N_MarFS Marketing ve finančních službách
Vysoká škola finanční a správníléto 2023
- Rozsah
- 2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Kristina Lenkova, Ph.D.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ivana Plačková - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví a pojišťovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Budou probrány i nejnovější typy marketungu, jako virální, guerilla, buzz atd. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen: - definovat základní marketingové metody a postupy - analyzovat specifika marketingu ve finančním sektoru - popsat klasické metody marketingu ve finančních službách - popsat moderní metody marketingu - popsat nové invazivní metody elektronického marketingu - charakterizovat vyhodnocení účinnosti jednotlivých marketinkových metod
- Osnova
- 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketing a jeho vývoj. 3. Marketingové prostředí a komunikace. 4. Marketingový informační systém. 5. Segmentace trhu. 6. Chování spotřebitelů na trhu. 7. Marketingový mix. 8. Product, Price, Place, Promotion. 9. Marketingové řízení a plánování včetně výzkumu. 10. Moderní typy marketingu,virální marketing. 11. Nástroje marketingu. 12. Marketingové odlišnosti ve finančních službách.
- Literatura
- povinná literatura
- Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
- Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
- Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
- doporučená literatura
- Finanční trhy, 4. vydání. 2014, Oldřich Rejnuš, GRADA Publishing Praha, ISBN 978-80-247-3671-6
- neurčeno
- Titul:* Marketing 4.0 : Moving From Traditional to Digital *Autoři:* Kotler, Philip Kartajaya, Hermawan Setiawan, Iwan, Hoboken, New Jersey : Wiley. 2017
- HAVLÍČEK, Karel, KAŠÍK, Milan. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání, 2015. 264 s. ISBN 978-80-7408-100-2.
- JAKUBÍKOVÁ,, D. Marketingová aplikace. Plzeň: ZČU, 1997. info
- KOTLER,, P., D.H. HAIDER, a I. REIN,. Marketing places. 1993. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu slidové presentace na dohodnuté téma na denním studiu a na aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MarFS Marketing ve finančních službách
Vysoká škola finanční a správníléto 2022
- Rozsah
- 2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Kristina Lenkova, Ph.D.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Dita Egertová - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví a pojišťovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Budou probrány i nejnovější typy marketungu, jako virální, guerilla, buzz atd. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen: - definovat základní marketingové metody a postupy - analyzovat specifika marketingu ve finančním sektoru - popsat klasické metody marketingu ve finančních službách - popsat moderní metody marketingu - popsat nové invazivní metody elektronického marketingu - charakterizovat vyhodnocení účinnosti jednotlivých marketinkových metod
- Osnova
- 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketing a jeho vývoj. 3. Marketingové prostředí a komunikace. 4. Marketingový informační systém. 5. Segmentace trhu. 6. Chování spotřebitelů na trhu. 7. Marketingový mix. 8. Product, Price, Place, Promotion. 9. Marketingové řízení a plánování včetně výzkumu. 10. Moderní typy marketingu,virální marketing. 11. Nástroje marketingu. 12. Marketingové odlišnosti ve finančních službách.
- Literatura
- povinná literatura
- Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
- Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
- Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
- doporučená literatura
- Finanční trhy, 4. vydání. 2014, Oldřich Rejnuš, GRADA Publishing Praha, ISBN 978-80-247-3671-6
- neurčeno
- Titul:* Marketing 4.0 : Moving From Traditional to Digital *Autoři:* Kotler, Philip Kartajaya, Hermawan Setiawan, Iwan, Hoboken, New Jersey : Wiley. 2017
- HAVLÍČEK, Karel, KAŠÍK, Milan. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání, 2015. 264 s. ISBN 978-80-7408-100-2.
- JAKUBÍKOVÁ,, D. Marketingová aplikace. Plzeň: ZČU, 1997. info
- KOTLER,, P., D.H. HAIDER, a I. REIN,. Marketing places. 1993. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu slidové presentace na dohodnuté téma na denním studiu a na aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MarFS Marketing ve finančních službách
Vysoká škola finanční a správníléto 2021
- Rozsah
- 2/0/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Petra Jílková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Vladimír Ezr, CSc.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarFS/vFPH: So 6. 2. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, So 6. 3. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, So 20. 3. 14:00–15:30 S23, 15:45–17:15 S23, P. Jílková
- Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví a pojišťovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Budou probrány i nejnovější typy marketungu, jako virální, guerilla, buzz atd. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen: - definovat základní marketingové metody a postupy - analyzovat specifika marketingu ve finančním sektoru - popsat klasické metody marketingu ve finančních službách - popsat moderní metody marketingu - popsat nové invazivní metody elektronického marketingu - charakterizovat vyhodnocení účinnosti jednotlivých marketinkových metod
- Osnova
- 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketing a jeho vývoj. 3. Marketingové prostředí a komunikace. 4. Marketingový informační systém. 5. Segmentace trhu. 6. Chování spotřebitelů na trhu. 7. Marketingový mix. 8. Product, Price, Place, Promotion. 9. Marketingové řízení a plánování včetně výzkumu. 10. Moderní typy marketingu,virální marketing. 11. Nástroje marketingu. 12. Marketingové odlišnosti ve finančních službách.
- Literatura
- povinná literatura
- Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
- Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
- Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
- doporučená literatura
- Finanční trhy, 4. vydání. 2014, Oldřich Rejnuš, GRADA Publishing Praha, ISBN 978-80-247-3671-6
- neurčeno
- Titul:* Marketing 4.0 : Moving From Traditional to Digital *Autoři:* Kotler, Philip Kartajaya, Hermawan Setiawan, Iwan, Hoboken, New Jersey : Wiley. 2017
- HAVLÍČEK, Karel, KAŠÍK, Milan. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání, 2015. 264 s. ISBN 978-80-7408-100-2.
- JAKUBÍKOVÁ,, D. Marketingová aplikace. Plzeň: ZČU, 1997. info
- KOTLER,, P., D.H. HAIDER, a I. REIN,. Marketing places. 1993. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu slidové presentace na dohodnuté téma na denním studiu a na aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MarFS Marketing ve finančních službách
Vysoká škola finanční a správníléto 2020
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Petra Jílková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Vladimír Ezr, CSc.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarFS/pFPH: každé sudé pondělí 12:15–12:59 S23, každé sudé pondělí 13:00–13:45 S23, každé sudé pondělí 14:00–14:44 S23, každé sudé pondělí 14:45–15:30 S23, P. Jílková
- Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví a pojišťovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Budou probrány i nejnovější typy marketungu, jako virální, guerilla, buzz atd. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen: - definovat základní marketingové metody a postupy - analyzovat specifika marketingu ve finančním sektoru - popsat klasické metody marketingu ve finančních službách - popsat moderní metody marketingu - popsat nové invazivní metody elektronického marketingu - charakterizovat vyhodnocení účinnosti jednotlivých marketinkových metod
- Osnova
- 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketing a jeho vývoj. 3. Marketingové prostředí a komunikace. 4. Marketingový informační systém. 5. Segmentace trhu. 6. Chování spotřebitelů na trhu. 7. Marketingový mix. 8. Product, Price, Place, Promotion. 9. Marketingové řízení a plánování včetně výzkumu. 10. Moderní typy marketingu,virální marketing. 11. Nástroje marketingu. 12. Marketingové odlišnosti ve finančních službách.
- Literatura
- povinná literatura
- Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
- Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
- Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
- doporučená literatura
- Finanční trhy, 4. vydání. 2014, Oldřich Rejnuš, GRADA Publishing Praha, ISBN 978-80-247-3671-6
- neurčeno
- Titul:* Marketing 4.0 : Moving From Traditional to Digital *Autoři:* Kotler, Philip Kartajaya, Hermawan Setiawan, Iwan, Hoboken, New Jersey : Wiley. 2017
- HAVLÍČEK, Karel, KAŠÍK, Milan. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání, 2015. 264 s. ISBN 978-80-7408-100-2.
- JAKUBÍKOVÁ,, D. Marketingová aplikace. Plzeň: ZČU, 1997. info
- KOTLER,, P., D.H. HAIDER, a I. REIN,. Marketing places. 1993. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu slidové presentace na dohodnuté téma na denním studiu a na aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MarFS Marketing ve finančních službách
Vysoká škola finanční a správníléto 2019
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Vladimír Ezr, CSc. (cvičící)
- Garance
- Ing. Vladimír Ezr, CSc.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarFS/pFPH: každé sudé úterý 14:00–14:44 S11, každé sudé úterý 14:45–15:30 S11, každé sudé úterý 15:45–16:29 S11, každé sudé úterý 16:30–17:15 S11, V. Ezr
- Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví a pojišťovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Budou probrány i nejnovější typy marketungu, jako virální, guerilla, buzz atd. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
- Výstupy z učení
- Student bude schopen: - definovat základní marketingové metody a postupy - analyzovat specifika marketingu ve finančním sektoru - popsat klasické metody marketingu ve finančních službách - popsat moderní metody marketingu - popsat nové invazivní metody elektronického marketingu - charakterizovat vyhodnocení účinnosti jednotlivých marketinkových metod
- Osnova
- 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketing a jeho vývoj. 3. Marketingové prostředí a komunikace. 4. Marketingový informační systém. 5. Segmentace trhu. 6. Chování spotřebitelů na trhu. 7. Marketingový mix. 8. Product, Price, Place, Promotion. 9. Marketingové řízení a plánování včetně výzkumu. 10. Moderní typy marketingu,virální marketing. 11. Nástroje marketingu. 12. Marketingové odlišnosti ve finančních službách.
- Literatura
- povinná literatura
- Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
- Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
- Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
- doporučená literatura
- Finanční trhy, 4. vydání. 2014, Oldřich Rejnuš, GRADA Publishing Praha, ISBN 978-80-247-3671-6
- neurčeno
- Titul:* Marketing 4.0 : Moving From Traditional to Digital *Autoři:* Kotler, Philip Kartajaya, Hermawan Setiawan, Iwan, Hoboken, New Jersey : Wiley. 2017
- HAVLÍČEK, Karel, KAŠÍK, Milan. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání, 2015. 264 s. ISBN 978-80-7408-100-2.
- JAKUBÍKOVÁ,, D. Marketingová aplikace. Plzeň: ZČU, 1997. info
- KOTLER,, P., D.H. HAIDER, a I. REIN,. Marketing places. 1993. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu slidové presentace na dohodnuté téma na denním studiu a na aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MarFS Marketing ve finančních službách
Vysoká škola finanční a správníléto 2018
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Vladimír Ezr, CSc. (cvičící)
- Garance
- Ing. Vladimír Ezr, CSc.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarFS/pFPH: Čt 14:00–14:44 S23, Čt 14:45–15:30 S23, V. Ezr
N_MarFS/vFPH: Pá 23. 2. 17:30–19:00 S13, Pá 9. 3. 17:30–19:00 S13, 19:15–20:45 S13, V. Ezr - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví a pojišťovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Budou probrány i nejnovější typy marketungu, jako virální, guerilla, buzz atd. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
- Osnova
- 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketing a jeho vývoj. 3. Marketingové prostředí a komunikace. 4. Marketingový informační systém. 5. Segmentace trhu. 6. Chování spotřebitelů na trhu. 7. Marketingový mix. 8. Product, Price, Place, Promotion. 9. Marketingové řízení a plánování včetně výzkumu. 10. Moderní typy marketingu,virální marketing. 11. Nástroje marketingu. 12. Marketingové odlišnosti ve finančních službách.
- Literatura
- povinná literatura
- Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
- Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
- Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
- doporučená literatura
- Finanční trhy, 4. vydání. 2014, Oldřich Rejnuš, GRADA Publishing Praha, ISBN 978-80-247-3671-6
- neurčeno
- Titul:* Marketing 4.0 : Moving From Traditional to Digital *Autoři:* Kotler, Philip Kartajaya, Hermawan Setiawan, Iwan, Hoboken, New Jersey : Wiley. 2017
- HAVLÍČEK, Karel, KAŠÍK, Milan. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání, 2015. 264 s. ISBN 978-80-7408-100-2.
- JAKUBÍKOVÁ,, D. Marketingová aplikace. Plzeň: ZČU, 1997. info
- KOTLER,, P., D.H. HAIDER, a I. REIN,. Marketing places. 1993. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu slidové presentace na dohodnuté téma a na aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MarFS Marketing ve finančních službách
Vysoká škola finanční a správníléto 2017
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Vladimír Ezr, CSc. (cvičící)
- Garance
- Ing. Vladimír Ezr, CSc.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarFS/pFPH: každou sudou středu 10:30–11:14 S22, každou sudou středu 11:15–12:00 S22, každou sudou středu 12:15–12:59 S22, každou sudou středu 13:00–13:45 S22, V. Ezr
N_MarFS/vFPH: So 25. 2. 8:00–9:30 S22, 9:45–11:15 S22, Pá 24. 3. 15:45–17:15 S24, V. Ezr - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví a pojišťovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Budou probrány i nejnovější typy marketungu, jako virální, guerilla, buzz atd. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
- Osnova
- 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketing a jeho vývoj. 3. Marketingové prostředí a komunikace. 4. Marketingový informační systém. 5. Segmentace trhu. 6. Chování spotřebitelů na trhu. 7. Marketingový mix. 8. Product, Price, Place, Promotion. 9. Marketingové řízení a plánování včetně výzkumu. 10. Moderní typy marketingu. 11. Nástroje marketingu. 12. Marketingové odlišnosti ve finančních službách.
- Literatura
- povinná literatura
- Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
- Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
- Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu slidové presentace na dohodnuté téma a na aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MarFS Marketing ve finančních službách
Vysoká škola finanční a správníléto 2016
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Vladimír Ezr, CSc. (cvičící)
- Garance
- Ing. Vladimír Ezr, CSc.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarFS/pFPH: St 8:45–9:29 S22, St 9:30–10:15 S22, kromě St 23. 3. ; a St 30. 3. 8:00–8:44 S22, St 6. 4. 8:00–8:44 S22, V. Ezr
N_MarFS/vFPH: Pá 12. 2. 15:30–17:00 S13, Pá 11. 3. 13:45–15:15 S13, 15:30–17:00 S13, V. Ezr - Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví a pojišťovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Budou probrány i nejnovější typy marketungu, jako virální, guerilla, buzz atd. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
- Osnova
- 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketingová koncepce. 3. Marketingová komunikace. 4. Komunikační mix – 1. část. 5. Komunikační mix – 2. část. 6. Identifikace tržních segmentů. 7. Marketing Segmentu. 8. Marketingový výzkum – úvod. 9. Proces marketingového výzkumu. 10. Výzkumné metody. 11. Marketingový mix. 12. Distribuce, propagace. 13. Jakýkolv jiný námět souvisejícís marketingem ve FS.
- Literatura
- povinná literatura
- Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
- Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
- Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
- Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu presentace zadané seminární práce v předepsané formě a aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MarFs Marketing ve finančních službách
Vysoká škola finanční a správníléto 2015
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Vladimír Ezr, CSc. (cvičící)
- Garance
- Ing. Vladimír Ezr, CSc.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarFs/pFPH: každou sudou středu 14:00–14:44 S13, každou sudou středu 14:45–15:30 S13, každou sudou středu 15:45–16:29 S13, každou sudou středu 16:30–17:15 S13, V. Ezr
- Předpoklady
- Tento předmět nemá žádné předpoklady.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
- Osnova
- 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketingová koncepce. 3. Marketingová komunikace. 4. Komunikační mix – 1. část. 5. Komunikační mix – 2. část. 6. Identifikace tržních segmentů. 7. Marketing Segmentu. 8. Marketingový výzkum – úvod. 9. Proces marketingového výzkumu. 10. Výzkumné metody. 11. Marketingový mix. 12. Distribuce, propagace.
- Literatura
- povinná literatura
- Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
- Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Udělení zápočtu závisí na úrovni vypracování a přednesu presentace zadané seminární práce v předepsané formě a aktivitě vystupování v diskuzích na cvičeních i přednáškách.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MarFs Marketing ve finančních službách
Vysoká škola finanční a správníléto 2014
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Vladimír Ezr, CSc. (přednášející)
doc. JUDr. Ing. Otakar Schlossberger, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Ing. Vladimír Ezr, CSc.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarFs/pFPH: St 14:00–14:44 S14, St 14:45–15:30 S14, V. Ezr
N_MarFs/vFPH: Pá 14. 2. 12:00–13:30 S24, Pá 28. 2. 15:30–17:00 S24, 17:15–18:45 S24, V. Ezr - Předpoklady
- Zvláštní předpoklady nejsou požadovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
- Osnova
- 1. Marketing ve finančních službách – úvod do problematiky. 2. Marketingová koncepce. 3. Marketingová komunikace. 4. Komunikační mix – 1. část. 5. Komunikační mix – 2. část. 6. Identifikace tržních segmentů. 7. Marketing Segmentu. 8. Marketingový výzkum – úvod. 9. Proces marketingového výzkumu. 10. Výzkumné metody. 11. Marketingový mix. 12. Distribuce, propagace.
- Literatura
- povinná literatura
- Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
- Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
- Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Interaktivní forma přednášek, příklady a prezentace obsahu přednášek v PowerPointu Metody hodnocení: Zápočet na základě zápočtového testu
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb0.
N_MarFs Marketing ve finančních službách
Vysoká škola finanční a správníléto 2013
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Naďa Blahová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Naďa Blahová, Ph.D.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarFs/pFPH: každé liché úterý 10:30–11:14 S01, každé liché úterý 11:15–12:00 S01, každé liché úterý 12:15–12:59 S01, každé liché úterý 13:00–13:45 S01, N. Blahová
N_MarFs/vFPH: Pá 22. 2. 15:30–17:00 S24, Pá 12. 4. 13:45–15:15 S24, 15:30–17:00 S24, N. Blahová - Předpoklady
- Zvláštní předpoklady nejsou požadovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový a je ukončen zápočtem. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví. Dále bude schopen vysvětlit metody a techniky marketingu, používané v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. Student bude schopen průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Student bude schopen využít informace věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
- Osnova
- 1. Podstata marketingu a jeho úloha v oblasti finančního trhu. 2. Zvláštnosti finančních služeb. 3. Analýza vnějších a vnitřních podmínek činnosti subjektu v oblasti finančních služeb. 4. Analýza chování zákazníků na finančním trhu a chování konkurence. 5. Segmentace zákazníků (klientů) na finančním trhu. 6. Tvorba strategie a plánu. 7. Cenová politika. 9. Distribuce finančních služeb. 10. Marketingová komunikace a finanční služby. 11. Práce s lidskými zdroji. 12. Význam a úloha prostředí v oblasti finančních služeb.
- Literatura
- povinná literatura
- Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
- Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
- Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Interaktivní forma přednášek, příklady a prezentace obsahu přednášek v PowerPointu Metody hodnocení: Zápočet na základě zápočtového testu
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb0.
N_MarFs Marketing ve finančních službách
Vysoká škola finanční a správníléto 2012
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Naďa Blahová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Naďa Blahová, Ph.D.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarFs/pFPH: Čt 8:45–9:29 S14, Čt 9:30–10:15 S14, N. Blahová
N_MarFs/vFPH: Pá 9. 3. 15:30–17:00 S01, Pá 23. 3. 13:45–15:15 S01, 15:30–17:00 S01, N. Blahová - Předpoklady
- Zvláštní předpoklady nejsou požadovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový o rozsahu 6 x 2 vyučovací hodiny. Kurs je ukončen zápočtem. Cílem kurzu je umožnit studentům získat znalosti v oboru marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví. Dále pak poskytnout studentům informace o metodách a technikách marketingu, používaných v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. To znamená průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Obsahuje také části věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1.Podstata marketingu a jeho úloha v oblasti finančního trhu. 2.Zvláštnosti finančních služeb. 3.Analýza vnějších a vnitřních podmínek činnosti subjektu v oblasti finančních služeb. 4.Analýza chování zákazníků na finančním trhu a chování konkurence. 5.Segmentace zákazníků (klientů) na finančním trhu. 6.Tvorba strategie a plánu. 7.Marketingové pojetí finančních produktů a práce s marketingovým mixem. 8.Cenová politika. 9.Distribuce finančních služeb. 10.Marketingová komunikace a finanční služby. 11. Práce s lidskými zdroji. 12.Význam a úloha prostředí v oblasti finančních služeb. 13.Marketingový informační systém. 14.Hodnoceni kvality finančních služeb.
- Literatura
- povinná literatura
- Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
- Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Interaktivní forma přednášek, příklady a prezentace obsahu přednášek v PowerPointu Metody hodnocení: Zápočet na základě zápočtového testu
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MarFs Marketing ve finančních službách
Vysoká škola finanční a správníléto 2011
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Naďa Blahová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Naďa Blahová, Ph.D.
Katedra financí (FES, KF) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarFs/pFPH: St 14:00–14:44 S13, St 14:45–15:30 S13, N. Blahová
N_MarFs/vFPH: So 26. 2. 9:45–11:15 S24, 11:30–13:00 S24, So 12. 3. 9:45–11:15 S24, N. Blahová - Předpoklady
- Zvláštní předpoklady nejsou požadovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový o rozsahu 6 x 2 vyučovací hodiny. Kurs je ukončen zápočtem. Cílem kurzu je umožnit studentům získat znalosti v oboru marketingu tak, jak je uplatňován ve finančních službách, především v bankovnictví. Dále pak poskytnout studentům informace o metodách a technikách marketingu, používaných v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. To znamená průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Obsahuje také části věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1.Podstata marketingu a jeho úloha v oblasti finančního trhu. 2.Zvláštnosti finančních služeb. 3.Analýza vnějších a vnitřních podmínek činnosti subjektu v oblasti finančních služeb. 4.Analýza chování zákazníků na finančním trhu a chování konkurence. 5.Segmentace zákazníků (klientů) na finančním trhu. 6.Tvorba strategie a plánu. 7.Marketingové pojetí finančních produktů a práce s marketingovým mixem. 8.Cenová politika. 9.Distribuce finančních služeb. 10.Marketingová komunikace a finanční služby. 11. Práce s lidskými zdroji. 12.Význam a úloha prostředí v oblasti finančních služeb. 13.Marketingový informační systém. 14.Hodnoceni kvality finančních služeb.
- Literatura
- povinná literatura
- Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
- Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou / přednášek / cvičení / seminářů / v prezenční formě studia /a řízených skupinových konzultací v kombinované formě studia. Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenční formě studia je 75%, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Metody hodnocení
- Interaktivní forma přednášek, příklady a prezentace obsahu přednášek v PowerPointu Metody hodnocení: Zápočet na základě zápočtového testu
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MarFs Marketing ve finančních službách
Vysoká škola finanční a správníléto 2010
- Rozsah
- 2/0/0. 6hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Naďa Blahová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Miloslav Vaňák (cvičící) - Garance
- Ing. Naďa Blahová, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarFs/pFPH: Čt 14:00–14:44 S14, Čt 14:45–15:30 S14, N. Blahová
N_MarFs/vF2PH: So 20. 3. 8:00–9:30 S24, So 10. 4. 11:30–13:00 S24, 14:00–15:30 S24, N. Blahová
N_MarFs/vF3PH: Pá 19. 3. 13:45–15:15 S26, So 20. 3. 11:30–13:00 S26, So 10. 4. 9:45–11:15 S26, N. Blahová - Předpoklady
- Zvláštní předpoklady nejsou požadovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Finance a finanční služby (program VSFS, N-HPS)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový o rozsahu 6 x 2 vyučovací hodiny. Kurs je ukončen zápočtem. Cílem kurzu je umožnit studentům získat znalosti v oboru marketingu tak, jak je uplatňován v bankovní sféře a v oblasti pojišťovnictví. Dále pak poskytnout studentům informace o metodách a technikách marketingu, používaných v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. To znamená průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Obsahuje také části věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1.Podstata marketingu a jeho úloha v oblasti finančního trhu. 2.Zvláštnosti finančních služeb. 3.Analýza vnějších a vnitřních podmínek činnosti subjektu v oblasti finančních služeb. 4.Analýza chování zákazníků na finančním trhu a chování konkurence. 5.Segmentace zákazníků (klientů) na finančním trhu. 6.Tvorba strategie a plánu. 7.Marketingové pojetí finančních produktů a práce s marketingovým mixem. 8.Cenová politika. 9.Distribuce finančních služeb. 10.Marketingová komunikace a finanční služby. 11. Práce s lidskými zdroji. 12.Význam a úloha prostředí v oblasti finančních služeb. 13.Marketingový informační systém. 14.Hodnoceni kvality finančních služeb.
- Literatura
- povinná literatura
- Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
- Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
- Metody hodnocení
- Interaktivní forma přednášek, příklady a prezentace obsahu přednášek v PowerPointu Metody hodnocení: Zápočet na základě zápočtového testu
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
N_MarFs Marketing ve finančních službách
Vysoká škola finanční a správníléto 2009
- Rozsah
- 2/0. 6 hodin za semestr. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Pavel Babka, MBA (cvičící)
doc. Ing. Antonín Kubíček, CSc. (cvičící)
Ing. Miloslav Vaňák (cvičící) - Garance
- Ing. Miloslav Vaňák
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MarFs/pFPH: Út 17:30–18:14 S37, Út 18:15–19:00 S37, P. Babka, M. Vaňák
N_MarFs/vFPH: So 7. 2. 14:00–15:30 S32, So 21. 2. 11:30–13:00 S32, 14:00–15:30 S32, M. Vaňák - Předpoklady
- Předpoklady: Zvláštní předpoklady nejsou požadovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Finance a finanční služby (program VSFS, N-HPS)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Kurz předmětu Marketing ve finančních službách (MarFS) je koncipován jako jednosemestrový o rozsahu 6 x 2 vyučovací hodiny. Kurs je ukončen zápočtem. Cílem kurzu je umožnit studentům získat znalosti v oboru marketingu tak, jak je uplatňován v bankovní sféře a v oblasti pojišťovnictví. Dále pak poskytnout studentům informace o metodách a technikách marketingu, používaných v konkrétních typech finančních služeb. Struktura jednotlivých přednášek tedy vychází nejen z úlohy marketingu, jako způsobu řízení podniků v rámci konkurenčního prostředí, ale také ze specifických podmínek jeho uplatnění v oblasti finančních služeb. To znamená průzkumu a výběru trhu, analýzy vnitřních silných a slabých stránek daného finančního subjektu, tvorby strategie a plánu, práce s produktem, práce a cenou, distribucí a také komunikací. Obsahuje také části věnované marketingovému informačnímu systému, práci s klientem, řízení lidských zdrojů, elektronickému bankovnictví, controllingu atd.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: 1.Podstata marketingu a jeho úloha v oblasti finančního trhu. 2.Zvláštnosti finančních služeb. 3.Analýza vnějších a vnitřních podmínek činnosti subjektu v oblasti finančních služeb. 4.Analýza chování zákazníků na finančním trhu a chování konkurence. 5.Segmentace zákazníků (klientů) na finančním trhu. 6.Tvorba strategie a plánu. 7.Marketingové pojetí finančních produktů a práce s marketingovým mixem. 8.Cenová politika. 9.Distribuce finančních služeb. 10.Marketingová komunikace a finanční služby. 11. Práce s lidskými zdroji. 12.Význam a úloha prostředí v oblasti finančních služeb. 13.Marketingový informační systém. 14.Hodnoceni kvality finančních služeb.
- Literatura
- Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001.
- Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003.
- Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007.
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004.
- Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005.
- Payne, A.: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 1996.
- Torres, M., Bernardo, I., Cikánková, S.: Marketing bankovních služeb. Praha: Bankovní institut, 1998.
- Metody hodnocení
- Vyučující metody: Interaktivní forma přednášek, příklady a prezentace obsahu přednášek v PowerPointu Metody hodnocení: Zápočet na základě zápočtového testu
- Informace učitele
- Literatura: Povinná: Janečková, L., Buštíková, M: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. Spáčil, A.: Péče o zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003. Vaňák, M., Nahodil, F.: Základy marketingu. Praha: VŠFS, 2007. Doporučená: Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. Krajíček, J.: Marketing v peněžnictví. MU Brno ESF, 2005. Payne, A.: Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 1996. Torres, M., Bernardo, I., Cikánková, S.: Marketing bankovních služeb. Praha: Bankovní institut, 1998.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)