B_SMaK Struktura marketingových komunikací

Vysoká škola finanční a správní
léto 2011
Rozsah
2/0. 8 hodin/semestr. 5 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Karel Eliáš, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_SMaK/pMMO: Út 10:30–11:14 M14, Út 11:15–12:00 M14, V. Kunz
B_SMaK/pMPH: St 12:15–12:59 E007KC, St 13:00–13:45 E007KC, D. Pavlů
B_SMaK/uMKL: Út 22. 2. 17:30–19:00 K207, 19:15–20:45 K207, Út 15. 3. 14:00–15:30 K207, 15:45–17:15 K207, K. Eliáš
B_SMaK/uMPH: Út 29. 3. 19:15–20:45 E124, Út 5. 4. 15:45–17:15 E124, 17:30–19:00 E124, Út 19. 4. 15:45–17:15 E124, K. Eliáš
B_SMaK/vMMO: Pá 1. 4. 13:45–15:15 M27, 15:30–17:00 M27, Pá 15. 4. 13:45–15:15 M27, 15:30–17:00 M27, V. Kunz
B_SMaK/vM2PH: So 19. 3. 15:45–17:15 E225, Pá 1. 4. 13:45–15:15 E225, Pá 15. 4. 13:45–15:15 E225, Pá 6. 5. 13:45–15:15 E225, K. Eliáš
B_SMaK/vM3PH: So 19. 3. 14:00–15:30 E227, Pá 1. 4. 15:30–17:00 E227, Pá 15. 4. 15:30–17:00 E227, Pá 6. 5. 15:30–17:00 E227, K. Eliáš
Předpoklady
Předpoklady:absolvování B_SMaK_1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu:Cíl předmětu: Druhý semestr předmětu STRUKTURA MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2 se zabývá rámcovým seznámením s některými dalšími nástroji marketingové komunikace, jež jsou používány v rámci integrovaného marketingového komunikačního působení. Výklad navazuje na obecnější východiska vlivu marketingové komunikace na život společnosti, které byly předmětem výkladu v předchozím semestru v předmětu STRUKTURA MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 1. Výklad je koncipován jako systematická prezentace oboru, v němž se kombinuje přístup kreativní s manažerským, s jasným směřováním k dosažení plánovaného efektu. Marketingová komunikace je vnímána jako široce používaný univerzální komunikační nástroj pomáhající dosahovat plánované ekonomické nebo sociální parametry – v komerční a nekomerční sféře aplikace marketingové komunikace.
Osnova
  • Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: Public Relations a Direkt Marketing Dílčí témata: • Pojem Public Relations, historické souvislosti jeho vzniku v ČR a ve světě, organizace PR v ČR . • Cíle a cílové skupiny, možnosti dosažení vytyčených cílů s pomocí aktivit PR, komunikační strategie PR. • Struktura uplatnění jednotlivých typů PR a volba relevantních nástrojů PR. • Specifika media relations, jak efektivně spolupracovat s novináři. • Direkt marketing – nová hvězda komunikačního nebe? • Historie a současnost DM, jeho role v péči o zákazníka. • Hlavní nástroje DM, specifika komerčního oslovení prostřednictvím DM. • Role DM v řízení vztahů se zákazníky. Podpora prodeje a osobní prodej Dílčí témata: Pojem podpora prodeje, bohatost nástrojů PP. Historické souvislosti jejího vzniku, organizace PP v ČR, vznik a role specializovaných agentur v této oblasti. Cíle a cílové skupiny, možnosti dosažení vytyčených cílů s pomocí aktivit PP, komunikační strategie PP. Struktura uplatnění jednotlivých typů PP a volba relevantních nástrojů PP. Psychologické zákonitosti efektivní podpory prodeje. Veletrhy jako specifický komunikační fenomén – přežijí nebo zahynou v konkurenci jiných médií ve 21. století? Specifika osobního prodeje, persuáze a manipulace – etické otázky této komunikační aktivity, nekalé praktiky v oboru. Nové trendy v marketingové komunikaci Dílčí témata: Hlavní tendence v marketingovém pojetí komerčního a sociálního života společnosti Určující trendy dalšího vývoje v národním, nadnárodním a světovém měřítku Závěry pro sféru masových komunikací, speciálně pak pro oblast marketingových komunikací. Pojem a aktivity sociálního marketingu a sociální reklamy. Základní charakteristika, uplatnění a perspektiva. Koncept Coporate Social Responsibility a jeho využívání i zneužívání Lobbing a sponzoring – etické či neetické komunikování? Event marketing – nová komunikační forma, nebo systemizace starších praktik? Virální marketing a jeho úskalí – městské mýty a jejich marketingové využití Guerilla marketing - vítězí etika či komerční zájem? Politická marketingová komunikace – jev nového století? Agenda setting – MK a její role při vnášení témat do společenského prostoru
Literatura
    povinná literatura
  • • SVOBODA, V.: Public relations – moderně a účinně. Praha: Grada Publishing 2006, ISBN 80-247-0564-8, stran 240
  • • McCOMBS, M.:Agenda setting. Praha:Portál 2009, ISBN:978-80-7367-591-2, stran 251
  • • BRADOVÁ, E.: Od lokálních mítinků k politickému marketingu. Brno: MU Brno a Mezinárodní politologický ústav 2005, ISBN: 80-210-3800-4, stran 106
    doporučená literatura
  • • WUNDERMAN, L.: Direkt marketing – reklama, která se zaplatí. Praha: Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-0731-4, stran 250
  • • PAVLŮ, D.: Veletrhy a výstavy – kultura, komunikace, multimedialita, marketing..Praha: Professional Publishing 2009, ISBN 978-80-86946-38-2, stran 380
Výukové metody
Výukové metody: přednášky /sem. Rozsah povinné účasti ve výuce: Minimální povinná účast na cvičení / semináři v prezenčním studiu je 80%, na řízených skupinových konzultacích v kombinovaném studiu 50%. Studentům, kteří nesplní povinný rozsah účasti, mohou být v průběhu semestru zadány dodatečné studijní povinnosti (v míře, která umožní prokázat studijní výsledky a získané kompetence nezbytné pro úspěšné zakončení předmětu).
Metody hodnocení
Metody hodnocení: z/ ZK (5 kr.) Předmět je zakončen zápočtem a zkouškou.• Zkouška se uskutečňuje formou vědomostního testu., jehož tematické okruhy budou vycházet z probírané tematiky a samostudia předepsané literatury a odborných statí v profesním tisku, na něž budou studenti průběžně upozorňováni. Studenti obdrží koncem března cca 60 tematických okruhů analyzované problematiky, z nichž bude naformulováno 15 otázek, na něž budou studenti odpovídat v písemném testu o délce 50 minut. Maximální bodový zisk 150 bodů, pro získání zápočtu je třeba získat nejméně 100 bodů. Test bude v PS napsán v prvním týdnu zkouškového období, v KS taktéž počátkem řádného zkouškového období pro prezenční studenty. • Zápočet bude získán za úspěšné absolvování semináře formou průběžné prezentace odborných analytických studií podle pokynů pedagoga, který vede seminář. Za kvalitní analýzy získají studenti zápočet.
Navazující předměty
Informace učitele
Studenti jsou průběžně upozorňováni na aktuální časopisecké studie, které je potřebné studovat pro dobrou orientaci v problematice komplexu marketingové komunikace.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, zima 2008, zima 2009, léto 2012, zima 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2024, léto 2025.