VSFS:B_PT Prezentační techniky - Informace o předmětu
B_PT Prezentační techniky
Vysoká škola finanční a správníléto 2014
- Rozsah
- 0/2. 6 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Miloslav Kafka, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_PT/cM1PH: Po 19:15–19:59 E129, Po 20:00–20:45 E129, M. Kafka
B_PT/cM2PH: Po 15:45–16:29 E129, Po 16:30–17:15 E129, M. Kafka
B_PT/cSPH: Út 14:00–14:44 E027, Út 14:45–15:30 E027, M. Kafka
B_PT/uMKL: Út 18. 2. 17:30–19:00 K311, 19:15–20:45 K311, Út 4. 3. 17:30–19:00 K311, M. Kafka
B_PT/uM1PH: Út 25. 3. 15:45–17:15 E128, Út 8. 4. 17:30–19:00 E128, Út 15. 4. 17:30–19:00 E128, M. Kafka
B_PT/vM1PH: Pá 11. 4. 13:45–15:15 E228, 15:30–17:00 E228, Pá 25. 4. 13:45–15:15 E228, M. Kafka - Předpoklady
- Znalosti základních témat z psychologie a sociologie.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program VSFS, B-INF) (2)
- Marketingová komunikace (program VSFS, B-EKM) (2)
- Pojišťovnictví (program VSFS, B-HPS)
- Řízení podniku a podnikové finance (program VSFS, B-EKM) (2)
- Sociologie (program VSFS, B-SOC) (2)
- Veřejná správa (program VSFS, B-HPS) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem tohoto kurzu je, aby si student osvojil základní znalosti a schopni v oblasti komunikace a specificky pak při veřejné prezentaci. Student, který úspěšně absolvuje kurz : 1. bude znát základy komunikační teorie, proces, jeho fáze a složky 2. pochopí specifické zákonitosti veřejného projevu, 3. osvojí si základní pravidla úspěšné prezentace, 4. bude schopen předvést kvalitní prezentaci před publikem, 5. naučí se pravidla pro zvládnutí stresu při veřejném vystupování.
- Osnova
- Obsah přednášek: 1. Komunikace v dnešní společnosti 2. Proces smyslového a sociálního vnímání 3. Obsah a průběh komunikačního procesu 4. Verbální a neverbální složka komunikace 5. Psychologické a sociologické aspekty veřejného projevu 6. Příprava, průběh a hodnocení veřejného projevu 7. Význam přesvědčovací funkce prezentace 8. Možnosti využití technických prostředků v prezentaci 9. Druhy a typy prezentace 10. Zvládnutí negativních projevů - tréma, otázky. 11. Prezentace firmy produktu a služby - praktická část 12. Vyhodnocení kurzu seminárních prací (prezentací)
- Literatura
- povinná literatura
- Plamínek J. : Komunikace a prezentace Umění mluvit, slyšet a rozumět – 2. doplněné vydání, GRADA Publishing A. S, 2012, ISBN: 978-80-247-4484-1
- Náhradní obsah: De Vito, J.A.: Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 978-80-2472- 018-0
- neurčeno
- MEDLÍKOVÁ, O. Přesvědčivá prezentace : Špičkové rady, tipy a příklady. Praha : Grada, 2008. 144 s. ISBN 978-80-247-2278-8.
- BRADBURY, A. Jak úspěšně prezentovat a přesvědčit. 2. vyd. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1622-7.
- Výukové metody
- přednášky, diskuse, nácvikové aktivity
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem: 1. povinná účast na seminářích - 75 % PS/ 50 % KS 2. vyhotovení a předvedení prezentace
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb3.
- Statistika zápisu (léto 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/leto2014/B_PT