N_MSS Marketing v sociálních sítích

Vysoká škola finanční a správní
zima 2018
Rozsah
2/1/0. 10 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D., MBA
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MSS/cMMO: každou sudou středu 14:00–14:44 M17, každou sudou středu 14:45–15:30 M17, P. Rosenlacher
N_MSS/cM1PH: každý sudý čtvrtek 10:30–11:14 S23, každý sudý čtvrtek 11:15–12:00 S23, P. Rosenlacher
N_MSS/cM2PH: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 S35, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 S35, P. Rosenlacher
N_MSS/pMMO: St 15:45–16:29 M17, St 16:30–17:15 M17, kromě St 24. 10. ; a Po 29. 10. 15:45–17:15 M17, P. Rosenlacher
N_MSS/pMPH: Čt 8:45–9:29 S01, Čt 9:30–10:15 S01, kromě Čt 25. 10. ; a Čt 15. 11. 8:00–8:44 S01, Čt 22. 11. 8:00–8:44 S01, P. Rosenlacher
N_MSS/vM2PH: Pá 12. 10. 15:45–17:15 S26, 17:30–19:00 S26, Pá 9. 11. 14:00–15:30 S26, Pá 23. 11. 14:00–15:30 S26, 15:45–17:15 S26, P. Rosenlacher
N_MSS/vM3PH: Pá 9. 11. 15:45–17:15 S13, 17:30–19:00 S13, Pá 23. 11. 17:30–19:00 S13, Pá 7. 12. 14:00–15:30 S24, 15:45–17:15 S24, P. Rosenlacher
Předpoklady
Nejsou vyžadovány žádné předpoklady
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmětem kurzu je uvést posluchače do problematiky marketingu v prostředí internetu a sociálních sítí. Přednášky jsou zaměřeny nejen na specifika marketingové komunikace na sociálních sítích, ale také na postavení marketingu v sociálních sítích v rámci firemního marketingu. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a vysvětlit orientaci mezi nástroji online marketingu a informace o jejich možnostech použití.
Výstupy z učení
Po zvládnutí kurzu Marketing v sociálních sítích studující získá následující znalosti a dovednosti a bude schopen: 1. Diskutovat o vývoji marketingu v sociálních médiích a identifikovat související etické otázky s cílem informovat o jejich dopadu na firmy. 2. Stanovit S.M.A.R.T. cíle pro oblast sociálních médií vedoucích k dosažení úspěchu v online kampani. 3. Zapojit se do komunity značky na sociálních sítích, monitorovat příspěvky a aktivně naslouchat dění na sociálních sítích s cílem budovat skvělou reputaci firmy v rámci dané komunity. 4. Vysvětlit, jak rozvíjet efektivní marketingové strategie v prostředí sociálních médií pro různé typy průmyslových odvětví a firem. 5. Popsat hlavní marketingové portály sociálních médií, které lze použít k propagaci společnosti, značky, produktu, služby nebo osoby. 6. Seznámit se s uživatelským prostředím aplikace Business manager na Facebooku, jeho reklamními nástroji a formáty. 7. Sestavit marketingový plán pro sociální média a sledovat pokrok při dosahování stanovených cílů s využitím různých nástrojů a metrik.
Osnova
  • 1. Úvod do předmětu a internetového marketingu
  • 2. Působení marketingu na sociálních sítích a tvorba kampaně
  • 3. Vliv sociálních sítí a internetu na uživatele
  • 4. Marketing v sociálních sítích z pohledu obsahového marketingu
  • 5. Sociální sítě jako součást Public Relations
  • 6. Copywriting v marketingu
  • 7. Online reklama
  • 8. Webová analytika
  • 9. Sociální sítě a propagace obsahu
  • 10. Facebook, propagace na sociální síti
  • 11. Další formy propagace
  • 12. Případové studie
Literatura
    povinná literatura
  • TREADAWAY, Chris a Mari SMITH. Marketing na Facebooku: Výukový kurz. Brno: Computer Press, 2016. ISBN 978-80-251-3956-1.
  • JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: [přilákejte návštěvníky a maximalizujte zisk]. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.
  • PROCHÁZKA, Tomáš a Josef ŘEZNÍČEK. Obsahový marketing. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4152-6.
  • SÁLOVÁ, Anna. Copywriting: pište texty, které prodávají. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4589-0.
    doporučená literatura
  • KIM, Carolyn May. Social Media Campaigns: Strategies for Public Relations and Marketing. New York: Routledge, 2016. ISBN 978-11-3894-860-0.
  • BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3320-0.
  • FUNK, Tom. Advanced social media marketing how to lead, launch, and manage a successful social media program. New York: Apress, 2013. ISBN 978-14-302-4408-0.
  • TUTEN, Tracy L a Michael R SOLOMON. Social media marketing. Boston: Pearson, c2013, xvii, 244 p. ISBN 978-013-2551-793.
  • NEWMAN, Timothy, Jason PECK a Brandon WILHIDE. Social Media in Sport Marketing. New York: Routledge, 2017. ISBN 978-11-3807-816-1.
  • STERNE, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3340-8.
  • KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 3., akt. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2015. ISBN 978-80-7408-100-2
  • PROCHÁZKA, David. SEO: cesta k propagaci vlastního webu. Vyd. 1. Praha Grada Publishing 2012. 152 stran. ISBN 978-80-247-4222-9
  • KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0: kompletní průvodce analýzami návštěvnosti [CD-ROM]. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2964-7.
  • GOLEMAN, Daniel. Pozornost: Skrytá cesta k dokonalosti. Brno: Jan Melvil Publishing, 2014. ISBN 978-80-872-7093-6.
  • SPITZER, Manfred. Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum. Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7294-872-7.
  • Online marketing. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4155-7
Výukové metody
Teoretická příprava - případové studie z praxe - přednášky - novinky z oboru.
Prezentace vloženy ve "studijních materiálech".
Metody hodnocení
Zkouška formou písemného testu. Minimálně 80% docházka na cvičeních (seminářích). Týmová práce na seminářích.
Informace učitele
Posluchači studijních oborů „Řízení podniku a podnikové finance“ a „Marketingová komunikace“, kteří absolvovali v bakalářském studiu na VŠFS jednosemestrální předmět „Základy marketingu“. V něm mj. zvládli základní definice a definiční vymezení marketingu, marketingových strategií, popisy mikro a makroprostředí, tedy základy k dalšímu rozvíjení moderní marketingové komunikace v prostředí internetu a sociálních sítí.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.