VSFS:N_StRP Strategické řízení podniku - Informace o předmětu
N_StRP Strategické řízení podniku
Vysoká škola finanční a správnízima 2018
- Rozsah
- 2/2/0. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Miroslav Pavlák, Ph.D. (cvičící)
Ing. Přemysl Písař, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Markéta Knížková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_StRP/cR1PH: Čt 10:30–11:14 S35, Čt 11:15–12:00 S35, M. Pavlák
N_StRP/cR2PH: Čt 15:45–16:29 S13, Čt 16:30–17:15 S13, M. Pavlák
N_StRP/pRPH: Čt 12:15–12:59 S01, Čt 13:00–13:45 S01, kromě Čt 22. 11. ; a Út 13. 11. 12:15–13:45 S13, E. Tóth
N_StRP/vRPH: Pá 26. 10. 17:30–19:00 S24, 19:15–20:45 S24, Pá 9. 11. 19:15–20:45 S24, Pá 23. 11. 17:30–19:00 S24, 19:15–20:45 S24, K. Havlíček - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Na strategické řízení podniku bude nahlíženo jako na komplexní manažerskou disciplínu. Strategické řízení je umění, věda a dovednost ve formulování, komplexním rozhodování a následném plnění všeho, co umožní podniku dosáhnout stanovených záměrů a to včetně citu pro změnu směru. Cílem předmětu je osvojení si podstaty a vztahů strategického řízení podniku v kontextu se systémem řízení podniku, objasnit základní funkční vztahy mezi řízením podniku a strategickým řízením, vysvětlit zákonité nutnosti a přínosy strategického řízení podniku, vysvětlit význam a uplatnit v podnikové praxi strategickou mikro a makroanalýzu, pochopit souvislosti mezi klíčovými a funkčními strategiemi podniku, sestavit plán implementace a aktualizace strategie podniku.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- porozumět základním konceptům (strategie, strategická analýza, PEST analýza, konkurenční výhoda, realizace strategie),
- využívat různé metody a přístupy pro strategickou analýzu,
- porozumět procesu tvorby strategie,
- formulovat obchodní strategii - Osnova
- 1. Systém řízení podniku 2. Systému strategického řízení podniku 3. Strategická mikroanalýza podniku a jeho okolí 4. Strategická makroanalýza podniku 5. Vlastnická strategie podniku 6. Marketingová a obchodní strategie podniku 7. Finanční strategie podniku 8. Výrobní strategie, strategické řízení údržby, strategie řízení kvality 9. Personální strategie podniku, strategické řízení inovací 10.Strategické řízení bezpečnosti a jistoty, informačních a komunikačních technologií/řízení rizik 11.Implementace, Strategický Balanced Scorecard, strategická mapa 12.Další nástroje vhodné pro implementaci podnikové strategie
- Literatura
- povinná literatura
- TÓTH, Endre a Naděžda PETRŮ. Strategické řízení podniku (studijní texty předmětu). 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2017. 180 s. Edice EDUCOpress. ISBN 978-80-7408-151-4.
- ČERVENÝ, Radim, Alena HANZELKOVÁ a Miloslav KEŘKOVSKÝ. Korporátní strategie: krok za krokem. 1. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2016. 204 s. ISBN 978-80-7400-620-3.
- doporučená literatura
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 4., přeprac. vyd. Praha: Portál, 2016. 437 s.ISBN 978-80-262-0982-9.
- SOUČEK, Zdeněk. Strategie úspěšného podniku: symbióza kreativity a disciplíny. 1. vyd. V Praze: C. H. Beck, 2015. 425 s. ISBN 978-80-7400-572-5.
- DOHNAL, Jan a Jan POUR. IT v řízení podniku: MBI. 1. Vyd. Praha: Professional Publishing, 2016. 249 s. ISBN 978-80-7431-160-4.
- Výukové metody
- Přednášky budou zpravidla obsahovat přednáškovou část (teorie, nové poznatky včetně praktických příkladů) a praktickou část. Ta se zaměří buď na čtení ekonomických článků a jejich stručnou interpretaci s cílem zajištění porozumění odbornému textu a schopnosti jeho interpretace včetně argumentace a obhájení stanoviska, nebo bude součástí přednášky/semináře též část koncipovaná jako příprava týmového semestrálního projektu, a poté též prezentace samotná. Výuka v kombinovaném studiu bude probíhat formou řízené konzultace, kdy je vedle zhuštěné prezentace tématu předpokládáno též předchozí samostudium, aby byla možná následná konzultace. V denním i kombinovaném studiu bude každé téma prezentováno (v detailní či zhuštěné formě – podle typu studia) vyučujícím s využitím PPT prezentace, a následováno diskusí.
- Metody hodnocení
- zkouška písemná, ústní
Povinná účast studentů na cvičení, příp. společných konzultacích – min. 75 % v prezenční formě studia a min. 50 % v kombinované formě studia.
Zápočet – aktivní odborná práce na cvičeních, docházka, referát, dílčí projekt dle dohody a zadání vyučujícího.
Zkouška – písemný test (20 základních témat, pro splnění podmínek zkoušky je nutno dosáhnout alespoň 50% úspěšnosti).
Podmínky pro ISP studenty: 1. složit zkoušku viz výše uvedené podmínky 2. odevzdání seminární práce - případová studie týkající se podnikové strategie vybraného podniku (15 stran textu). - Informace učitele
- POZNÁMKA: Některá témata mohou být doplněna tzv. hostovskými přednáškami (přednášejícími jsou významní experti z průmyslové praxe nebo univerzitní učitelé).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2018/N_StRP