B_Rek_1 Reklama 1

Vysoká škola finanční a správní
léto 2009
Rozsah
2/0. 6 hodin za semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
JUDr. Petr Majerik (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_Rek_1/pMKL: každé liché úterý 10:30–11:14 K211, každé liché úterý 11:15–12:00 K211, každé liché úterý 12:15–12:59 K211, každé liché úterý 13:00–13:45 K211, D. Pavlů
B_Rek_1/pMMO: každé sudé úterý 10:30–11:14 M26, každé sudé úterý 11:15–12:00 M26, každé sudé úterý 12:15–12:59 M26, každé sudé úterý 13:00–13:45 M26, D. Pavlů
B_Rek_1/pMPH: St 14:00–14:44 E306, St 14:45–15:30 E306, D. Pavlů
B_Rek_1/sM1aPH: St 25. 3. 19:15–20:45 E129, St 15. 4. 17:30–19:00 E129, Pá 24. 4. 17:15–18:45 E223, P. Majerik
B_Rek_1/sM1bPH: St 11. 3. 19:15–20:45 E126, St 25. 3. 17:30–19:00 E126, So 4. 4. 9:45–11:15 E127, P. Majerik
B_Rek_1/uMKL: Út 24. 3. 14:00–15:30 K206, Út 21. 4. 14:00–15:30 K206, 15:45–17:15 K206, D. Pavlů
B_Rek_1/vMMO: Pá 20. 3. 12:00–13:30 M01, 13:45–15:15 M01, Pá 3. 4. 13:45–15:15 M01, D. Pavlů
B_Rek_1/vM2PH: So 28. 2. 11:30–13:00 E223, So 25. 4. 14:00–15:30 E223, 15:45–17:15 E223, P. Majerik
B_Rek_1/vM3PH: So 14. 2. 9:45–11:15 E224, 11:30–13:00 E224, So 28. 2. 9:45–11:15 E224, P. Majerik
Předpoklady
Povšechná známost role reklamy v systému integrované marketingové komunikace, základní poznatky o historickém vývoji reklamy, zejména ve vztahu k masovým médiím a specifickým médiím, které využívá především reklamní komunikace.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je chápat pojem reklama v historických souvislostech vývoje komerční komunikace, chápat základní principy strategie a taktiky reklamní komunikace v systému integrované marketingové komunikace. Posluchač musí umět posoudit kvalitu reklamních komunikátů z obecnějších hledisek kultury společnosti, etických principů společnského života a předpokladů efektivního komunikačního působení.
Osnova
  • Reklama - základní vymezení, definice, pojmy Počátky reklamy a reklamního průmyslu Zadavatelé reklamy, reklamní agentury - jejich charakteristika, struktura, formy působení Mediální trh v ČR - charakteristika médií z hlediska reklamní komunikace, kritéria výběru médií pro různé komunikační a prodejní cíle a cílové skupiny Reklamní kampaň - její zákonitosti, kreativita přípravy, průběh, vyhodnocení efektivnosti
Literatura
  • KOTLER, P. a G. ARMSTRONG. Marketing. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2004. info
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 2001. info
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Zápočet bude získán na základě úspěšně složeného vědomostního testu - pro kombinované studium bude test psán na poslední konzultaci, pro prezenční studium v 1. zkouškovém týdnu. Bude vycházet z probrané látky a souboru okruhů, které vypíše vyučující koncem března.
Navazující předměty
Informace učitele
Pedagog předpokládá vlastní studijní úsilí posluchačů prezenční i kombinované formy studia podle metodických listů, v nichž jsou specifikovány jednotlivé tematické okruhy a soubor literatury.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, zima 2008, léto 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012.