VSFS:B_Rek_1 Reklama 1 - Informace o předmětu
B_Rek_1 Reklama 1
Vysoká škola finanční a správníléto 2008
- Rozsah
- 1/1. 6 hodin za semestr. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. David Hůla (přednášející)
JUDr. Petr Majerik (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_Rek_1/cMKL: každé sudé pondělí 8:45–9:29 K212, každé sudé pondělí 9:30–10:15 K212, D. Pavlů
B_Rek_1/cMMO: každé sudé úterý 12:15–13:00 M22, každé sudé úterý 13:00–13:45 M22, D. Pavlů
B_Rek_1/cM1PH: každé liché pondělí 14:00–14:44 E128, každé liché pondělí 14:45–15:30 E128, D. Pavlů
B_Rek_1/cM2PH: každé liché úterý 10:30–11:14 E223, každé liché úterý 11:15–12:00 E223, D. Pavlů
B_Rek_1/cM3PH: každé liché úterý 12:15–12:59 E127, každé liché úterý 13:00–13:45 E127, D. Pavlů
B_Rek_1/pMKL: každé liché pondělí 8:45–9:29 K212, každé liché pondělí 9:30–10:15 K212, D. Pavlů
B_Rek_1/pMMO: každé sudé úterý 10:30–11:15 M22, každé sudé úterý 11:15–12:00 M22, D. Pavlů
B_Rek_1/pMPH: každé liché pondělí 12:15–12:59 E306, každé liché pondělí 13:00–13:45 E306, D. Pavlů
B_Rek_1/sMKL: St 26. 3. 14:00–15:30 K205, 15:45–17:15 K205, St 9. 4. 14:00–15:30 K205, D. Pavlů
B_Rek_1/uMPH: Út 22. 4. 19:15–20:45 E129, Út 29. 4. 17:30–19:00 E129, 19:15–20:45 E129, P. Majerik
B_Rek_1/vMMO: So 15. 3. 11:30–13:00 M17, So 19. 4. 11:30–13:00 M17, 14:00–15:30 M17, D. Pavlů
B_Rek_1/vM2PH: So 16. 2. 14:00–15:30 E223, 15:45–17:15 E223, P. Majerik
B_Rek_1/vM3PH: Pá 18. 4. 17:15–18:45 E224, So 3. 5. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, P. Majerik - Předpoklady
- Všeobecné povědomí o současné terii a praxi reklamních aktivit v průmyslově vyspělé společnosti.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketingová komunikace (program VSFS, B-EKM) (2)
- Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: VSTUPNÍ INFORMACE Výuka nového předmětu REKLAMA je koncipována jako základní uvedení do metodiky koncipování a tvorby reklamních sdělení i ucelených reklamních aktivit, jako jedné části marketingového komunikačního mixu v rámci integrované marketingové komunikace. Předmět navazuje na některé předchozí přednášky, zejména na B-Mar B_PsyMK, B_Smak, B-Mask _1, B_Rvz 1 + 2 . Předmět je strukturován jako kombinace přednášek a cvičení. Literatura k předmětu: je k tematice navržena tak, aby alespoň některé tituly byly studentům přístupné v knihovnách či v prodeji. Vyučující předpokládá, že studenti budou z daných titulů k charakterizované tématice studovat vždy relevantní partie, nikoliv publikace jako celek. Zároveň předpokládá, že zájemci o tento obor průběžně sledují časopisy: STRATEGIE, MARKETING MAGAZINE, MARKETING & MEDIA, MARKETING A KOMUNIKACE, EVENT PROMOTION, DIREKT, TREND MAGAZIN.
- Osnova
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: V průběhu výuky budou zkoumána tato základní témata: - Opakování tematiky marketingového řízení výroby a obchodu, marketingový přístup k trhu. Vytváření a doručení jedinečné spotřebitelské hodnoty. Konkurence a konkurenční strategie. - Postavení reklamy v systému integrované marketingové komunikace, návaznost reklamy na ostatní komunikační kategorie marketingového komunikačního mixu. Postavení reklamy v průběhu uvádění nového výrobku na trh a její role v procesu životního cyklu produktu. - Strategie umísťování a funkce reklamy. - Pojem integrované marketingové komunikace. - Role značky v integrované marketingové komunikaci - Základní výzkum trhu jako východisko pro formulaci komunikační strategie firmy a jejich reklamních aktivit. - Plánování a formulace reklamní strategie. - Charakteristika základních reklamních prostředků. - Reklamní kampaň – její základní principy - Financování reklamy – jednotlivé modely, jejich výhody a nevýhody. - Formulace reklamního sdělení a pretesty – jak naložit s výsledky. - Výběr média a získávání údajů sledovanosti, poslechovosti, čtenosti. - Hodnocení efektivnosti reklamního působení.
- Metody hodnocení
- Vyučující metody: Předmět je strukturován jako kombinace přednášek a cvičení. Metody hodnocení. zápočet Předmět REKLAMA_1 je ukončen zápočtem, který bude udělen za splnění těchto předpokladů: 1. Zpracování odborné studie, jejího přednesení a obhájení autorských názorů v rámci cvičení. 2. Získání potřebného počtu bodů nejméně 40 ze 60 možných ze 2 vědomostních testů z odpřednášené látky
- Informace učitele
- Literatura k tematice: KOTLER, P.: Marketing management : Praha Grada Publishing –poslední vydání 2007 SCHIFFMAN, L.G., KANUK L.L.: Nákupní chování : Brno Computer Press, 2004, stran 634, ISBN – 80-251-0094-4 STEEL, J.: Reklama – průzkum, příprava a plánování: Brno Computer Press, 2003, stran 256, ISBN – 80-251-0065-0 KLEIN, N.: Bez loga : Praha Argo – Dokořán 2005, stran 510, ISBN 80-7203-671-8 HAIG, M.: Království značky: Praha EKOPRESS 2006, stran 322, ISBN 80-86929-09-4
- Statistika zápisu (léto 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2008/B_Rek_1