N_StRP Strategické řízení podniku

Vysoká škola finanční a správní
zima 2017
Rozsah
2/2. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc. (cvičící)
Mgr. Emil Velinov, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Endre Tóth, DrSc.
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Bažantová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_StRP/cR1PH: St 12:15–12:59 S11, St 13:00–13:45 S11, kromě St 25. 10. ; a St 25. 10. 14:00–15:30 S24, E. Velinov
N_StRP/cR2PH: St 14:00–14:44 S24, St 14:45–15:30 S24, E. Velinov
N_StRP/pRPH: Po 10:30–11:14 S01, Po 11:15–12:00 S01, E. Tóth
N_StRP/vRMO: So 21. 10. 11:30–13:00 M21, 14:00–15:30 M21, So 4. 11. 9:45–11:15 M17, 11:30–13:00 M17, Pá 24. 11. 15:45–17:15 M15, E. Tóth
N_StRP/vRPH: Pá 1. 12. 15:45–17:15 S01, 17:30–19:00 S01, Pá 15. 12. 15:45–17:15 S01, So 6. 1. 9:45–11:15 E223, 11:30–13:00 E223, E. Tóth
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Osvojení systému strategického řízení a jeho vazeb na systém řízení podniku. Osvojení obsahu, metod, postupů, nástrojů a procesů strategického řízení. Interní a externí strategická analýza podniku,nejvýznamnější strategie podniku, jejich modelová koncepce a impelemntace.
Výstupy z učení
Osvojení systému strategického řízení a jeho vazeb na systém řízení podniku. Osvojení obsahu, metod, postupů, nástrojů a procesů strategického řízení. Interní a externí strategická analýza podniku,nejvýznamnější strategie podniku, jejich modelová koncepce a impelemntace.
Osnova
  • 1. Strategické řízení a systém řízení podniku 2. Obsah, principy a model systému strategického řízení 3. Externí strategická analýza podniku a jeho okolí, metody, postupy, modely 4. Interní strategická analýza podniku a jeho složek, metody, postupy, modely 5. Typy, druhy, koncepce a nástroje strategie 6. Strategické rozhodování – volba strategie podniku 7. Vlastnická, korporátní (podniková) a organizační strategie 8. Obchodně marketingová, inovační a investiční strategie podniku 9. Personální a bezpečnostni strategie podniku 10.Finanční a informační strategie podniku 11.Strategie řízení rizik a odolnost krizím 12.Implementace a aktualizace strategie podniku
Literatura
    povinná literatura
  • Zuzák Roman: Strategické řízení podniku. /Praha, GRADA 2011. ISBN978-80-247-4008-9
    doporučená literatura
  • Souček, Zd.: Strategie úspěšného podniku. C.H.Beck 2015, ISBN 978-80-7400-572-5
  • Kotler Fhilip, Caslione A.: Chaotika: Computer Press, Brno 2009. ISBN 978-80-251-2599-1
  •  Fotr, Jiří; Vacík, Emil a kol.: Tvorba strategie a strategické plánování. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3985-1.
  •  Dedouchová, Marcela: Strategie podniku. Praha: C. H. Beck, 2001. ISBN 80-7179-603-4.
  • Keřkovský, Miloslav, Vykypěl Oldřich:Strategické řízení.C.H.Beck.2006.2 vydání
  •  David, Fred R.: Strategic management concepts: a competitive advantage approach. Boston: Pearson, 2012. ISBN 978-0-273-76760-2.
  • Mallya Thadeus, Základy strategického řízení a rozhodování.Grada 2007
Výukové metody
Přednášky, kolektivní diskuse, ukázky praktických aplikací, referáty, tematické konzultace s zpracování projektů při zadání Cvičení Samostudium
Metody hodnocení
Povinná účast studentů na cvičení, příp. společných konzultacích – min. 75 % v prezenční formě studia a min. 50 % v kombinované formě studia. Zápočet – aktivní odborná práce na cvičeních, docházka, referát, dílčí projekt dle dohody a zadání vyučujícího. Zkouška – písemný test (20 základních témat strategického minima)je podmínkou k navazující ústní zkoušce. U písemného testu se požaduje 75 % úspěšnost.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.