N_IMK Integrated Marketing Communication

University of Finance and Administration
Winter 2011
Extent and Intensity
2/0. 7 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Pavel Čírtek (seminar tutor)
Ing. Pavel Klička, PhD. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Ladislav Lašek (seminar tutor)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
N_IMK/pMMO: Mon 8:45–9:29 M17, Mon 9:30–10:15 M17, V. Kunz
N_IMK/pMPH: Tue 8:45–9:29 S01, Tue 9:30–10:15 S01, D. Pavlů
N_IMK/uM1aPH: Tue 8. 11. 17:30–19:00 S21, Tue 22. 11. 17:30–19:00 S21, Tue 29. 11. 17:30–19:00 S21, Tue 13. 12. 17:30–19:00 S21, 19:15–20:45 S21, L. Lašek
N_IMK/uM1bPH: Tue 1. 11. 19:15–20:45 S26, Tue 8. 11. 19:15–20:45 S26, Tue 22. 11. 19:15–20:45 S26, Tue 29. 11. 19:15–20:45 S26, Tue 6. 12. 17:30–19:00 S26, L. Lašek
N_IMK/vMKL: Fri 21. 10. 17:15–18:45 K203, 19:00–20:30 K203, Fri 18. 11. 13:45–15:15 K203, 15:30–17:00 K203, Fri 2. 12. 17:15–18:45 K203, P. Klička
N_IMK/vMMO: Fri 14. 10. 12:00–13:30 M15, 13:45–15:15 M15, Fri 4. 11. 12:00–13:30 M15, 13:45–15:15 M15, Fri 18. 11. 13:45–15:15 M15, V. Kunz
N_IMK/vM2PH: Fri 4. 11. 15:30–17:00 S11, 17:15–18:45 S11, Fri 18. 11. 15:30–17:00 S11, Sat 3. 12. 9:45–11:15 S11, Sat 17. 12. 14:00–15:30 S11, L. Lašek
N_IMK/vM3PH: Sat 3. 12. 11:30–13:00 S23, Sat 17. 12. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, Sat 14. 1. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, L. Lašek
Prerequisites (in Czech)
Absolvování předmětů, které se zabývají jednotlivými nástroji MK.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cíl předmětu: Seznámit posluchače magisterského studia s komplexním přístupem k řešení komunikačních úkolů instituce z hlediska jednoty interní i externí komunikace, s pochopením principu synergie nasazení a cílevědomého užití optimální skladby nástrojů marketingové komunikace v integrovaném celku, v rovině teoretického uchopení problému i v rovině praktické a argumentačně zvládnuté manažerské úrovně analýzy a řešení komplexního zadání komunikační akce. Zároveň vést ke vnímání složitosti globálního světa a jeho určité nestálosti a proměnlivosti, jisté neuchopitelnosti a fragmentárnosti, spolu s hledáním optimálních nástrojů IMK k jeho ovlivnění ve sféře komerční i nekomerční komunikace a žádoucího chování cílových skupin. Charakteristika získaných vědomostí a schopností: Posluchači kombinované formy studia by měli být po absolvování předmětu schopni:  kriticky analyzovat návrhy strategií integrované marketingové komunikace (IMK) a navrhovat smysluplná zlepšení efektivnosti podložená dostatečnou znalostí předmětné problematiky  být schopni samostatné kreativní činnosti spočívající v navržení realizovatelné a efektivní strategie IMK pro určitý předmět či službu komerčního i nekomerčního charakteru Obsah předmětu Je orientován na získání rámcových globálních informací včleňujících koncepty IMK do podmínek globálního světa, hyperkonkurenčního prostředí komerčního i nekomerčního charakteru. Posluchači získají dostatek znalostí k tvorbě vlastních komunikačních strategických vstupů na informační trh s cílem realizovat efektivní komunikační aktivitu přinášející stanovené cíle.
Syllabus (in Czech)
  • •Vznik masového trhu a masového spotřebitele, počátky masové americké reklamy, marketingová politika ke vývoji společnosti. •Pojem konkurence, hyperkonkurence a jejich současné projevy. •Značka a její role při identifikaci výrobce a produktu na trhu. •Komplexní propagační – reklamní akce jako výraz nového přístupu k trhu •Vývoj globalizace v Evropě a ve světě od konce 19. století. •Současné projevy globalizace. •Disproporce národních ekonomik a způsobů života. •Podstata postmoderního přístupu k životu a možnosti a meze marketingové komunikace Pojem IMK, jeho specifické rysy, Podmínky vzniku IMK Pojem synergie a její význam pro IMK Vnitřní a vnější bariéry uplatnění IMK v praxi Pojem marketingová strategie v IMK Hlavní principy IMK v manažerském pojetí Agentury a jejich přístupy k IMK IMK jako nástroj řízení společenských procesů Krizové změny – změny ve veřejném mínění Pojem propagační akce – je nadále platný? Marketingová politika a její přesah do sociální sféry, komunikace CSR a vznik samostatné kategorie sociálního marketingu a sociální marketingové komunikace (reklamy) Principy sociální MK Formy realizace sociální MK Ukázky praktických kampaní sociální marketingové komunikace Specifika IMK při propagaci státu a tvorbě jeho image Globální problémy lidstva a možnosti IMK při jejich řešení Lobbying a jeho specifika, etické aspekty lobování Globální problémy lidstva a možnosti IMK při jejich řešení Marketing měst a obcí Marketing ve školství Arts marketing Marketing cestovního ruchu Různé oblasti společenského života – podle aktuálního výběru pedagoga
Literature
    required literature
  •  PELSMACKER, P., GUENS,M., BERGH J.V.: Marketingová komunikace. Praha:Grada Publishing. 2009, ISBN 80-247-0254-1, povinně kapitola 1. – str. 21-56
  •  CLOW, K.E., BAACK, D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace, Brno: COMPUTER PRESS, říjen 2008, ISBN 978-80-251-1769-9, povinně kapitola 1 – str. 3-25, kapitola 7 – str. 187-216
    not specified
  •  FREY, P.: Marketingová komunikace – to nejlepší z nových trendů. Praha: Management Press 2008, stran 195, ISBN 978-80-7261-160-7 – povinně celá publikace
  • • BAUMAN, Z.: Tekutá modernita, Praha MF 2002, ISBN 80-204-0966-1, povinně str. 9-144
  •  PAVLŮ, D et al: Marketingové komunikace a media. Zlín: FMK UTB, Malá edice fmk 2005 - č. 3, ISBN 80-7318-306-4, povinně Jedlička,M.: Ciele, koncepcia a stratégia manažovania systému IMK, str. 68-78 / Kauerová,L., Svobodová, H.: Vybrané aspekty uplatňov
  • • DRUCKER, P.F.: Fungující společnost, Praha Management Press 2004, ISBN 80-7261-098-8 povinně kapitola Budoucí společnost, str. 200-237
  •  PAVLŮ,D.: Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing. Praha: Professional Publishing. 2009, ISBN 978-80-86946-38-2, povinně kapitola 1. Vystavování a předvádění – nejstarší formy komerční komunikace ve světě, str. 13-59
  •  PAVLŮ, D et al: Marketingové komunikace a image. Zlín: FMK UTB, Malá edice fmk 2006 – č.5., ISBN 80-7318-394-3, povinně Pravdová, H.: Kulturný kontext vytvárania a pôsobenia image, str.14-23
  •  PINCAS, S., LOISEAU, M.: Dějiny reklamy, Taschen -Köln 2009 / Slovart -Praha 2009, stran 336, ISBN 978-80-7391-266-6, získejte přehled o vývoji reklamy jako institucionalizované činnosti, novém oboru lidské práce.
  •  TOMEK, G.,VÁVROVÁ, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu. Praha: Grada Publishing 2001, stran 352, ISBN 80-247-0053-0, povinně str.12-28 + 43-56
Teaching methods (in Czech)
Teoretický výklad problematiky s ukázkami případových studií. Samostatná teoretická studie na téma IMK a její aplikace v činnosti komerčního a nekomerčního subjektu.
Assessment methods (in Czech)
Souhrnný test z celé přednášené látky na základě souboru otázek, který studenti obdrží na poslední přednášce. Ze 300 možných bodů nezbytné získat alespoň 200.Při menším počtu bodů = opakování testu.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin KS/semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, summer 2012, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018.
  • Enrolment Statistics (Winter 2011, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/winter2011/N_IMK