KUPEC, Václav, Michal LUKÁČ, Peter ŠTARCHOŇ a Gabriela PAJTINKOVÁ BARTÁKOVÁ. Audit of Museum Marketing Communication in the Modern Management Context. International Journal of Financial Studies. Basel: MDPI, roč. 8, č. 3, s. 1-13, 14 s. ISSN 2227-7072. doi:10.3390/ijfs8030039. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Audit of Museum Marketing Communication in the Modern Management Context
Název česky Audit marketingové komunikace muzea v kontextu moderního managementu
Autoři KUPEC, Václav (203 Česká republika, garant, domácí), Michal LUKÁČ (703 Slovensko), Peter ŠTARCHOŇ (703 Slovensko) a Gabriela PAJTINKOVÁ BARTÁKOVÁ (703 Slovensko).
Vydání International Journal of Financial Studies, Basel, MDPI, 2020, 2227-7072.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Celý text článku
Kód RIV RIV/04274644:_____/20:#0000643
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Doi http://dx.doi.org/10.3390/ijfs8030039
UT WoS 000578195600001
Klíčová slova česky audit; komunikace; management; marketing; museum; riziko
Klíčová slova anglicky audit; communication; management; marketing; museum; risk
Štítky AR 2019-2020, odmeny_2021, podíly, POZNÁMKA, RIV_2021, xJ3, časopis_WoS_SCOPUS
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 8. 4. 2021 08:27.
Anotace
Marketing communication is a concise part of modern museum management. Museums operate in a competitive environment; therefore, it is important to pay sustained attention to every component of a given museum’s marketing communication. Changes, international trends, and visitor preferences have an influence on marketing communication. Museum management must devote expert deliberation towards determining which components of their marketing communication are significant for museum visitors. Moreover, the effectiveness of the use of expenses plays an important role in museum management; it is also essential to combine effectively the individual components of marketing communication. The present research aims to find a correlation between the components of museum marketing communication, which is not being addressed in detail in the contemporary research. The aim of the research is therefore to determine the dependence amongst elements of the marketing communication of museums on questioning the visitors. The aim was achieved by implementing the modern audit approach and empirical research into marketing communication: the Paper Aided Personal Interview (PAPI) method with a Likert scale, a reliability check with Cronbach’s alpha, and dependency determination with Pearson’s correlation. All results were investigated through the use of a questionnaire on the international EU 27 sample of museum visitors. These conclusions allow museum management to build their marketing communication on the principles of Economy, Efficiency, and Effectiveness (the 3E principles).
Anotace česky
Marketingová komunikace je stručnou součástí moderního řízení muzeí. Muzea fungují v konkurenčním prostředí; proto je důležité věnovat trvalou pozornost každé součásti marketingové komunikace daného muzea. Na marketingovou komunikaci mají vliv změny, mezinárodní trendy a preference návštěvníků. Vedení muzea musí věnovat odbornou pozornost tomu, aby určilo, které složky jejich marketingové komunikace jsou pro návštěvníky muzea významné. Kromě toho hraje významnou roli při správě muzeí účelnost využití nákladů; je také nezbytné účinně kombinovat jednotlivé složky marketingové komunikace. Cílem předkládaného výzkumu je najít korelaci mezi složkami marketingové komunikace v muzeích, která není v současném výzkumu podrobně řešena. Cílem výzkumu je proto zjistit závislost mezi prvky marketingové komunikace muzeí na dotazování návštěvníků. Cíle bylo dosaženo implementací moderního přístupu k auditu a empirického výzkumu marketingové komunikace: metoda Paper Aided Personal Interview (PAPI) s Likertovou stupnicí, kontrola spolehlivosti s Cronbachovým alfa a stanovení závislosti s Pearsonovou korelací. Všechny výsledky byly zkoumány pomocí dotazníku o mezinárodním vzorku návštěvníků muzea v EU 27. Tyto závěry umožňují vedení muzea budovat marketingovou komunikaci na principech hospodárnosti, účinnosti a efektivity (zásady 3E).
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 23:43