N_UMRO Úloha marketingu v řízení organizace

Vysoká škola finanční a správní
léto 2016
Rozsah
2/0. 12 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Ing. Edita Jerie, DiS.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_UMRO/vAPH: So 13. 2. 9:45–11:15 S24, 11:30–13:00 S24, So 27. 2. 9:45–11:15 S24, 11:30–13:00 S24, So 12. 3. 9:45–11:15 S24, 11:30–13:00 S24, N. Petrů
Předpoklady
Posluchači studijního oboru "Aplikovaná informatika" absolvovali v bakalářském studiu na VŠFS jednosemestrální předměty „Komunikační dovednosti", "Sociologie mezilidských vztahů", "Úloha konfliktů v komunikaci" a v magisterském studiu předmět "Personální management". Tyto předměty tvoří okruh základních vědomostních a znalostních předpokladů pro úspěšné zvládnutí předmětu Úloha marketingu v řízení organizace jako průřez a nadstavbu Soft skills (analytického a komplexního myšlení, umění myslet podnikatelsky, komunikativnosti, otevřenosti koncepčnímu myšlení atd.).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
V navazujícím magisterském studiu je cílem aplikovat do praxe základní pojmy a specifikovat filosofii vztahového marketingu, ukázat specifické místo těchto aktivit v řízení podniků a obchodě vůbec. Provést kvalifikovaný exkurz do pochopení současného vztahového marketingu, ukázat základy řízení vztahů (vytvoření, budování a uzavření vztahu), důraz klást na pochopení a typologii zákazníka, metody budování vztahů s ním, vysvětlit různé analýzy prostředí a konkurence. Zvládnout problematiku marketingové komunikace a její jednotlivé nástroje. Vymezit charakteristiky segmentace a typologie zákazníků, poukázat na důležitost řízení marketingových informací a marketingového plánování. Uvést specifika marketingu v zahraničním obchodě a význam řízení pohledávek. Jako bonus je možno ukázat tvorbu mediálního mixu jako finančně nejnákladnější části marketingového rozpočtu. Absolventi tohoto kurzu budou po jeho ukončení schopni: popsat vývojové fáze marketingových koncepcí včetně aktuální koncepce společensky odpovědného marketingu, CRM, vysvětlit pojem segmentace, vyjmenovat nástroje marketingového mixu, analyzovat trh, sestavit kvalifikovaný marketingový plán, naplánovat komunikační kampaň včetně základních rozpočtových rámců, použít informace a znalosti v prostředí podnikového řízení marketingu. Cíle předmětu platí i pro kombinované studium.
Osnova
  • 1. Nová ekonomika jako východisko pro pochopení úlohy marketingu v řízení organizace 2. Vývoj marketingových koncepcí 3. Marketingové okolí a nástroje situační analýzy 4. Řízení marketingových informací, výzkum trhu 5. Typologie zákazníků, zainteresované osoby, upevňování a rozvíjení jejich vztahu k podniku a produktu. Značka jako zákaznické pouto. 6. Význam a tvorba marketingových mixů pro marketingové plánování podniku. 7. Základní modely komunikace. 8. Media relations a typologie médií. 9. Marketingové plánování 10. Zákaznická segmentace, segmentační proměnné, segmentační modely 11. Řízení zákaznických vztahů – koncept CRM. 12. Překážky v řízení a implementaci marketingu ve firmě
Literatura
    povinná literatura
  • KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2015. EUPRESS. ISBN 978-80-7408-100-2. info
  • PETRŮ,N., KUPEC V. Marketingové řízení podniků - diskurs podnikové praxe: Prováděcí analýzy-případové studie-příklady a návody. 2.přepracované a doplněné vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2015. Edice EUPRESS. ISBN
    doporučená literatura
  • KOTLER,P., KELLER K.L. Marketing management. 14.vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5
  • JANOUCH, V. Internetový marketing. Přilákejte návštěvníky a maximalizujte zisk. Praha: Computer Press. 2014. 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7
  • HAVLÍČEK,K. Management & controlling malé a střední firmy. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s., 2011. Edice EUPRESS. ISBN 978-80-7408-056.2.
  • ŘEZNÍČEK,J., PROCHÁZKA,T. Obsahový marketing. 1. vyd. Praha: Computer Press. 2014. 224 s. ISBN 978-80-251-4152-6
  • LOŠŤÁKOVÁ,H. a kol. Diferencované řízení vztahů se zákazníky. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, a.s. 2009. 272 s. ISBN 978-80-247-3155-1
Výukové metody
Výuka prezenční formy studia probíhá formou přednášek a seminářů (cvičení) : 12 hodin přednášek, 6 hodin cvičení. Příklady, návody a případové studie by měly v rámci cvičení a řízených konzultací vybízet k vlastnímu hodnocení situace na trhu, vlastnímu výzkumu a jeho prezentaci, předávání osobních zkušeností a znalostí dalším studentům. V kombinované formě studia probíhá výuka formou řízených skupinových konzultací nad studijními oporami. V rámci výuky bude teorie doplňována praktickými příklady, na jejichž základě si posluchač vytvoří představu o úloze marketingu v řízení organizace. Účast bude vyžadovat určitý stupeň připravenosti posluchačů v návaznosti na osnovu jednotlivých soustředění tak, aby umožnila kvalifikovanou diskuzi na probíraná témata.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zkouškou. Přihlášení na zkoušku u prezenční i kombinované formy studia je vázáno na splnění povinnosti aktivní účasti na cvičeních a řízených konzultacích. Zkouška bude probíhat ústní formou. Student si vybere jednu z nabízených otázek, tuto zodpoví v teoretické rovině, následně prokáže schopnost praktické aplikace dané problematiky na konkrétním příkladu. Otázky jsou uvedeny ve studijní opoře (IS, N-UMRO,SO) pod jednotlivými tématickými bloky. Minimální povinná účast u prezenční výuky je 75 % na cvičení, na řízených skupinových konzultacích v kombinované formě studia 50 %. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti - práce za "nedocházku" (v míře, která umožní prokázat studentovu znalost problematiky a získání kompetencí nezbytných pro úspěšné zakončení předmětu).
Informace učitele
Tyto předměty tvoří okruh základních vědomostních a znalostních předpokladů pro úspěšné zvládnutí předmětu Úloha marketingu v řízení organizace jako průřez a nadstavbu Soft skills (analytického a komplexního myšlení, umění myslet podnikatelsky, komunikativnosti, otevřenosti koncepčnímu myšlení atd.)

Vyučující předpokládá, že zájemci o tento obor průběžně sledují časopisy : Moderní marketing, Strategie, aktuální informace týkající se dané problematiky. Na jednotlivá aktuální témata budou studenti též upozorňováni i v průběhu výuky. Další komentáře Studijní materiály Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2016/N_UMRO