N_MSS Marketing v sociálních sítích

Vysoká škola finanční a správní
zima 2016
Rozsah
2/1. 10 hodin KS/semestr. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Pavel Rosenlacher, Ph.D.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MSS/cM1PH: každý sudý čtvrtek 12:15–12:59 S23, každý sudý čtvrtek 13:00–13:45 S23, P. Rosenlacher
N_MSS/cM2PH: každý lichý čtvrtek 12:15–12:59 S35, každý lichý čtvrtek 13:00–13:45 S35, P. Rosenlacher
N_MSS/pMPH: Čt 10:30–11:14 S01, Čt 11:15–12:00 S01, P. Rosenlacher
N_MSS/uMPH: Út 22. 11. 14:00–15:30 S13, Út 6. 12. 14:00–15:30 S13, 15:45–17:15 S13, Út 20. 12. 14:00–15:30 S13, 15:45–17:15 S13, P. Rosenlacher
N_MSS/vMMO: Pá 7. 10. 14:00–15:30 M27, 15:45–17:15 M27, Pá 4. 11. 14:00–15:30 M27, 15:45–17:15 M27, So 3. 12. 8:00–9:30 M27, P. Rosenlacher
N_MSS/vMPH: Pá 18. 11. 14:00–15:30 S24, 15:45–17:15 S24, Pá 2. 12. 14:00–15:30 S13, Pá 16. 12. 14:00–15:30 S35, 15:45–17:15 S35, P. Rosenlacher
Předpoklady
Nejsou vyžadovány žádné předpoklady
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmětem kurzu je uvést posluchače do problematiky marketingu v prostředí internetu a sociálních sítí. Přednášky jsou zaměřeny nejen na specifika marketingové komunikace na sociálních sítích, ale také na postavení marketingu v sociálních sítích v rámci firemního marketingu. Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a vysvětlit orientaci mezi nástroji online marketingu a informace o jejich možnostech použití.
Osnova
  • 1. Úvod do předmětu a internetového marketingu 2. Cíle a působení marketingu na internetu 3. Vliv sociálních sítí a internetu na uživatele 4. Marketing v sociálních sítí z pohledu obsahového marketingu 5. Sociální sítě jako součást Public Relations 6. Copywriting v marketingu 7. Online reklama 8. Webová analytika 9. Sociální sítě a propagace obsahu 10. Facebook, propagace na sociální síti 11. Další formy propagace 12. Řízení projektů
Literatura
    povinná literatura
  • TREADAWAY, Chris a Mari SMITH. Marketing na Facebooku: Výukový kurz. Brno: Computer Press, 2016. ISBN 978-80-251-3956-1.
  • JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: [přilákejte návštěvníky a maximalizujte zisk]. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.
  • PROCHÁZKA, Tomáš a Josef ŘEZNÍČEK. Obsahový marketing. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4152-6.
  • SÁLOVÁ, Anna. Copywriting: pište texty, které prodávají. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4589-0.
    doporučená literatura
  • FUNK, Tom. Advanced social media marketing how to lead, launch, and manage a successful social media program. New York: Apress, 2013. ISBN 978-14-302-4408-0.
  • BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3320-0.
  • STERNE, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3340-8.
  • TUTEN, Tracy L a Michael R SOLOMON. Social media marketing. Boston: Pearson, c2013, xvii, 244 p. ISBN 978-013-2551-793.
  • ROUBAL, Ondřej, Iva PETROVÁ a František ZICH. Metodologie marketingových výzkumů. Praha: VŠFS - Eupress, 2014, 152 s. ISBN 978-80-7418-092-7. info
  • FOX, Vanessa. Marketing ve věku společnosti Google: využijte ve svém byznysu plný potenciál on-line vyhledávání. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 245 s. ISBN 978-80-251-3357-6. str. 1-50; 70-100
  • Procházka, David. SEO: cesta k propagaci vlastního webu. Vyd. 1. Praha Grada Publishing 2012. 152 stran. ISBN 978-80-247-4222-9
Výukové metody
- teoretická připrava - případové studie z praxe - přednášky - novinky z oboru
Metody hodnocení
Zkouška formou písemného testu. Minimálně 75% docházka na cvičeních (seminářích). Vypracování strategie implementace marketingu na sociálních sítích v rámci firemního marketingu (týmová práce na seminářích).
Informace učitele
Posluchači studijních oborů „Řízení podniku a podnikové finance“ a „Marketingová komunikace“, kteří absolvovali v bakalářském studiu na VŠFS jednosemestrální předmět „Základy marketingu“. V něm mj. zvládli základní definice a definiční vymezení marketingu, marketingových strategií, popisy mikro a makroprostředí, tedy základy k dalšímu rozvíjení moderní marketingové komunikace v prostředí internetu a sociálních sítí.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.