N_FKIK Firemní kultura a interní komunikace

Vysoká škola finanční a správní
zima 2016
Rozsah
1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Marek Matějka (cvičící)
Ing. Eva Matoušková (cvičící)
Garance
PhDr. Marek Matějka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_FKIK/cMPH: každou lichou středu 15:45–16:29 S23, každou lichou středu 16:30–17:15 S23, M. Matějka
N_FKIK/pMPH: každou lichou středu 14:00–14:44 S23, každou lichou středu 14:45–15:30 S23, M. Matějka
N_FKIK/uMPH: Út 1. 11. 17:30–19:00 S11, Út 22. 11. 15:45–17:15 S11, Út 6. 12. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, M. Matějka
N_FKIK/vMMO: So 12. 11. 9:45–11:15 M15, Pá 25. 11. 15:45–17:15 M26, 17:30–19:00 M26, E. Matoušková
N_FKIK/vMPH: Pá 30. 9. 17:30–19:00 S24, So 15. 10. 9:45–11:15 S24, 11:30–13:00 S24, M. Matějka
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem kurzu je, aby student dokázal definovat a fenomen firemní kultura a firemní komunikace ve všech souvilostech v dnešní firemní praxi. Uměl definovat proces utváření, prvky a funkce firemní kultury, jednotlivé součásti fungování organizace firmy a jejich dopad do firemní kultury. Vysvětlit podstatu a typy firemní kultury a jejich vliv na výkonnost firmy, firemní klima i image firmy. Vysvětlit možné systémy řízení a jejich vliv na vnitřní klima, prostředí a komunikaci ve firmě. Charakterizovat postavení a úlohu manažerů, vysvětlit význam manažerské etiky. Vysvětlit význam společenské odpovědnosti firem. Analyzovat specifika národní a podnikové kultury nadnárodních organizací, globální procesy.
Osnova
  • Obsah přednášek: 1. Pojem Firemní kultura jako sociální a kulturní systémem. 2. Prvky a funkce firemní kultury. 3. Specifika chování člověka v pracovním prostředí. Vztah jednotlivec a skupina. 4. Skupiny a týmy ve firmě a jejich fungování. 5. Řídící procesy a formování sociálních pozic s důrazem na význam motivace v pracovním procesu. 6. Teorie organizace a formování sociálních pozic ve firmě, podíl manažerů na vytváření firemní kultury. 7. Vztah mezi strukturou organizace a firemní kulturou 8. Firemní komunikace – externí a interní . 9. Změna firemní kultury a komunikace ve firmě. 10. Specifika nadnárodních firem a problematika multikulturních vlivů 11. Základy sociálního výzkumu ve firmě 12. Corporate identity, manuál firemní kultury.
Literatura
    povinná literatura
  • Bedrnova, E., Novy, I. a kol.: Psychologie a sociologie rizeni, Praha, Management Press, 2004 ISBN 978-80-7261-169-0
  • Brooks,I.: Firemni kultura, Brno, Computer Press, 2003 ISBN 80 – 7226 – 763 - 9
  • Hola, J.: Interni komunikace ve firme, Praha, Computer Press, 2006, ISBN 80-251-1250-0
    doporučená literatura
  • Reichel, J.: Kapitoly metodologie socialnich vyzkumu, Praha, Grada, 2009 , ISBN 80- 7367-040-2
Výukové metody
Zakladni formou vyuky je prednaska a navazujici cviceni.
Metody hodnocení
Ukončení předmětu je zápočtem. Splneni podminek zapoctu - Ucast na konzultacich(PS 75 % a KS 50%) - Zpracovani seminarniho projektu - Znalostním testem
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015.

N_FKIK Firemní kultura a interní komunikace

Vysoká škola finanční a správní
zima 2015
Rozsah
1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Petra Jílková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Eva Matoušková (cvičící)
Garance
PhDr. Marek Matějka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_FKIK/cMMO: každé liché pondělí 15:45–16:29 M17, každé liché pondělí 16:30–17:15 M17, E. Matoušková
N_FKIK/cM1PH: každé sudé pondělí 12:15–12:59 S23, každé sudé pondělí 13:00–13:45 S23, M. Kykalová
N_FKIK/cM2PH: každé liché pondělí 10:30–11:14 S24, každé liché pondělí 11:15–12:00 S24, M. Kykalová
N_FKIK/pMMO: každé sudé pondělí 15:45–16:29 M17, každé sudé pondělí 16:30–17:15 M17, E. Matoušková
N_FKIK/pMPH: každé liché pondělí 8:45–9:29 S24, každé liché pondělí 9:30–10:15 S24, M. Kykalová
N_FKIK/uMPH: Út 20. 10. 17:30–19:00 S24, Út 27. 10. 15:45–17:15 S24, 17:30–19:00 S24, M. Kykalová
N_FKIK/vMKL: Pá 2. 10. 17:15–18:45 K311, Pá 30. 10. 13:45–15:15 K311, 15:30–17:00 K311, E. Matoušková
N_FKIK/vMPH: So 17. 10. 14:00–15:30 S23, 15:45–17:15 S23, Pá 30. 10. 17:15–18:45 S23, M. Kykalová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem kurzu je, aby student dokázal definovat a fenomen firemní kultura a firemní komunikace ve všech souvilostech v dnešní firemní praxi. Uměl definovat proces utváření, prvky a funkce firemní kultury, jednotlivé součásti fungování organizace firmy a jejich dopad do firemní kultury. Vysvětlit podstatu a typy firemní kultury a jejich vliv na výkonnost firmy, firemní klima i image firmy. Vysvětlit možné systémy řízení a jejich vliv na vnitřní klima, prostředí a komunikaci ve firmě. Charakterizovat postavení a úlohu manažerů, vysvětlit význam manažerské etiky. Vysvětlit význam společenské odpovědnosti firem. Analyzovat specifika národní a podnikové kultury nadnárodních organizací, globální procesy.
Osnova
  • Obsah přednášek: 1. Pojem Firemní kultura jako sociální a kulturní systémem. 2. Prvky a funkce firemní kultury. 3. Specifika chování člověka v pracovním prostředí. Vztah jednotlivec a skupina. 4. Skupiny a týmy ve firmě a jejich fungování. 5. Řídící procesy a formování sociálních pozic s důrazem na význam motivace v pracovním procesu. 6. Teorie organizace a formování sociálních pozic ve firmě, podíl manažerů na vytváření firemní kultury. 7. Vztah mezi strukturou organizace a firemní kulturou 8. Firemní komunikace – externí a interní . 9. Změna firemní kultury a komunikace ve firmě. 10. Specifika nadnárodních firem a problematika multikulturních vlivů 11. Základy sociálního výzkumu ve firmě 12. Corporate identity, manuál firemní kultury.
Literatura
    povinná literatura
  • Bedrnova, E., Novy, I. a kol.: Psychologie a sociologie rizeni, Praha, Management Press, 2004 ISBN 978-80-7261-169-0
  • Brooks,I.: Firemni kultura, Brno, Computer Press, 2003 ISBN 80 – 7226 – 763 - 9
  • Hola, J.: Interni komunikace ve firme, Praha, Computer Press, 2006, ISBN 80-251-1250-0
    doporučená literatura
  • Reichel, J.: Kapitoly metodologie socialnich vyzkumu, Praha, Grada, 2009 , ISBN 80- 7367-040-2
Výukové metody
Zakladni formou vyuky je prednaska a navazujici cviceni.
Metody hodnocení
Ukončení předmětu je zápočtem. Splneni podminek zapoctu - Ucast na konzultacich(PS 75 % a KS 50%) - Zpracovani seminarniho projektu
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2016.

N_FKIK Firemní kultura a interní komunikace

Vysoká škola finanční a správní
zima 2014
Rozsah
1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Miloslava Kykalová (cvičící)
Garance
Mgr. Miloslava Kykalová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_FKIK/cMMO: každé sudé úterý 14:00–14:44 M25, každé sudé úterý 14:45–15:30 M25, V. Kunz
N_FKIK/cM1PH: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 S23, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 S23, M. Kykalová
N_FKIK/cM2PH: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 S23, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 S23, M. Kykalová
N_FKIK/pMMO: každé sudé úterý 12:15–12:59 M25, každé sudé úterý 13:00–13:45 M25, V. Kunz
N_FKIK/pMPH: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 S23, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 S23, M. Kykalová
N_FKIK/uMPH: Út 7. 10. 15:45–17:15 S21, 17:30–19:00 S21, Út 21. 10. 14:00–15:30 S21, M. Kykalová
N_FKIK/vMMO: Pá 3. 10. 15:30–17:00 M27, 17:15–18:45 M27, So 29. 11. 8:00–9:30 M27, V. Kunz
N_FKIK/vMPH: Pá 10. 10. 12:00–13:30 S23, 13:45–15:15 S23, Pá 24. 10. 13:45–15:15 S23, M. Kykalová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem kurzu je, aby student dokázal definovat a fenomen firemní kultura a firemní komunikace ve všech souvilostech v dnešní firemní praxi. Uměl definovat proces utváření, prvky a funkce firemní kultury, jednotlivé součásti fungování organizace firmy a jejich dopad do firemní kultury. Vysvětlit podstatu a typy firemní kultury a jejich vliv na výkonnost firmy, firemní klima i image firmy. Vysvětlit možné systémy řízení a jejich vliv na vnitřní klima, prostředí a komunikaci ve firmě. Charakterizovat postavení a úlohu manažerů, vysvětlit význam manažerské etiky. Vysvětlit význam společenské odpovědnosti firem. Analyzovat specifika národní a podnikové kultury nadnárodních organizací, globální procesy.
Osnova
  • Obsah přednášek: 1. Pojem Firemní kultura jako sociální a kulturní systémem. 2. Prvky a funkce firemní kultury. 3. Specifika chování člověka v pracovním prostředí. Vztah jednotlivec a skupina. 4. Skupiny a týmy ve firmě a jejich fungování. 5. Řídící procesy a formování sociálních pozic s důrazem na význam motivace v pracovním procesu. 6. Teorie organizace a formování sociálních pozic ve firmě, podíl manažerů na vytváření firemní kultury. 7. Vztah mezi strukturou organizace a firemní kulturou 8. Firemní komunikace – externí a interní . 9. Změna firemní kultury a komunikace ve firmě. 10. Specifika nadnárodních firem a problematika multikulturních vlivů 11. Základy sociálního výzkumu ve firmě 12. Corporate identity, manuál firemní kultury.
Literatura
    povinná literatura
  • Bedrnova, E., Novy, I. a kol.: Psychologie a sociologie rizeni, Praha, Management Press, 2004 ISBN 978-80-7261-169-0
  • Brooks,I.: Firemni kultura, Brno, Computer Press, 2003 ISBN 80 – 7226 – 763 - 9
  • Hola, J.: Interni komunikace ve firme, Praha, Computer Press, 2006, ISBN 80-251-1250-0
    doporučená literatura
  • Reichel, J.: Kapitoly metodologie socialnich vyzkumu, Praha, Grada, 2009 , ISBN 80- 7367-040-2
Výukové metody
Zakladni formou vyuky je prednaska a navazujici cviceni.
Metody hodnocení
Ukončení předmětu je zápočtem. Splneni podminek zapoctu - Ucast na konzultacich(PS 75 % a KS 50%) - Zpracovani seminarniho projektu
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2015, zima 2016.

N_FKIK Firemní kultura a interní komunikace

Vysoká škola finanční a správní
zima 2013
Rozsah
1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc. (přednášející)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (přednášející)
Garance
doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_FKIK/cMMO: každé liché pondělí 10:30–11:14 M14, každé liché pondělí 11:15–12:00 M14, V. Kunz
N_FKIK/cM13PH: každé liché pondělí 10:30–11:14 S13, každé liché pondělí 11:15–12:00 S13, M. Tomčík
N_FKIK/cM2PH: každé liché pondělí 12:15–12:59 S13, každé liché pondělí 13:00–13:45 S13, M. Tomčík
N_FKIK/pMMO: každé sudé pondělí 10:30–11:14 M14, každé sudé pondělí 11:15–12:00 M14, V. Kunz
N_FKIK/pMPH: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 S26, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 S26, Z. Cecava
N_FKIK/uMPH: Út 1. 10. 15:45–17:15 S21, Út 15. 10. 15:45–17:15 S21, Út 12. 11. 15:45–17:15 S35, Z. Cecava
N_FKIK/vMKL: Pá 11. 10. 13:45–15:15 K312, Pá 25. 10. 13:45–15:15 K211, 15:30–17:00 K211, V. Kunz
N_FKIK/vMMO: Pá 22. 11. 15:30–17:00 M21, 17:15–18:45 M21, Pá 6. 12. 15:30–17:00 M21, V. Kunz
N_FKIK/vMPH: Pá 4. 10. 15:30–17:00 S13, Pá 18. 10. 12:00–13:30 S32, 13:45–15:15 S32, Z. Cecava
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem kurzu je, aby student dokázal definovat a fenomen firemní kultura a firemní komunikace ve všech souvilostech v dnešní firemní praxi. Uměl definovat proces utváření, prvky a funkce firemní kultury, jednotlivé součásti fungování organizace firmy a jejich dopad do firemní kultury. Vysvětlit podstatu a typy firemní kultury a jejich vliv na výkonnost firmy, firemní klima i image firmy. Vysvětlit možné systémy řízení a jejich vliv na vnitřní klima, prostředí a komunikaci ve firmě. Charakterizovat postavení a úlohu manažerů, vysvětlit význam manažerské etiky. Vysvětlit význam společenské odpovědnosti firem. Analyzovat specifika národní a podnikové kultury nadnárodních organizací, globální procesy.
Osnova
  • Obsah přednášek: 1. Pojem Firemní kultura jako sociální a kulturní systémem. 2. Prvky a funkce firemní kultury. 3. Specifika chování člověka v pracovním prostředí. Vztah jednotlivec a skupina. 4. Skupiny a týmy ve firmě a jejich fungování. 5. Řídící procesy a formování sociálních pozic s důrazem na význam motivace v pracovním procesu. 6. Teorie organizace a formování sociálních pozic ve firmě, podíl manažerů na vytváření firemní kultury. 7. Vztah mezi strukturou organizace a firemní kulturou 8. Firemní komunikace – externí a interní . 9. Změna firemní kultury a komunikace ve firmě. 10. Specifika nadnárodních firem a problematika multikulturních vlivů 11. Základy sociálního výzkumu ve firmě 12. Corporate identity, manuál firemní kultury.
Literatura
    povinná literatura
  • Bedrnova, E., Novy, I. a kol.: Psychologie a sociologie rizeni, Praha, Management Press, 2004 ISBN 978-80-7261-169-0
  • Brooks,I.: Firemni kultura, Brno, Computer Press, 2003 ISBN 80 – 7226 – 763 - 9
  • Hola, J.: Interni komunikace ve firme, Praha, Computer Press, 2006, ISBN 80-251-1250-0
    doporučená literatura
  • Reichel, J.: Kapitoly metodologie socialnich vyzkumu, Praha, Grada, 2009 , ISBN 80- 7367-040-2
Výukové metody
Zakladni formou vyuky je prednaska a navazujici cviceni.
Metody hodnocení
Ukončení předmětu je zápočtem. Splneni podminek zapoctu - Ucast na konzultacich(PS 75 % a KS 50%) - Zpracovani seminarniho projektu
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

N_FKIK Firemní kultura a interní komunikace

Vysoká škola finanční a správní
zima 2012
Rozsah
1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Marek Matějka (cvičící)
PhDr. Iva Petrová (cvičící)
Ing. Vladimír Kaucký, CSc. (pomocník)
Garance
PhDr. Iva Petrová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_FKIK/cMMO: každé liché pondělí 15:45–16:29 M14, každé liché pondělí 16:30–17:15 M14, V. Kunz
N_FKIK/cM13PH: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 S26, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 S26, M. Matějka
N_FKIK/cM23PH: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 S24, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 S24, I. Petrová
N_FKIK/pMMO: každé sudé pondělí 12:15–12:59 M14, každé sudé pondělí 13:00–13:45 M14, V. Kunz
N_FKIK/pMPH: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 S26, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 S26, M. Matějka
N_FKIK/uMPH: Út 30. 10. 14:00–15:30 S21, Út 6. 11. 14:00–15:30 S21, 15:45–17:15 S21, I. Petrová
N_FKIK/vMKL: Pá 12. 10. 13:45–15:15 K205, 15:30–17:00 K205, Pá 9. 11. 15:30–17:00 K311, I. Petrová
N_FKIK/vMMO: Pá 5. 10. 15:30–17:00 M27, Pá 19. 10. 15:30–17:00 M27, Pá 2. 11. 17:15–18:45 M27, V. Kunz
N_FKIK/vMPH: So 8. 12. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, Pá 4. 1. 17:15–18:45 S11, I. Petrová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem kurzu je, aby student dokázal definovat a fenomen firemní kultura a firemní komunikace ve všech souvilostech v dnešní firemní praxi. Uměl definovat proces utváření, prvky a funkce firemní kultury, jednotlivé součásti fungování organizace firmy a jejich dopad do firemní kultury. Vysvětlit podstatu a typy firemní kultury a jejich vliv na výkonnost firmy, firemní klima i image firmy. Vysvětlit možné systémy řízení a jejich vliv na vnitřní klima, prostředí a komunikaci ve firmě. Charakterizovat postavení a úlohu manažerů, vysvětlit význam manažerské etiky. Vysvětlit význam společenské odpovědnosti firem. Analyzovat specifika národní a podnikové kultury nadnárodních organizací, globální procesy.
Osnova
  • Obsah přednášek: 1. Pojem Firemní kultura jako sociální a kulturní systémem. 2. Prvky a funkce firemní kultury. 3. Specifika chování člověka v pracovním prostředí. Vztah jednotlivec a skupina. 4. Skupiny a týmy ve firmě a jejich fungování. 5. Řídící procesy a formování sociálních pozic s důrazem na význam motivace v pracovním procesu. 6. Teorie organizace a formování sociálních pozic ve firmě, podíl manažerů na vytváření firemní kultury. 7. Vztah mezi strukturou organizace a firemní kulturou 8. Firemní komunikace – externí a interní . 9. Změna firemní kultury a komunikace ve firmě. 10. Specifika nadnárodních firem a problematika multikulturních vlivů 11. Základy sociálního výzkumu ve firmě 12. Corporate identity, manuál firemní kultury.
Literatura
    povinná literatura
  • Bedrnova, E., Novy, I. a kol.: Psychologie a sociologie rizeni, Praha, Management Press, 2004 ISBN 978-80-7261-169-0
  • Brooks,I.: Firemni kultura, Brno, Computer Press, 2003 ISBN 80 – 7226 – 763 - 9
  • Hola, J.: Interni komunikace ve firme, Praha, Computer Press, 2006, ISBN 80-251-1250-0
    doporučená literatura
  • Reichel, J.: Kapitoly metodologie socialnich vyzkumu, Praha, Grada, 2009 , ISBN 80- 7367-040-2
Výukové metody
Zakladni formou vyuky je prednaska a navazujici cviceni.
Metody hodnocení
Ukončení předmětu je zápočtem. Splneni podminek zapoctu - Ucast na konzultacich(PS 75 % a KS 50%) - Zpracovani seminarniho projektu
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

N_FKIK Firemní kultura a interní komunikace

Vysoká škola finanční a správní
zima 2011
Rozsah
1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Iva Petrová (cvičící)
Garance
PhDr. Iva Petrová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_FKIK/cMMO: každé sudé úterý 10:30–11:14 M24, každé sudé úterý 11:15–12:00 M24, V. Kunz
N_FKIK/cMPH: každou lichou středu 10:30–11:14 E129, každou lichou středu 11:15–12:00 E129, I. Petrová
N_FKIK/pMMO: každé sudé úterý 8:45–9:29 M24, každé sudé úterý 9:30–10:15 M24, V. Kunz
N_FKIK/pMPH: každou sudou středu 10:30–11:14 E129, každou sudou středu 11:15–12:00 E129, Z. Cecava
N_FKIK/uMmPH: Út 18. 10. 14:00–15:30 E228, Út 25. 10. 14:00–15:30 E228, Út 1. 11. 17:30–19:00 E228, I. Petrová
N_FKIK/vMKL: Pá 14. 10. 13:45–15:15 K203, 15:30–17:00 K203, Pá 11. 11. 17:15–18:45 K211, I. Petrová
N_FKIK/vMMO: Pá 9. 12. 13:45–15:15 M24, Pá 6. 1. 13:45–15:15 M24, 15:30–17:00 M24, V. Kunz
N_FKIK/vMmPH: Pá 9. 12. 15:30–17:00 S21, Pá 6. 1. 13:45–15:15 S21, 15:30–17:00 S21, I. Petrová
Předpoklady
Absolvování BS - předmětů psychologie, sociologie a základy marketingu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
V návaznosti na sociologické předměty v bakalářském studiu objasnit problematiku firemní kultury a vnitřní komunikaci. Vysvětlit podstatu a typy firemní kultury a jejich vliv na výkonnost firmy, firemní klima i image firmy. Vysvětlit možné systémy řízení a jejich vliv na vnitřní komunikaci ve firmě. Charakterizovat postavení a úlohu manažerů, vysvětlit význam manažerské etiky. Vysvětlit význam společenské odpovědnosti firem. Analyzovat specifika národní a podnikové kultury nadnárodních organizací, globální procesy.
Osnova
  • Obsah :Firemní kultura v podniku jako sociální a kulturní systémem. Vztah jednotlivce a týmu/ skupiny v pracovním prostředí. Role manažerů na vytváření firemní kultury. Řídící procesy, fungování organizace a formování sociálních pozic s důrazem na komunikaci v rámci firmy. Význam motivace v pracovním procesu, sociální program firmy, společenská odpovědnost firmy. Základní možnosti výzkumu klimatu ve firmě, realizace sociálního auditu. Manuál corporate identity. Problematika multikulturních vlivů v nadnárodních firmách, globální procesy. Osnova předmětu: 1. Firemní kultura v podniku jako sociální a kulturní systémem. Specifika chování člověka. Vztah jednotlivec a skupina. Sociální program firmy. 2. Skupina a týmy – jejich fungování, teorie organizace, význam motivace v pracovním procesu, podíl manažerů na vytváření firemní kultury. 3. Řídící procesy a formování sociálních pozic s důrazem na komunikaci s pracovníky 4. Struktura organizace – typy struktury, vliv na volbu typu, organizační moc, politika a konflikt 5. Vztah firemní kultury a komunikace ve firmě, specifika nadnárodních firem a problematika multikulturních vlivů 6. Základy sociálního výzkumu ve firmě, možné metodiky, realizace sociálního auditu. Manuál corporate identity.
Literatura
    povinná literatura
  • Bedrnová,E., Nový,I.: Psychologie a sociologie řízení , Praha, Management Press, 2004, kap.8; ISBN 80-7261-064-3
  • Brooks, I.: Firemní kultura - jedinci, skupiny, organizace a jejich chování, Brno Computer Press 2003, ISBN 80 – 7226 – 763 - 9
    neurčeno
  • Stýblo,J.: Řízení týmové a firemní kultury organizace, Praha, Eupress, 2010, kap.4, ISBN: 978-80-7408-032-6;
  • Nový, I., Surynek,A.: Sociologie pro ekonomy a manažery, 2. Vydání, Praha, Grada, 2006, ISBN 80-247-1705-0 kap.6. a 7;
Výukové metody
Přednášky a diskuse/cvičení - řešení problémů ve skupinách i jednotlivě.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zápočtem. Podkladem pro splnění je účast na konzultacích (50%) a zpracování seminární práce o uplatňované firemní kultuře ve své firmě, případně firmě, jejíž součástí by chtěl student být, a o příkladech z oblasti společenské odpovědnosti firem v rozsahu 5– 7 stran textu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

N_FKIK Firemní kultura a interní komunikace

Vysoká škola finanční a správní
zima 2010
Rozsah
1/1. 8 hodin/semestr. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Luděk Vajner (cvičící)
Garance
doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_FKIK/cMMO: každé liché pondělí 8:45–9:29 M26, každé liché pondělí 9:30–10:15 M26, V. Kunz
N_FKIK/cM1PH: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 E228, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 E228, Z. Cecava
N_FKIK/cM2PH: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 E227, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 E227, Z. Cecava
N_FKIK/cM3PH: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 E228, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 E228, Z. Cecava
N_FKIK/pMMO: každé sudé pondělí 8:45–9:29 M26, každé sudé pondělí 9:30–10:15 M26, V. Kunz
N_FKIK/pMPH: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 E306, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 E306, Z. Cecava
N_FKIK/uM1aPH: Út 9. 11. 15:45–17:15 E129, Út 16. 11. 19:15–20:45 S11, Út 23. 11. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, Z. Cecava
N_FKIK/uM1bPH: Út 9. 11. 14:00–15:30 E128, Út 16. 11. 17:30–19:00 S13, Út 30. 11. 14:00–15:30 S13, 15:45–17:15 S13, Z. Cecava
N_FKIK/vMKL: Pá 22. 10. 13:45–15:15 K212, 15:30–17:00 K212, Pá 12. 11. 13:45–15:15 K203, 15:30–17:00 K203, Z. Cecava
N_FKIK/vMMO: Pá 12. 11. 13:45–15:15 M24, Pá 26. 11. 13:45–15:15 M24, Pá 10. 12. 13:45–15:15 M24, Pá 7. 1. 13:45–15:15 M24, V. Kunz
N_FKIK/vM2PH: Pá 26. 11. 12:00–13:30 S13, 13:45–15:15 S13, So 11. 12. 9:45–11:15 S13, 11:30–13:00 S13, Z. Cecava
N_FKIK/vM3PH: So 23. 10. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, So 13. 11. 9:45–11:15 S26, 11:30–13:00 S26, L. Vajner
Předpoklady
Znalosti odpovídající státní zkoušce ze Sociologie, Psychologie a Marketingu v bakalářském studiu;
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Na konci kurzu bude student schopen: Charakterizovat firemní kulturu jako sociální a kulturní systém; Ozřejmit podíl manažerů na vytváření firemní kultury, řídící procesy a formování sociálních pozic s důrazem na komunikaci s pracovníky; Aktivně vymezit motivační prvky v pracovním procesu, sociální program firmy; Naučí se základy sociálního výzkumu ve firmě a přípravu sociálního auditu; Orientuje se v problematice firemní kultury mezinárodních společností;
Osnova
  • Obsah přednášek: Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). 1. Sociologie práce, pracovní proces a pracovní skupina. Objasnění podstaty firemní kultury a úlohy interní komunikace ve firmě. Sociologie práce, industriální pojetí pracovního procesu (Taylor, Ford), teorie humen realtions (Mayo) a současnost. Sociální skupina, pracovní skupina, tým a týmová práce.Teorie sítí, individualizovaná společnost, tekutá modernita (Z.Bauman), globalizace.
  • 2. Firemní kultura a identita, interakce a komunikace ve firmě. Koncepce firmy jako sociálního a kulturního systému. Objektivistické a interpretativní pojetí firemní kultury. Základní elementy, typologie a prostředky podnikové kultury. Individuální chování a osobnost ve firmě. Postoje a hodnoty, sociální percepce, komunikace, zásady efektivní komunikace. Komunikace, konflikt, vyjednávání.
  • 3. Manažer - sociální pozice, komunikace s pracovníky, podíl na vytváření firemní kultury. Objektivní a subjektivní podmínky řízení. Osobnost manažera, sociální pozice a role řídícího pracovníka. Specifika komunikace v horizontálních a vertikálních vztazích na pracovišti.
  • 4. Motivace, výkonnost a ovlivňování v pracovním procesu. Sociální výzkum a sociální audit. Motivace na pracovišti, model očekávání a teorie potřeb, motivace a struktura práce. Formální a neformální skupiny a týmy, firemní filozofie, desing (manuál corporate identity).
  • 5. Sociální výzkum a sociální audit. Základní koncepce sociálního výzkumu, etické aspekty. Sociální audit v organizacích, uplatňování státních norem pro chod organizací (firem).
  • 6. Pracovní proces v postmoderním prostředí. Národní a a firemní kultura mezinárodních společností, globalizace. Vnitřní kontrakt a formování velkých organizací. Teorie sítí, individualizovaná společnost. 7. Některé teorie a autoři (Beck, Baumann, Keller). Národní kultura, globalizace a mezinárodní společnosti. Důsledky kulturních rozdílů a podobností. Globalizace a její vliv na firemní kulturu.
Literatura
    povinná literatura
  • Bedrnová, E., Nový, I. a kol.: Psychologie a sociologie řízení, Praha, Management Press, 2004
  • Brooks,I.: Firemní kultura, Brno, Computer Press, 2003
  • Stýblo, J.: Řízení týmové a firemní kultury, Praha, Eupress, 2010
    doporučená literatura
  • Keller, J.: Sociologie organizace a byrokracie, Praha, Slon, 2007
  • Pavlica, K.: Sociální výzkum, podnik a management, Praha, Ekonomia, 2006
  • Souček, Z.: Zvitězíme i v globální ekonomice, Professional Publishing, 2008
  • Petříková, R. a kol.: Společenská odpovědnost organizací, Ostrava, DTOCZ, 2008
  • Reichel, J.: Kapitoly metodologie sociálních výzkumů, Praha, Grada, 2009
Výukové metody
Základní formou výuky je přednáška a navazující cvičení.
Metody hodnocení
Základním požadavkem je nejméně 50% účast na přednáškách (6 hod)a 70 % aktivní účast (8 hod.) na cvičeních. Absolvování kurzu je podmíněno zpracováním semestrální práce , jejíž téma připraví student a schválí vyučující pedagog. Základní okruhy semestrální práce jsou: - uplatňování firemní kultury ve své firmě, případně ve firmě, jejíž součástí by chtěl být; - zpracování návrhu projektu sociálního auditu ve firmě; - příklady společenské oddpovědnosti firem; - případová studie firemní kultury; Semestrální práce v rozsahu 6-8 stran se předává vyučujícímu pedagogovi tímto způsobem: prezenční studium - prezentace na cvičení; kombinované studium: - v písemné podobě předáním na oborové katedře; - v elektronické podobě na e-mailovou adresu, kterou stanoví vyučující pedagog; Vyučující pedagog stanoví způsob udělení zkoušky z předmětu. Pro prezenční studium je povinnost uzavřít předmět zkouškou ve zkouškovém období od 3.1. do 6.2.2010
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016.