VSFS:B_PoMa Politický marketing - Informace o předmětu
	B_PoMa Politický marketing
Vysoká škola finanční a správnízima 2025
- Rozsah
 - 1/1/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
 - Vyučující
 - doc. Dr. Mgr. Lukáš Novotný, M.A. (cvičící)
JUDr. Mgr. Tomislav Potocký, Ph.D. (cvičící) - Garance
 - doc. Dr. Mgr. Lukáš Novotný, M.A.
Sekce společenských věd (FES, KSV) – Katedra společenských věd (FES, KSV) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Dovhunová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
 - B_PoMa/cMPH: každý sudý čtvrtek 19:15–19:59 E306, každý sudý čtvrtek 20:00–20:45 E306, L. Novotný
B_PoMa/pMPH: každý sudý čtvrtek 17:30–18:14 E306, každý sudý čtvrtek 18:15–19:00 E306, L. Novotný - Předpoklady
 - Tento předmět nemá žádné předpoklady.
 - Omezení zápisu do předmětu
 - Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
 - Cíle předmětu
 - Záměrem kurzu je hlouběji uvést studenty do oblasti politického marketingu s důrazem na jeho aplikaci v různých politických systémech. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a vysvětlit teorií a praxí politického marketingu a jeho nástroje, etické a právní aspektům politického marketingu.
 - Výstupy z učení
 - Základní teoretické znalosti, orientace v problémech a souvislostech sledovaných témat. Současně i praktické schopnosti a dovednosti aplikací získaných znalostí v reálném prostředí profesních činností. Výstupem učení je podpora a rozvoj profilu vzdělaného praktika.
 - Osnova
 - 1-2 Úvod do studia politického marketingu – základní pojmy, stav poznání, studium politiky, strany, skupiny, zájmy a hnutí, volby, politický marketing, politická komunikace, marketing, marketingový mix.
 - 3-4 Politická interakce a komunikace – ekonomika a společnost, politická kultura, identita a legitimita, masová média a politická komunikace, média, demokracie a správa věcí veřejných.
 - 5-6 Teorie politického marketingu – geneze pojmu, model politického marketingu, prostředí politického marketingu.
 - 7-8 Analýza a diagnostika politického trhu – definice a struktura politického trhu, druhy trhu, etapy trhu, stanovení pozice na politickém trhu, metody analýzy politického trhu a reklamních technik.
 - 9-10 Volby a volební chování – definice a funkce voleb, volební systémy, politická participace, modely participace, volič na politickém trhu.
 - 11-12 Politické kampaně a jejich financování – definice kampaně, vývoj (premoderní, moderní, postmoderní), účinky kampaní, pravidla financování, legislativa, transparentnost, finanční limity, kontrolní instituce (ÚDHPSH).
 - 13-14 Strategie politických stran – pojetí strategie v politologii, tvorba politické strategie, volební strategie, typy strategií.
 - 15-16 Public relations v politice – PR jako proces v politice, metody a techniky, corporate communication a image v oblasti politiky.
 - 17-18 Lobbing v politice – definice, specifika, druhy lobbingu, etapy kampaně, modely lobbingu, lobbing v ČR a EU.
 - 19-20 Trendy v politickém marketingu – politická reklama, etika a právo, role poradců, globalizace, nová ekonomika.
 - 21-22 Veřejná diplomacie – pojem, propaganda, branding, zahraničně-kulturní vztahy, současné trendy.
 - 23-24 Politický marketing v ČR a ve světě – využití marketingu v českém prostředí, specifika ČR, příklady z vybraných zemí (USA, Německo, Slovensko atd.).
 
- Literatura
 - povinná literatura
 - MATUŠKOVÁ, Alena. Politický marketing v České republice. Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-271-2446-4.
 
- Výukové metody
 - Přednášky v prezenční formě, řízené skupinové konzultace v kombinované formě; minimální povinná účast na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%.“
 - Metody hodnocení
 - aktivní účast na hodinách (alespoň 4x z šesti výukových bloků), v opačném případě dodatečné vypracování eseje: Rozbor politické komunikace na sociálních sítích
 - Další komentáře
 - Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
 
- Statistika zápisu (nejnovější)
 - Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2025/B_PoMa