B_RP_1 Řízení podniku 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2024
Rozsah
2/1/0. 16 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Garance
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Kateřina Konupková
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními procesy řízení podniku, založenými na teorii managementu. Studenti pochopí roli vlastníků a manažerů podniků, význam tvorby střednědobých strategií a podstatu operativních řídících procesů v oblasti marketingu, obchodu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
Výstupy z učení
Řízení podniku zahrnuje všechny aktivity od nastavení celého systému řízení, hodnot a podnikových pravidel, organizačních struktur, koordinace strategií a strategické řízení až po běžnou denní operativu procesů a výkonnosti. Je to oblast průřezová, používají se v ní metody strategického řízení, metody z oblasti kvality a řízení efektivnosti, excelence a další. V tomto předmětu studenti naváží na vědomosti získané v Manažerském minimu a seznámí se se základními procesy řízení podniku v jeho organizačních složkách.
Osnova
  • 1. Úloha managementu v hyperkonkurenčním prostředí 2. Procesní model řízení 3. Strategické řízení a plánování 4. Operativní plánování 5. Předpoklady pro výkon profese manažera a práci v manažerském týmu 6. Marketingové strategie a plánování 7. Marketingové výzkumy a analýzy 8. Obchodní plánování 9. Řízení obchodních forecastů 10. Řízení distribučních procesů podniku 11. Obchodně závazkové vztahy podniku 12. Pohledávky a jejich řízení
Literatura
    povinná literatura
  • JANUŠKA, Martin. Úvod do operativního řízení podniku. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2018. ISBN 978-80-261-0800-9.
  • HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
    doporučená literatura
  • DŘÍMALKA, Filip. Jak uspět v digitálním světě. Praha: Jan Melvil publishing. 2020. 384 s. ISBN 978-80-7555-101-6.
  • ŠPERKA, Roman. Informační podpora podnikových procesů. Praha: Ekopress. 2019. 191 s. ISBN 978-80-87865-55-2.
  • BELLOVÁ, Jana, BAČÍK, Petr a Jaroslav ZLÁMAL. Management Základy managementu. Praha: Computer Media. 2016. 80 s. ISBN 978-80-7402-173-2.
  • NECKAŘ, Petr a David KOLÁŘ. Průvodce úspěšného obchodníka. Praha: Grada Publishing, a.s. 2019. 312 s.ISBN 978-80-271-2218-9.
Výukové metody
Výuka v prezenční formě studia bude probíhat na bázi interaktivních přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze řízení podniku pro jeho úspěšný rozvoj. Součástí přednášek budou diskuse na dané téma, skupinová práce atd. Výuka v kombinovaném studiu bude probíhat formou řízené konzultace. Předpokládá se průběžná příprava studentů na řízené skupinové konzultace, na kterých bude kladen důraz na praktické aplikace s cílem optimálního využití poznatků z daného předmětu v podnikové praxi. Minimální povinná účast na výuce v prezenční formě studia je 75%, kombinovaná forma studia a ISP studenti 50%. Pokud bude znemožněna kontaktní výuka a konzultace za osobní přítomnosti studenta v prezenční a kombinované formě studia, je výuka nahrazena distanční formou studia a samostudiem.
Metody hodnocení
Studentům bude zadána seminární práce (na dvou formulářích), jejíž cílem bude analyzovat způsob řízení podniku, základní výkonové ukazatele podniku a prokázat studentovu schopnost analýzy a doporučení pro zkoumaný podnik. Podrobné zadání semestrální práce (dva formuláře) bude zveřejněno ve studijních materiálech předmětu. Maximální počet bodů získaný za semestrální práci = 70 bodů. Dále studenti v průběhu semestru obdrží 3 průběžné testy – každý po 15 bodech. Tyto testy nebudou opakovány. Student, který se neúčastní online testu je automaticky hodnocen za 0 bodů. Celkově tedy z průběžného testování 3x15 bodů, tedy max. 45+70bodů. Při nesplnění minimální docházky student zpracuje navíc (požadavek pro zapsání známky) seminární práci. Téma práce, její rozsah a další parametry bude student předem konzultovat s vyučujícím. Přepočet bodů na známku: A =100-93 bodů, (115-93 ve skutečnosti studenti mohou získat více bodů), B = 92-85 bodů, C = 84-77 bodů, D = 76-69 bodů, E = 68-60 bodů, F = méně než 60 bodů. Studenti, kteří nezískají minimální počet bodů (60) pro získání známky, nebo studenti s ambicemi pro získání známky mohou požádat o individuální zkouškový termín.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, léto 2009, zima 2009, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.

B_RP_1 Řízení podniku 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2023
Rozsah
2/1/0. 16 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Lukáš Blažek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící)
Garance
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Kateřina Konupková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_RP_1/cEKKV: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 KV204, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 KV204, kromě Čt 26. 10. ; a Čt 16. 11. 15:45–17:15 KV206, J. Tichý
B_RP_1/cEKPH: každé sudé pondělí 17:30–18:14 E228, každé sudé pondělí 18:15–19:00 E228, L. Blažek
B_RP_1/cFPPPH: každé liché pondělí 17:30–18:14 E228, každé liché pondělí 18:15–19:00 E228, J. Tichý
B_RP_1/poEKKV: každé liché pondělí 14:00–14:44 KV206, každé liché pondělí 14:45–15:30 KV206, každé liché pondělí 15:45–16:29 KV206, každé liché pondělí 16:30–17:15 KV206, J. Tichý
B_RP_1/pxEKFPPPH: každé liché pondělí 14:00–14:44 E230, každé liché pondělí 14:45–15:30 E230, každé liché pondělí 15:45–16:29 E230, každé liché pondělí 16:30–17:15 E230, J. Tichý
B_RP_1/vEKFPH: Pá 29. 9. 17:30–19:00 E227, 19:15–20:45 E227, So 14. 10. 14:00–15:30 E228, 15:45–17:15 E228, Pá 3. 11. 17:30–19:00 E228, 19:15–20:45 E228, So 25. 11. 9:45–11:15 E225, 11:30–13:00 E225, L. Blažek
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními procesy řízení podniku, založenými na teorii managementu. Studenti pochopí roli vlastníků a manažerů podniků, význam tvorby střednědobých strategií a podstatu operativních řídících procesů v oblasti marketingu, obchodu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
Výstupy z učení
Řízení podniku zahrnuje všechny aktivity od nastavení celého systému řízení, hodnot a podnikových pravidel, organizačních struktur, koordinace strategií a strategické řízení až po běžnou denní operativu procesů a výkonnosti. Je to oblast průřezová, používají se v ní metody strategického řízení, metody z oblasti kvality a řízení efektivnosti, excelence a další. V tomto předmětu studenti naváží na vědomosti získané v Manažerském minimu a seznámí se se základními procesy řízení podniku v jeho organizačních složkách.
Osnova
  • 1. Úloha managementu v hyperkonkurenčním prostředí 2. Procesní model řízení 3. Strategické řízení a plánování 4. Operativní plánování 5. Předpoklady pro výkon profese manažera a práci v manažerském týmu 6. Marketingové strategie a plánování 7. Marketingové výzkumy a analýzy 8. Obchodní plánování 9. Řízení obchodních forecastů 10. Řízení distribučních procesů podniku 11. Obchodně závazkové vztahy podniku 12. Pohledávky a jejich řízení
Literatura
    povinná literatura
  • JANUŠKA, Martin. Úvod do operativního řízení podniku. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2018. ISBN 978-80-261-0800-9.
  • HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
    doporučená literatura
  • DŘÍMALKA, Filip. Jak uspět v digitálním světě. Praha: Jan Melvil publishing. 2020. 384 s. ISBN 978-80-7555-101-6.
  • ŠPERKA, Roman. Informační podpora podnikových procesů. Praha: Ekopress. 2019. 191 s. ISBN 978-80-87865-55-2.
  • BELLOVÁ, Jana, BAČÍK, Petr a Jaroslav ZLÁMAL. Management Základy managementu. Praha: Computer Media. 2016. 80 s. ISBN 978-80-7402-173-2.
  • NECKAŘ, Petr a David KOLÁŘ. Průvodce úspěšného obchodníka. Praha: Grada Publishing, a.s. 2019. 312 s.ISBN 978-80-271-2218-9.
Výukové metody
Výuka v prezenční formě studia bude probíhat na bázi interaktivních přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze řízení podniku pro jeho úspěšný rozvoj. Součástí přednášek budou diskuse na dané téma, skupinová práce atd. Výuka v kombinovaném studiu bude probíhat formou řízené konzultace. Předpokládá se průběžná příprava studentů na řízené skupinové konzultace, na kterých bude kladen důraz na praktické aplikace s cílem optimálního využití poznatků z daného předmětu v podnikové praxi. Minimální povinná účast na výuce v prezenční formě studia je 75%, kombinovaná forma studia a ISP studenti 50%. Pokud bude znemožněna kontaktní výuka a konzultace za osobní přítomnosti studenta v prezenční a kombinované formě studia, je výuka nahrazena distanční formou studia a samostudiem.
Metody hodnocení
Studentům bude zadána seminární práce (na dvou formulářích), jejíž cílem bude analyzovat způsob řízení podniku, základní výkonové ukazatele podniku a prokázat studentovu schopnost analýzy a doporučení pro zkoumaný podnik. Podrobné zadání semestrální práce (dva formuláře) bude zveřejněno ve studijních materiálech předmětu. Maximální počet bodů získaný za semestrální práci = 70 bodů. Dále studenti v průběhu semestru obdrží 3 průběžné testy – každý po 15 bodech. Tyto testy nebudou opakovány. Student, který se neúčastní online testu je automaticky hodnocen za 0 bodů. Celkově tedy z průběžného testování 3x15 bodů, tedy max. 45+70bodů. Při nesplnění minimální docházky student zpracuje navíc (požadavek pro zapsání známky) seminární práci. Téma práce, její rozsah a další parametry bude student předem konzultovat s vyučujícím. Přepočet bodů na známku: A =100-93 bodů, (115-93 ve skutečnosti studenti mohou získat více bodů), B = 92-85 bodů, C = 84-77 bodů, D = 76-69 bodů, E = 68-60 bodů, F = méně než 60 bodů. Studenti, kteří nezískají minimální počet bodů (60) pro získání známky, nebo studenti s ambicemi pro získání známky mohou požádat o individuální zkouškový termín.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, léto 2009, zima 2009, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2024.

B_RP_1 Řízení podniku 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2022
Rozsah
2/1/0. 16 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Lukáš Blažek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící)
Garance
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Kamila Procházková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_RP_1/cEKPH: každý lichý čtvrtek 17:30–18:14 E224, každý lichý čtvrtek 18:15–19:00 E224, kromě Čt 27. 10. ; a Út 29. 11. 15:45–17:15 E230, L. Blažek
B_RP_1/cEKPPKV: St 5. 10. 10:30–11:14 KV202, 11:15–12:00 KV202, 12:15–12:59 KV202, 13:00–13:45 KV202, St 2. 11. 10:30–11:14 KV202, 11:15–12:00 KV202, 12:15–12:59 KV202, 13:00–13:45 KV202, St 30. 11. 10:30–11:14 KV202, 11:15–12:00 KV202, 12:15–12:59 KV202, 13:00–13:45 KV202, J. Tichý
B_RP_1/cFPH: každou sudou středu 17:30–18:14 E228, každou sudou středu 18:15–19:00 E228, L. Blažek
B_RP_1/poEKPPKV: každé liché úterý 17:30–18:14 KV204, každé liché úterý 18:15–19:00 KV204, každé liché úterý 19:15–19:59 KV204, každé liché úterý 20:00–20:45 KV204, L. Blažek
B_RP_1/pxEKFPH: každé liché úterý 17:30–18:14 E230, každé liché úterý 18:15–19:00 E230, každé liché úterý 19:15–19:59 E230, každé liché úterý 20:00–20:45 E230, L. Blažek
B_RP_1/vEKFPPPH: So 22. 10. 14:00–15:30 E230, 15:45–17:15 E230, So 12. 11. 9:45–11:15 E306, 11:30–13:00 E306, Pá 25. 11. 17:30–19:00 E306, 19:15–20:45 E306, So 10. 12. 9:45–11:15 E306, 11:30–13:00 E306, L. Blažek
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními procesy řízení podniku, založenými na teorii managementu. Studenti pochopí roli vlastníků a manažerů podniků, význam tvorby střednědobých strategií a podstatu operativních řídících procesů v oblasti marketingu, obchodu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
Výstupy z učení
Řízení podniku zahrnuje všechny aktivity od nastavení celého systému řízení, hodnot a podnikových pravidel, organizačních struktur, koordinace strategií a strategické řízení až po běžnou denní operativu procesů a výkonnosti. Je to oblast průřezová, používají se v ní metody strategického řízení, metody z oblasti kvality a řízení efektivnosti, excelence a další. V tomto předmětu studenti naváží na vědomosti získané v Manažerském minimu a seznámí se se základními procesy řízení podniku v jeho organizačních složkách.
Osnova
  • 1. Úloha managementu v hyperkonkurenčním prostředí 2. Procesní model řízení 3. Strategické řízení a plánování 4. Operativní plánování 5. Předpoklady pro výkon profese manažera a práci v manažerském týmu 6. Marketingové strategie a plánování 7. Marketingové výzkumy a analýzy 8. Obchodní plánování 9. Řízení obchodních forecastů 10. Řízení distribučních procesů podniku 11. Obchodně závazkové vztahy podniku 12. Pohledávky a jejich řízení
Literatura
    povinná literatura
  • JANUŠKA, Martin. Úvod do operativního řízení podniku. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2018. ISBN 978-80-261-0800-9.
  • HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
    doporučená literatura
  • DŘÍMALKA, Filip. Jak uspět v digitálním světě. Praha: Jan Melvil publishing. 2020. 384 s. ISBN 978-80-7555-101-6.
  • ŠPERKA, Roman. Informační podpora podnikových procesů. Praha: Ekopress. 2019. 191 s. ISBN 978-80-87865-55-2.
  • BELLOVÁ, Jana, BAČÍK, Petr a Jaroslav ZLÁMAL. Management Základy managementu. Praha: Computer Media. 2016. 80 s. ISBN 978-80-7402-173-2.
  • NECKAŘ, Petr a David KOLÁŘ. Průvodce úspěšného obchodníka. Praha: Grada Publishing, a.s. 2019. 312 s.ISBN 978-80-271-2218-9.
Výukové metody
Výuka v prezenční formě studia bude probíhat na bázi interaktivních přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze řízení podniku pro jeho úspěšný rozvoj. Součástí přednášek budou diskuse na dané téma, skupinová práce atd. Výuka v kombinovaném studiu bude probíhat formou řízené konzultace. Předpokládá se průběžná příprava studentů na řízené skupinové konzultace, na kterých bude kladen důraz na praktické aplikace s cílem optimálního využití poznatků z daného předmětu v podnikové praxi. Minimální povinná účast na výuce v prezenční formě studia je 75%, kombinovaná forma studia a ISP studenti 50%. Pokud bude znemožněna kontaktní výuka a konzultace za osobní přítomnosti studenta v prezenční a kombinované formě studia, je výuka nahrazena distanční formou studia a samostudiem.
Metody hodnocení
Studentům bude zadána seminární práce (na dvou formulářích), jejíž cílem bude analyzovat způsob řízení podniku, základní výkonové ukazatele podniku a prokázat studentovu schopnost analýzy a doporučení pro zkoumaný podnik. Podrobné zadání semestrální práce (dva formuláře) bude zveřejněno ve studijních materiálech předmětu. Maximální počet bodů získaný za semestrální práci = 70 bodů. Dále studenti v průběhu semestru obdrží 3 průběžné testy – každý po 15 bodech. Tyto testy nebudou opakovány. Student, který se neúčastní online testu je automaticky hodnocen za 0 bodů. Celkově tedy z průběžného testování 3x15 bodů, tedy max. 45+70bodů. Při nesplnění minimální docházky student zpracuje navíc (požadavek pro zapsání známky) seminární práci. Téma práce, její rozsah a další parametry bude student předem konzultovat s vyučujícím. Přepočet bodů na známku: A =100-93 bodů, (115-93 ve skutečnosti studenti mohou získat více bodů), B = 92-85 bodů, C = 84-77 bodů, D = 76-69 bodů, E = 68-60 bodů, F = méně než 60 bodů. Studenti, kteří nezískají minimální počet bodů (60) pro získání známky, nebo studenti s ambicemi pro získání známky mohou požádat o individuální zkouškový termín.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, léto 2009, zima 2009, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2020, zima 2021, zima 2023, zima 2024.

B_RP_1 Řízení podniku 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2021
Rozsah
2/1/0. 16 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Lukáš Blažek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící)
Garance
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Kamila Procházková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_RP_1/cEKPH: každé sudé pondělí 12:15–12:59 E228, každé sudé pondělí 13:00–13:45 E228, J. Tichý
B_RP_1/cEKPPKV: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 KV202, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 KV202, J. Tichý
B_RP_1/cFPPPH: každé liché pondělí 12:15–12:59 E228, každé liché pondělí 13:00–13:45 E228, kromě Po 27. 9., kromě Po 6. 12. ; a Út 19. 10. 14:00–15:30 E228, Pá 17. 12. 12:15–13:45 E004, J. Tichý
B_RP_1/pEKFPPPH: Po 10:30–11:14 E230, Po 11:15–12:00 E230, kromě Po 27. 9., kromě Po 6. 12. ; a Čt 14. 10. 14:00–15:30 S01, Pá 17. 12. 10:30–12:00 E004, J. Tichý
B_RP_1/pEKPPKV: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 KV202, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 KV202, každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 KV202, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 KV202, J. Tichý
B_RP_1/vEKFPH: So 9. 10. 14:00–15:30 E306, 15:45–17:15 E306, Pá 12. 11. 14:00–15:30 E306, 15:45–17:15 E306, Pá 26. 11. 17:30–19:00 E306, 19:15–20:45 E306, So 11. 12. 9:45–11:15 E306, 11:30–13:00 E306, L. Blažek
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními procesy řízení podniku, založenými na teorii managementu. Studenti pochopí roli vlastníků a manažerů podniků, význam tvorby střednědobých strategií a podstatu operativních řídících procesů v oblasti marketingu, obchodu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
Výstupy z učení
Řízení podniku zahrnuje všechny aktivity od nastavení celého systému řízení, hodnot a podnikových pravidel, organizačních struktur, koordinace strategií a strategické řízení až po běžnou denní operativu procesů a výkonnosti. Je to oblast průřezová, používají se v ní metody strategického řízení, metody z oblasti kvality a řízení efektivnosti, excelence a další. V tomto předmětu studenti naváží na vědomosti získané v Manažerském minimu a seznámí se se základními procesy řízení podniku v jeho organizačních složkách.
Osnova
  • 1. Úloha managementu v hyperkonkurenčním prostředí 2. Procesní model řízení 3. Strategické řízení a plánování 4. Operativní plánování 5. Předpoklady pro výkon profese manažera a práci v manažerském týmu 6. Marketingové strategie a plánování 7. Marketingové výzkumy a analýzy 8. Obchodní plánování 9. Řízení obchodních forecastů 10. Řízení distribučních procesů podniku 11. Obchodně závazkové vztahy podniku 12. Pohledávky a jejich řízení
Literatura
    povinná literatura
  • JANUŠKA, Martin. Úvod do operativního řízení podniku. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2018. ISBN 978-80-261-0800-9.
  • HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
    doporučená literatura
  • NECKAŘ, Petr a David KOLÁŘ. Průvodce úspěšného obchodníka. Praha: Grada Publishing, a.s. 2019. 312 s.ISBN 978-80-271-2218-9.
  • BELLOVÁ, Jana, BAČÍK, Petr a Jaroslav ZLÁMAL. Management Základy managementu. Praha: Computer Media. 2016. 80 s. ISBN 978-80-7402-173-2.
  • DŘÍMALKA, Filip. Jak uspět v digitálním světě. Praha: Jan Melvil publishing. 2020. 384 s. ISBN 978-80-7555-101-6.
  • ŠPERKA, Roman. Informační podpora podnikových procesů. Praha: Ekopress. 2019. 191 s. ISBN 978-80-87865-55-2.
Výukové metody
Výuka v prezenční formě studia bude probíhat na bázi interaktivních přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze řízení podniku pro jeho úspěšný rozvoj. Součástí přednášek budou diskuse na dané téma, skupinová práce atd. Výuka v kombinovaném studiu bude probíhat formou řízené konzultace. Předpokládá se průběžná příprava studentů na řízené skupinové konzultace, na kterých bude kladen důraz na praktické aplikace s cílem optimálního využití poznatků z daného předmětu v podnikové praxi. Minimální povinná účast na výuce v prezenční formě studia je 75%, kombinovaná forma studia a ISP studenti 50%. Pokud bude znemožněna kontaktní výuka a konzultace za osobní přítomnosti studenta v prezenční a kombinované formě studia, je výuka nahrazena distanční formou studia a samostudiem.
Metody hodnocení
Studentům bude zadána seminární práce (na dvou formulářích), jejíž cílem bude analyzovat způsob řízení podniku, základní výkonové ukazatele podniku a prokázat studentovu schopnost analýzy a doporučení pro zkoumaný podnik. Podrobné zadání semestrální práce (dva formuláře) bude zveřejněno ve studijních materiálech předmětu. Učitel určí datum odevzdání práce (např. poslední cvičení u prezenčního studia, nebo dle rozvrhu kombinovaného studia) a datum, do kdy bude poskytovat zpětnou vazbu studentům. Studenti, kteří práci odevzdají po termínu budou penalizování odečtením 50 % bodů z celkového hodnocení. Maximální počet bodů získaný za semestrální práci = 70 bodů. Dále studenti v průběhu semestru obdrží 3 průběžné testy – každý po 15 bodech. Tyto testy nebudou opakovány. Student, který se neúčastní online testu je automaticky hodnocen za 0 bodů. Celkově tedy z průběžného testování 3x15 bodů, tedy max. 45+70bodů. Při nesplnění minimální docházky student zpracuje navíc (požadavek pro zapsání známky) seminární práci. Téma práce, její rozsah a další parametry bude student předem konzultovat s vyučujícím. Přepočet bodů na známku: A =100-93 bodů, (115-93 ve skutečnosti studenti mohou získat více bodů), B = 92-85 bodů, C = 84-77 bodů, D = 76-69 bodů, E = 68-60 bodů, F = méně než 60 bodů. Studenti, kteří nezískají minimální počet bodů (60) pro získání známky, nebo studenti s ambicemi pro získání známky mohou požádat o individuální zkouškový termín.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, léto 2009, zima 2009, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2020, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

B_RP_1 Řízení podniku 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2020
Rozsah
2/1/0. 16 hodin KS/semestr. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Přemysl Písař, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA (cvičící)
Garance
Ing. Mgr. Jaromír Tichý, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Bc. Kamila Procházková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_RP_1/cEKPH: každé sudé pondělí 14:00–14:44 E129, každé sudé pondělí 14:45–15:30 E129, P. Písař
B_RP_1/cFPH: každé sudé pondělí 15:45–16:29 E126, každé sudé pondělí 16:30–17:15 E126, kromě Po 26. 10. ; a Po 26. 10. 15:45–17:15 E007KC, P. Písař
B_RP_1/cPPKV: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 KV205, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 KV205, J. Tichý
B_RP_1/cPPPH: každé liché pondělí 14:00–14:44 E126, každé liché pondělí 14:45–15:30 E126, kromě Po 2. 11. ; a Po 2. 11. 14:00–15:30 E227, P. Písař
B_RP_1/pEKFPPPH: Út 8:45–9:29 E230, Út 9:30–10:15 E230, J. Tichý
B_RP_1/poPPKV: Út 8:45–9:29 KV202, Út 9:30–10:15 KV202, J. Tichý
B_RP_1/vEKFPH: Pá 23. 10. 14:00–15:30 E227, 15:45–17:15 E227, Pá 20. 11. 14:00–15:30 E227, 15:45–17:15 E227, Pá 4. 12. 14:00–15:30 E227, 15:45–17:15 E227, Pá 11. 12. 14:00–15:30 E227, 15:45–17:15 E227, J. Tichý
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Řízení podniku zahrnuje všechny aktivity od nastavení celého systému řízení, hodnot a podnikových pravidel, organizačních struktur, koordinace strategií a strategické řízení až po běžnou denní operativu procesů a výkonnosti. Je to oblast průřezová, používají se v ní metody strategického řízení, metody z oblasti kvality a řízení efektivnosti, excelence a další. V tomto předmětu studenti naváží na vědomosti získané v Manažerském minimu a se seznámí se se základními procesy řízení podniku v jeho organizačních složkách. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem pří řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy. Cílem předmětu je seznámit studenty se základními procesy řízení podniku, založenými na teorii managementu. Studenti pochopí roli vlastníků a manažerů podniků, význam tvorby střednědobých strategií a podstatu operativních řídících procesů v oblasti marketingu, obchodu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku, založenými na teorii managementu. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu, obchodu. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit. Přednášky budou zakončeny výčtem předpokladů pro manažerskou práci příslušného úseku firmy.
Osnova
  • 1. Úloha managementu v hyperkonkurenčním prostředí 2. Procesní model řízení 3. Strategické řízení a plánování 4. Operativní plánování 5. Předpoklady pro výkon profese manažera a práci v manažerském týmu 6. Marketingové strategie a plánování 7. Marketingové výzkumy a analýzy 8. Obchodní plánování 9. Řízení obchodních forecastů 10. Řízení distribučních procesů podniku 11. Obchodně závazkové vztahy podniku 12. Pohledávky a jejich řízení
Literatura
    povinná literatura
  • JANUŠKA, Martin. Úvod do operativního řízení podniku. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2018. ISBN 978-80-261-0800-9.
  • HAVLÍČEK, Karel. Management: malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011, 210 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
    doporučená literatura
  • DŘÍMALKA, Filip. Jak uspět v digitálním světě. Praha: Jan Melvil publishing. 2020. 384 s. ISBN 978-80-7555-101-6.
  • ŠPERKA, Roman. Informační podpora podnikových procesů. Praha: Ekopress. 2019. 191 s. ISBN 978-80-87865-55-2.
  • BELLOVÁ, Jana, BAČÍK, Petr a Jaroslav ZLÁMAL. Management Základy managementu. Praha: Computer Media. 2016. 80 s. ISBN 978-80-7402-173-2.
  • NECKAŘ, Petr a David KOLÁŘ. Průvodce úspěšného obchodníka. Praha: Grada Publishing, a.s. 2019. 312 s.ISBN 978-80-271-2218-9.
Výukové metody
Výuka v prezenční formě studia bude probíhat na bázi interaktivních přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze řízení podniku pro jeho úspěšný rozvoj. Součástí přednášek budou diskuse na dané téma, skupinová práce atd. Výuka v kombinovaném studiu bude probíhat formou řízené konzultace. Předpokládá se průběžná příprava studentů na řízené skupinové konzultace, na kterých bude kladen důraz na praktické aplikace s cílem optimálního využití poznatků z daného předmětu v podnikové praxi. Minimální povinná účast na výuce v prezenční formě studia je 75%, kombinovaná forma studia a ISP studenti 50%. Pokud bude znemožněna kontaktní výuka a konzultace za osobní přítomnosti studenta v prezenční a kombinované formě studia, je výuka nahrazena distanční formou studia a samostudiem.
Metody hodnocení
Studentům bude zadána seminární práce (na dvou formulářích), jejíž cílem bude analyzovat způsob řízení podniku, základní výkonové ukazatele podniku a prokázat studentovu schopnost analýzy a doporučení pro zkoumaný podnik. Podrobné zadání semestrální práce (dva formuláře) bude zveřejněno ve studijních materiálech předmětu. Učitel určí datum odevzdání práce (např. poslední cvičení u prezenčního studia, nebo dle rozvrhu kombinovaného studia) a datum, do kdy bude poskytovat zpětnou vazbu studentům. Studenti, kteří práci odevzdají po termínu budou penalizování odečtením 50 % bodů z celkového hodnocení. Maximální počet bodů získaný za semestrální práci = 70 bodů. Dále studenti v průběhu semestru obdrží 3 průběžné testy – každý po 15 bodech. Tyto testy nebudou opakovány. Student, který se neúčastní online testu je automaticky hodnocen za 0 bodů. Celkově tedy z průběžného testování 3x15 bodů, tedy max. 45+30bodů. Při nesplnění minimální docházky student zpracuje navíc (požadavek pro zapsání známky) seminární práci. Téma práce, její rozsah a další parametry bude student předem konzultovat s vyučujícím. Přepočet bodů na známku: A =100-93 bodů, (115-93 ve skutečnosti studenti mohou získat více bodů), B = 92-85 bodů, C = 84-77 bodů, D = 76-69 bodů, E = 68-60 bodů, F = méně než 60 bodů. Studenti, kteří nezískají minimální počet bodů (60) pro získání známky, nebo studenti s ambicemi pro získání známky mohou požádat o individuální zkouškový termín.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, léto 2009, zima 2009, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

B_RP_1 Řízení podniku 1

Vysoká škola finanční a správní
léto 2012
Rozsah
2/0. 6 hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Garance
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, léto 2009, zima 2009, zima 2010, léto 2011, zima 2011, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

B_RP_1 Řízení podniku 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2011
Rozsah
2/0. 6 hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Garance
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, léto 2009, zima 2009, zima 2010, léto 2011, léto 2012, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

B_RP_1 Řízení podniku 1

Vysoká škola finanční a správní
léto 2011
Rozsah
2/0. 6 hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Zdeněk Bezděka (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Martin Petrášek (cvičící)
Garance
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: ISP
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, léto 2009, zima 2009, zima 2010, zima 2011, léto 2012, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

B_RP_1 Řízení podniku 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2010
Rozsah
2/0. 6 hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Zdeněk Bezděka (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Barnabáš Krešne (cvičící)
Ing. Martin Petrášek (cvičící)
Garance
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_RP_1/pMMO: St 10:30–11:14 M14, St 11:15–12:00 M14, Z. Bezděka
B_RP_1/pMPH: Čt 14:00–14:44 E007KC, Čt 14:45–15:30 E007KC, M. Petrášek
B_RP_1/pMVKL: Út 14:00–14:44 K212, Út 14:45–15:30 K212, M. Petrášek
B_RP_1/sMKL: St 24. 11. 15:45–17:15 K205, St 5. 1. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, Z. Bezděka
B_RP_1/sM1aPH: St 6. 10. 17:30–19:00 E225, St 20. 10. 17:30–19:00 E225, St 27. 10. 17:30–19:00 E225, K. Havlíček
B_RP_1/sM1bPH: St 8. 12. 14:00–15:30 E227, 15:45–17:15 E227, St 15. 12. 17:30–19:00 E227, M. Petrášek
B_RP_1/vMMO: So 9. 10. 9:45–11:15 M25, So 13. 11. 9:45–11:15 M25, Pá 10. 12. 19:00–20:30 M25, B. Krešne
B_RP_1/vM2PH: Pá 8. 10. 15:30–17:00 E128, Pá 22. 10. 15:30–17:00 E004, Pá 12. 11. 15:30–17:00 E128, K. Havlíček
B_RP_1/vM3PH: Pá 8. 10. 13:45–15:15 E129, Pá 22. 10. 13:45–15:15 E230, Pá 12. 11. 13:45–15:15 E129, K. Havlíček
Předpoklady
Absolvování předmětů Základy účetnictví a Marketing
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními procesy řízení podniku. Studenti se seznámí s rolí vlastníků a manažerů podniků, tvorbou střednědobých strategií a podstatou operativních řídících procesů v oblasti marketingu a obchodu. Na to naváže dalším semestru (Řízení podniku II) řízení financí, jakosti, inovací a personálu. S ohledem na světovou hospodářskou recesi byly do výuky začleněny nově i kapitoly řízení podniků v krizi. Zvláštní pozornost bude věnována roli manažerů, jejich kompetencím a odpovědnostem při řízení klíčových podnikových aktivit.
Osnova
  • Osnova – obsah a vymezení jednotlivých přednášek je k nalezení v metodických listech (ML).
Literatura
  • Stýblo, J. : Management současný a budoucí, Professional publishing, 2008
  • Machková, H.,Černohlávková,E., Sato,A. a kol.: Mezinárodní obchodní operace, Grada publishing 2003
  • Havlíček, K. : Úloha manažerů v řízení podniku, Eupress, 2009
  • Kašík, M., Havlíček, K. : Marketing při utváření podnikové strategie, Eupress, 2009
  • Synek, M. a kol : Manažerská ekonomika, Grada publishing, 2007
  • Pitra, Z : Management inovačních aktivit, Linde, 2006
  • Mikovcová, H. : Controlling v praxi, Vydavatelství Aleš Čeněk, 2007
Metody hodnocení
Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze manažerů v podnikovém řízení. Předmět je ukončen v ZS zápočtem formou krátkého pohovoru, v LS zkouškou, podmínky pro zakončení předmětu budou sděleny na přednáškách, hlavní pozornost při zkoušce a zápočtu bude věnována tzv.klíčovým pojmům, uvedeným v ML.
Navazující předměty
Informace učitele
Navazující předměty Podpora prodeje, Public relations 1 a 2 Absolvováním předmětu RP1 a RP2 získají studenti oboru Marketingové komunikace rovněž základní informace o oboru Řízení podniku a podnikové finance (zejména směru Obchod a marketing) na kterém mohou v případě zájmu pokračovat v mgr studiu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

B_RP_1 Řízení podniku 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2009
Rozsah
2/0/0. 6 hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Zdeněk Bezděka (cvičící)
doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc. (cvičící)
Ing. Josef Budík, CSc. (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící)
Ing. Barnabáš Krešne (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Ing. Martin Petrášek (cvičící)
Garance
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Lucie Kindlová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_RP_1/cMKLks: Čt 19. 11. 15:45–17:15 K211, 17:30–19:00 K211, Čt 26. 11. 17:30–19:00 K211, M. Petrášek
B_RP_1/pMKL: každé liché pondělí 12:15–12:59 K212, každé liché pondělí 13:00–13:45 K212, každé liché pondělí 14:00–14:44 K212, každé liché pondělí 14:45–15:30 K212, M. Petrášek
B_RP_1/pMMO: Čt 8:45–9:29 M24, Čt 9:30–10:15 M24, Z. Bezděka
B_RP_1/pMPH: každé liché úterý 12:15–12:59 E004, každé liché úterý 13:00–13:45 E004, každé liché úterý 14:00–14:44 E004, každé liché úterý 14:45–15:30 E004, M. Petrášek
B_RP_1/uM1aPH: Út 13. 10. 17:30–19:00 E225, Út 27. 10. 14:00–15:30 E225, 15:45–17:15 E225, K. Havlíček
B_RP_1/uM1bPH: Út 13. 10. 14:00–15:30 E227, 15:45–17:15 E227, Út 27. 10. 17:30–19:00 E227, K. Havlíček
B_RP_1/vMMO: So 3. 10. 9:45–11:15 M25, So 24. 10. 9:45–11:15 M25, So 7. 11. 9:45–11:15 M25, B. Krešne
B_RP_1/vM2PH: So 24. 10. 11:30–13:00 E125, Pá 6. 11. 15:30–17:00 E125, So 7. 11. 14:00–15:30 E125, K. Havlíček
B_RP_1/vM3PH: So 7. 11. 8:00–9:30 E126, So 21. 11. 9:45–11:15 E126, 11:30–13:00 E126, K. Havlíček
B_RP_1/vM4PH: So 3. 10. 8:00–9:30 E127, Pá 6. 11. 17:15–18:45 E127, So 21. 11. 8:00–9:30 E127, K. Havlíček
Předpoklady
- znalost základů marketingové komunikace a marketingového výzkum; - znalosti základních poznatků o vývoji ekonomických teorií; - znalost vybraných otázek psychologie a sociologie; - ochota samostatně pracovat, individuálně se připravovat.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studium předmětu umožní základní orientaci v přístupech, a současných modelech řízení s aplikací na podnik jako relativně uzavřený systém. Umožňuje správné pochopení rozhodovacích, implementačních a kontrolních procesů pro úspěšnou realizaci opatření v oblastech hodnototvorného řetězce podniku. Vytvoří potřebný poznatkový základ, který umožní zapojit poznatky o marketingu do komplexu podnikového procesu.
Osnova
  • 1. Základní poznatky managementu. Významové roviny pojmu management, rozdělení manažerských aktivit při realizaci rozhodovacích, ovlivňovacích a kontrolních procesů v rámci hodnototvorného řetězce podniku, obecné rysy manažerské práce, manažer jako člověk 2. Plánování. Úkoly plánování, postup při sestavování plánů a struktura podnikového plánu, požadavky při vymezení cílů, řízení podle cílů 3. Rozhodování. Základní pojmy, racionalita rozhodování, struktura rozhodovacích proce-sů, metody a formy rozhodování. 4. Implementace jako proces ovlivňování podřízených. Koncepce uspokojování potřeb, motivace, demotivace, vedení lidí, vůdcovství, koordinace, koučování, zmocňování, říze-ní sdílenou vizí, 5. Organizování. Jeho místo v procesu řízení, charakteristika organizačních struktur, orga-nizační projektování, řízení a správa podniku 6. Kontrola. Její funkce a místo v řízení, základní členění kontrolních procesů, jejich vnitřní struktura, audit a controlling
Literatura
  • Povinná literatura:
  • [1] ČASTORÁL, Z.: Správa majetku Praha: VŠFS, o.p.s., 2005
  • [2] DRUCKER, P.: Řízení v době velkých změn Praha: Management Press, 1998
  • 3] DRUCKER, P.: Výzvy managementu pro 21. století Praha: Management Press, 2000 ISBN 80-7261-021-X
  • 4] KEŘKOVSKÝ, M. VYKYPĚL, O.: O strategickém řízení. Teorie pro praxi. 2. vydání. Praha: C.H. Beck, 2006 ISBN 80-7179-453-8
  • 5] PETŘÍKOVÁ, R.: Lidé v procesech řízení (multikulturní dimenze podnikání. Praha: Professional Publishing, 2007 ISBN 978-80-86946-28-3
  • [6] PITRA, Z.: Základy managementu (management organizací v globál-ním světě počátku 21. století) Praha: Professional Publishing, 2007. ISBN 978-80-86946-33-7
  • [11] TRUNEČEK, J.: Znalostní podnik ve znalostní společnosti Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-35-5
  • [12] VEBER, J. a kol.: Management – základy, prosperita, globalizace Praha: Management Press, 2002 ISBN 80-7261-029-5
  • Doporučená literatura:
  • [7] STEINÖCKER, R.: Strategický controlling Praha: BaBtext, 1997
  • 8] ŠULÁK, M., VACÍK, E. Strategické řízení v podnicích a projektech Praha: VŠFS, o.p.s., 2005 ISBN 80-86754-35-9
Metody hodnocení
Výuka 2/-, v návaznosti na předmět B_RP_2 vypracovat a obhájit teoreticko metodologickou část ročníkové práce - předpoklad k udělení zápočtu. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, léto 2009, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

B_RP_1 Řízení podniku 1

Vysoká škola finanční a správní
léto 2009
Rozsah
2/0/0. 6 hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Zdeněk Bezděka (cvičící)
doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc. (cvičící)
Ing. Josef Budík, CSc. (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Miroslav Hezina (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc.
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Lucie Kindlová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, zima 2009, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

B_RP_1 Řízení podniku 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2008
Rozsah
2/0/0. 6 hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Zdeněk Bezděka (cvičící)
doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc. (cvičící)
Ing. Josef Budík, CSc. (cvičící)
doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Miroslav Hezina (cvičící)
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc.
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Lucie Kindlová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_RP_1/pMKL: každé liché úterý 12:15–12:59 K211, každé liché úterý 13:00–13:45 K211 a každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 K212, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 K212, J. Blaha
B_RP_1/pMMO: Čt 10:30–11:14 M15, Čt 11:15–12:00 M15, Z. Bezděka
B_RP_1/pMPH: St 8:45–9:29 E007KC, St 9:30–10:15 E007KC, J. Budík
B_RP_1/sM1aPH: St 26. 11. 15:45–17:15 E129, St 17. 12. 17:30–19:00 E129, 19:15–20:45 E129, J. Budík
B_RP_1/sM1bPH: St 12. 11. 19:15–20:45 E126, St 26. 11. 14:00–15:30 E126, St 10. 12. 17:30–19:00 E126, J. Budík
B_RP_1/uMKL: Út 4. 11. 15:45–17:15 K212, Út 25. 11. 14:00–15:30 K312, Út 2. 12. 15:45–17:15 K212, J. Blaha
B_RP_1/vMMO: So 18. 10. 11:30–13:00 M17, 14:00–15:30 M17, So 13. 12. 11:30–13:00 M17, A. Klosová
B_RP_1/vM2PH: Pá 10. 10. 17:15–18:45 E223, So 11. 10. 9:45–11:15 E223, 11:30–13:00 E223, K. Havlíček
B_RP_1/vM3PH: Pá 10. 10. 13:45–15:15 E224, 15:30–17:00 E224, So 11. 10. 8:00–9:30 E224, K. Havlíček
Předpoklady
- znalost základů marketingové komunikace a marketingového výzkum; - znalosti základních poznatků o vývoji ekonomických teorií; - znalost vybraných otázek psychologie a sociologie; - ochota samostatně pracovat, individuálně se připravovat.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studium předmětu umožní základní orientaci v přístupech, a současných modelech řízení s aplikací na podnik jako relativně uzavřený systém. Umožňuje správné pochopení rozhodovacích, implementačních a kontrolních procesů pro úspěšnou realizaci opatření v oblastech hodnototvorného řetězce podniku. Vytvoří potřebný poznatkový základ, který umožní zapojit poznatky o marketingu do komplexu podnikového procesu.
Osnova
  • 1. Základní poznatky managementu. Významové roviny pojmu management, rozdělení manažerských aktivit při realizaci rozhodovacích, ovlivňovacích a kontrolních procesů v rámci hodnototvorného řetězce podniku, obecné rysy manažerské práce, manažer jako člověk 2. Plánování. Úkoly plánování, postup při sestavování plánů a struktura podnikového plánu, požadavky při vymezení cílů, řízení podle cílů 3. Rozhodování. Základní pojmy, racionalita rozhodování, struktura rozhodovacích proce-sů, metody a formy rozhodování. 4. Implementace jako proces ovlivňování podřízených. Koncepce uspokojování potřeb, motivace, demotivace, vedení lidí, vůdcovství, koordinace, koučování, zmocňování, říze-ní sdílenou vizí, 5. Organizování. Jeho místo v procesu řízení, charakteristika organizačních struktur, orga-nizační projektování, řízení a správa podniku 6. Kontrola. Její funkce a místo v řízení, základní členění kontrolních procesů, jejich vnitřní struktura, audit a controlling
Metody hodnocení
Výuka 2/-, v návaznosti na předmět B_RP_2 vypracovat a obhájit teoreticko metodologickou část ročníkové práce - předpoklad k udělení zápočtu.
Navazující předměty
Informace učitele
[1] ČASTORÁL, Z.: Správa majetku Praha: VŠFS, o.p.s., 2005 [2] DRUCKER, P.: Řízení v době velkých změn Praha: Management Press, 1998 [3] DRUCKER, P.: Výzvy managementu pro 21. století Praha: Management Press, 2000 ISBN 80-7261-021-X [4] KEŘKOVSKÝ, M. VYKYPĚL, O.: O strategickém řízení. Teorie pro praxi. 2. vydání. Praha: C.H. Beck, 2006 ISBN 80-7179-453-8 [5] PETŘÍKOVÁ, R.: Lidé v procesech řízení (multikulturní dimenze podnikání. Praha: Professional Publishing, 2007 ISBN 978-80-86946-28-3 [6] PITRA, Z.: Základy managementu (management organizací v globál-ním světě počátku 21. století) Praha: Professional Publishing, 2007. ISBN 978-80-86946-33-7 [7] STEINÖCKER, R.: Strategický controlling Praha: BaBtext, 1997 [8] ŠULÁK, M., VACÍK, E. Strategické řízení v podnicích a projektech Praha: VŠFS, o.p.s., 2005 ISBN 80-86754-35-9 [9] ROBBINS, S. P., COULTER, M.: Management. 1.vydání. Praha: Grada Publishing, 2004, [10] ŠMÍDA, F.: Strategie v podnikové praxi Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-41-X [11] TRUNEČEK, J.: Znalostní podnik ve znalostní společnosti Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-35-5 [12] VEBER, J. a kol.: Management – základy, prosperita, globalizace Praha: Management Press, 2002 ISBN 80-7261-029-5
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2009, zima 2009, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.

B_RP_1 Řízení podniku 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2007
Rozsah
1/1. 6 hodin za semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc. (cvičící)
Ing. Josef Budík, CSc. (cvičící)
Ing. Miroslav Hezina (cvičící)
Ing. Dana Kubíčková, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Jaroslav Blaha, CSc.
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Eva Bečková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_RP_1/cMKL: každou sudou středu 10:30–11:14 K203, každou sudou středu 11:15–12:00 K203, J. Blaha
B_RP_1/cMMO: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 M21, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 M21, V. Kunz
B_RP_1/cM1PH: každé liché úterý 10:30–11:14 E223, každé liché úterý 11:15–12:00 E223, J. Budík
B_RP_1/cM2PH: každé liché úterý 8:45–9:29 E122, každé liché úterý 9:30–10:15 E122, J. Budík
B_RP_1/cM3PH: každé sudé pondělí 14:00–14:44 E129, každé sudé pondělí 14:45–15:30 E129, J. Budík
B_RP_1/pMKL: každou sudou středu 8:45–9:29 K203, každou sudou středu 9:30–10:15 K203, J. Blaha
B_RP_1/pMMO: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 M21, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 M21, V. Kunz
B_RP_1/pMPH: každé sudé pondělí 12:15–12:59 E004, každé sudé pondělí 13:00–13:45 E004, J. Budík
B_RP_1/sMKL: St 28. 11. 15:45–17:15 K205, St 12. 12. 14:00–15:30 K205, 15:45–17:15 K205, J. Blaha
B_RP_1/uMPH: Út 2. 10. 19:15–20:45 E129, Út 9. 10. 15:45–17:15 E129, 17:30–19:00 E129, J. Budík
B_RP_1/vMMO: Pá 12. 10. 15:30–17:00 M22, Pá 9. 11. 13:45–15:15 M24, 15:30–17:00 M24, V. Kunz
B_RP_1/vM2PH: Pá 23. 11. 12:00–13:30 E223, Pá 4. 1. 13:45–15:15 E223, So 5. 1. 11:30–13:00 E223, J. Budík
B_RP_1/vM3PH: Pá 7. 12. 12:00–13:30 E224, 13:45–15:15 E224, Pá 4. 1. 15:30–17:00 E224, J. Budík
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Cílem předmětu je seznámit posluchače s moderním pohledem na podnik jako prvek globalizující se ekonomiky, který realizuje své procesy v podmínkách, v nichž se komplexně prosazují makroekonomické i mikroekonomické faktory, působí vývojové tendence v rámci odvětví a oboru, působí vlivy globální i regionální. Má-li plnit své základní cíle, musí management podniku umět analyzovat, znát a reagovat na tyto faktory, začlenit je do formulace hierarchické struktury cílů a metod jejich realizace, do všech dílčích prvků řídící činnosti. Studenti se seznámí s podnikem jako relativně uzavřeným systémem, který vstupuje aktivně do vztahů se svým okolím, stanovuje, sleduje a koordinuje vnitropodnikové procesy k dosažení hierarchické soustavy cílů, které odpovídají aktuální situaci a potřebám makroprostředí i mikroprostředí. Seznámí se se změnami, které přináší proces globalizace, s analytickými přístupy, které umožní orientovat se ve vývojových tendencích makro- i mikroprostředí, jaké faktory je třeba sledovat na úrovni odvětví a oboru. Zároveň se seznámí i s obecnými poznatky s oblasti řízení, s jeho jednotlivými složkami a metodami, které se využívají při jejich realizaci. Studium předmětu by mělo umožnit studentům základní orientaci v moderních přístupech, teoriích, trendech a současných modelech řízení s aplikací na podnik s cílem zajistit jeho úspěšnost a konkurenceschopnost v podmínkách globalizující se ekonomiky. Vytvořit tak širší poznatkový základ, který umožní zapojit poznatky o marketingu a jednotlivých marketingových aktivitách, které studenti získávají v jiných odborných předmětech, do komplexu podnikového procesu a do širších souvislostí jeho řízení. Předmět svým pojetím a obsahem směřuje k získání takových poznatků o podniku a jeho řízení, které by umožňovalo správné pochopení místa a významu marketingových aktivit na jeho úspěšnost a ekonomické výsledky a zvládnutí základních manažerských postupů a metod, které jsou nezbytnou součástí úspěšného výkonu činností pracovníků v oblasti marketingových komunikací.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 3. semestr: 1. Základní poznatky managementu. Významové roviny pojmu management, rozdělení manažerských aktivit, obecné rysy manažerské práce, manažer jako člověk 2. Plánování. Úkoly plánování, postup při sestavování plánů a struktura podnikového plánu, požadavky při vymezení cílů, řízení podle cílů 3. Rozhodování. Základní pojmy, racionalita rozhodování, struktura rozhodovacích procesů, metody a formy rozhodování. 4. Implementace. Koncepce uspokojování potřeb, motivace, demotivace, vedení lidí, vůdcovství, koordinace, koučování, zmocňování, řízení sdílenou vizí, 5. Organizování. Jeho místo v procesu řízení, charakteristika organizačních struktur, organizační projektování, řízení a správa podniku 6. Kontrola. Její funkce a místo v řízení, základní členění kontrolních procesů, jejich vnitřní struktura, audit a controlling 4. semestr. 1. Řízení podniku, analýza okolí. Řízení podniku v tržní ekonomice, strategické, taktické a operativní řízení, jeho cíle. Definice, význam ekonomického vývoje. Charakter okolí podniku. Místo marketingových aktivit v procesu řízení podniku, 2. Projektové řízení. Podstata projektu a projektového řízení. Vliv výkonnosti projektů na výkonnost podniku. Kritické faktory úspěchu a rizika projektů. 3. Analýza okolí podniku, vlivy makrookolí, globalizace. Vývoj vybraných působících faktorů (politické, ekonomické, sociální, technické a technologické). Podnik v globálním prostředí. 4. Analýza okolí podniku, vlivy mikrookolí. Odvětvová struktura, analýza odvětví, životní cykly v odvětví, klíčové faktory úspěchu. 5. Vnitřní zdroje podniku. Zdrojový pohled na podnik. Identifikace zdrojů podniku a jejich analýza. Hodnototvorný řetězec, primární a podpůrné činnosti. 6. Komplexní hodnocení podniku. Metodická východiska. Ekonomická, mimoekonomická a komplexní hodnocení podniku. Controlling, audit. 7. Tradiční a nové chápání konkurence. Identifikace konkurenčního postavení, identifikace kritických a klíčových faktorů úspěchu. 8. Analýza zranitelnosti podniku. Faktory a průběh analýzy zranitelnosti, odhad relativní konkurenční síly. Specifické přednosti podniku jako zdroj konkurenční výhody.
Metody hodnocení
Vyučující metody: Metody hodnocení: zápočet zápočet, zkouška
Informace učitele
Literatura: DRUCKER, P.: Řízení v době velkých změn Management Press, Praha 1998 DRUCKER, P.: Výzvy managementu pro 21. století Management Press, Praha 2000 KEŘKOVSKÝ, M. VYKYPĚL, O.: O strategickém řízení. Teorie pro praxi. 1. vydání. C.H. Beck, Praha 2002 PITRA, Z.: Základy managementu (management organizací v globálním světě počátku 21. století) Professional Publishing, Praha 2007. STEINÖCKER, R.: Strategický controlling BaBtext, Praha 1997 ŠULÁK, M., VACÍK, E. Strategické řízení v podnicích a projektech VŠFS, o.p.s., Praha 2005 ROBBINS, S. P., COULTER, M.: Management. 1.vydání. Grada Publishing, Praha 2004, ŠMÍDA, F.: Strategie v podnikové praxi Professional Publishing, Praha 2003. TRUNEČEK, J.: Znalostní podnik ve znalostní společnosti Professional Publishing, Praha 2003. VEBER, J. a kol.: Management – základy, prosperita, globalizace Management Press, Praha 2002
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.