B_PR_2 Public Relations 2

University of Finance and Administration
Summer 2009
Extent and Intensity
1/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Tereza Dvořáková (seminar tutor)
Ing. Pavel Klička, PhD. (seminar tutor)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Miloslava Kykalová (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová
Timetable of Seminar Groups
B_PR_2/cMKL: each even Tuesday 15:45–16:29 K212, each even Tuesday 16:30–17:15 K212, P. Klička
B_PR_2/cMMO: each even Wednesday 8:45–9:29 M22, each even Wednesday 9:30–10:15 M22, V. Kunz
B_PR_2/cM1PH: each even Tuesday 14:00–14:44 E230, each even Tuesday 14:45–15:30 E230, T. Dvořáková
B_PR_2/cM2PH: each even Tuesday 15:45–16:29 E125, each even Tuesday 16:30–17:15 E125, T. Dvořáková
B_PR_2/cM3PH: each odd Tuesday 15:45–16:29 E230, each odd Tuesday 16:30–17:15 E230, T. Dvořáková
B_PR_2/pMKL: each odd Tuesday 15:45–16:29 K212, each odd Tuesday 16:30–17:15 K212, P. Klička
B_PR_2/pMMO: each odd Wednesday 8:45–9:29 M22, each odd Wednesday 9:30–10:15 M22, V. Kunz
B_PR_2/pMPH: each odd Tuesday 14:00–14:44 E230, each odd Tuesday 14:45–15:30 E230, T. Dvořáková
B_PR_2/sMKL: Wed 8. 4. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, Wed 15. 4. 17:30–19:00 K205, 19:15–20:45 K205, P. Klička
B_PR_2/uMPH: Tue 17. 2. 17:30–19:00 E129, Tue 3. 3. 17:30–19:00 E129, Tue 17. 3. 17:30–19:00 E129, Tue 31. 3. 17:30–19:00 E129, M. Kykalová
B_PR_2/vMMO: Fri 6. 2. 12:00–13:30 M22, 13:45–15:15 M22, Fri 20. 2. 12:00–13:30 M22, Fri 6. 3. 19:00–20:30 M22, V. Kunz
B_PR_2/vM2PH: Fri 6. 3. 19:00–20:30 E223, Sat 21. 3. 15:45–17:15 E223, Sat 4. 4. 14:00–15:30 E223, 15:45–17:15 E223, M. Kykalová
B_PR_2/vM3PH: Sat 7. 2. 14:00–15:30 E224, 15:45–17:15 E224, Fri 6. 3. 17:15–18:45 E224, Sat 21. 3. 14:00–15:30 E224, M. Kykalová
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady: Po absolvování předmětu public relations 2 by se studenti měli orientovat v problematice PR , v možnostech využívání široké škály nástrojů public relations, včetně těch nejmodernějších (agenda setting, astroturfing, atd). Studenti by měly rozumět metodice strategického plánovacího procesu PR kampaní i být připraveni využívat relevantní nástroje nejen k jejich úspěšné realizaci, ale také pro měření účinnosti v oblasti PR.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Hlavním cílem je přiblížit studentům širokou škálu nástrojů v oblasti public relations i možnosti jejich využívání ve vlastní organizaci. Zvláštní pozornost bude věnována také moderním nástrojům PR ( agenta setting, astroturfing a další). Studenti budou seznámeni s metodikou a jednotlivými součástmi plánovací procesu PR kampaní. Nejen na případových studií PR v praxi českých i světových organizací, budu zdůrazněny hlavní předpoklady pro jejich následnou úspěšnou realizaci. Nedílnou součástí předmětu bude i představení metod k měření účinnosti PR, včetně jejich limitujících faktorů. Kurz věnuje pozornost i otázce dodržování etických principů v oblasti PR a to nejen ze strany PR agentur, ale i zadavatelů. Stěžejním problémem je seznámit studenty i s novými trendy v oblasti organizace PR v podnicích. Jedním z dalších souvisejících cílů předmětu je představení mediální analýzy ( včetně zdůraznění jejich možností a mezí) jako významného nástroje strategického řízení komunikace s veřejností. Kurz se zabývá i problematikou sponzoringu a lobbování v české a světové praxi. Vedle seznámení se základními teoretickými východisky souvisejícími s danou tematikou, se předmět také podpořit praktickou přípravu studentů a jejich orientaci v složitém systému tvorby pozitivní image.
Syllabus (in Czech)
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: PŘEDNÁŠKA 1: Organizace public relations v podnicích. (Současný vývoj PR v podnicích, nové prostředí a jeho vliv na podniky, nástup integrované marketingové komunikace, PR jako součást procesního podnikového řízení, interní public relations, externí public relations, specializace v rámci podnikových PR) PŘEDNÁŠKA 2: Nástroje public relations (Human relations, media relations, nástroje media relations, astroturfing, public affairs, audiovizuální a prostorové formy PR, online public relations, veletrhy, events, corporate publishing, agenda setting a issues management) PŘEDNÁŠKA 3: Plánování a strategie PR kampaní (Situační analýza, stanovení cílů, určení strategických cest, identifikace cílových skupin, návrh opatření, finanční a personální zabezpečení, tvorba harmonogramu, realizace, vyhodnocení, zpětná vazba, měření účinnosti PR a jeho limity, případové studie PR akcí v praxi českých i světových organizací) PŘEDNÁŠKA 4: Mediální analýza (Obsahová analýza, analýza trendů, využití mediální analýzy, možnosti a meze mediální analýzy, obsahová analýza jako nástroj strategického řízení komunikace s veřejností) PŘEDNÁŠKA 5: PR, lobbying a sponzoring (Problematika lobbování, lobbyisté, lobování v české a světové praxi, výhody sponzoringu, sociální sponzoring, sponzorský plán, sponzoring ve sportu, ostatní sponzorované oblasti) PŘEDNÁŠKA 6: Public relations a etika ( Etika, etické principy a jejich dodržování PR agenturami, etické kodexy PR asociací, etický kodex APRA, Stockholmská charta, Etický kodex IPRA, kodexy pro zadavatele zakázek)
Literature
  • KAŠÍK, M., KUNZ, V., ČERNÁ, J.: Public relations – komunikace organizací. Praha: VŠFS-EUPRESS, 2006. ISBN 80-86754-65-0
  • SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-0564-8
  • BAJČAN, R.: Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. První vydání, Praha: Management Press, 2003. ISBN-80-7261-096-1
  • CAYWOOD, Clarke L.: Public Relations – řízená komunikace podniku s veřejností. První vydání. Brno: Computer Press, 2003. ISBN-80-7226-886-4
  • DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J.: Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN – 80-247-0254-1
  • CHMEL, Z.: Propagace – Public Relations – Media. Brno: Ante, 1997. ISBN-80-902404-2-9
  • KLEINOVÁ, N.: Bez loga. První vydání. Praha: Argo, 2005. ISBN-80-7203-671-8
  • KOHOUT, J.: Veřejné mínění, image a metody public relations. Praha: Management Press, 1999. ISBN-80-7261-006-6
  • McQUAIL, D.: Úvod do teorie masové komunikace. První vydání. Praha: Portál, 1999. ISBN-80-717-8200-9
  • NĚMEC, P.: Public Relations – praxe komunakace s veřejností. Praha: Management Press, 1996. ISBN-80-85943-20-4
  • NĚMEC, P.: Integrovaná komunikace korporací. První vydání. Praha: VŠE, 2006. ISBN 80-245-1027-8
Assessment methods (in Czech)
Vyučující metody: 6 přednášek a 6 cvičení. Metody hodnocení: předmět bude zakončen zápočtem a zkouškou. Podmínkou k udělení zápočtu bude odevzdání seminární práce v rozsahu minimálně 5 stran A 4 a její prezentace na cvičení ( u studentů kombinovaného studia její představení při zkoušce). Studenti si vyberou jeden z nástrojů ( technik) PR – zhodnotí teoretická východiska a současný stav řešené problematiky ( minimálně 2 strany A 4) a na minimálně 3 stranách zhodnotí vybraný příklad jeho aplikace v praxi českých, či světových organizací. Souhrnná zkouška bude probíhat ústní formou( v rozsahu daných 18 tematických celků).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin/semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2010, Summer 2011, Winter 2011, Winter 2012, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022.
  • Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
  • Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2009/B_PR_2