VSFS:B_DM Direct Marketing - Course Information
B_DM Direct Marketing
University of Finance and Administrationsummer 2012
- Extent and Intensity
- 1/1. 5 credit(s). Recommended Type of Completion: zk (examination). Other types of completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Pavel Klička, PhD. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Martina Švecová, MSc (seminar tutor)
PhDr. Petr Váňa (seminar tutor)
PhDr. Adolf Vodrážka (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Petr Váňa
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- B_DM/cMMO: each odd Monday 8:00–8:44 M27, each odd Monday 8:45–9:29 M27, V. Kunz
B_DM/cM1PH: each even Thursday 10:30–11:14 E129, each even Thursday 11:15–12:00 E129, A. Vodrážka
B_DM/cM2PH: each even Thursday 12:15–12:59 E129, each even Thursday 13:00–13:45 E129, A. Vodrážka
B_DM/cM3PH: each odd Thursday 17:30–18:14 E129, each odd Thursday 18:15–19:00 E129, M. Švecová
B_DM/cM4PH: each odd Wednesday 15:45–16:29 E123, each odd Wednesday 16:30–17:15 E123, M. Švecová
B_DM/pMMO: each even Monday 8:00–8:44 M27, each even Monday 8:45–9:29 M27, V. Kunz
B_DM/pMPH: each odd Monday 14:00–14:44 E007KC, each odd Monday 14:45–15:30 E007KC, P. Klička
B_DM/uMKL: Tue 27. 3. 17:30–19:00 K203, 19:15–20:45 K203, Tue 17. 4. 17:30–19:00 K212, 19:15–20:45 K212, P. Klička
B_DM/uMPH: Tue 28. 2. 15:45–17:15 E124, 17:30–19:00 E124, Tue 13. 3. 14:00–15:30 E124, 15:45–17:15 E124, P. Váňa
B_DM/vMMO: Fri 10. 2. 13:45–15:15 M15, 15:30–17:00 M15, Fri 24. 2. 13:45–15:15 M14, 15:30–17:00 M14, V. Kunz
B_DM/vM2PH: Fri 24. 2. 13:45–15:15 E225, 15:30–17:00 E225, Fri 9. 3. 13:45–15:15 E225, Fri 13. 4. 15:30–17:00 E225, P. Váňa
B_DM/vM3PH: Sat 10. 3. 11:30–13:00 E227, 14:00–15:30 E227, Fri 23. 3. 13:45–15:15 E227, 15:30–17:00 E227, P. Váňa - Prerequisites (in Czech)
- Základní znalost jednotlivých nástrojů marketingové komunikace a její umístění do marketingového mixu
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Stejné pro obě formy studia. Cíl kurzu: Na závěr kurzu student bude znát základní historický vývoj obsahu a porozumí pojmu direct marketing. Seznámí se se základy direct marketingu v teorii a praxi jak ve světě, tak i v ČR.;
Bude schopen vyložit ústřední pojmy a metody, hlavní ekonomické a etické problémy v přímém marketingu a použít je při řešení praktických úkolů.;
Na podkladě cvičení a praktických tipů bude schopen vytvářet jednoduché specializované adresáře, plánovat úspěšný mailing a realizovat další direct marketingové akce.;
Bude znát základní metody DM a jejich uplatnění v oblastech marketingové komunikace. - Syllabus (in Czech)
- Základní tematické celky:
- Přímý marketing jako komunikační technika.
- Cíle přímého marketingu a cílové skupiny.
- Média a nástroje přímého marketingu.
- CRM jako partner přímého marketingu.
- Marketing vztahů – marketing zaměřený na stávající zákazníky.
- Databázový marketing.
- Marketing 21. století.
- Vyhodnocení ziskovosti přímých médií.
- Marketingový plán.
- Společenské a etické problémy využívání přímého marketingu.
- Globální direct marketing.
- Asociace direct marketingu v ČR.
- Praktická cvičení ve formě workshopů.
- Zákony a direct marketing.
- Literature
- required literature
- Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press, 2003
- VÁŇA, Petr, Dušan PAVLŮ and ET AL. Jak získat nové zákazníky – Direct marketing v teorii a praxi. 2nd ed. Praha: OMEGA, 2006, 128 pp. ISBN 80-903726-1-9. info
- recommended literature
- WUNDERMAN, L. Direct marketing (Being Direct: Making Advertising Pay). Praha: Grada Publishing, a.s., 2004. ISBN 80-247-0731-4. info
- PŘIKRYLOVÁ, J and H JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Vydání 2., rozšířené. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-160-7. info
- Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000
- Foret, M.: Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2003
- Pelsmacker, De P.,Geuens, M., Bergh Van den J.: Marketingová komunikace.Praha:Grada, 2003
- KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 2001. info
- www.vsfs.cz/knihovna
- www.knihovna.vsfs.cz/info/volne_eiz.html
- www.admaz.cz (web Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu, Praha)
- not specified
- www.idirekt.cz (web časopisu DIREKT, Praha)
- Teaching methods (in Czech)
- Vyučující metody: přednášky a cvičení. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Assessment methods (in Czech)
- Metody hodnocení: zápočet a ústní zkouška (z/ZK, 5 kr.) Každý student vypracuje a odevzdá seminární práci: Návrh plánu DM kampaně s prodejním poštovním mailingem, jeho cíle a součásti, cílové skupiny (adresy), rozpočet, timing, CPO, BEP (efektivnost), 3-4 strany. Podmínkou udělení zápočtu je úspěšné obhájení seminární práce, účast a aktivita na cvičeních a rovněž 60% úspěšnost písemného testu základních znalostí přímého marketingu. Test s uzavřenými otázkami, ověřující osvojení základních znalostí a pojmů (24 otázek s bodovým hodnocením). Okruhy otázek: Základní pojmy, přehled o DM ve světě, rozvoj a aktuální stav v ČR. Vhodnost použití DM, porovnání s jinými metodami, hlavní přednosti. Které úkoly řeší přímý marketing, získávání zákazníků, péče o zákazníky. Uplatnění DM v oblasti B2C a B2B, formy – média přímého marketingu. Cílové skupiny, charakteristiky a znaky B2C a B2B, ochrana osobních údajů. Zdroje adres, správnost dat. Příprava direct marketingové akce, plánování, break-even-point. Mailing a jeho součásti, dopis jako „superprodavač“. Realizace mailingu – rozpočet, efektivnost (CPO, BEP), výroba tiskovin, papír, obálka, kompletace. Po zápočtu následuje ústní zkouška, stejný okruh otázek jako test.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin KS/semestr.
- Enrolment Statistics (summer 2012, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2012/B_DM