ŠINDELÁŘ, Jiří a Michal ERBEN. Does an attractive pension product design sell by itself? The experience of the Czech Republic. Acta Oeconomica Pragensia. Prague: VŠE, roč. 26, č. 3, s. 35-46. ISSN 0572-3043. doi:10.18267/j.aop.604. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Does an attractive pension product design sell by itself? The experience of the Czech Republic.
Autoři ŠINDELÁŘ, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal ERBEN (203 Česká republika, domácí).
Vydání Acta Oeconomica Pragensia, Prague, VŠE, 2018, 0572-3043.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/04274644:_____/18:#0000399
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Doi http://dx.doi.org/10.18267/j.aop.604
Klíčová slova česky penzijní reforma; třetí pilíř; investiční fond; životní pojištění; distribuce
Klíčová slova anglicky pension reform; third pillar; investment fund; life insurance; distribution
Štítky AR 2018-2019, RIV_2019, unor_2019_o, xJ4
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 17. 4. 2019 09:28.
Anotace
This paper deals with the experience of third pillar reform in the Czech Republic, executed in 2013. The core of our study is formed by a comparative analysis of newly introduced supplementary pension savings and its substitute products (investment funds, life insurance) from two main aspects: product features and distribution features. The outcomes are supported by empirical sales and population penetration of the surveyed products. The results indicate that even a pension product with a very attractive product design, such as supplementary pension savings, will be hampered by its substitutes as long as its distribution features are unattractive. This is an important lesson, particularly for the discussed European solution, the pan-European portable pension product (PEPP).
Anotace česky
Tento článek se zabývá zkušenostmi s reformou třetího pilíře v České republice, provedenou v roce 2013. Jádrem naší studie je srovnávací analýza nově zavedeného penzijního připojištění a jeho náhradních produktů (investiční fondy, životní pojištění) ze dvou hlavních hledisek: funkce produktu a distribuční funkce. Výsledky jsou podpořeny empirickým prodejem a penetrací populace zkoumanými produkty. Výsledky ukazují, že dokonce i atraktivně navržený penzijní produkt jako je penzijní připojištění, bude nahrazován substituty, pokud budou jejich distribuční atributy neatraktivní. To je důležitá lekce především pro diskutované evropské řešení, panevropský přenosný penzijní produkt (PEPP).
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 13:17