VSFS:B_Rek Reklama - Informace o předmětu
B_Rek Reklama
Vysoká škola finanční a správnízima 2019
- Rozsah
- 2/1. 10 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Pavel Čírtek (cvičící)
doc. Ing. Aleš Hes, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Pavel Čírtek
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_Rek/cMMO: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 M14, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 M14, kromě Čt 14. 11. ; a Čt 5. 12. 12:15–13:45 M14, V. Kunz
B_Rek/cM1PH: každé liché úterý 15:45–16:29 S33, každé liché úterý 16:30–17:15 S33, P. Čírtek
B_Rek/cM2PH: každé liché úterý 14:00–14:44 S33, každé liché úterý 14:45–15:30 S33, P. Čírtek
B_Rek/pMMO: Po 8:45–9:29 M14, Po 9:30–10:15 M14, V. Kunz
B_Rek/pMPH: každé sudé úterý 14:00–14:44 S32, každé sudé úterý 14:45–15:30 S32, každé sudé úterý 15:45–16:29 S32, každé sudé úterý 16:30–17:15 S32, P. Čírtek
B_Rek/vMPH: Pá 8. 11. 17:30–19:00 E222, 19:15–20:45 E222, Pá 22. 11. 17:30–19:00 E222, 19:15–20:45 E222, So 7. 12. 15:45–17:15 E224, P. Čírtek - Předpoklady
- B_Mar Marketing
Podmínkou pro zakončení tohoto předmětu je ukončení předmětu B_Mar. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače s teorií komunikační specifiky reklamy jako historicky nejstaršího nástroje marketingového působení. Zároveň však vede posluchače k praktickému uplatňování získaných teoretických poznatků formou tvůrčí aplikace v týmové realizaci dvou konkrétních klientských zadání. Po absolvování předmětu získá student oboru marketingová komunikace podstatnou poznatkovou základnu, jež mu umožní pracovat se základními pojmy oboru, pochopit logiku a návaznosti jednotlivých analytických, kreativních a strategických aktivit, jejichž cílem je efektivní reklamní komunikát a reklamní kampaň. Zároveň bude absolvent předmětu schopen aplikovat teoretické poznatky v přípravě projektu strategie reklamní komunikace a základního tvůrčího pojetí konkrétního klientského zadání. Bude umět pochopit souvislosti a synergické efekty zapojení reklamy do součinnosti s ostatními nástroji marketingové komunikace.
- Výstupy z učení
- Absolvent předmětu zvládá: - teoretická východiska využití reklamy jako nástroje marketingové komunikace, její hlavní prostředky a techniky - základní projektové a analytické postupy v reklamní praxi - tvorbu reklamních mixů - přípravu reklamní kampaně - výběr mediálního mixu - metody měření komunikačních efektů - na základní úrovni pak dramaturgii a scenáristickou přípravu reklamního AV scénáře.
- Osnova
- TEORETICKÁ ČÁST PŘEDMĚTU
- 1. Stručný přehled vývoje reklamy na našem území v evropském a světovém kontextu
- 2. Reklama jako specifický nástroj marketingové komunikace: firemní komunikace výrobce a prodejce - cíle, prostředky, média, reklamní rozpočet
- 3. Modely fungování reklamy
- 4. Reklamní strategie – segmentace, targeting a positioning: cílové skupiny a specifika jejich oslovení
- 5. Reklamní kampaně a jejich specifika
- 6. Měření efektivity reklamy
- 7. Kreativní reklamní strategie – sdělení, apel, informace
- 8. Kreativní reklamní strategie - formát, realizace
- 9. Značka v reklamě
- 10. Globální reklama
- 11. Sociální reklama
- 12. : Reklama a nové prostředí. Moderní trendy a techniky v reklamě
- PRAKTICKÁ ČÁST PŘEDMĚTU
- 1. Klientský brief – poslání, obsah, náležitosti: konkrétní brief – zadání 1. tvůrčí práce pro 5 členné týmy
- 2. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 3. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 4. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 5. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 6. Klientský brief – zadání 2. tvůrčí práce pro 5 členné týmy 7. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 8. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 9. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 10. Kolektivní týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 11. Kolektivní týmová prezentace 2. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- 12. Kolektivní týmová prezentace 1. zadání: týmy prezentují podle výběru pedagoga
- Literatura
- povinná literatura
- KARLÍČEK, M., KRÁL, P.: Marketingová komunikace – jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing 2011. ISBN 978-80-247-3541-2, kapitola 3.
- KELLER, K. L.: Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing 2007. ISBN 978-80-247-1481-3, kapitoly 2, 6, 13, 14.
- PAVLŮ, D.: Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing. Praha: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-86946-38-2, Kapitola 1.
- PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERG, J.: Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing 2003. ISBN 80-247-0254-1, kapitola 7. a 8.
- PINCAS, S., LOISEAU, M.: Dějiny reklamy. Praha: Slovart, 2009. ISBN 978-80-7391-266-6 – výběrově
- SOLOMON, M.R., MARSHALL, G.W., STUART E.W.: Marketing očima světových manažerů. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X kapitola: 13.
- FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Vydání 2., rozšířené. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-160-7
- Vysekalová, J., Herzman, J., Cír, J.: Výzkum efektivnosti komerční komunikace. Praha: OECONOMICA 2004. ISBN 80-245-0789-7
- VOŠAHLÍKOVÁ, P.: Zlaté časy české reklamy. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-715-1 -výběrově
- Janouch V.: Internetový marketing. Praha: Computer Press, 2014.EAN: 9788025143117
- KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2015. EUPRESS. ISBN 978-80-7408-100-2. info
- doporučená literatura
- TOSCANI, Oliviero. Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN 80-85871-82-3.
- ČÍRTEK, Pavel a Milan KAŠÍK. Marketingová komunikace podniku s médii – I. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2008, 113 s. ISBN 978-80-7408-008-1. info
- neurčeno
- Aktuální časopisecké studie podle doporučení pedagoga
- Výukové metody
- V prezenční formě studia je obsahem témat klasický výklad pedagoga, v kombinované formě studia je obsahem konzultací komentovaný průvodce tématikou předmětu podle Studijní opory s akcentem na znalost literatury a samostudium. Vyžadována je účast na konzultacích nejméně 50%. V prezenční formě studia je ve cvičeních nezbytná nejméně 75% účast. Studenti obou studijních forem písemně zpracovávají: • Dvě týmová tvůrčí řešen: - klientský brief pro reklamní projekt; - návrh reklamního projektu pro vybraný subjekt (produkt) vč. technického scénáře AV reklamy. Týmová řešení jsou klasifikována i s ohledem na podíl každého člena týmu. Podmínkou zápočtu je v prezenční formě studia splněná účast na výuce a splnění seminárních zadání. Studenti KS prezentují studenti své práce v průběhu zkoušky.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen vědomostním testem s 20 otázkami, které jsou výběrem z kontrolních otázek Studijní opory. Navazuje ústní posouzení kvality výsledků testu vyučujícím pedagogem, kritický rozbor odborné studie a hodnocení podílu studenta na výsledku týmové práce. Výsledná známka je složena ze všech tří částí: výsledků testu, hodnocení odborné studie, hodnocení podílu na týmové práci.
- Informace učitele
- Pedagog v průběhu přednášek průběžně upozorňuje posluchače na aktuální časopisecké studie, jejichž obsah souvisí s přednášenou tematikou. Testy obsahují z části otázky, které lze nastudovat z přednášené látky, z části z povinné literatury, částečně také z časopiseckých studií. Absolvování předmětu vyžaduje vyšší míru studijní iniciativy. Všechna přednášená tématika bude v podobě ppt prezentována na IS.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2019/B_Rek