v kontextu IMK. 2/ve vybraném sektoru(dle OKEČ), tedy např.media,stavebictví,farmacie,atd. 3/ve vybraném podniku/organizaci 4/vybranou akci/kampaň/program. Dále vědomostní test na závěr výuky.Výsledek zkoušky(závěrečného povoru) bude zahrnovat obojí,tj.sem.práci + věd.test).Seznam témat k testu pro PS bude zveřejněn na IS-předmět B_PoP-studijní materiály-učební materiály. KS- úspěšné vyplnění automatizovaných vědomostních testů v rámci eLearningového programu + sem.práce/referát ( postup při volbě tématu je shodná s PS)přednesený v rámci tzv.tutoriálu.Výsledek zkoušky(závěrečného povoru) bude zahrnovat obojí,tj.sem.práci + věd.testy). Pozn.Minimální účast ve výuce je pro PS 75% a pro KS 50% resp. dle požadavků eLearningového programu.Pro prokázání studijních výsledků resp. získaných kompetencí mohou být zadány dodatečné studijní povinnosti.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 12 hodin KS/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Winter 2009, Winter 2010, summer 2012, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2011, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2011/B_PoP