N_IMaK Interkulturní marketing a komunikace

Vysoká škola finanční a správní
léto 2012
Rozsah
2/0. 10 hodin KS/semestr. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Anna Klosová, CSc. (cvičící)
Ing. Lucia Markovová (cvičící)
Mgr. Evžen Staněk (cvičící)
Garance
Mgr. Evžen Staněk
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_IMaK/pMMO: Út 10:30–11:14 M14, Út 11:15–12:00 M14, A. Klosová
N_IMaK/pMPH: Út 8:45–9:29 S01, Út 9:30–10:15 S01, E. Staněk
N_IMaK/uM1aPH: Út 7. 2. 15:45–17:15 S21, Út 14. 2. 15:45–17:15 S21, 17:30–19:00 S21, Út 28. 2. 14:00–15:30 S21, Út 13. 3. 17:30–19:00 S21, E. Staněk
N_IMaK/uM1bPH: Út 20. 3. 15:45–17:15 S26, 17:30–19:00 S26, Út 27. 3. 15:45–17:15 S23, Út 10. 4. 15:45–17:15 S26, 17:30–19:00 S26, E. Staněk
N_IMaK/vMKL: Pá 24. 2. 13:45–15:15 K312, 15:30–17:00 K312, Pá 23. 3. 17:15–18:45 K205, 19:00–20:30 K205, Pá 30. 3. 19:00–20:30 K211, E. Staněk
N_IMaK/vMMO: So 18. 2. 9:45–11:15 M15, 11:30–13:00 M15, So 17. 3. 9:45–11:15 M15, 11:30–13:00 M15, So 31. 3. 9:45–11:15 M15, A. Klosová
N_IMaK/vM2PH: So 3. 3. 11:30–13:00 S11, So 17. 3. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, So 31. 3. 9:45–11:15 S11, 11:30–13:00 S11, E. Staněk
N_IMaK/vM3PH: So 3. 3. 9:45–11:15 S23, So 31. 3. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, So 21. 4. 9:45–11:15 S23, 11:30–13:00 S23, L. Markovová
Předpoklady
český jatyk postačuje
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Základním cílem je prohloubit vědomosti studentů v oblasti marketingové teorie o vliv interkulturních rozdílů nebo podobností na formování efektivní marketingové strategie v náročném mezinárodním prostředí, tj. v oboru interkulturního marketingu a komunikace. Součástí studia budou základní koncepce mezinárodního marketingu a charakteristika podnikatelského mezinárodního prostředí. Bude dále položen důraz na kulturní aspekty Po absolvování předmětu studenti rozšíří své schopnosti pro odborné působení v multikulturním prostředí mezinárodních či nadnárodních společností v podmínkách, kdy dochází k rychlému a intenzivnímu narůstání mezinárodních kontaktů a rozšiřování forem mezinárodního podnikání.
Osnova
  • 1. Koncepce mezinárodního marketingu 2. Charakteristice podnikatelského prostředí evropského trhu z hlediska ekonomického, politického a právního, sociálního a kulturního i technologického prostředí a vlivu na mezinárodní podnikání. 3. Charakteristika kultury a její měnící se úloha. Národní kultura. Národní podnikatelská kultura. 3. Podstata multikulturního prostředí EU, vliv na chování, postoje, jednání a komunikaci lidí v zemích EU. České kulturní dimenze. 4. Interkulturní komunikace v řízení, rozdíly v kultuře podnikání a jejich vliv na obchodní jednání. Etika v mezinárodním podnikání. 5. Kulturní aspekty mezinárodní výrobkové politiky. 6. Kulturní aspektv mezinárodní cenové politiky. 7. Kulturní aspekty mezinárodní distribuční politiky. 8. Kulturní aspekty mezinárodní komunikační politiky.
Literatura
    povinná literatura
  • Světlík, J.: Marketing pro evropský trh. Praha:Grada, 2003.
    doporučená literatura
  • Náhradní obsah: · Machková,H.: Mezinárodní marketing. Praha:Grada, 2009
  • International marketing : theory, practices and new trends / Hana Machková, Petr Král, Markéta Lhotáková a kolektiv, Praha : Economica, 2010
  • Časopisy: Marketing a média, Strategie, Marketing Magazine, Trend Marketing, Marketing & Komunikace.
  • International marketing : a global perspective / Hans Mühlbacher, Helmut Leihs and Lee Dahringer, London : Thomson, 2006
Výukové metody
Přednášky.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zkouškou (6 kreditů). Zkouška může proběhnout ve formě písemné (test) nebo ústní dle rozhodnutí zkoušejícího pedagoga.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, léto 2011, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017.