VSFS:N_IMaK Interkulturní marketing a komu - Informace o předmětu
N_IMaK Interkulturní marketing a komunikace
Vysoká škola finanční a správníléto 2012
- Rozsah
- 2/0. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící)
Ing. Lucia Markovová (cvičící)
Mgr. Evžen Staněk (cvičící) - Garance
- Mgr. Evžen Staněk
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_IMaK/pMMO: Út 10:30–11:14 M14, Út 11:15–12:00 M14, A. Klosová
N_IMaK/pMPH: Út 8:45–9:29 S01, Út 9:30–10:15 S01, E. Staněk
N_IMaK/uM1aPH: Út 7. 2. 15:45–17:15 S21, Út 14. 2. 15:45–17:15 S21, 17:30–19:00 S21, Út 28. 2. 14:00–15:30 S21, Út 13. 3. 17:30–19:00 S21, E. Staněk
N_IMaK/uM1bPH: Út 20. 3. 15:45–17:15 S26, 17:30–19:00 S26, Út 27. 3. 15:45–17:15 S23, Út 10. 4. 15:45–17:15 S26, 17:30–19:00 S26, E. Staněk
N_IMaK/vMKL: Pá 24. 2. 13:45–15:15 K312, 15:30–17:00 K312, Pá 23. 3. 17:15–18:45 K205, 19:00–20:30 K205, Pá 30. 3. 19:00–20:30 K211, E. Staněk
N_IMaK/vMMO: So 18. 2. 9:45–11:15 M15, 11:30–13:00 M15, So 17. 3. 9:45–11:15 M15, 11:30–13:00 M15, So 31. 3. 9:45–11:15 M15, A. Klosová
N_IMaK/vM2PH: So 3. 3. 11:30–13:00 S11, So 17. 3. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, So 31. 3. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, E. Staněk
N_IMaK/vM3PH: So 3. 3. 9:45–11:15 S23, So 31. 3. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, So 21. 4. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, L. Markovová - Předpoklady
- český jatyk postačuje
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Základním cílem je prohloubit vědomosti studentů v oblasti marketingové teorie o vliv interkulturních rozdílů nebo podobností na formování efektivní marketingové strategie v náročném mezinárodním prostředí, tj. v oboru interkulturního marketingu a komunikace. Součástí studia budou základní koncepce mezinárodního marketingu a charakteristika podnikatelského mezinárodního prostředí. Bude dále položen důraz na kulturní aspekty Po absolvování předmětu studenti rozšíří své schopnosti pro odborné působení v multikulturním prostředí mezinárodních či nadnárodních společností v podmínkách, kdy dochází k rychlému a intenzivnímu narůstání mezinárodních kontaktů a rozšiřování forem mezinárodního podnikání.
- Osnova
- 1. Koncepce mezinárodního marketingu 2. Charakteristice podnikatelského prostředí evropského trhu z hlediska ekonomického, politického a právního, sociálního a kulturního i technologického prostředí a vlivu na mezinárodní podnikání. 3. Charakteristika kultury a její měnící se úloha. Národní kultura. Národní podnikatelská kultura. 3. Podstata multikulturního prostředí EU, vliv na chování, postoje, jednání a komunikaci lidí v zemích EU. České kulturní dimenze. 4. Interkulturní komunikace v řízení, rozdíly v kultuře podnikání a jejich vliv na obchodní jednání. Etika v mezinárodním podnikání. 5. Kulturní aspekty mezinárodní výrobkové politiky. 6. Kulturní aspektv mezinárodní cenové politiky. 7. Kulturní aspekty mezinárodní distribuční politiky. 8. Kulturní aspekty mezinárodní komunikační politiky.
- Literatura
- povinná literatura
- Světlík, J.: Marketing pro evropský trh. Praha:Grada, 2003.
- doporučená literatura
- Náhradní obsah: · Machková,H.: Mezinárodní marketing. Praha:Grada, 2009
- International marketing : theory, practices and new trends / Hana Machková, Petr Král, Markéta Lhotáková a kolektiv, Praha : Economica, 2010
- Časopisy: Marketing a média, Strategie, Marketing Magazine, Trend Marketing, Marketing & Komunikace.
- International marketing : a global perspective / Hans Mühlbacher, Helmut Leihs and Lee Dahringer, London : Thomson, 2006
- Výukové metody
- Přednášky.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zkouškou (6 kreditů). Zkouška může proběhnout ve formě písemné (test) nebo ústní dle rozhodnutí zkoušejícího pedagoga.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2012/N_IMaK