VSFS:B_EM Electronic Marketing - Course Information
B_EM Electronic Marketing
University of Finance and Administrationsummer 2012
- Extent and Intensity
- 2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Karel Eliáš, CSc. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- PhDr. Karel Eliáš, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- B_EM/pMKL: each odd Thursday 10:30–11:14 K203, each odd Thursday 11:15–12:00 K203, each odd Thursday 12:15–12:59 K203, each odd Thursday 13:00–13:45 K203, K. Eliáš
B_EM/pMMO: each even Thursday 10:30–11:14 M26, each even Thursday 11:15–12:00 M26, each even Thursday 12:15–12:59 M26, each even Thursday 13:00–13:45 M26, K. Eliáš
B_EM/pMPH: Wed 12:15–12:59 E007KC, Wed 13:00–13:45 E007KC, K. Eliáš
B_EM/sMKL: Wed 21. 3. 15:45–17:15 K212, Wed 28. 3. 17:30–19:00 K311, 19:15–20:45 K311, K. Eliáš
B_EM/sM1aPH: Wed 8. 2. 15:45–17:15 E225, Wed 22. 2. 15:45–17:15 E225, Wed 29. 2. 17:30–19:00 E225, K. Eliáš
B_EM/sM1bPH: Wed 22. 2. 17:30–19:00 E227, Wed 7. 3. 17:30–19:00 E227, Wed 14. 3. 17:30–19:00 E227, K. Eliáš
B_EM/vMMO: Fri 24. 2. 15:30–17:00 M17, Fri 9. 3. 13:45–15:15 M22, 15:30–17:00 M22, K. Eliáš
B_EM/vM2PH: Sat 11. 2. 9:45–11:15 E128, 11:30–13:00 E128, Fri 13. 4. 17:15–18:45 E128, K. Eliáš
B_EM/vM3PH: Fri 10. 2. 17:15–18:45 E129, Sat 25. 2. 14:00–15:30 E129, 15:45–17:15 E129, K. Eliáš - Prerequisites (in Czech)
- Předpoklady:úspěšné absolvování předmětů:marketing(B_Mar),řízení vztahů se zákazníky(B_RVZ),struktura marketingových komunikací (B_SMaK).
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia.Cílem předmětu je objasnění filozofie vlivu moderních informačních a komunikačních technologií, jako hlavního akcelerujícího prostředku, na rozvoj vztahového marketingu.Specifická pozornost bude věnována principům elektronického obchodování a elektronického marketingu, včetně typologie e-businessu a e-procurementu, nejčastějším způsobům elektronického obchodu B2B a B2C, organizaci datových skladů, práci se zákaznickými databázemi, vytěžování dat(dataminingu) ve firmě.Specifický prostor bude věnován internetu pronikajícího do nadlinkových komunikačních aktivit(internetová reklama)i do podlinkových(SMS marketing, internetová podpora prodeje,sociální sítě-Facebook,atd.).Samostatně elektronický marketing v rámci mobilní telefonie.
- Syllabus (in Czech)
- Osnova je určena pro prezenční studium.Průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu(ML).Obsah přednášek: 1/Marketingový koncept IT CRM(Information Technology Customer Relationship Management) jako součást moderního vztahového marketingu. 2/Informační systémy ve firmě a jejich marketingové využití. 3/Architektura podnikového komunikačního systému na bázi internetu. 4/Efektivní datamining jako systém získávání informací o potřebách,požadavcích a očekáváních zákazníků. 5/Základy práce s databázemi zákaznických segmentů. 6/Vývoj internetových aplikací využívaných v marketingové komunikaci včetně základních metrik. 7/Formy internetové reklamy a jejich vývoj. 8/Web 2.0 a jeho využití z hlediska marketingu. 9/Internet a mobilita.Sociální sítě. 10/Základní typologie e-businessu a e-procurementu(matice elektronického obchodování typu B2B a B2C). 11/Marketingové zásady úspěšného, efektivního a konkurenceschopného e-businessu.Internet jako platforma pro e-komerci. 12/Elektronický marketing v rámci mobilní telefonie.
- Literature
- required literature
- Blažková, M.: Jak využít internet v~marketingu. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN: 80-247-1095-1
- Beck,A.: Google AdWords .Praha: Grada Publishing, 2009.ISBN : 978-80-247-2898-8
- Janouch,V.: Internetový marketing.Prosaďte se na webu a sociálních sítích.Brno:Computer Press,2010.ISBN: 987-80-251-2795-7
- recommended literature
- Fox,V.:Marketing ve věku společnosti Google.Využijte ve svém byznysu plný potenciál on-line vyhledávání.Brno:Computer Press, 2011.ISBN:978-80-251-3357-6
- Sterne,J.:Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích.Brno:Computer Press, 2011.ISBS:978-80-251-3340-8
- Sedláček,J.: E – komerce, internetový a mobil marketing. Praha: BEN – technická literatura, 2006.ISBN .ISBN2006.ISBN: 80-7300-195-0
- Kašík, M., Havlíček, K.: Marketing při utváření podnikové strategie. Praha: VŠFS Eupress, 2009. ISBN: 978-80-7408-022-7
- not specified
- Pozn.: Literatura je navržena tak, aby alespoň některé tituly byly dostupné studentům v~knihovnách VŠFS. Z~uvedených titulů půjde vždy o~relevantní části k~dané problematice nikoliv publikace jako celek. Zároveň vyučující předpokládá, že zájemci o~tento
- Teaching methods (in Czech)
- Typ výuky: výuka probíhá formou přednášky/cvičení v PS a řízených skupinových konzultací v KS. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení/semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50 %.Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti( v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
- Assessment methods (in Czech)
- Způsob zakončení předmětu: z(zápočet; 3 kredity) na základě písemného testu z odpřednášené látky a povinné literatury. Forma: písemný test - 10 otevřených otázek (2 body za úplnou/ 1 bod za částečnou odpověď).Pro zápočet je potřeba dosáhnout alespoň 15 bodů.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin KS/semestr.
- Enrolment Statistics (summer 2012, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2012/B_EM