N_MarFS Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2023
Rozsah
2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
Kristina Lenkova, Ph.D.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví a pojišťovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Budou probrány i nejnovější typy marketungu, jako virální, guerilla, buzz atd. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Výstupy z učení
Student bude schopen: - definovat základní marketingové metody a postupy - analyzovat specifika marketingu ve finančním sektoru - popsat klasické metody marketingu ve finančních službách - popsat moderní metody marketingu - popsat nové invazivní metody elektronického marketingu - charakterizovat vyhodnocení účinnosti jednotlivých marketinkových metod
Osnova
  • 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketing a jeho vývoj. 3. Marketingové prostředí a komunikace. 4. Marketingový informační systém. 5. Segmentace trhu. 6. Chování spotřebitelů na trhu. 7. Marketingový mix. 8. Product, Price, Place, Promotion. 9. Marketingové řízení a plánování včetně výzkumu. 10. Moderní typy marketingu,virální marketing. 11. Nástroje marketingu. 12. Marketingové odlišnosti ve finančních službách.
Literatura
    povinná literatura
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
    doporučená literatura
  • Finanční trhy, 4. vydání. 2014, Oldřich Rejnuš, GRADA Publishing Praha, ISBN 978-80-247-3671-6
    neurčeno
  • Titul:* Marketing 4.0 : Moving From Traditional to Digital *Autoři:* Kotler, Philip Kartajaya, Hermawan Setiawan, Iwan, Hoboken, New Jersey : Wiley. 2017
  • HAVLÍČEK, Karel, KAŠÍK, Milan. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání, 2015. 264 s. ISBN 978-80-7408-100-2.
  • JAKUBÍKOVÁ,, D. Marketingová aplikace. Plzeň: ZČU, 1997. info
  • KOTLER,, P., D.H. HAIDER, a I. REIN,. Marketing places. 1993. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu slidové presentace na dohodnuté téma na denním studiu a na aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022.

N_MarFS Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2022
Rozsah
2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
Kristina Lenkova, Ph.D.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví a pojišťovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Budou probrány i nejnovější typy marketungu, jako virální, guerilla, buzz atd. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Výstupy z učení
Student bude schopen: - definovat základní marketingové metody a postupy - analyzovat specifika marketingu ve finančním sektoru - popsat klasické metody marketingu ve finančních službách - popsat moderní metody marketingu - popsat nové invazivní metody elektronického marketingu - charakterizovat vyhodnocení účinnosti jednotlivých marketinkových metod
Osnova
  • 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketing a jeho vývoj. 3. Marketingové prostředí a komunikace. 4. Marketingový informační systém. 5. Segmentace trhu. 6. Chování spotřebitelů na trhu. 7. Marketingový mix. 8. Product, Price, Place, Promotion. 9. Marketingové řízení a plánování včetně výzkumu. 10. Moderní typy marketingu,virální marketing. 11. Nástroje marketingu. 12. Marketingové odlišnosti ve finančních službách.
Literatura
    povinná literatura
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
    doporučená literatura
  • Finanční trhy, 4. vydání. 2014, Oldřich Rejnuš, GRADA Publishing Praha, ISBN 978-80-247-3671-6
    neurčeno
  • Titul:* Marketing 4.0 : Moving From Traditional to Digital *Autoři:* Kotler, Philip Kartajaya, Hermawan Setiawan, Iwan, Hoboken, New Jersey : Wiley. 2017
  • HAVLÍČEK, Karel, KAŠÍK, Milan. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání, 2015. 264 s. ISBN 978-80-7408-100-2.
  • JAKUBÍKOVÁ,, D. Marketingová aplikace. Plzeň: ZČU, 1997. info
  • KOTLER,, P., D.H. HAIDER, a I. REIN,. Marketing places. 1993. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu slidové presentace na dohodnuté téma na denním studiu a na aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2023.

N_MarFS Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2021
Rozsah
2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Petra Jílková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Vladimír Ezr, CSc.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarFS/vFPH: So 6. 2. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, So 6. 3. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, So 20. 3. 14:00–15:30 S23, 15:45–17:15 S23, P. Jílková
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví a pojišťovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Budou probrány i nejnovější typy marketungu, jako virální, guerilla, buzz atd. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Výstupy z učení
Student bude schopen: - definovat základní marketingové metody a postupy - analyzovat specifika marketingu ve finančním sektoru - popsat klasické metody marketingu ve finančních službách - popsat moderní metody marketingu - popsat nové invazivní metody elektronického marketingu - charakterizovat vyhodnocení účinnosti jednotlivých marketinkových metod
Osnova
  • 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketing a jeho vývoj. 3. Marketingové prostředí a komunikace. 4. Marketingový informační systém. 5. Segmentace trhu. 6. Chování spotřebitelů na trhu. 7. Marketingový mix. 8. Product, Price, Place, Promotion. 9. Marketingové řízení a plánování včetně výzkumu. 10. Moderní typy marketingu,virální marketing. 11. Nástroje marketingu. 12. Marketingové odlišnosti ve finančních službách.
Literatura
    povinná literatura
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
    doporučená literatura
  • Finanční trhy, 4. vydání. 2014, Oldřich Rejnuš, GRADA Publishing Praha, ISBN 978-80-247-3671-6
    neurčeno
  • Titul:* Marketing 4.0 : Moving From Traditional to Digital *Autoři:* Kotler, Philip Kartajaya, Hermawan Setiawan, Iwan, Hoboken, New Jersey : Wiley. 2017
  • HAVLÍČEK, Karel, KAŠÍK, Milan. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání, 2015. 264 s. ISBN 978-80-7408-100-2.
  • JAKUBÍKOVÁ,, D. Marketingová aplikace. Plzeň: ZČU, 1997. info
  • KOTLER,, P., D.H. HAIDER, a I. REIN,. Marketing places. 1993. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu slidové presentace na dohodnuté téma na denním studiu a na aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2022, léto 2023.

N_MarFS Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2020
Rozsah
2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Petra Jílková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Vladimír Ezr, CSc.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarFS/pFPH: každé sudé pondělí 12:15–12:59 S23, každé sudé pondělí 13:00–13:45 S23, každé sudé pondělí 14:00–14:44 S23, každé sudé pondělí 14:45–15:30 S23, P. Jílková
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví a pojišťovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Budou probrány i nejnovější typy marketungu, jako virální, guerilla, buzz atd. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Výstupy z učení
Student bude schopen: - definovat základní marketingové metody a postupy - analyzovat specifika marketingu ve finančním sektoru - popsat klasické metody marketingu ve finančních službách - popsat moderní metody marketingu - popsat nové invazivní metody elektronického marketingu - charakterizovat vyhodnocení účinnosti jednotlivých marketinkových metod
Osnova
  • 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketing a jeho vývoj. 3. Marketingové prostředí a komunikace. 4. Marketingový informační systém. 5. Segmentace trhu. 6. Chování spotřebitelů na trhu. 7. Marketingový mix. 8. Product, Price, Place, Promotion. 9. Marketingové řízení a plánování včetně výzkumu. 10. Moderní typy marketingu,virální marketing. 11. Nástroje marketingu. 12. Marketingové odlišnosti ve finančních službách.
Literatura
    povinná literatura
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
    doporučená literatura
  • Finanční trhy, 4. vydání. 2014, Oldřich Rejnuš, GRADA Publishing Praha, ISBN 978-80-247-3671-6
    neurčeno
  • Titul:* Marketing 4.0 : Moving From Traditional to Digital *Autoři:* Kotler, Philip Kartajaya, Hermawan Setiawan, Iwan, Hoboken, New Jersey : Wiley. 2017
  • HAVLÍČEK, Karel, KAŠÍK, Milan. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání, 2015. 264 s. ISBN 978-80-7408-100-2.
  • JAKUBÍKOVÁ,, D. Marketingová aplikace. Plzeň: ZČU, 1997. info
  • KOTLER,, P., D.H. HAIDER, a I. REIN,. Marketing places. 1993. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu slidové presentace na dohodnuté téma na denním studiu a na aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021, léto 2022, léto 2023.

N_MarFS Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2019
Rozsah
2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Vladimír Ezr, CSc. (cvičící)
Garance
Ing. Vladimír Ezr, CSc.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarFS/pFPH: každé sudé úterý 14:00–14:44 S11, každé sudé úterý 14:45–15:30 S11, každé sudé úterý 15:45–16:29 S11, každé sudé úterý 16:30–17:15 S11, V. Ezr
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví a pojišťovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Budou probrány i nejnovější typy marketungu, jako virální, guerilla, buzz atd. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Výstupy z učení
Student bude schopen: - definovat základní marketingové metody a postupy - analyzovat specifika marketingu ve finančním sektoru - popsat klasické metody marketingu ve finančních službách - popsat moderní metody marketingu - popsat nové invazivní metody elektronického marketingu - charakterizovat vyhodnocení účinnosti jednotlivých marketinkových metod
Osnova
  • 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketing a jeho vývoj. 3. Marketingové prostředí a komunikace. 4. Marketingový informační systém. 5. Segmentace trhu. 6. Chování spotřebitelů na trhu. 7. Marketingový mix. 8. Product, Price, Place, Promotion. 9. Marketingové řízení a plánování včetně výzkumu. 10. Moderní typy marketingu,virální marketing. 11. Nástroje marketingu. 12. Marketingové odlišnosti ve finančních službách.
Literatura
    povinná literatura
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
    doporučená literatura
  • Finanční trhy, 4. vydání. 2014, Oldřich Rejnuš, GRADA Publishing Praha, ISBN 978-80-247-3671-6
    neurčeno
  • Titul:* Marketing 4.0 : Moving From Traditional to Digital *Autoři:* Kotler, Philip Kartajaya, Hermawan Setiawan, Iwan, Hoboken, New Jersey : Wiley. 2017
  • HAVLÍČEK, Karel, KAŠÍK, Milan. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání, 2015. 264 s. ISBN 978-80-7408-100-2.
  • JAKUBÍKOVÁ,, D. Marketingová aplikace. Plzeň: ZČU, 1997. info
  • KOTLER,, P., D.H. HAIDER, a I. REIN,. Marketing places. 1993. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu slidové presentace na dohodnuté téma na denním studiu a na aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.

N_MarFS Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2018
Rozsah
2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Vladimír Ezr, CSc. (cvičící)
Garance
Ing. Vladimír Ezr, CSc.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarFS/pFPH: Čt 14:00–14:44 S23, Čt 14:45–15:30 S23, V. Ezr
N_MarFS/vFPH: Pá 23. 2. 17:30–19:00 S13, Pá 9. 3. 17:30–19:00 S13, 19:15–20:45 S13, V. Ezr
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví a pojišťovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Budou probrány i nejnovější typy marketungu, jako virální, guerilla, buzz atd. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Osnova
  • 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketing a jeho vývoj. 3. Marketingové prostředí a komunikace. 4. Marketingový informační systém. 5. Segmentace trhu. 6. Chování spotřebitelů na trhu. 7. Marketingový mix. 8. Product, Price, Place, Promotion. 9. Marketingové řízení a plánování včetně výzkumu. 10. Moderní typy marketingu,virální marketing. 11. Nástroje marketingu. 12. Marketingové odlišnosti ve finančních službách.
Literatura
    povinná literatura
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
    doporučená literatura
  • Finanční trhy, 4. vydání. 2014, Oldřich Rejnuš, GRADA Publishing Praha, ISBN 978-80-247-3671-6
    neurčeno
  • Titul:* Marketing 4.0 : Moving From Traditional to Digital *Autoři:* Kotler, Philip Kartajaya, Hermawan Setiawan, Iwan, Hoboken, New Jersey : Wiley. 2017
  • HAVLÍČEK, Karel, KAŠÍK, Milan. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání, 2015. 264 s. ISBN 978-80-7408-100-2.
  • JAKUBÍKOVÁ,, D. Marketingová aplikace. Plzeň: ZČU, 1997. info
  • KOTLER,, P., D.H. HAIDER, a I. REIN,. Marketing places. 1993. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu slidové presentace na dohodnuté téma a na aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.

N_MarFS Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2017
Rozsah
2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Vladimír Ezr, CSc. (cvičící)
Garance
Ing. Vladimír Ezr, CSc.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarFS/pFPH: každou sudou středu 10:30–11:14 S22, každou sudou středu 11:15–12:00 S22, každou sudou středu 12:15–12:59 S22, každou sudou středu 13:00–13:45 S22, V. Ezr
N_MarFS/vFPH: So 25. 2. 8:00–9:30 S22, 9:45–11:15 S22, Pá 24. 3. 15:45–17:15 S24, V. Ezr
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví a pojišťovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Budou probrány i nejnovější typy marketungu, jako virální, guerilla, buzz atd. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Osnova
  • 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketing a jeho vývoj. 3. Marketingové prostředí a komunikace. 4. Marketingový informační systém. 5. Segmentace trhu. 6. Chování spotřebitelů na trhu. 7. Marketingový mix. 8. Product, Price, Place, Promotion. 9. Marketingové řízení a plánování včetně výzkumu. 10. Moderní typy marketingu. 11. Nástroje marketingu. 12. Marketingové odlišnosti ve finančních službách.
Literatura
    povinná literatura
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
    neurčeno
  • HAVLÍČEK, Karel, KAŠÍK, Milan. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání, 2015. 264 s. ISBN 978-80-7408-100-2.
  • JAKUBÍKOVÁ,, D. Marketingová aplikace. Plzeň: ZČU, 1997. info
  • KOTLER,, P., D.H. HAIDER, a I. REIN,. Marketing places. 1993. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu slidové presentace na dohodnuté téma a na aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.

N_MarFS Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2016
Rozsah
2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Vladimír Ezr, CSc. (cvičící)
Garance
Ing. Vladimír Ezr, CSc.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarFS/pFPH: St 8:45–9:29 S22, St 9:30–10:15 S22, kromě St 23. 3. ; a St 30. 3. 8:00–8:44 S22, St 6. 4. 8:00–8:44 S22, V. Ezr
N_MarFS/vFPH: Pá 12. 2. 15:30–17:00 S13, Pá 11. 3. 13:45–15:15 S13, 15:30–17:00 S13, V. Ezr
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví a pojišťovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Budou probrány i nejnovější typy marketungu, jako virální, guerilla, buzz atd. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Osnova
  • 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketingová koncepce. 3. Marketingová komunikace. 4. Komunikační mix – 1. část. 5. Komunikační mix – 2. část. 6. Identifikace tržních segmentů. 7. Marketing Segmentu. 8. Marketingový výzkum – úvod. 9. Proces marketingového výzkumu. 10. Výzkumné metody. 11. Marketingový mix. 12. Distribuce, propagace. 13. Jakýkolv jiný námět souvisejícís marketingem ve FS.
Literatura
    povinná literatura
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
    neurčeno
  • JAKUBÍKOVÁ,, D. Marketingová aplikace. Plzeň: ZČU, 1997. info
  • KOTLER,, P., D.H. HAIDER, a I. REIN,. Marketing places. 1993. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu presentace zadané seminární práce v předepsané formě a aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.

N_MarFs Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2015
Rozsah
2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Vladimír Ezr, CSc. (cvičící)
Garance
Ing. Vladimír Ezr, CSc.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarFs/pFPH: každou sudou středu 14:00–14:44 S13, každou sudou středu 14:45–15:30 S13, každou sudou středu 15:45–16:29 S13, každou sudou středu 16:30–17:15 S13, V. Ezr
Předpoklady
Tento předmět nemá žádné předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Osnova
  • 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketingová koncepce. 3. Marketingová komunikace. 4. Komunikační mix – 1. část. 5. Komunikační mix – 2. část. 6. Identifikace tržních segmentů. 7. Marketing Segmentu. 8. Marketingový výzkum – úvod. 9. Proces marketingového výzkumu. 10. Výzkumné metody. 11. Marketingový mix. 12. Distribuce, propagace.
Literatura
    povinná literatura
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
Výukové metody
Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu presentace zadané seminární práce v předepsané formě a aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.

N_MarFs Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2014
Rozsah
2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Vladimír Ezr, CSc. (přednášející)
doc. JUDr. Ing. Otakar Schlossberger, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Vladimír Ezr, CSc.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarFs/pFPH: St 14:00–14:44 S14, St 14:45–15:30 S14, V. Ezr
N_MarFs/vFPH: Pá 14. 2. 12:00–13:30 S24, Pá 28. 2. 15:30–17:00 S24, 17:15–18:45 S24, V. Ezr
Předpoklady
Zvláštní předpoklady nejsou požadovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Osnova
  • 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketingová koncepce. 3. Marketingová komunikace. 4. Komunikační mix – 1. část. 5. Komunikační mix – 2. část. 6. Identifikace tržních segmentů. 7. Marketing Segmentu. 8. Marketingový výzkum – úvod. 9. Proces marketingového výzkumu. 10. Výzkumné metody. 11. Marketingový mix. 12. Distribuce, propagace.
Literatura
    povinná literatura
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
Výukové metody
Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Interaktivní forma přednášek, příklady a prezentace obsahu přednášek v PowerPointu Metody hodnocení: Zápočet na základě zápočtového testu
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb0.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.

N_MarFs Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2013
Rozsah
2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Naďa Blahová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Naďa Blahová, Ph.D.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarFs/pFPH: každé liché úterý 10:30–11:14 S01, každé liché úterý 11:15–12:00 S01, každé liché úterý 12:15–12:59 S01, každé liché úterý 13:00–13:45 S01, N. Blahová
N_MarFs/vFPH: Pá 22. 2. 15:30–17:00 S24, Pá 12. 4. 13:45–15:15 S24, 15:30–17:00 S24, N. Blahová
Předpoklady
Zvláštní předpoklady nejsou požadovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Osnova
  • 1. Podstata marketingu a jeho úloha v oblasti finančního trhu. 2. Zvláštnosti finančních služeb. 3. Analýza vnějších a vnitřních podmínek činnosti subjektu v oblasti finančních služeb. 4. Analýza chování zákazníků na finančním trhu a chování konkurence. 5. Segmentace zákazníků (klientů) na finančním trhu. 6. Tvorba strategie a plánu. 7. Cenová politika. 9. Distribuce finančních služeb. 10. Marketingová komunikace a finanční služby. 11. Práce s lidskými zdroji. 12. Význam a úloha prostředí v oblasti finančních služeb.
Literatura
    povinná literatura
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
Výukové metody
Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Interaktivní forma přednášek, příklady a prezentace obsahu přednášek v PowerPointu Metody hodnocení: Zápočet na základě zápočtového testu
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb0.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.

N_MarFs Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2012
Rozsah
2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Naďa Blahová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Naďa Blahová, Ph.D.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarFs/pFPH: Čt 8:45–9:29 S14, Čt 9:30–10:15 S14, N. Blahová
N_MarFs/vFPH: Pá 9. 3. 15:30–17:00 S01, Pá 23. 3. 13:45–15:15 S01, 15:30–17:00 S01, N. Blahová
Předpoklady
Zvláštní předpoklady nejsou požadovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový o rozsahu 6 x 2 vyučovací hodiny. Kurs je ukončen zápočtem. Cílem kurzu je umožnit studentům získat znalosti v oboru marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví. Dále pak poskytnout studentům informace o metodách a technikách marketingu, používaných v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. To znamená průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Obsahuje také části věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1.Podstata marketingu a jeho úloha v oblasti finančního trhu. 2.Zvláštnosti finančních služeb. 3.Analýza vnějších a vnitřních podmínek činnosti subjektu v oblasti finančních služeb. 4.Analýza chování zákazníků na finančním trhu a chování konkurence. 5.Segmentace zákazníků (klientů) na finančním trhu. 6.Tvorba strategie a plánu. 7.Marketingové pojetí finančních produktů a práce s marketingovým mixem. 8.Cenová politika. 9.Distribuce finančních služeb. 10.Marketingová komunikace a finanční služby. 11. Práce s lidskými zdroji. 12.Význam a úloha prostředí v oblasti finančních služeb. 13.Marketingový informační systém. 14.Hodnoceni kvality finančních služeb.
Literatura
    povinná literatura
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
Výukové metody
Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Interaktivní forma přednášek, příklady a prezentace obsahu přednášek v PowerPointu Metody hodnocení: Zápočet na základě zápočtového testu
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.

N_MarFs Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2011
Rozsah
2/0. 6 hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Naďa Blahová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Naďa Blahová, Ph.D.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarFs/pFPH: St 14:00–14:44 S13, St 14:45–15:30 S13, N. Blahová
N_MarFs/vFPH: So 26. 2. 9:45–11:15 S24, 11:30–13:00 S24, So 12. 3. 9:45–11:15 S24, N. Blahová
Předpoklady
Zvláštní předpoklady nejsou požadovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový o rozsahu 6 x 2 vyučovací hodiny. Kurs je ukončen zápočtem. Cílem kurzu je umožnit studentům získat znalosti v oboru marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví. Dále pak poskytnout studentům informace o metodách a technikách marketingu, používaných v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. To znamená průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Obsahuje také části věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1.Podstata marketingu a jeho úloha v oblasti finančního trhu. 2.Zvláštnosti finančních služeb. 3.Analýza vnějších a vnitřních podmínek činnosti subjektu v oblasti finančních služeb. 4.Analýza chování zákazníků na finančním trhu a chování konkurence. 5.Segmentace zákazníků (klientů) na finančním trhu. 6.Tvorba strategie a plánu. 7.Marketingové pojetí finančních produktů a práce s marketingovým mixem. 8.Cenová politika. 9.Distribuce finančních služeb. 10.Marketingová komunikace a finanční služby. 11. Práce s lidskými zdroji. 12.Význam a úloha prostředí v oblasti finančních služeb. 13.Marketingový informační systém. 14.Hodnoceni kvality finančních služeb.
Literatura
    povinná literatura
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
Výukové metody
Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Interaktivní forma přednášek, příklady a prezentace obsahu přednášek v PowerPointu Metody hodnocení: Zápočet na základě zápočtového testu
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.

N_MarFs Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2010
Rozsah
2/0/0. 6hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Naďa Blahová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Miloslav Vaňák (cvičící)
Garance
Ing. Naďa Blahová, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarFs/pFPH: Čt 14:00–14:44 S14, Čt 14:45–15:30 S14, N. Blahová
N_MarFs/vF2PH: So 20. 3. 8:00–9:30 S24, So 10. 4. 11:30–13:00 S24, 14:00–15:30 S24, N. Blahová
N_MarFs/vF3PH: Pá 19. 3. 13:45–15:15 S26, So 20. 3. 11:30–13:00 S26, So 10. 4. 9:45–11:15 S26, N. Blahová
Předpoklady
Zvláštní předpoklady nejsou požadovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový o rozsahu 6 x 2 vyučovací hodiny. Kurs je ukončen zápočtem. Cílem kurzu je umožnit studentům získat znalosti v oboru marketingu tak, jak je uplatňován v bankovní sféře a v oblasti pojišťovnictví. Dále pak poskytnout studentům informace o metodách a technikách marketingu, používaných v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. To znamená průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Obsahuje také části věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1.Podstata marketingu a jeho úloha v oblasti finančního trhu. 2.Zvláštnosti finančních služeb. 3.Analýza vnějších a vnitřních podmínek činnosti subjektu v oblasti finančních služeb. 4.Analýza chování zákazníků na finančním trhu a chování konkurence. 5.Segmentace zákazníků (klientů) na finančním trhu. 6.Tvorba strategie a plánu. 7.Marketingové pojetí finančních produktů a práce s marketingovým mixem. 8.Cenová politika. 9.Distribuce finančních služeb. 10.Marketingová komunikace a finanční služby. 11. Práce s lidskými zdroji. 12.Význam a úloha prostředí v oblasti finančních služeb. 13.Marketingový informační systém. 14.Hodnoceni kvality finančních služeb.
Literatura
    povinná literatura
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
Metody hodnocení
Interaktivní forma přednášek, příklady a prezentace obsahu přednášek v PowerPointu Metody hodnocení: Zápočet na základě zápočtového testu
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.

N_MarFs Marketing ve finančních službách

Vysoká škola finanční a správní
léto 2009
Rozsah
2/0. 6 hodin za semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Pavel Babka, MBA (cvičící)
doc. Ing. Antonín Kubíček, CSc. (cvičící)
Ing. Miloslav Vaňák (cvičící)
Garance
Ing. Miloslav Vaňák
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MarFs/pFPH: Út 17:30–18:14 S37, Út 18:15–19:00 S37, P. Babka, M. Vaňák
N_MarFs/vFPH: So 7. 2. 14:00–15:30 S32, So 21. 2. 11:30–13:00 S32, 14:00–15:30 S32, M. Vaňák
Předpoklady
Předpoklady: Zvláštní předpoklady nejsou požadovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový o rozsahu 6 x 2 vyučovací hodiny. Kurs je ukončen zápočtem. Cílem kurzu je umožnit studentům získat znalosti v oboru marketingu tak, jak je uplatňován v bankovní sféře a v oblasti pojišťovnictví. Dále pak poskytnout studentům informace o metodách a technikách marketingu, používaných v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. To znamená průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Obsahuje také části věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1.Podstata marketingu a jeho úloha v oblasti finančního trhu. 2.Zvláštnosti finančních služeb. 3.Analýza vnějších a vnitřních podmínek činnosti subjektu v oblasti finančních služeb. 4.Analýza chování zákazníků na finančním trhu a chování konkurence. 5.Segmentace zákazníků (klientů) na finančním trhu. 6.Tvorba strategie a plánu. 7.Marketingové pojetí finančních produktů a práce s marketingovým mixem. 8.Cenová politika. 9.Distribuce finančních služeb. 10.Marketingová komunikace a finanční služby. 11. Práce s lidskými zdroji. 12.Význam a úloha prostředí v oblasti finančních služeb. 13.Marketingový informační systém. 14.Hodnoceni kvality finančních služeb.
Literatura
  • Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
  • Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
  • Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
  • Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
  • Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
  • Payne, A.: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 1996.
  • Torres, M., Bernardo, I., Cikánková, S.: Marketing bankovních služeb. Praha: Bankovní institut, 1998.
Metody hodnocení
Vyučující metody: Interaktivní forma přednášek, příklady a prezentace obsahu přednášek v PowerPointu Metody hodnocení: Zápočet na základě zápočtového testu
Informace učitele
Literatura: Povinná: Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003. Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007. Doporučená: Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005. Payne, A.: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 1996. Torres, M., Bernardo, I., Cikánková, S.: Marketing bankovních služeb. Praha: Bankovní institut, 1998.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.