N_FKIK Firemní kultura a interní komunikace
Vysoká škola finanční a správnízima 2016
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Marek Matějka (cvičící)
Ing. Eva Matoušková (cvičící) - Garance
- PhDr. Marek Matějka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_FKIK/cMPH: každou lichou středu 15:45–16:29 S23, každou lichou středu 16:30–17:15 S23, M. Matějka
N_FKIK/pMPH: každou lichou středu 14:00–14:44 S23, každou lichou středu 14:45–15:30 S23, M. Matějka
N_FKIK/uMPH: Út 1. 11. 17:30–19:00 S11, Út 22. 11. 15:45–17:15 S11, Út 6. 12. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, M. Matějka
N_FKIK/vMMO: So 12. 11. 9:45–11:15 M15, Pá 25. 11. 15:45–17:15 M26, 17:30–19:00 M26, E. Matoušková
N_FKIK/vMPH: Pá 30. 9. 17:30–19:00 S24, So 15. 10. 9:45–11:15 S24, 11:30–13:00 S24, M. Matějka - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je, aby student dokázal definovat a fenomen firemní kultura a firemní komunikace ve všech souvilostech v dnešní firemní praxi. Uměl definovat proces utváření, prvky a funkce firemní kultury, jednotlivé součásti fungování organizace firmy a jejich dopad do firemní kultury. Vysvětlit podstatu a typy firemní kultury a jejich vliv na výkonnost firmy, firemní klima i image firmy. Vysvětlit možné systémy řízení a jejich vliv na vnitřní klima, prostředí a komunikaci ve firmě. Charakterizovat postavení a úlohu manažerů, vysvětlit význam manažerské etiky. Vysvětlit význam společenské odpovědnosti firem. Analyzovat specifika národní a podnikové kultury nadnárodních organizací, globální procesy.
- Osnova
- Obsah přednášek: 1. Pojem Firemní kultura jako sociální a kulturní systémem. 2. Prvky a funkce firemní kultury. 3. Specifika chování člověka v pracovním prostředí. Vztah jednotlivec a skupina. 4. Skupiny a týmy ve firmě a jejich fungování. 5. Řídící procesy a formování sociálních pozic s důrazem na význam motivace v pracovním procesu. 6. Teorie organizace a formování sociálních pozic ve firmě, podíl manažerů na vytváření firemní kultury. 7. Vztah mezi strukturou organizace a firemní kulturou 8. Firemní komunikace – externí a interní . 9. Změna firemní kultury a komunikace ve firmě. 10. Specifika nadnárodních firem a problematika multikulturních vlivů 11. Základy sociálního výzkumu ve firmě 12. Corporate identity, manuál firemní kultury.
- Literatura
- povinná literatura
- Bedrnova, E., Novy, I. a kol.: Psychologie a sociologie rizeni, Praha, Management Press, 2004 ISBN 978-80-7261-169-0
- Brooks,I.: Firemni kultura, Brno, Computer Press, 2003 ISBN 80 – 7226 – 763 - 9
- Hola, J.: Interni komunikace ve firme, Praha, Computer Press, 2006, ISBN 80-251-1250-0
- doporučená literatura
- Reichel, J.: Kapitoly metodologie socialnich vyzkumu, Praha, Grada, 2009 , ISBN 80- 7367-040-2
- Výukové metody
- Zakladni formou vyuky je prednaska a navazujici cviceni.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu je zápočtem. Splneni podminek zapoctu - Ucast na konzultacich(PS 75 % a KS 50%) - Zpracovani seminarniho projektu - Znalostním testem
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_FKIK Firemní kultura a interní komunikace
Vysoká škola finanční a správnízima 2015
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Petra Jílková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Eva Matoušková (cvičící) - Garance
- PhDr. Marek Matějka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_FKIK/cMMO: každé liché pondělí 15:45–16:29 M17, každé liché pondělí 16:30–17:15 M17, E. Matoušková
N_FKIK/cM1PH: každé sudé pondělí 12:15–12:59 S23, každé sudé pondělí 13:00–13:45 S23, M. Kykalová
N_FKIK/cM2PH: každé liché pondělí 10:30–11:14 S24, každé liché pondělí 11:15–12:00 S24, M. Kykalová
N_FKIK/pMMO: každé sudé pondělí 15:45–16:29 M17, každé sudé pondělí 16:30–17:15 M17, E. Matoušková
N_FKIK/pMPH: každé liché pondělí 8:45–9:29 S24, každé liché pondělí 9:30–10:15 S24, M. Kykalová
N_FKIK/uMPH: Út 20. 10. 17:30–19:00 S24, Út 27. 10. 15:45–17:15 S24, 17:30–19:00 S24, M. Kykalová
N_FKIK/vMKL: Pá 2. 10. 17:15–18:45 K311, Pá 30. 10. 13:45–15:15 K311, 15:30–17:00 K311, E. Matoušková
N_FKIK/vMPH: So 17. 10. 14:00–15:30 S23, 15:45–17:15 S23, Pá 30. 10. 17:15–18:45 S23, M. Kykalová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je, aby student dokázal definovat a fenomen firemní kultura a firemní komunikace ve všech souvilostech v dnešní firemní praxi. Uměl definovat proces utváření, prvky a funkce firemní kultury, jednotlivé součásti fungování organizace firmy a jejich dopad do firemní kultury. Vysvětlit podstatu a typy firemní kultury a jejich vliv na výkonnost firmy, firemní klima i image firmy. Vysvětlit možné systémy řízení a jejich vliv na vnitřní klima, prostředí a komunikaci ve firmě. Charakterizovat postavení a úlohu manažerů, vysvětlit význam manažerské etiky. Vysvětlit význam společenské odpovědnosti firem. Analyzovat specifika národní a podnikové kultury nadnárodních organizací, globální procesy.
- Osnova
- Obsah přednášek: 1. Pojem Firemní kultura jako sociální a kulturní systémem. 2. Prvky a funkce firemní kultury. 3. Specifika chování člověka v pracovním prostředí. Vztah jednotlivec a skupina. 4. Skupiny a týmy ve firmě a jejich fungování. 5. Řídící procesy a formování sociálních pozic s důrazem na význam motivace v pracovním procesu. 6. Teorie organizace a formování sociálních pozic ve firmě, podíl manažerů na vytváření firemní kultury. 7. Vztah mezi strukturou organizace a firemní kulturou 8. Firemní komunikace – externí a interní . 9. Změna firemní kultury a komunikace ve firmě. 10. Specifika nadnárodních firem a problematika multikulturních vlivů 11. Základy sociálního výzkumu ve firmě 12. Corporate identity, manuál firemní kultury.
- Literatura
- povinná literatura
- Bedrnova, E., Novy, I. a kol.: Psychologie a sociologie rizeni, Praha, Management Press, 2004 ISBN 978-80-7261-169-0
- Brooks,I.: Firemni kultura, Brno, Computer Press, 2003 ISBN 80 – 7226 – 763 - 9
- Hola, J.: Interni komunikace ve firme, Praha, Computer Press, 2006, ISBN 80-251-1250-0
- doporučená literatura
- Reichel, J.: Kapitoly metodologie socialnich vyzkumu, Praha, Grada, 2009 , ISBN 80- 7367-040-2
- Výukové metody
- Zakladni formou vyuky je prednaska a navazujici cviceni.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu je zápočtem. Splneni podminek zapoctu - Ucast na konzultacich(PS 75 % a KS 50%) - Zpracovani seminarniho projektu
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_FKIK Firemní kultura a interní komunikace
Vysoká škola finanční a správnízima 2014
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Miloslava Kykalová (cvičící) - Garance
- Mgr. Miloslava Kykalová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_FKIK/cMMO: každé sudé úterý 14:00–14:44 M25, každé sudé úterý 14:45–15:30 M25, V. Kunz
N_FKIK/cM1PH: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 S23, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 S23, M. Kykalová
N_FKIK/cM2PH: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 S23, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 S23, M. Kykalová
N_FKIK/pMMO: každé sudé úterý 12:15–12:59 M25, každé sudé úterý 13:00–13:45 M25, V. Kunz
N_FKIK/pMPH: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 S23, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 S23, M. Kykalová
N_FKIK/uMPH: Út 7. 10. 15:45–17:15 S21, 17:30–19:00 S21, Út 21. 10. 14:00–15:30 S21, M. Kykalová
N_FKIK/vMMO: Pá 3. 10. 15:30–17:00 M27, 17:15–18:45 M27, So 29. 11. 8:00–9:30 M27, V. Kunz
N_FKIK/vMPH: Pá 10. 10. 12:00–13:30 S23, 13:45–15:15 S23, Pá 24. 10. 13:45–15:15 S23, M. Kykalová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je, aby student dokázal definovat a fenomen firemní kultura a firemní komunikace ve všech souvilostech v dnešní firemní praxi. Uměl definovat proces utváření, prvky a funkce firemní kultury, jednotlivé součásti fungování organizace firmy a jejich dopad do firemní kultury. Vysvětlit podstatu a typy firemní kultury a jejich vliv na výkonnost firmy, firemní klima i image firmy. Vysvětlit možné systémy řízení a jejich vliv na vnitřní klima, prostředí a komunikaci ve firmě. Charakterizovat postavení a úlohu manažerů, vysvětlit význam manažerské etiky. Vysvětlit význam společenské odpovědnosti firem. Analyzovat specifika národní a podnikové kultury nadnárodních organizací, globální procesy.
- Osnova
- Obsah přednášek: 1. Pojem Firemní kultura jako sociální a kulturní systémem. 2. Prvky a funkce firemní kultury. 3. Specifika chování člověka v pracovním prostředí. Vztah jednotlivec a skupina. 4. Skupiny a týmy ve firmě a jejich fungování. 5. Řídící procesy a formování sociálních pozic s důrazem na význam motivace v pracovním procesu. 6. Teorie organizace a formování sociálních pozic ve firmě, podíl manažerů na vytváření firemní kultury. 7. Vztah mezi strukturou organizace a firemní kulturou 8. Firemní komunikace – externí a interní . 9. Změna firemní kultury a komunikace ve firmě. 10. Specifika nadnárodních firem a problematika multikulturních vlivů 11. Základy sociálního výzkumu ve firmě 12. Corporate identity, manuál firemní kultury.
- Literatura
- povinná literatura
- Bedrnova, E., Novy, I. a kol.: Psychologie a sociologie rizeni, Praha, Management Press, 2004 ISBN 978-80-7261-169-0
- Brooks,I.: Firemni kultura, Brno, Computer Press, 2003 ISBN 80 – 7226 – 763 - 9
- Hola, J.: Interni komunikace ve firme, Praha, Computer Press, 2006, ISBN 80-251-1250-0
- doporučená literatura
- Reichel, J.: Kapitoly metodologie socialnich vyzkumu, Praha, Grada, 2009 , ISBN 80- 7367-040-2
- Výukové metody
- Zakladni formou vyuky je prednaska a navazujici cviceni.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu je zápočtem. Splneni podminek zapoctu - Ucast na konzultacich(PS 75 % a KS 50%) - Zpracovani seminarniho projektu
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_FKIK Firemní kultura a interní komunikace
Vysoká škola finanční a správnízima 2013
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc. (přednášející)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Michal Tomčík, PhD. (přednášející) - Garance
- doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_FKIK/cMMO: každé liché pondělí 10:30–11:14 M14, každé liché pondělí 11:15–12:00 M14, V. Kunz
N_FKIK/cM13PH: každé liché pondělí 10:30–11:14 S13, každé liché pondělí 11:15–12:00 S13, M. Tomčík
N_FKIK/cM2PH: každé liché pondělí 12:15–12:59 S13, každé liché pondělí 13:00–13:45 S13, M. Tomčík
N_FKIK/pMMO: každé sudé pondělí 10:30–11:14 M14, každé sudé pondělí 11:15–12:00 M14, V. Kunz
N_FKIK/pMPH: každý sudý čtvrtek 14:00–14:44 S26, každý sudý čtvrtek 14:45–15:30 S26, Z. Cecava
N_FKIK/uMPH: Út 1. 10. 15:45–17:15 S21, Út 15. 10. 15:45–17:15 S21, Út 12. 11. 15:45–17:15 S35, Z. Cecava
N_FKIK/vMKL: Pá 11. 10. 13:45–15:15 K312, Pá 25. 10. 13:45–15:15 K211, 15:30–17:00 K211, V. Kunz
N_FKIK/vMMO: Pá 22. 11. 15:30–17:00 M21, 17:15–18:45 M21, Pá 6. 12. 15:30–17:00 M21, V. Kunz
N_FKIK/vMPH: Pá 4. 10. 15:30–17:00 S13, Pá 18. 10. 12:00–13:30 S32, 13:45–15:15 S32, Z. Cecava - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je, aby student dokázal definovat a fenomen firemní kultura a firemní komunikace ve všech souvilostech v dnešní firemní praxi. Uměl definovat proces utváření, prvky a funkce firemní kultury, jednotlivé součásti fungování organizace firmy a jejich dopad do firemní kultury. Vysvětlit podstatu a typy firemní kultury a jejich vliv na výkonnost firmy, firemní klima i image firmy. Vysvětlit možné systémy řízení a jejich vliv na vnitřní klima, prostředí a komunikaci ve firmě. Charakterizovat postavení a úlohu manažerů, vysvětlit význam manažerské etiky. Vysvětlit význam společenské odpovědnosti firem. Analyzovat specifika národní a podnikové kultury nadnárodních organizací, globální procesy.
- Osnova
- Obsah přednášek: 1. Pojem Firemní kultura jako sociální a kulturní systémem. 2. Prvky a funkce firemní kultury. 3. Specifika chování člověka v pracovním prostředí. Vztah jednotlivec a skupina. 4. Skupiny a týmy ve firmě a jejich fungování. 5. Řídící procesy a formování sociálních pozic s důrazem na význam motivace v pracovním procesu. 6. Teorie organizace a formování sociálních pozic ve firmě, podíl manažerů na vytváření firemní kultury. 7. Vztah mezi strukturou organizace a firemní kulturou 8. Firemní komunikace – externí a interní . 9. Změna firemní kultury a komunikace ve firmě. 10. Specifika nadnárodních firem a problematika multikulturních vlivů 11. Základy sociálního výzkumu ve firmě 12. Corporate identity, manuál firemní kultury.
- Literatura
- povinná literatura
- Bedrnova, E., Novy, I. a kol.: Psychologie a sociologie rizeni, Praha, Management Press, 2004 ISBN 978-80-7261-169-0
- Brooks,I.: Firemni kultura, Brno, Computer Press, 2003 ISBN 80 – 7226 – 763 - 9
- Hola, J.: Interni komunikace ve firme, Praha, Computer Press, 2006, ISBN 80-251-1250-0
- doporučená literatura
- Reichel, J.: Kapitoly metodologie socialnich vyzkumu, Praha, Grada, 2009 , ISBN 80- 7367-040-2
- Výukové metody
- Zakladni formou vyuky je prednaska a navazujici cviceni.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu je zápočtem. Splneni podminek zapoctu - Ucast na konzultacich(PS 75 % a KS 50%) - Zpracovani seminarniho projektu
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
N_FKIK Firemní kultura a interní komunikace
Vysoká škola finanční a správnízima 2012
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Marek Matějka (cvičící)
PhDr. Iva Petrová (cvičící)
Ing. Vladimír Kaucký, CSc. (pomocník) - Garance
- PhDr. Iva Petrová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_FKIK/cMMO: každé liché pondělí 15:45–16:29 M14, každé liché pondělí 16:30–17:15 M14, V. Kunz
N_FKIK/cM13PH: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 S26, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 S26, M. Matějka
N_FKIK/cM23PH: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 S24, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 S24, I. Petrová
N_FKIK/pMMO: každé sudé pondělí 12:15–12:59 M14, každé sudé pondělí 13:00–13:45 M14, V. Kunz
N_FKIK/pMPH: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 S26, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 S26, M. Matějka
N_FKIK/uMPH: Út 30. 10. 14:00–15:30 S21, Út 6. 11. 14:00–15:30 S21, 15:45–17:15 S21, I. Petrová
N_FKIK/vMKL: Pá 12. 10. 13:45–15:15 K205, 15:30–17:00 K205, Pá 9. 11. 15:30–17:00 K311, I. Petrová
N_FKIK/vMMO: Pá 5. 10. 15:30–17:00 M27, Pá 19. 10. 15:30–17:00 M27, Pá 2. 11. 17:15–18:45 M27, V. Kunz
N_FKIK/vMPH: So 8. 12. 14:00–15:30 S11, 15:45–17:15 S11, Pá 4. 1. 17:15–18:45 S11, I. Petrová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je, aby student dokázal definovat a fenomen firemní kultura a firemní komunikace ve všech souvilostech v dnešní firemní praxi. Uměl definovat proces utváření, prvky a funkce firemní kultury, jednotlivé součásti fungování organizace firmy a jejich dopad do firemní kultury. Vysvětlit podstatu a typy firemní kultury a jejich vliv na výkonnost firmy, firemní klima i image firmy. Vysvětlit možné systémy řízení a jejich vliv na vnitřní klima, prostředí a komunikaci ve firmě. Charakterizovat postavení a úlohu manažerů, vysvětlit význam manažerské etiky. Vysvětlit význam společenské odpovědnosti firem. Analyzovat specifika národní a podnikové kultury nadnárodních organizací, globální procesy.
- Osnova
- Obsah přednášek: 1. Pojem Firemní kultura jako sociální a kulturní systémem. 2. Prvky a funkce firemní kultury. 3. Specifika chování člověka v pracovním prostředí. Vztah jednotlivec a skupina. 4. Skupiny a týmy ve firmě a jejich fungování. 5. Řídící procesy a formování sociálních pozic s důrazem na význam motivace v pracovním procesu. 6. Teorie organizace a formování sociálních pozic ve firmě, podíl manažerů na vytváření firemní kultury. 7. Vztah mezi strukturou organizace a firemní kulturou 8. Firemní komunikace – externí a interní . 9. Změna firemní kultury a komunikace ve firmě. 10. Specifika nadnárodních firem a problematika multikulturních vlivů 11. Základy sociálního výzkumu ve firmě 12. Corporate identity, manuál firemní kultury.
- Literatura
- povinná literatura
- Bedrnova, E., Novy, I. a kol.: Psychologie a sociologie rizeni, Praha, Management Press, 2004 ISBN 978-80-7261-169-0
- Brooks,I.: Firemni kultura, Brno, Computer Press, 2003 ISBN 80 – 7226 – 763 - 9
- Hola, J.: Interni komunikace ve firme, Praha, Computer Press, 2006, ISBN 80-251-1250-0
- doporučená literatura
- Reichel, J.: Kapitoly metodologie socialnich vyzkumu, Praha, Grada, 2009 , ISBN 80- 7367-040-2
- Výukové metody
- Zakladni formou vyuky je prednaska a navazujici cviceni.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu je zápočtem. Splneni podminek zapoctu - Ucast na konzultacich(PS 75 % a KS 50%) - Zpracovani seminarniho projektu
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
N_FKIK Firemní kultura a interní komunikace
Vysoká škola finanční a správnízima 2011
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Iva Petrová (cvičící) - Garance
- PhDr. Iva Petrová
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_FKIK/cMMO: každé sudé úterý 10:30–11:14 M24, každé sudé úterý 11:15–12:00 M24, V. Kunz
N_FKIK/cMPH: každou lichou středu 10:30–11:14 E129, každou lichou středu 11:15–12:00 E129, I. Petrová
N_FKIK/pMMO: každé sudé úterý 8:45–9:29 M24, každé sudé úterý 9:30–10:15 M24, V. Kunz
N_FKIK/pMPH: každou sudou středu 10:30–11:14 E129, každou sudou středu 11:15–12:00 E129, Z. Cecava
N_FKIK/uMmPH: Út 18. 10. 14:00–15:30 E228, Út 25. 10. 14:00–15:30 E228, Út 1. 11. 17:30–19:00 E228, I. Petrová
N_FKIK/vMKL: Pá 14. 10. 13:45–15:15 K203, 15:30–17:00 K203, Pá 11. 11. 17:15–18:45 K211, I. Petrová
N_FKIK/vMMO: Pá 9. 12. 13:45–15:15 M24, Pá 6. 1. 13:45–15:15 M24, 15:30–17:00 M24, V. Kunz
N_FKIK/vMmPH: Pá 9. 12. 15:30–17:00 S21, Pá 6. 1. 13:45–15:15 S21, 15:30–17:00 S21, I. Petrová - Předpoklady
- Absolvování BS - předmětů psychologie, sociologie a základy marketingu
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- V návaznosti na sociologické předměty v bakalářském studiu objasnit problematiku firemní kultury a vnitřní komunikaci. Vysvětlit podstatu a typy firemní kultury a jejich vliv na výkonnost firmy, firemní klima i image firmy. Vysvětlit možné systémy řízení a jejich vliv na vnitřní komunikaci ve firmě. Charakterizovat postavení a úlohu manažerů, vysvětlit význam manažerské etiky. Vysvětlit význam společenské odpovědnosti firem. Analyzovat specifika národní a podnikové kultury nadnárodních organizací, globální procesy.
- Osnova
- Obsah :Firemní kultura v podniku jako sociální a kulturní systémem. Vztah jednotlivce a týmu/ skupiny v pracovním prostředí. Role manažerů na vytváření firemní kultury. Řídící procesy, fungování organizace a formování sociálních pozic s důrazem na komunikaci v rámci firmy. Význam motivace v pracovním procesu, sociální program firmy, společenská odpovědnost firmy. Základní možnosti výzkumu klimatu ve firmě, realizace sociálního auditu. Manuál corporate identity. Problematika multikulturních vlivů v nadnárodních firmách, globální procesy. Osnova předmětu: 1. Firemní kultura v podniku jako sociální a kulturní systémem. Specifika chování člověka. Vztah jednotlivec a skupina. Sociální program firmy. 2. Skupina a týmy – jejich fungování, teorie organizace, význam motivace v pracovním procesu, podíl manažerů na vytváření firemní kultury. 3. Řídící procesy a formování sociálních pozic s důrazem na komunikaci s pracovníky 4. Struktura organizace – typy struktury, vliv na volbu typu, organizační moc, politika a konflikt 5. Vztah firemní kultury a komunikace ve firmě, specifika nadnárodních firem a problematika multikulturních vlivů 6. Základy sociálního výzkumu ve firmě, možné metodiky, realizace sociálního auditu. Manuál corporate identity.
- Literatura
- povinná literatura
- Bedrnová,E., Nový,I.: Psychologie a sociologie řízení , Praha, Management Press, 2004, kap.8; ISBN 80-7261-064-3
- Brooks, I.: Firemní kultura - jedinci, skupiny, organizace a jejich chování, Brno Computer Press 2003, ISBN 80 – 7226 – 763 - 9
- neurčeno
- Stýblo,J.: Řízení týmové a firemní kultury organizace, Praha, Eupress, 2010, kap.4, ISBN: 978-80-7408-032-6;
- Nový, I., Surynek,A.: Sociologie pro ekonomy a manažery, 2. Vydání, Praha, Grada, 2006, ISBN 80-247-1705-0 kap.6. a 7;
- Výukové metody
- Přednášky a diskuse/cvičení - řešení problémů ve skupinách i jednotlivě.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. Podkladem pro splnění je účast na konzultacích (50%) a zpracování seminární práce o uplatňované firemní kultuře ve své firmě, případně firmě, jejíž součástí by chtěl student být, a o příkladech z oblasti společenské odpovědnosti firem v rozsahu 5– 7 stran textu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_FKIK Firemní kultura a interní komunikace
Vysoká škola finanční a správnízima 2010
- Rozsah
- 1/1. 8 hodin/semestr. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Luděk Vajner (cvičící) - Garance
- doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_FKIK/cMMO: každé liché pondělí 8:45–9:29 M26, každé liché pondělí 9:30–10:15 M26, V. Kunz
N_FKIK/cM1PH: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 E228, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 E228, Z. Cecava
N_FKIK/cM2PH: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 E227, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 E227, Z. Cecava
N_FKIK/cM3PH: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 E228, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 E228, Z. Cecava
N_FKIK/pMMO: každé sudé pondělí 8:45–9:29 M26, každé sudé pondělí 9:30–10:15 M26, V. Kunz
N_FKIK/pMPH: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 E306, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 E306, Z. Cecava
N_FKIK/uM1aPH: Út 9. 11. 15:45–17:15 E129, Út 16. 11. 19:15–20:45 S11, Út 23. 11. 15:45–17:15 S11, 17:30–19:00 S11, Z. Cecava
N_FKIK/uM1bPH: Út 9. 11. 14:00–15:30 E128, Út 16. 11. 17:30–19:00 S13, Út 30. 11. 14:00–15:30 S13, 15:45–17:15 S13, Z. Cecava
N_FKIK/vMKL: Pá 22. 10. 13:45–15:15 K212, 15:30–17:00 K212, Pá 12. 11. 13:45–15:15 K203, 15:30–17:00 K203, Z. Cecava
N_FKIK/vMMO: Pá 12. 11. 13:45–15:15 M24, Pá 26. 11. 13:45–15:15 M24, Pá 10. 12. 13:45–15:15 M24, Pá 7. 1. 13:45–15:15 M24, V. Kunz
N_FKIK/vM2PH: Pá 26. 11. 12:00–13:30 S13, 13:45–15:15 S13, So 11. 12. 9:45–11:15 S13, 11:30–13:00 S13, Z. Cecava
N_FKIK/vM3PH: So 23. 10. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, So 13. 11. 9:45–11:15 S26, 11:30–13:00 S26, L. Vajner - Předpoklady
- Znalosti odpovídající státní zkoušce ze Sociologie, Psychologie a Marketingu v bakalářském studiu;
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Na konci kurzu bude student schopen: Charakterizovat firemní kulturu jako sociální a kulturní systém; Ozřejmit podíl manažerů na vytváření firemní kultury, řídící procesy a formování sociálních pozic s důrazem na komunikaci s pracovníky; Aktivně vymezit motivační prvky v pracovním procesu, sociální program firmy; Naučí se základy sociálního výzkumu ve firmě a přípravu sociálního auditu; Orientuje se v problematice firemní kultury mezinárodních společností;
- Osnova
- Obsah přednášek: Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). 1. Sociologie práce, pracovní proces a pracovní skupina. Objasnění podstaty firemní kultury a úlohy interní komunikace ve firmě. Sociologie práce, industriální pojetí pracovního procesu (Taylor, Ford), teorie humen realtions (Mayo) a současnost. Sociální skupina, pracovní skupina, tým a týmová práce.Teorie sítí, individualizovaná společnost, tekutá modernita (Z.Bauman), globalizace.
- 2. Firemní kultura a identita, interakce a komunikace ve firmě. Koncepce firmy jako sociálního a kulturního systému. Objektivistické a interpretativní pojetí firemní kultury. Základní elementy, typologie a prostředky podnikové kultury. Individuální chování a osobnost ve firmě. Postoje a hodnoty, sociální percepce, komunikace, zásady efektivní komunikace. Komunikace, konflikt, vyjednávání.
- 3. Manažer - sociální pozice, komunikace s pracovníky, podíl na vytváření firemní kultury. Objektivní a subjektivní podmínky řízení. Osobnost manažera, sociální pozice a role řídícího pracovníka. Specifika komunikace v horizontálních a vertikálních vztazích na pracovišti.
- 4. Motivace, výkonnost a ovlivňování v pracovním procesu. Sociální výzkum a sociální audit. Motivace na pracovišti, model očekávání a teorie potřeb, motivace a struktura práce. Formální a neformální skupiny a týmy, firemní filozofie, desing (manuál corporate identity).
- 5. Sociální výzkum a sociální audit. Základní koncepce sociálního výzkumu, etické aspekty. Sociální audit v organizacích, uplatňování státních norem pro chod organizací (firem).
- 6. Pracovní proces v postmoderním prostředí. Národní a a firemní kultura mezinárodních společností, globalizace. Vnitřní kontrakt a formování velkých organizací. Teorie sítí, individualizovaná společnost. 7. Některé teorie a autoři (Beck, Baumann, Keller). Národní kultura, globalizace a mezinárodní společnosti. Důsledky kulturních rozdílů a podobností. Globalizace a její vliv na firemní kulturu.
- Literatura
- povinná literatura
- Bedrnová, E., Nový, I. a kol.: Psychologie a sociologie řízení, Praha, Management Press, 2004
- Brooks,I.: Firemní kultura, Brno, Computer Press, 2003
- Stýblo, J.: Řízení týmové a firemní kultury, Praha, Eupress, 2010
- doporučená literatura
- Keller, J.: Sociologie organizace a byrokracie, Praha, Slon, 2007
- Pavlica, K.: Sociální výzkum, podnik a management, Praha, Ekonomia, 2006
- Souček, Z.: Zvitězíme i v globální ekonomice, Professional Publishing, 2008
- Petříková, R. a kol.: Společenská odpovědnost organizací, Ostrava, DTOCZ, 2008
- Reichel, J.: Kapitoly metodologie sociálních výzkumů, Praha, Grada, 2009
- Výukové metody
- Základní formou výuky je přednáška a navazující cvičení.
- Metody hodnocení
- Základním požadavkem je nejméně 50% účast na přednáškách (6 hod)a 70 % aktivní účast (8 hod.) na cvičeních. Absolvování kurzu je podmíněno zpracováním semestrální práce , jejíž téma připraví student a schválí vyučující pedagog. Základní okruhy semestrální práce jsou: - uplatňování firemní kultury ve své firmě, případně ve firmě, jejíž součástí by chtěl být; - zpracování návrhu projektu sociálního auditu ve firmě; - příklady společenské oddpovědnosti firem; - případová studie firemní kultury; Semestrální práce v rozsahu 6-8 stran se předává vyučujícímu pedagogovi tímto způsobem: prezenční studium - prezentace na cvičení; kombinované studium: - v písemné podobě předáním na oborové katedře; - v elektronické podobě na e-mailovou adresu, kterou stanoví vyučující pedagog; Vyučující pedagog stanoví způsob udělení zkoušky z předmětu. Pro prezenční studium je povinnost uzavřít předmět zkouškou ve zkouškovém období od 3.1. do 6.2.2010
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)