FARKAČOVÁ, Lenka. Využití chatbotů v praxi HR (Use of chatbots in HR practice). Práce a mzda. Praha: Wolters Kluwer ČR, a. s., No 9, 7 pp. ISSN 0032-6208. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití chatbotů v praxi HR
Name in Czech Využití chatbotů v praxi HR
Name (in English) Use of chatbots in HR practice
Authors FARKAČOVÁ, Lenka.
Edition Práce a mzda, Praha, Wolters Kluwer ČR, a. s. 2021, 0032-6208.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal (not reviewed)
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit University of Finance and Administration
Keywords (in Czech) HR, chatbot
Keywords in English HR, chatbot
Tags AR 2021-2022, odmeny_2022, xJ0
Changed by Changed by: Mgr. Tereza Denišová, DiS., učo 12202. Changed: 7/9/2021 08:13.
Abstract
Spolu s postupným vývojem nových technologií a umělé inteligence dochází k růstu potenciálu aplikace těch automatizovaných řešení, která mohou ulehčit každodenní práci zaměstnanců napříč celou organizací. Jedním z těchto řešení jsou i chatboti. Chatboti jsou v zásadě softwarové nástroje, které pomáhají simulovat lidskou konverzaci (chatování), ale nejen to, jejich potenciál je mnohem větší. Ač se může zdát, že chatboti jsou novinkou, není tomu tak. Tento software existuje již desítky let, ovšem až nyní je možné plně využít jeho potenciál i pro oblast řízení lidských zdrojů. Jak konkrétně chatboty využít v rámci personální práce a kde jsou jejich limity? Přesně těmito otázkami se bude zabývat následující článek.
Abstract (in English)
Along with the gradual development of new technologies and artificial intelligence, the potential for the application of those automated solutions is growing, which can facilitate the daily work of employees across the entire organization. Chatbots are also one of these solutions. Chatbots are basically software tools that help simulate human conversation (chatting), but not only that, their potential is much greater. While chatbots may seem new, this is not the case. This software has existed for decades, but only now is it possible to fully use its potential in the field of human resources management. How specifically to use chatboats in personnel work and where are their limits? It is precisely these issues that will be addressed in the following article.
PrintDisplayed: 19/4/2024 19:21