KUNZ, Vilém. Podpora profesionálního sportu ze strany podniků v České republice. ACTA UNIVERSITATIS MATTHIAE BELII series Environmental Management [online]. Banská Bystrica: Faculty of Natural Sciences Matej Bel University, roč. 21, č. 1, s. 6-13. ISSN 1338-4430. doi:10.24040/actaem.2019.21.1.6-13. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Podpora profesionálního sportu ze strany podniků v České republice
Název česky Podpora profesionálního sportu ze strany podniků v České republice
Název anglicky Support of Professional Sport by Companies in the Czech Republic
Autoři KUNZ, Vilém (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání ACTA UNIVERSITATIS MATTHIAE BELII series Environmental Management [online]. Banská Bystrica, Faculty of Natural Sciences Matej Bel University, 2019, 1338-4430.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/19:#0000577
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Doi http://dx.doi.org/10.24040/actaem.2019.21.1.6-13
Klíčová slova česky sponzoring, sport, podniky ze společensky citlivých odvětví
Klíčová slova anglicky sponsorship; sports; businesses from socially sensitive sectors
Štítky AR 2018-2019, AR 2019-2020, odmeny_2021, RIV_2021, xJ4
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 13. 4. 2021 10:30.
Anotace
Příspěvek se věnuje problematice sportovního sponzoringu, který se stal v globálním měřítku primární oblastí zájmu sponzorů. V roce 2017 téměř tři čtvrtiny celosvětových sponzorských výdajů podniků směřovaly právě na podporu sportu. I když prostředky získané od sponzorů se staly klíčovými zdroji příjmů zejména profesionálních sportovních organizací, tak se v této souvislosti stále intenzivně ozývají kritické hlasy směrem k silnému využívání sportovního sponzoringu podniky z tzv. společensky citlivých odvětví. Také proto se stalo cílem příspěvku nejen zmapovat aktuální situaci v oblasti sportovního sponzoringu ze strany podniků v České republice, ale zároveň se bližším způsobem zaměřit i na roli a zastoupení podniků z tzv. společensky citlivých odvětví v této oblasti sponzoringu. Výzkum se zaměřil na zkoumání těchto sponzorských otázek v ČR, jak v v rámci dvou vybraných kolektivních sportů (fotbalu a volejbalu), tak v rámci podpory Českého olympijského hnutí ze strany sponzorů.
Anotace anglicky
The paper focuses on sports sponsorship, which has become a primary interest of sponsors on a global scale. Almost three-quarters of the global sponsorship spending went to support sports in 2017. Even though the funds received from sponsors have become key sources of income, especially for professional sports organizations, critical voices are still being heard in this context towards a strong use of sponsorship by enterprises from the so-called socially sensitive sectors. Therefore, the aim of the contribution was not only to map out the current situation in the sphere of sports sponsorship by companies in the Czech Republic, but also to focus more closely on the role and representation of companies from the sensitive sectors in this sphere of sponsorship. The research focused on exploring the above mentioned sponsorship issues in the Czech Republic, both within two selected collective sports (football and volleyball) and the support of the Czech Olympic Movement
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 17:19