TICHÝ, Jaromír. FINANCING HIGHER EDUCATION ON THE PRINCIPLE OF TRANSFERRED PRICES. Grant journal. Hradec Králové: Magnanimitas Assn, roč. 8, č. 1, s. 50-53. ISSN 1805-0638. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název FINANCING HIGHER EDUCATION ON THE PRINCIPLE OF TRANSFERRED PRICES
Autoři TICHÝ, Jaromír (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Grant journal, Hradec Králové, Magnanimitas Assn, 2019, 1805-0638.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50202 Applied Economics, Econometrics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/26138077:_____/19:#0000916
Organizační jednotka Institut VŠFS, z.ú.
Klíčová slova česky odložené školné, studentský úvěr, úvěr na studium, financování vzdělávání, lidský kapitál, přenesená cena
Klíčová slova anglicky Deferred tuition; student loan; loan for study; financing of education; human capital; transferred price
Štítky AR 2018-2019, RIV_2020, unor_2020_o, xJ5
Návaznosti GA17-04726S, projekt VaV.
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 9. 4. 2020 11:10.
Anotace
The paper deals with the financing of tertiary education through deferred tuition, student credit system and credit financing risk. The aim of the paper is to create the concept of higher education funding for the Czech Republic so that it is a part of the system of public and private finance. It contains a proposal of a concept of credit financing of tertiary education, including phases of a credit boom for a period of 24 years. In the proposed concept, student debt is drawn by drawing credits for study. The volume of credits for study is accumulated during the period of study and graduate job entry until the average wage is reached. In the proposed concept, full repayment of student loans occurs in the 13th year since the loan was granted. The graph shows the repayment deficit of 11.229% compared to loans drawn.
Anotace česky
Příspěvek se zabývá financováním terciárního vzdělávání prostřednictvím odloženého školného, systémem studentských úvěrů a rizikem úvěrového financování. Cílem příspěvku je vytvořit koncept financování vysokého školství pro ČR tak, aby bylo součástí systému veřejných a soukromých financí. Obsahem je návrh konceptu úvěrového financování terciárního vzdělávání včetně fází úvěrového boomu na období 24 let. V navrhovaném konceptu dochází k zadlužování studentů čerpáním úvěrů na studium. Objem úvěrů na studium je načítán, po dobu studia a nástupu absolventa do zaměstnání, do dosažení násobku průměrné mzdy. V navrhované koncepci dochází k plnému objemu splácení studentských úvěrů ve 13. roce od poskytnutí úvěru. Graficky je znázorněn deficit splácených prostředků ve výši 11,229 % oproti čerpaným úvěrům.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 06:59