VSFS:B_Rek_1 Advertisement 1 - Course Information
B_Rek_1 Advertisement 1
University of Finance and AdministrationSummer 2011
- Extent and Intensity
- 2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Ladislav Lašek (seminar tutor)
JUDr. Petr Majerik (seminar tutor)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (seminar tutor)
Ing. Kateřina Tomšíková (seminar tutor) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Subdepartment of Management and Marketing – Department of Economics and Management – Departments – University of Finance and Administration
Contact Person: Květoslava Dolejšová - Timetable of Seminar Groups
- B_Rek_1/pMKL: each odd Wednesday 8:45–9:29 K212, each odd Wednesday 9:30–10:15 K212, each odd Wednesday 10:30–11:14 K212, each odd Wednesday 11:15–12:00 K212, L. Lašek
B_Rek_1/pMMO: Wed 14:00–14:44 M24, Wed 14:45–15:30 M24, K. Tomšíková
B_Rek_1/pMPH: Thu 12:15–12:59 E007KC, Thu 13:00–13:45 E007KC, L. Lašek
B_Rek_1/sMKL: Wed 30. 3. 17:30–19:00 K211, 19:15–20:45 K211, Wed 13. 4. 15:45–17:15 K211, L. Lašek
B_Rek_1/sM1aPH: Wed 9. 2. 19:15–20:45 E225, Wed 16. 2. 19:15–20:45 E225, Wed 2. 3. 19:15–20:45 E225, P. Majerik
B_Rek_1/sM1bPH: Wed 9. 2. 17:30–19:00 E227, Wed 23. 2. 17:30–19:00 E227, 19:15–20:45 E227, P. Majerik
B_Rek_1/vMMO: Fri 25. 3. 17:15–18:45 M14, Fri 29. 4. 12:00–13:30 M14, 13:45–15:15 M14, K. Tomšíková
B_Rek_1/vM2PH: Sat 9. 4. 9:45–11:15 E128, Sat 30. 4. 11:30–13:00 E128, 14:00–15:30 E128, P. Majerik
B_Rek_1/vM3PH: Fri 25. 3. 15:30–17:00 E129, Sat 9. 4. 8:00–9:30 E129, Sat 30. 4. 8:00–9:30 E129, P. Majerik - Prerequisites (in Czech)
- Prerekvizity: předmět: Vývoj médií, Marketing
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Předmět je koncipován jako dvousemestrální: v prvním semestru se posluchači seznamují se specifikou reklamy jako historicky nejstarším nástrojem marketingové komunikace, s reklamními médii, prostředky, specifikou rolí jednotlivých specializovaných agentur apod. Na konci semestru budou studenti schopni analyzovat a kriticky hodnotit reklamní komunikáty, získají přehled o české a světové reklamní scéně, budou umět sestavit rámcový plán reklamní akce včetně plánování médií. Druhý semestr předmětu je věnován praktické aplikaci nabytých vědomostí v cvičné studentské komunikační agentuře.
- Syllabus (in Czech)
- Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Reklama- definice, pojmy, základní vymezení
- Vývojové etapy reklamy - návaznost na strojovou hromadnou výrobu a počátek masové produkce v USA a dalších vyspělých zemích
- Vznik reklamních agentur, jejich role, profilace, současná tvář
- Reklama jako součást integrované marketingové komunikace - klesající role reklamy v IMK
- Mediální svět - hlavní nosič reklamního poselství - současná struktura a trendy mediálních nosičů v ČR a ve světě
- Specifika reklamy v tisku, rozhlase, televizi, filmu, OOH, na internetu.
- Zadavatel a reklamní akce - role klientského briefu jako východiska pro strategii a kreativitu
- Reklamní kampaň - její podstata, vliv a způsoby hodnocení efektivnosti
- Nové trendy v reklamním působení, role celebrit jako nosičů reklamního apelu.
- Národní kultura a její odraz v reklamě.
- Literature
- required literature
- CLOW,K.E., BACK,D.: Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press 2008, ISBN 978-80-251-1769-9
- • PELSMACKER, P.D., GEUENS, M., BERGH, J.: Marketingová komunikace, Praha Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0254-1, stran 600
- recommended literature
- KOTLER, P.: Marketing management, Praha Grada Publishing 2001, ISBN 80-247-0016-6, stran 719. – tematika reklamy
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška s praktickými ukázkami.
- Assessment methods (in Czech)
- Metody hodnocení: z (zápočet, 2 kr.) Předmět je zakončen zápočtem: • Zápočet bude získán za úspěšné absolvování vědomostního testu, jehož tematické okruhy budou vycházet z probírané tematiky a samostudia odborných statí v profesním tisku, na něž budou studenti průběžně upozorňováni. Studenti obdrží počátkem dubna cca 60 tematických okruhů analyzované problematiky, z nichž bude naformulováno 15 otázek, na něž budou studenti odpovídat v písemném testu o délce 50 minut. Maximální bodový zisk 150 bodů, pro získání zápočtu je třeba získat nejméně 100 bodů. Test bude v PS napsán v prvním týdnu zkouškového období, v KS taktéž počátkem řádného zkouškového období pro prezenční studenty.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 6 hodin/semestr.
- Enrolment Statistics (Summer 2011, recent)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/course/vsfs/summer2011/B_Rek_1