B_Rek_1 Reklama 1

Vysoká škola finanční a správní
léto 2011
Rozsah
2/0. 6 hodin/semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Ladislav Lašek (cvičící)
JUDr. Petr Majerik (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící)
Ing. Kateřina Tomšíková (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_Rek_1/pMKL: každou lichou středu 8:45–9:29 K212, každou lichou středu 9:30–10:15 K212, každou lichou středu 10:30–11:14 K212, každou lichou středu 11:15–12:00 K212, L. Lašek
B_Rek_1/pMMO: St 14:00–14:44 M24, St 14:45–15:30 M24, K. Tomšíková
B_Rek_1/pMPH: Čt 12:15–12:59 E007KC, Čt 13:00–13:45 E007KC, L. Lašek
B_Rek_1/sMKL: St 30. 3. 17:30–19:00 K211, 19:15–20:45 K211, St 13. 4. 15:45–17:15 K211, L. Lašek
B_Rek_1/sM1aPH: St 9. 2. 19:15–20:45 E225, St 16. 2. 19:15–20:45 E225, St 2. 3. 19:15–20:45 E225, P. Majerik
B_Rek_1/sM1bPH: St 9. 2. 17:30–19:00 E227, St 23. 2. 17:30–19:00 E227, 19:15–20:45 E227, P. Majerik
B_Rek_1/vMMO: Pá 25. 3. 17:15–18:45 M14, Pá 29. 4. 12:00–13:30 M14, 13:45–15:15 M14, K. Tomšíková
B_Rek_1/vM2PH: So 9. 4. 9:45–11:15 E128, So 30. 4. 11:30–13:00 E128, 14:00–15:30 E128, P. Majerik
B_Rek_1/vM3PH: Pá 25. 3. 15:30–17:00 E129, So 9. 4. 8:00–9:30 E129, So 30. 4. 8:00–9:30 E129, P. Majerik
Předpoklady
Prerekvizity: předmět: Vývoj médií, Marketing
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Předmět je koncipován jako dvousemestrální: v prvním semestru se posluchači seznamují se specifikou reklamy jako historicky nejstarším nástrojem marketingové komunikace, s reklamními médii, prostředky, specifikou rolí jednotlivých specializovaných agentur apod. Na konci semestru budou studenti schopni analyzovat a kriticky hodnotit reklamní komunikáty, získají přehled o české a světové reklamní scéně, budou umět sestavit rámcový plán reklamní akce včetně plánování médií. Druhý semestr předmětu je věnován praktické aplikaci nabytých vědomostí v cvičné studentské komunikační agentuře.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Reklama- definice, pojmy, základní vymezení
  • Vývojové etapy reklamy - návaznost na strojovou hromadnou výrobu a počátek masové produkce v USA a dalších vyspělých zemích
  • Vznik reklamních agentur, jejich role, profilace, současná tvář
  • Reklama jako součást integrované marketingové komunikace - klesající role reklamy v IMK
  • Mediální svět - hlavní nosič reklamního poselství - současná struktura a trendy mediálních nosičů v ČR a ve světě
  • Specifika reklamy v tisku, rozhlase, televizi, filmu, OOH, na internetu.
  • Zadavatel a reklamní akce - role klientského briefu jako východiska pro strategii a kreativitu
  • Reklamní kampaň - její podstata, vliv a způsoby hodnocení efektivnosti
  • Nové trendy v reklamním působení, role celebrit jako nosičů reklamního apelu.
  • Národní kultura a její odraz v reklamě.
Literatura
    povinná literatura
  • CLOW,K.E., BACK,D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press 2008, ISBN 978-80-251-1769-9
  • • PELSMACKER, P.D., GEUENS, M., BERGH, J.: Marketingová komunikace, Praha Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0254-1, stran 600
    doporučená literatura
  • KOTLER, P.: Marketing management, Praha Grada Publishing 2001, ISBN 80-247-0016-6, stran 719. – tematika reklamy
Výukové metody
Přednáška s praktickými ukázkami.
Metody hodnocení
Metody hodnocení: z (zápočet, 2 kr.) Předmět je zakončen zápočtem: • Zápočet bude získán za úspěšné absolvování vědomostního testu, jehož tematické okruhy budou vycházet z probírané tematiky a samostudia odborných statí v profesním tisku, na něž budou studenti průběžně upozorňováni. Studenti obdrží počátkem dubna cca 60 tematických okruhů analyzované problematiky, z nichž bude naformulováno 15 otázek, na něž budou studenti odpovídat v písemném testu o délce 50 minut. Maximální bodový zisk 150 bodů, pro získání zápočtu je třeba získat nejméně 100 bodů. Test bude v PS napsán v prvním týdnu zkouškového období, v KS taktéž počátkem řádného zkouškového období pro prezenční studenty.
Navazující předměty
Informace učitele
Pedagog konzultuje danou tematiku ve svých konzultačních hodinách
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, zima 2008, léto 2009, léto 2010, zima 2011, léto 2012.