N_MSS Marketing v sociálních sítích

Vysoká škola finanční a správní
zima 2013
Rozsah
2/0. 8 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA (cvičící)
PhDr. Adolf Vodrážka (cvičící)
Garance
PhDr. Adolf Vodrážka
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MSS/pMMO: St 10:30–11:14 M17, St 11:15–12:00 M17, A. Vodrážka
N_MSS/pMPH: Čt 15:45–16:29 S01, Čt 16:30–17:15 S01, L. Knihová
N_MSS/uMPH: Út 8. 10. 15:45–17:15 S11, Út 15. 10. 14:00–15:30 S11, Út 22. 10. 14:00–15:30 S11, Út 19. 11. 17:30–19:00 S11, A. Vodrážka
N_MSS/vMMO: Pá 1. 11. 15:30–17:00 M15, 17:15–18:45 M15, So 16. 11. 9:45–11:15 M15, 11:30–13:00 M15, A. Vodrážka
N_MSS/vM2PH: So 23. 11. 9:45–11:15 S32, 11:30–13:00 S32, Pá 6. 12. 12:00–13:30 S26, Pá 3. 1. 13:45–15:15 E224, A. Vodrážka
N_MSS/vM3PH: So 26. 10. 14:00–15:30 S26, Pá 22. 11. 15:30–17:00 S23, 17:15–18:45 S23, Pá 3. 1. 15:30–17:00 E225, A. Vodrážka
Předpoklady
Nejsou vyžadovány žádné předpoklady
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmětem kurzu je uvést posluchače do problematiky marketingu v prostředí internetu. V prostředí, kde i přestože platí většina pouček z klasického světa, tak k dosahování stejných cílů, jsou využívány zcela rozdílné nástroje. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a vysvětlit orientaci mezi nástroji online marketingu a informace o jejich možnostech použití.
Osnova
  • 1. Proč a jak by organizace měla využívat online marketing 2. Cíle organizace, cíle webu, cílové skupiny 3. Jaký má být web, rentabilita webu 4. Webová analytika 5. Search Engine Marketing 6. Search Engine Optimization 7. Formy placené reklamy PPC a CPT 8. Social Media Marketing – komunita na internetu 9. Social Media Marketing – Facebook 10. Social Media Marketing – ostatní sociální sítě, propojení online a offline kampaní 11. Online marketing: inhouse vs. agentura 12. Řízení projektů
Literatura
    povinná literatura
  • SEDLÁČEK, Jiří. E-komerce, internetový a mobil marketing od A do Z. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2006, 351 s. ISBN 80-730-0195-0. str. 1-80
  • Náhradní obsah: BAER, Jay a Amber NASLUND. The now revolution: 7 shifts to make your business faster, smarter, and more social. 6th printing. Hoboken, N.J.: Wiley, 2011, xv, 202 p. ISBN 04-709-2327-X. str. 1-50
  • FOX, Vanessa. Marketing ve věku společnosti Google: využijte ve svém byznysu plný potenciál on-line vyhledávání. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 245 s. ISBN 978-80-251-3357-6. str. 1-50; 70-100
    doporučená literatura
  • Beck, Alexander. Google AdWords. Praha Grada Publishing 2009. 232 stran. ISBN 976-80-247-2898-8
  • 4 KAUSHIK, Avinash. Web analytics: an hour a day. 6th printing. Indianapolis, Ind: Sybex, 2007. ISBN 04-701-3065-2.
  • 3 KRUG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet!: praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnost [sic] webu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 165 s. ISBN 978-80-251-2923-4.
  • Bednář, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích. Vyd. 1. 197 stran. Computer Press. ISBN 978- 80-251-3320-0.
  • Sterne, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Computer Press. ISBN 978-80-251-3340-8.
  • Procházka, David. SEO: cesta k propagaci vlastního webu. Vyd. 1. Praha Grada Publishing 2012. 152 stran. ISBN 978-80-247-4222-9
  • TUTEN, Tracy L a Michael R SOLOMON. Social media marketing. Boston: Pearson, c2013, xvii, 244 p. ISBN 978-013-2551-793.
Výukové metody
- teoretická připrava - případové studie z praxe - přednášky - novinky z oboru
Metody hodnocení
Zkouška – Vypracování strategie pro online a její obhájení - Možno v týmech po dvou - Vybrat si web společnosti pro kterou pracuji nebo který jen znám - Popsat/odhadnout současný stav - Popsat/odhadnout cílové skupiny - Rozepsat strategii pro vybrané kanály - Odůvodnit výběr komunikačních prostředků - Navrhnout metodiku vyhodnocování úspěšnosti - Rozsah 3-5 stran
Informace učitele
Posluchači studijních oborů „Řízení podniku a podnikové finance“ a „Marketingová komunikace“, kteří absolvovali v bakalářském studiu na VŠFS jednosemestrální předmět „Základy marketingu“. V něm mj. zvládli základní definice a definiční vymezení marketingu, marketingových strategií, popisy mikro a makroprostředí, tedy základy k dalšímu rozvíjení moderní marketingové komunikace v prostředí internetu a sociálních sítí.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Bb1.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.