N_MSS Marketing v sociálních sítích

Vysoká škola finanční a správní
zima 2021
Rozsah
0/2/0. 12 hodin KS/semestr. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Lenka Pokorná
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MSS/cEKPH: každou lichou středu 8:45–9:29 S24, každou lichou středu 9:30–10:15 S24, každou lichou středu 10:30–11:14 S24, každou lichou středu 11:15–12:00 S24, P. Rosenlacher
N_MSS/cMMO: Út 12:15–12:59 M22, Út 13:00–13:45 M22, P. Rosenlacher
N_MSS/cMPH: každý lichý čtvrtek 10:30–11:14 S24, každý lichý čtvrtek 11:15–12:00 S24, každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 S24, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 S24, kromě Čt 11. 11., kromě Čt 25. 11. ; a Čt 11. 11. 10:30–12:00 S24, Čt 25. 11. 12:15–13:45 S32, 14:00–15:30 S32, 15:45–17:15 S32, P. Rosenlacher
N_MSS/vEKKV: Pá 8. 10. 14:00–15:30 KV308, 15:45–17:15 KV308, 17:30–19:00 KV308, Pá 12. 11. 14:00–15:30 KV308, 15:45–17:15 KV308, 17:30–19:00 KV308, P. Rosenlacher
N_MSS/vEKPH: Pá 22. 10. 14:00–15:30 S36, 15:45–17:15 S36, Pá 26. 11. 14:00–15:30 S36, 15:45–17:15 S36, Pá 10. 12. 14:00–15:30 S35, 15:45–17:15 S35, P. Rosenlacher
N_MSS/vMPH: So 9. 10. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, So 23. 10. 9:45–11:15 S26, 11:30–13:00 S26, So 13. 11. 9:45–11:15 S26, 11:30–13:00 S26, P. Rosenlacher
Předpoklady
Nejsou vyžadovány žádné předpoklady
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmětem kurzu je uvést posluchače do problematiky marketingu v prostředí internetu a sociálních sítí. Přednášky jsou zaměřeny nejen na specifika marketingové komunikace na sociálních sítích, ale také na postavení marketingu v sociálních sítích v rámci firemního marketingu. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a vysvětlit orientaci mezi nástroji online marketingu a informace o jejich možnostech použití.
Výstupy z učení
Po zvládnutí kurzu Marketing v sociálních sítích studující získá následující znalosti a dovednosti a bude schopen: 1. Diskutovat o vývoji marketingu v sociálních médiích a identifikovat související etické otázky s cílem informovat o jejich dopadu na firmy. 2. Stanovit S.M.A.R.T. cíle pro oblast sociálních médií vedoucích k dosažení úspěchu v online kampani. 3. Zapojit se do komunity značky na sociálních sítích, monitorovat příspěvky a aktivně naslouchat dění na sociálních sítích s cílem budovat skvělou reputaci firmy v rámci dané komunity. 4. Vysvětlit, jak rozvíjet efektivní marketingové strategie v prostředí sociálních médií pro různé typy průmyslových odvětví a firem. 5. Popsat hlavní marketingové portály sociálních médií, které lze použít k propagaci společnosti, značky, produktu, služby nebo osoby. 6. Seznámit se s uživatelským prostředím aplikace Business manager na Facebooku, jeho reklamními nástroji a formáty. 7. Sestavit marketingový plán pro sociální média a sledovat pokrok při dosahování stanovených cílů s využitím různých nástrojů a metrik.
Osnova
  • Osnova pro rok 2021:
  • 1. Úvod do předmětu a digitálního marketingu
  • 2. Působení marketingu na sociálních sítích a tvorba kampaně
  • 3. Vliv sociálních sítí a internetu na uživatele
  • 4. Marketing v sociálních sítích z pohledu obsahového marketingu
  • 5. Sociální sítě jako součást Public Relations
  • 6. Copywriting v marketingu
  • 7. Online reklama, SEO a webová analytika
  • 8. Influencer marketing
  • 9. Sociální sítě a propagace obsahu
  • 10. Facebook, propagace na sociální síti
  • 11. Další formy propagace
  • 12. Případové studie
Literatura
    povinná literatura
  • JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 3. vydání. Praha: Computer Press, 2020. 344 s. ISBN 978-80-251-5016-0
  • SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press, 2019. 12 s. ISBN 978-80251-4959-1
  • SÁLOVÁ, Anna, Zuzana VESELÁ a Michaela RAKOVÁ. Copywriting: pište texty, které prodávají. 2. aktualizované a rozšířené vydání. V Brně: Computer Press, 2020. ISBN 9788025150177.
  • BRUNEC, Jan. Google analytics. Praha: Grada Publishing, 2017. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-271-0338-6.
  • TREADAWAY, Chris a Mari SMITH. Marketing na Facebooku: Výukový kurz. Brno: Computer Press, 2016. ISBN 978-80-251-3956-1.
    doporučená literatura
  • Kolektiv autorů. Online Marketing Super Affiliate Academy: Tvorba zarábajúceho webu. Affiliate sieť Dognet, 2019. ISBN 978-80-899-6902-9.
  • BLINKA, Lukáš. Online závislosti: jednání jako droga? : online hry, sex a sociální sítě : diagnostika závislosti na internetu : prevence a léčba. Praha: Grada, 2015. Psyché. ISBN 978-80-210-7975-5.
  • VYHNÁNKOVÁ, Eliška and Michelle LOSEKOOT. Jak na sítě (Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích). Praha: Jan Melvil Publishing, 2019. 328 s. ISBN 978-80-7555-084-2.
  • CYD, Leela. Jak fotit nejen na Instagram. Přeložil Leona MAŘÍKOVÁ. Praha: Euromedia, 2018. Esence. ISBN 978-80-7549-592-1.
  • SPITZER, Manfred. Kybernemoc!: jak nám digitalizovaný život ničí zdraví. Přeložil Iva KRATOCHVÍLOVÁ. Brno: Host-vydavatelství, 2016. ISBN 978-80-7491-792-9.
  • KING, Christopher. Social Media Marketing 2020: THIS BOOK INCLUDE: Facebook Marketing, Instagram Advertising & Youtube Mastery Secrets. A beginner guide for personal. 2020. 450 s. ISBN 9798609963932.
  • CHAFFEY, Dave a Fiona ELLIS-CHADWICK. Digital marketing. Seventh edition. Harlow, England: Pearson, 2019. ISBN 978-1-292-24157-9.
  • GOLEMAN, Daniel. Pozornost: Skrytá cesta k dokonalosti. Brno: Jan Melvil Publishing, 2014. ISBN 978-80-872-7093-6.
  • Online marketing. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4155-7
  • KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 3., akt. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2015. ISBN 978-80-7408-100-2
  • NEWMAN, Timothy, Jason PECK a Brandon WILHIDE. Social Media in Sport Marketing. New York: Routledge, 2017. ISBN 978-11-3807-816-1.
  • KIM, Carolyn May. Social Media Campaigns: Strategies for Public Relations and Marketing. New York: Routledge, 2016. ISBN 978-11-3894-860-0.
  • PROCHÁZKA, Tomáš a Josef ŘEZNÍČEK. Obsahový marketing. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4152-6.
  • YESILOGLU, Sevil a Joyce COSTELLO. Influencer Marketing: Building Brand Communities and Engagement. Abingdon: Newgen Publishing, 2021. ISBN 978-0-367-33866-4.
Výukové metody
Interaktivní přednášky - případové studie - analýza textu se zaměřením na digitální ekonomiku, sociální média a sociální sítě. Semináře budou zaměřeny na praktické zkušenosti.
Metody hodnocení
Je nutná minimálně 75% prezence na seminářích u studentů v denním studiu (50 % u studentů kombinovaného studia) jako podmínka před připuštěním k písemnému testu.
Informace učitele
Posluchači studijních oborů „Řízení podniku a podnikové finance“ a „Marketingová komunikace“, kteří absolvovali v bakalářském studiu na VŠFS jednosemestrální předmět „Základy marketingu“. V něm mj. zvládli základní definice a definiční vymezení marketingu, marketingových strategií, popisy mikro a makroprostředí, tedy základy k dalšímu rozvíjení moderní marketingové komunikace v prostředí internetu a sociálních sítí.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2022, zima 2023.