VSFS:B_PR_2 Public Relations 2 - Course Information
B_PR_2 Public Relations 2
University of Finance and AdministrationSummer 2009
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Tereza Dvořáková (seminar tutor)
Ing. Pavel Klička, PhD. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Miloslava Kykalová (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- B_PR_2/cMKL: each even Tuesday 15:45–16:29 K212, each even Tuesday 16:30–17:15 K212, P. Klička
B_PR_2/cMMO: each even Wednesday 8:45–9:29 M22, each even Wednesday 9:30–10:15 M22, V. Kunz
B_PR_2/cM1PH: each even Tuesday 14:00–14:44 E230, each even Tuesday 14:45–15:30 E230, T. Dvořáková
B_PR_2/cM2PH: each even Tuesday 15:45–16:29 E125, each even Tuesday 16:30–17:15 E125, T. Dvořáková
B_PR_2/cM3PH: each odd Tuesday 15:45–16:29 E230, each odd Tuesday 16:30–17:15 E230, T. Dvořáková
B_PR_2/pMKL: each odd Tuesday 15:45–16:29 K212, each odd Tuesday 16:30–17:15 K212, P. Klička
B_PR_2/pMMO: each odd Wednesday 8:45–9:29 M22, each odd Wednesday 9:30–10:15 M22, V. Kunz
B_PR_2/pMPH: each odd Tuesday 14:00–14:44 E230, each odd Tuesday 14:45–15:30 E230, T. Dvořáková
B_PR_2/sMKL: Wed 8. 4. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, Wed 15. 4. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, P. Klička
B_PR_2/uMPH: Tue 17. 2. 17:30–19:00 E129, Tue 3. 3. 17:30–19:00 E129, Tue 17. 3. 17:30–19:00 E129, Tue 31. 3. 17:30–19:00 E129, M. Kykalová
B_PR_2/vMMO: Fri 6. 2. 12:00–13:30 M22, 13:45–15:15 M22, Fri 20. 2. 12:00–13:30 M22, Fri 6. 3. 19:00–20:30 M22, V. Kunz
B_PR_2/vM2PH: Fri 6. 3. 19:00–20:30 E223, Sat 21. 3. 15:45–17:15 E223, Sat 4. 4. 14:00–15:30 E223, 15:45–17:15 E223, M. Kykalová
B_PR_2/vM3PH: Sat 7. 2. 14:00–15:30 E224, 15:45–17:15 E224, Fri 6. 3. 17:15–18:45 E224, Sat 21. 3. 14:00–15:30 E224, M. Kykalová - Prerequisites (in Czech)
- Předpoklady: Po absolvování předmětu public relations 2 by se studenti měli orientovat v problematice PR , v možnostech využívání široké škály nástrojů public relations, včetně těch nejmodernějších (agenda setting, astroturfing, atd). Studenti by měly rozumět metodice strategického plánovacího procesu PR kampaní i být připraveni využívat relevantní nástroje nejen k jejich úspěšné realizaci, ale také pro měření účinnosti v oblasti PR.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing Communication (programme VSFS, B-EKM) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Hlavním cílem je přiblížit studentům širokou škálu nástrojů v oblasti public relations i možnosti jejich využívání ve vlastní organizaci. Zvláštní pozornost bude věnována také moderním nástrojům PR ( agenta setting, astroturfing a další). Studenti budou seznámeni s metodikou a jednotlivými součástmi plánovací procesu PR kampaní. Nejen na případových studií PR v praxi českých i světových organizací, budu zdůrazněny hlavní předpoklady pro jejich následnou úspěšnou realizaci. Nedílnou součástí předmětu bude i představení metod k měření účinnosti PR, včetně jejich limitujících faktorů. Kurz věnuje pozornost i otázce dodržování etických principů v oblasti PR a to nejen ze strany PR agentur, ale i zadavatelů. Stěžejním problémem je seznámit studenty i s novými trendy v oblasti organizace PR v podnicích. Jedním z dalších souvisejících cílů předmětu je představení mediální analýzy ( včetně zdůraznění jejich možností a mezí) jako významného nástroje strategického řízení komunikace s veřejností. Kurz se zabývá i problematikou sponzoringu a lobbování v české a světové praxi. Vedle seznámení se základními teoretickými východisky souvisejícími s danou tematikou, se předmět také podpořit praktickou přípravu studentů a jejich orientaci v složitém systému tvorby pozitivní image.
- Syllabus (in Czech)
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: PŘEDNÁŠKA 1: Organizace public relations v podnicích. (Současný vývoj PR v podnicích, nové prostředí a jeho vliv na podniky, nástup integrované marketingové komunikace, PR jako součást procesního podnikového řízení, interní public relations, externí public relations, specializace v rámci podnikových PR) PŘEDNÁŠKA 2: Nástroje public relations (Human relations, media relations, nástroje media relations, astroturfing, public affairs, audiovizuální a prostorové formy PR, online public relations, veletrhy, events, corporate publishing, agenda setting a issues management) PŘEDNÁŠKA 3: Plánování a strategie PR kampaní (Situační analýza, stanovení cílů, určení strategických cest, identifikace cílových skupin, návrh opatření, finanční a personální zabezpečení, tvorba harmonogramu, realizace, vyhodnocení, zpětná vazba, měření účinnosti PR a jeho limity, případové studie PR akcí v praxi českých i světových organizací) PŘEDNÁŠKA 4: Mediální analýza (Obsahová analýza, analýza trendů, využití mediální analýzy, možnosti a meze mediální analýzy, obsahová analýza jako nástroj strategického řízení komunikace s veřejností) PŘEDNÁŠKA 5: PR, lobbying a sponzoring (Problematika lobbování, lobbyisté, lobování v české a světové praxi, výhody sponzoringu, sociální sponzoring, sponzorský plán, sponzoring ve sportu, ostatní sponzorované oblasti) PŘEDNÁŠKA 6: Public relations a etika ( Etika, etické principy a jejich dodržování PR agenturami, etické kodexy PR asociací, etický kodex APRA, Stockholmská charta, Etický kodex IPRA, kodexy pro zadavatele zakázek)
- Literature
- KAŠÍK, M., KUNZ, V., ČERNÁ, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS-EUPRESS, 2006. ISBN 80-86754-65-0
- SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8
- BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. První vydání, Praha: Management Press, 2003. ISBN-80-7261-096-1
- CAYWOOD, Clarke L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. První vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
- DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN – 80-247-0254-1
- CHMEL, Z.: Propagace – Public Relations – Media. Brno: Ante, 1997. ISBN-80-902404-2-9
- KLEINOVÁ, N.: Bez loga. První vydání. Praha: Argo, 2005. ISBN-80-7203-671-8
- KOHOUT, J.: Veřejné mínění, image a metody public relations. Praha: Management Press, 1999. ISBN-80-7261-006-6
- McQUAIL, D.: Úvod do teorie masové komunikace. První vydání. Praha: Portál, 1999. ISBN-80-717-8200-9
- NĚMEC, P.: Public Relations – praxe komunakace s veřejností. Praha: Management Press, 1996. ISBN-80-85943-20-4
- NĚMEC, P.: Integrovaná komunikace korporací. První vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
- Assessment methods (in Czech)
- Vyučující metody: 6 přednášek a 6 cvičení. Metody hodnocení: předmět bude zakončen zápočtem a zkouškou. Podmínkou k udělení zápočtu bude odevzdání seminární práce v rozsahu minimálně 5 stran A 4 a její prezentace na cvičení ( u studentů kombinovaného studia její představení při zkoušce). Studenti si vyberou jeden z nástrojů ( technik) PR – zhodnotí teoretická východiska a současný stav řešené problematiky ( minimálně 2 strany A 4) a na minimálně 3 stranách zhodnotí vybraný příklad jeho aplikace v praxi českých, či světových organizací. Souhrnná zkouška bude probíhat ústní formou( v rozsahu daných 18 tematických celků).
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin/semestr.
- Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2009/B_PR_2