VSFS:N_IMK Integrovaná marketingová komun - Informace o předmětu
N_IMK Integrovaná marketingová komunikace
Vysoká škola finanční a správnízima 2011
- Rozsah
- 2/0. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Pavel Čírtek (cvičící)
Ing. Pavel Klička, PhD. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Ladislav Lašek (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_IMK/pMMO: Po 8:45–9:29 M17, Po 9:30–10:15 M17, V. Kunz
N_IMK/pMPH: Út 8:45–9:29 S01, Út 9:30–10:15 S01, D. Pavlů
N_IMK/uM1aPH: Út 8. 11. 17:30–19:00 S21, Út 22. 11. 17:30–19:00 S21, Út 29. 11. 17:30–19:00 S21, Út 13. 12. 17:30–19:00 S21, 19:15–20:45 S21, L. Lašek
N_IMK/uM1bPH: Út 1. 11. 19:15–20:45 S26, Út 8. 11. 19:15–20:45 S26, Út 22. 11. 19:15–20:45 S26, Út 29. 11. 19:15–20:45 S26, Út 6. 12. 17:30–19:00 S26, L. Lašek
N_IMK/vMKL: Pá 21. 10. 17:15–18:45 K203, 19:00–20:30 K203, Pá 18. 11. 13:45–15:15 K203, 15:30–17:00 K203, Pá 2. 12. 17:15–18:45 K203, P. Klička
N_IMK/vMMO: Pá 14. 10. 12:00–13:30 M15, 13:45–15:15 M15, Pá 4. 11. 12:00–13:30 M15, 13:45–15:15 M15, Pá 18. 11. 13:45–15:15 M15, V. Kunz
N_IMK/vM2PH: Pá 4. 11. 15:30–17:00 S11, 17:15–18:45 S11, Pá 18. 11. 15:30–17:00 S11, So 3. 12. 9:45–11:15 S11, So 17. 12. 14:00–15:30 S11, L. Lašek
N_IMK/vM3PH: So 3. 12. 11:30–13:00 S23, So 17. 12. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, So 14. 1. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, L. Lašek - Předpoklady
- Absolvování předmětů, které se zabývají jednotlivými nástroji MK.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Seznámit posluchače magisterského studia s komplexním přístupem k řešení komunikačních úkolů instituce z hlediska jednoty interní i externí komunikace, s pochopením principu synergie nasazení a cílevědomého užití optimální skladby nástrojů marketingové komunikace v integrovaném celku, v rovině teoretického uchopení problému i v rovině praktické a argumentačně zvládnuté manažerské úrovně analýzy a řešení komplexního zadání komunikační akce. Zároveň vést ke vnímání složitosti globálního světa a jeho určité nestálosti a proměnlivosti, jisté neuchopitelnosti a fragmentárnosti, spolu s hledáním optimálních nástrojů IMK k jeho ovlivnění ve sféře komerční i nekomerční komunikace a žádoucího chování cílových skupin. Charakteristika získaných vědomostí a schopností: Posluchači kombinované formy studia by měli být po absolvování předmětu schopni: kriticky analyzovat návrhy strategií integrované marketingové komunikace (IMK) a navrhovat smysluplná zlepšení efektivnosti podložená dostatečnou znalostí předmětné problematiky být schopni samostatné kreativní činnosti spočívající v navržení realizovatelné a efektivní strategie IMK pro určitý předmět či službu komerčního i nekomerčního charakteru Obsah předmětu Je orientován na získání rámcových globálních informací včleňujících koncepty IMK do podmínek globálního světa, hyperkonkurenčního prostředí komerčního i nekomerčního charakteru. Posluchači získají dostatek znalostí k tvorbě vlastních komunikačních strategických vstupů na informační trh s cílem realizovat efektivní komunikační aktivitu přinášející stanovené cíle.
- Osnova
- •Vznik masového trhu a masového spotřebitele, počátky masové americké reklamy, marketingová politika ke vývoji společnosti. •Pojem konkurence, hyperkonkurence a jejich současné projevy. •Značka a její role při identifikaci výrobce a produktu na trhu. •Komplexní propagační – reklamní akce jako výraz nového přístupu k trhu •Vývoj globalizace v Evropě a ve světě od konce 19. století. •Současné projevy globalizace. •Disproporce národních ekonomik a způsobů života. •Podstata postmoderního přístupu k životu a možnosti a meze marketingové komunikace Pojem IMK, jeho specifické rysy, Podmínky vzniku IMK Pojem synergie a její význam pro IMK Vnitřní a vnější bariéry uplatnění IMK v praxi Pojem marketingová strategie v IMK Hlavní principy IMK v manažerském pojetí Agentury a jejich přístupy k IMK IMK jako nástroj řízení společenských procesů Krizové změny – změny ve veřejném mínění Pojem propagační akce – je nadále platný? Marketingová politika a její přesah do sociální sféry, komunikace CSR a vznik samostatné kategorie sociálního marketingu a sociální marketingové komunikace (reklamy) Principy sociální MK Formy realizace sociální MK Ukázky praktických kampaní sociální marketingové komunikace Specifika IMK při propagaci státu a tvorbě jeho image Globální problémy lidstva a možnosti IMK při jejich řešení Lobbying a jeho specifika, etické aspekty lobování Globální problémy lidstva a možnosti IMK při jejich řešení Marketing měst a obcí Marketing ve školství Arts marketing Marketing cestovního ruchu Různé oblasti společenského života – podle aktuálního výběru pedagoga
- Literatura
- povinná literatura
- PELSMACKER, P., GUENS,M., BERGH J.V.: Marketingová komunikace. Praha:Grada Publishing. 2009, ISBN 80-247-0254-1, povinně kapitola 1. – str. 21-56
- CLOW, K.E., BAACK, D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace, Brno: COMPUTER PRESS, říjen 2008, ISBN 978-80-251-1769-9, povinně kapitola 1 – str. 3-25, kapitola 7 – str. 187-216
- neurčeno
- FREY, P.: Marketingová komunikace – to nejlepší z nových trendů. Praha: Management Press 2008, stran 195, ISBN 978-80-7261-160-7 – povinně celá publikace
- • BAUMAN, Z.: Tekutá modernita, Praha MF 2002, ISBN 80-204-0966-1, povinně str. 9-144
- PAVLŮ, D et al: Marketingové komunikace a media. Zlín: FMK UTB, Malá edice fmk 2005 - č. 3, ISBN 80-7318-306-4, povinně Jedlička,M.: Ciele, koncepcia a stratégia manažovania systému IMK, str. 68-78 / Kauerová,L., Svobodová, H.: Vybrané aspekty uplatňov
- • DRUCKER, P.F.: Fungující společnost, Praha Management Press 2004, ISBN 80-7261-098-8 povinně kapitola Budoucí společnost, str. 200-237
- PAVLŮ,D.: Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing. Praha: Professional Publishing. 2009, ISBN 978-80-86946-38-2, povinně kapitola 1. Vystavování a předvádění – nejstarší formy komerční komunikace ve světě, str. 13-59
- PAVLŮ, D et al: Marketingové komunikace a image. Zlín: FMK UTB, Malá edice fmk 2006 – č.5., ISBN 80-7318-394-3, povinně Pravdová, H.: Kulturný kontext vytvárania a pôsobenia image, str.14-23
- PINCAS, S., LOISEAU, M.: Dějiny reklamy, Taschen -Köln 2009 / Slovart -Praha 2009, stran 336, ISBN 978-80-7391-266-6, získejte přehled o vývoji reklamy jako institucionalizované činnosti, novém oboru lidské práce.
- TOMEK, G.,VÁVROVÁ, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu. Praha: Grada Publishing 2001, stran 352, ISBN 80-247-0053-0, povinně str.12-28 + 43-56
- Výukové metody
- Teoretický výklad problematiky s ukázkami případových studií. Samostatná teoretická studie na téma IMK a její aplikace v činnosti komerčního a nekomerčního subjektu.
- Metody hodnocení
- Souhrnný test z celé přednášené látky na základě souboru otázek, který studenti obdrží na poslední přednášce. Ze 300 možných bodů nezbytné získat alespoň 200.Při menším počtu bodů = opakování testu.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2011/N_IMK