B_Rek_1 Reklama 1

Vysoká škola finanční a správní
léto 2010
Rozsah
2/0. 6 hodin za semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
JUDr. Petr Majerik (přednášející)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_Rek_1/cMKLks: Čt 18. 2. 15:45–17:15 K203, Čt 4. 3. 14:00–15:30 K203, 15:45–17:15 K203, D. Pavlů
B_Rek_1/pMKL: každé sudé úterý 8:45–9:29 K211, každé sudé úterý 9:30–10:15 K211, každé sudé úterý 10:30–11:14 K211, každé sudé úterý 11:15–12:00 K211, D. Pavlů
B_Rek_1/pMMO: každé liché úterý 10:30–11:14 M24, každé liché úterý 11:15–12:00 M24, každé liché úterý 12:15–12:59 M24, každé liché úterý 13:00–13:45 M24, D. Pavlů
B_Rek_1/pMPH: St 14:00–14:44 E007KC, St 14:45–15:30 E007KC, D. Pavlů
B_Rek_1/uM1aPH: Út 16. 3. 17:30–19:00 E225, Út 23. 3. 17:30–19:00 E225, Út 30. 3. 17:30–19:00 E225, P. Majerik
B_Rek_1/uM1bPH: Út 16. 2. 17:30–19:00 E227, Út 23. 2. 17:30–19:00 E227, Út 6. 4. 14:00–15:30 E227, P. Majerik
B_Rek_1/vMMO: So 20. 2. 9:45–11:15 M25, 11:30–13:00 M25, So 10. 4. 9:45–11:15 M17, D. Pavlů
B_Rek_1/vM2PH: Pá 5. 2. 17:15–18:45 E125, So 20. 2. 9:45–11:15 E125, 11:30–13:00 E125, P. Majerik
B_Rek_1/vM3PH: Pá 19. 2. 17:15–18:45 E126, Pá 19. 3. 15:30–17:00 E126, 17:15–18:45 E126, P. Majerik
B_Rek_1/vM4PH: Pá 9. 4. 15:30–17:00 E127, 17:15–18:45 E127, Pá 23. 4. 15:30–17:00 E127, P. Majerik
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Předmět je koncipován jako dvousemestrální: v prvním semestru se posluchači seznamují se specifikou reklamy jako historicky nejstarším nástrojem marketingové komunikace, s reklamními médii, prostředky, specifikou rolí jednotlivých specializovaných agentur apod. Na konci semestru budou studenti schopni analyzovat a kriticky hodnotit reklamní komunikáty, získají přehled o české a světové reklamní scéně, budou umět sestavit rámcový plán reklamní akce včetně plánování médií. Druhý semestr předmětu je věnován praktické aplikaci nabytých vědomostí v cvičné studentské komunikační agentuře.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Reklama- definice, pojmy, základní vymezení
  • Vývojové etapy reklamy - návaznost na strojovou hromadnou výrobu a počátek masové produkce v USA a dalších vyspělých zemích
  • Vznik reklamních agentur, jejich role, profilace, současná tvář
  • Reklama jako součást integrované marketingové komunikace - klesající role reklamy v IMK
  • Mediální svět - hlavní nosič reklamního poselství - současná struktura a trendy mediálních nosičů v ČR a ve světě
  • Specifika reklamy v tisku, rozhlase, televizi, filmu, OOH, na internetu.
  • Zadavatel a reklamní akce - role klientského briefu jako východiska pro strategii a kreativitu
  • Reklamní kampaň - její podstata, vliv a způsoby hodnocení efektivnosti
  • Nové trendy v reklamním působení, role celebrit jako nosičů reklamního apelu.
  • Národní kultura a její odraz v reklamě.
Literatura
    povinná literatura
  • CLOW,K.E., BACK,D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press 2008, ISBN 978-80-251-1769-9
  • • PELSMACKER, P.D., GEUENS, M., BERGH, J.: Marketingová komunikace, Praha Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0254-1, stran 600
    doporučená literatura
  • KOTLER, P.: Marketing management, Praha Grada Publishing 2001, ISBN 80-247-0016-6, stran 719. – tematika reklamy
Výukové metody
Přednáška s praktickými ukázkami.
Metody hodnocení
Metody hodnocení: z (zápočet, 2 kr.) Předmět je zakončen zápočtem: • Zápočet bude získán za úspěšné absolvování vědomostního testu, jehož tematické okruhy budou vycházet z probírané tematiky a samostudia odborných statí v profesním tisku, na něž budou studenti průběžně upozorňováni. Studenti obdrží počátkem dubna cca 60 tematických okruhů analyzované problematiky, z nichž bude naformulováno 11 otázek, na něž budou studenti odpovídat v písemném testu o délce 50 minut. Maximální bodový zisk 110 bodů, pro získání zápočtu je třeba získat nejméně 60 bodů. Test bude v PS napsán v prvním týdnu zkouškového období, v KS taktéž počátkem řádného zkouškového období pro prezenční studenty. Za splnění potřebného počtu bodů získají studenti ocenění v tomto rozložení. A=110 – 100, B= 99-90, C= 89-80, D= 79-70, E= 69-60, MÉNĚ NEŽ 60 = opakování testu. Známkové ocenění uvádíme pro orientaci míry zvládnutí látky.
Navazující předměty
Informace učitele
Pedagog konzultuje danou tematiku ve svých konzultačních hodinách
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zápočet je udělen za získání potřebného množství bodů ve vědomostním testu
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, zima 2008, léto 2009, léto 2011, zima 2011, léto 2012.