KUPEC, Václav, Michal LUKÁČ, Peter ŠTARCHOŇ and Gabriela PAJTINKOVÁ BARTÁKOVÁ. Audit of Museum Marketing Communication in the Modern Management Context. International Journal of Financial Studies. Basel: MDPI, vol. 8, No 3, p. 1-13, 14 pp. ISSN 2227-7072. doi:10.3390/ijfs8030039. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Audit of Museum Marketing Communication in the Modern Management Context
Name in Czech Audit marketingové komunikace muzea v kontextu moderního managementu
Authors KUPEC, Václav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michal LUKÁČ (703 Slovakia), Peter ŠTARCHOŇ (703 Slovakia) and Gabriela PAJTINKOVÁ BARTÁKOVÁ (703 Slovakia).
Edition International Journal of Financial Studies, Basel, MDPI, 2020, 2227-7072.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Switzerland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Celý text článku
RIV identification code RIV/04274644:_____/20:#0000643
Organization unit University of Finance and Administration
Doi http://dx.doi.org/10.3390/ijfs8030039
UT WoS 000578195600001
Keywords (in Czech) audit; komunikace; management; marketing; museum; riziko
Keywords in English audit; communication; management; marketing; museum; risk
Tags AR 2019-2020, odmeny_2021, podíly, POZNÁMKA, RIV_2021, xJ3, časopis_WoS_SCOPUS
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 8/4/2021 08:27.
Abstract
Marketing communication is a concise part of modern museum management. Museums operate in a competitive environment; therefore, it is important to pay sustained attention to every component of a given museum’s marketing communication. Changes, international trends, and visitor preferences have an influence on marketing communication. Museum management must devote expert deliberation towards determining which components of their marketing communication are significant for museum visitors. Moreover, the effectiveness of the use of expenses plays an important role in museum management; it is also essential to combine effectively the individual components of marketing communication. The present research aims to find a correlation between the components of museum marketing communication, which is not being addressed in detail in the contemporary research. The aim of the research is therefore to determine the dependence amongst elements of the marketing communication of museums on questioning the visitors. The aim was achieved by implementing the modern audit approach and empirical research into marketing communication: the Paper Aided Personal Interview (PAPI) method with a Likert scale, a reliability check with Cronbach’s alpha, and dependency determination with Pearson’s correlation. All results were investigated through the use of a questionnaire on the international EU 27 sample of museum visitors. These conclusions allow museum management to build their marketing communication on the principles of Economy, Efficiency, and Effectiveness (the 3E principles).
Abstract (in Czech)
Marketingová komunikace je stručnou součástí moderního řízení muzeí. Muzea fungují v konkurenčním prostředí; proto je důležité věnovat trvalou pozornost každé součásti marketingové komunikace daného muzea. Na marketingovou komunikaci mají vliv změny, mezinárodní trendy a preference návštěvníků. Vedení muzea musí věnovat odbornou pozornost tomu, aby určilo, které složky jejich marketingové komunikace jsou pro návštěvníky muzea významné. Kromě toho hraje významnou roli při správě muzeí účelnost využití nákladů; je také nezbytné účinně kombinovat jednotlivé složky marketingové komunikace. Cílem předkládaného výzkumu je najít korelaci mezi složkami marketingové komunikace v muzeích, která není v současném výzkumu podrobně řešena. Cílem výzkumu je proto zjistit závislost mezi prvky marketingové komunikace muzeí na dotazování návštěvníků. Cíle bylo dosaženo implementací moderního přístupu k auditu a empirického výzkumu marketingové komunikace: metoda Paper Aided Personal Interview (PAPI) s Likertovou stupnicí, kontrola spolehlivosti s Cronbachovým alfa a stanovení závislosti s Pearsonovou korelací. Všechny výsledky byly zkoumány pomocí dotazníku o mezinárodním vzorku návštěvníků muzea v EU 27. Tyto závěry umožňují vedení muzea budovat marketingovou komunikaci na principech hospodárnosti, účinnosti a efektivity (zásady 3E).
PrintDisplayed: 19/4/2024 11:06