B_EM Elektronický marketing

Vysoká škola finanční a správní
zima 2012
Rozsah
2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Tereza Dvořáková (přednášející)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Tereza Dvořáková
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_EM/pMMO: Po 8:45–9:29 M27, Po 9:30–10:15 M27, V. Kunz
B_EM/pMPH: St 10:30–11:14 E230, St 11:15–12:00 E230, T. Dvořáková
B_EM/uMPH: Út 23. 10. 14:00–15:30 E124, Út 6. 11. 14:00–15:30 E124, Út 13. 11. 14:00–15:30 E124, T. Dvořáková
B_EM/uM11KL: Út 2. 10. 14:00–15:30 K212, 15:45–17:15 K212, Út 16. 10. 14:00–15:30 K212, T. Dvořáková
B_EM/vMMO: Pá 5. 10. 13:45–15:15 M25, Pá 19. 10. 17:15–18:45 M25, So 3. 11. 8:00–9:30 M27, V. Kunz
B_EM/vM23PH: Pá 5. 10. 13:45–15:15 E225, Pá 19. 10. 12:00–13:30 E225, 13:45–15:15 E225, T. Dvořáková
Předpoklady
B_Mar Marketing && B_RVZ_A Řízení vztahů se zákazníky A && B_SMaK Struktura mar. komunikací
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cílem předmětu je objasnění vlivu moderních informačních a komunikačních technologií jako akcelerujícího prostředku na rozvoj vztahového marketingu. Studenti, kteří úspěšně dokončí daný kurz, budou znát principy elektronického obchodování a elektronického marketingu, včetně typologie e-businessu a e-procurementu, nejčastější způsoby elektronického obchodu B2B a B2C. Budou rozumět organizaci datových skladů, práci se zákaznickými databázem a vytěžování dat(dataminingu) ve firmě. Porozumí pronikání internetu do nadlinkových komunikačních aktivit(internetová reklama) i do podlinkových(SMS marketing, internetová podpora prodeje,sociální sítě-Facebook,atd.). Budou chápat specifika mobilního marketingu.
Osnova
  • Osnova je určena pro prezenční studium. Průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou studijních opor. Obsah přednášek: 1/ Marketingový koncept IT CRM (Information Technology Customer Relationship Management) jako součást moderního vztahového marketingu. 2/ Informační systémy ve firmě a jejich marketingové využití. 3/Architektura podnikového komunikačního systému na bázi internetu. 4/Efektivní datamining jako systém získávání informací o potřebách,požadavcích a očekáváních zákazníků. 5/Základy práce s databázemi zákaznických segmentů. 6/Vývoj internetových aplikací využívaných v marketingové komunikaci včetně základních metrik. 7/Formy internetové reklamy a jejich vývoj. 8/Web 2.0 a jeho využití z hlediska marketingu. 9/Internet a mobilita. Sociální sítě. 10/Základní typologie e-businessu a e-procurementu(matice elektronického obchodování typu B2B a B2C). 11/Marketingové zásady úspěšného, efektivního a konkurenceschopného e-businessu.Internet jako platforma pro e-komerci. 12/Elektronický marketing v rámci mobilní telefonie.
Literatura
    povinná literatura
  • Janouch,V.: Internetový marketing.Prosaďte se na webu a sociálních sítích.Brno:Computer Press,2010.ISBN: 987-80-251-2795-7
  • Beck,A.: Google AdWords .Praha: Grada Publishing, 2009.ISBN : 978-80-247-2898-8
  • Blažková, M.: Jak využít internet v~marketingu. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN: 80-247-1095-1
    doporučená literatura
  • Sterne,J.:Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích.Brno:Computer Press, 2011.ISBS:978-80-251-3340-8
  • Sedláček,J.: E – komerce, internetový a mobil marketing. Praha: BEN – technická literatura, 2006.ISBN .ISBN2006.ISBN: 80-7300-195-0
  • Fox,V.:Marketing ve věku společnosti Google.Využijte ve svém byznysu plný potenciál on-line vyhledávání.Brno:Computer Press, 2011.ISBN:978-80-251-3357-6
  • Kašík, M., Havlíček, K.: Marketing při utváření podnikové strategie. Praha: VŠFS Eupress, 2009. ISBN: 978-80-7408-022-7
Výukové metody
Přednášky v prezenčním studiu a pro kombinované studium řízené konzultace (min. docházka 50%).
Metody hodnocení
z (zápočet; 3 kredity) na základě písemného testu (10 otevřených otázek, minimum 75%)
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015.