N_UMRO Úloha marketingu v řízení organizace

Vysoká škola finanční a správní
léto 2011
Rozsah
2/0. 14 hodin/semestr. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Pittnerová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_UMRO/vAPH: So 26. 2. 9:45–11:15 S14, 11:30–13:00 S14, So 12. 3. 9:45–11:15 S14, 11:30–13:00 S14, So 26. 3. 14:00–15:30 S14, So 9. 4. 14:00–15:30 S14, 15:45–17:15 S14, N. Petrů
Předpoklady
Zvládnutí základů strategického, finančního, marketingového, obchodního a inovačního řízení
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače s úlohou vrcholových manažerů v rozhodujících aktivitách při řízení podniku. Studenti se seznámí a zopakují si v čem spočívá strategické a operativní řízení v oblastech marketingu, obchodu, inovací, financí a personálu. Důraz bude kladen především na práci top manažerů konkrétních podnikových úseků, posluchači se naučí jakými vlastnostmi, znalostmi a kompetencemi by měli být tito manažeři vybaveni. Zvláštní pozornost bude věnována jejich úloze při řízení controllingu a rovněž při řízení podniků v krizi. Teorie bude doplněna řadou konkrétních případů z praxe. Úloha manažerů v řízení podniků slouží současně jako opakování důležitých předmětů celého studia oboru ŘPPF , studenti jej mohou využít jako vhodnou přípravu pro státní zkoušku , předmět je i základem pro studenty, kteří budou pokračovat ve studiu MBA.
Osnova
  • Osnova – obsah a vymezení jednotlivých přednášek je k nalezení v metodických listech (ML).
Literatura
    povinná literatura
  • Marketing při utváření podnikové strategie M. Kašík, K. Havlíček, Praha: VŠFS – EUPRESS, 2009 ISBN: 978-80-7408-022-7
  • Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Blažková, M.: 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1535-3
  • Marketingové řízení malých a středních podniků. K. Havlíček, M. Kašík, Praha: Management Press, 2005 ISBN: 80-7261-120-8
    doporučená literatura
  • TROUT Jack; RIVKIN Steve: Odliš se, nebo zemři – Jak si zajistit úspěch na trhu jedinečností své nabídky. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1301-2
  • TROMMSDORFF Volker; Steinhoff Fee: Marketing inovací. Praha: C. H. Beck, 2009.
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. 272 s. ISBN 978-80-247-2690-8
  • FREY, P. 2008. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. Praha : Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-160-7
  • SCOTT, M. D. 2008. Nová pravidla marketingu a PR. Brno : ZONER software, s.r.o., 2008. ISBN 978-80-86815-93-0.
  • KOTLER, P.; CASLIONE, J. A. 2009. Chaotika : řízení a marketing firmy v době turbulencí, Praha : Computer Press, a.s., 2009. ISBN 978-80-251-2599-1.
    neurčeno
  • Trend marketing, Marketing a média, Marketing magazin, Moderní řízení.
Výukové metody
Výuka bude probíhat na bázi přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována praktickými příklady, na základě kterých si posluchač vytvoří představu o faktické úloze vrcholových manažerů v podnikovém řízení. Předmět je ukončen zkouškou formou testu a následujícího ústního pohovoru, zkoušena budou tzv.dílčí témata uvedená v ML.
Metody hodnocení
Způsob zakončení předmětu - předmět je zakončen zkouškou s počtem kreditů 4. Zkouška probíhá formou hodinového písemného testu a následně ústní zkouškou pro doplnění informací v testu uvedených.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016.