N_UMRO Role of Marketing in Organization Management

University of Finance and Administration
summer 2012
Extent and Intensity
2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Mgr. Kateřina Pittnerová
Timetable of Seminar Groups
N_UMRO/vAPH: Fri 10. 2. 15:30–17:00 S14, 17:15–18:45 S14, Sat 25. 2. 14:00–15:30 S14, 15:45–17:15 S14, Sat 10. 3. 9:45–11:15 S14, 11:30–13:00 S14, N. Petrů
Prerequisites (in Czech)
Základní znalost fungování marketingových principů řízení firmy, logiky a důležitosti vzájemné provázanosti jednotlivých podnikových aktivit pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy v dnešním složitém tržním prostředí.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět je pojat komplexně a zaměří se na marketing při utváření strategie organizací působících v prostředí retailu i služeb.Marketingové řízení organizace je fenoménem posledního desetiletí. Zájem o marketing se zintenzivňuje, stále více firem v obchodním, výrobním, ale i nevýdělečném sektoru poznává, že marketing a marketingové řízení jim pomáhají k udržení jejich pozice a k lepším výkonům na hyperkonkurenčním trhu. Cílem předmětu je zvládnutí základní metodologie strategického marketingového řízení organizace, stanovení vize a poslání organizace, hlavních cílů a moderních marketingových přístupů k zákazníkovi. Dále pak objasnění podnikového pohledu na řízení marketingových aktivit, marketingových výzkumů, marketingového plánování (situační analýzou počínaje, přes stanovení zákaznických segmentů, marketingových strategií až po controlling). Součástí je i pohled na využití marketingových taktických nástrojů - marketingový mix, nové marketingové komunikační techniky, návaznost marketingového plánu na tvorbu obchodního plánu, řízení obchodních případů, vytváření prognózy prodeje a řízení obchodních pohledávek. Témata jsou uspořádána do šesti poměrně samostatných částí s ohledem na logickou posloupnost výkladu a časovou návaznost jednotlivý marketingových aktivit. Cíle předmětu platí i pro kombinované studium
Syllabus (in Czech)
  • • Východiska pro pochopení marketingového řízení organizace, vývoj marketingových koncepcí (Transakční, vztahový marketing, CRM, CSR) • Marketingové okolí a nástroje situační analýzy. Marketingový výzkum trhu, řízení marketingových informací. • Typologie zákazníků, zainteresované osoby, zákaznická segmentace, segmentační proměnné. Nákupní chování na B2B,B2C trzích, e- business. • Význam a tvorba marketingových mixů pro marketingové plánování v organizaci. Rozdíly v pojetí mixů 4P, 4C, 4S. Produktová, cenová, distribuční strategie. • Základní modely komunikace – externí, interní, integrovaná, moderní nástroje marketingové komunikace, efektivnost. • Marketingové plánování – návaznost strategického, marketingového, obchodního, výrobního, personálního, finančního plánu. Obchod a jeho charakteristika.
Literature
    required literature
  • Havlíček K. Management & Controlling malé a střední firmy., Praha : VŠFS – EUPRESS, 2011
  • Zamazalová M. Marketing obchodní firmy.. Praha : Grada Publishing, a.s., 2009 ISBN 978-80-247-2049-4
  • Kašík M., Havlíček K. Marketing při utváření podnikové strategie, Praha: VŠFS – EUPRESS, 2009 ISBN: 978-80-7408-022-7
    recommended literature
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha : Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8 .
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha : Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3.
  • ZAMAZALOVÁ, M., a kol.; Marketing. Praha: C.H. BECK 2010. ISBN 918-80-7400-115-4
  • KOTLER, P.; CASLIONE, J. A. 2009. Chaotika : řízení a marketing firmy v době turbulencí, Praha : Computer Press, a.s., 2009. ISBN 978-80-251-2599-1.
  • KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G.; Moderní marketing. Praha : Grada Publishing 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
  • FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Praha : Management Press, s.r.o., 2008. ISBN 978-80-7261-160-7
  • LEVINSON, J.C.. Guerilla marketing : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2472-7
    not specified
  • Časopisy Marketing, Marketing & media, Strategie, Direkt, Moderní řízení
Teaching methods (in Czech)
PS : 12 hodin přednášek, 6 hodin cvičení. KS: 12 hod. řízených konzultací. Výuka bude probíhat na bázi interaktivních přednášek, v rámci kterých bude teorie doplňována příklady z praxe. Účast bude vyžadovat určitý stupeň připravenosti posluchačů v návaznosti na osnovu jednotlivých soustředění tak, aby umožnila kvalifikovanou diskuzi na probíraná témata.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je zakončen ZKOUŠKOU. Zkouška bude probíhat formou písemného testu a ústní zkoušky. K prokázání získaných znalostí z předmětu student vypracuje esej na téma Které marketingové aktivity bych doporučil/a firmě k získání lepší pozice na trhu. Tato esej bude součástí ústní zkoušky. Počet kreditů : 5. Účast na přednáškách(75%) a řízených konzultacích (KS 50%) je vyžadována v rozsahu stanoveném Studijním řádem VŠFS a je součástí kritérií k udělení zkoušky.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 12 hodin KS/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2009, Summer 2010, Summer 2011, Summer 2013, Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016.
  • Enrolment Statistics (summer 2012, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2012/N_UMRO