VSFS:B_SMaK Struktura marketingových komun - Informace o předmětu
B_SMaK Struktura marketingových komunikací
Vysoká škola finanční a správnízima 2007
- Rozsah
- 6 hodina za semestr. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Jitka Černá (cvičící)
doc. Ing. Milan Kašík, CSc. (cvičící)
Ing. Vilém Kunz, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- B_SMaK/pMRPH: Čt 14:00–14:44 E306, Čt 14:45–15:30 E306, D. Pavlů
B_SMaK/pMRVKL: St 12:15–12:59 K303, St 13:00–13:45 K303, D. Pavlů
B_SMaK/pMRVMO: Po 10:30–11:14 M14, Po 11:15–12:00 M14, V. Kunz
B_SMaK/sMRVKL: St 17. 10. 15:45–17:15 K303, St 24. 10. 17:30–19:00 K303, 19:15–20:45 K303, D. Pavlů
B_SMaK/uMPH: Út 13. 11. 14:00–15:30 E129, Út 20. 11. 17:30–19:00 E129, Út 4. 12. 14:00–15:30 E129, D. Pavlů
B_SMaK/vMRVMO: Pá 12. 10. 12:00–13:30 M14, 13:45–15:15 M14, Pá 26. 10. 15:30–17:00 M24, V. Kunz
B_SMaK/vM2PH: So 8. 12. 14:00–15:30 E223, 15:45–17:15 E223, Pá 4. 1. 12:00–13:30 E223, D. Pavlů
B_SMaK/vM3PH: Pá 19. 10. 12:00–13:30 E224, Pá 23. 11. 15:30–17:00 E224, 17:15–18:45 E224, D. Pavlů
B_SMaK/vRPH: Pá 2. 11. 15:30–17:00 E128, 17:15–18:45 E128, Pá 7. 12. 15:30–17:00 E129, M. Kašík - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Jiné omezení: Informace o max. počtech studentů pro jednolivé obory je uvedena v registrační šabloně. - Cíle předmětu
- Anotace je stejná pro obě formy studia. Cíl kurzu: Jednosemestrální předmět je koncipován jako základní uvedení do problematiky pestrého světa marketingových komunikací, v němž se posluchač setkává s kombinací kreativity a manažerského managementu, jenž směřuje k jednoznačně definované cílové hodnotě. Ta může být plánována v ekonomických nebo sociálních parametrech – v komerční a nekomerční sféře aplikace marketingové komunikace. Literatura k předmětu: je ke každé tematice navržena tak, aby alespoň některé tituly byly studentům přístupné v knihovnách či v prodeji. Vyučující předpokládá, že studenti budou z daných titulů k charakterizované tématice studovat vždy relevantní partie, nikoliv publikace jako celek. Zároveň předpokládá, že zájemci o tento obor průběžně sledují časopisy: STRATEGIE, MARKETING MAGAZINE, MARKETING & MEDIA, MARKETING A KOMUNIKACE, EVENT PROMOTION, DIREKT.
- Osnova
- Osnova Tato osnova je určena pro prezenční studium, průběh výuky pro kombinované studium je uveden ve studijních materiálech formou metodického listu (ML). Obsah přednášek: - základní historické vývojové etapy marketingu a marketingové komunikace jako nutného předpokladu pochopení současných tendencí a jevů marketingové komunikace. - Pojem integrovaná marketingová komunikace (IMK), její jednotlivé nástroje jako vnitřně logický a propojený systém. - Základní pojmy stavby efektivní marketingové komunikace – segmentace, targeting, positioning, Corporate Identity, propagační akce. - Spolupráce s komunikační agenturou. - Rámcová analýza jednotlivých nástrojů komunikačního mixu – reklama a její nástroje, podpora prodeje a její nástroje, Public relations a jeho nástroje, Direkt marketing a jeho nástroje, osobní prodej a jeho nástroje. - Specifické jevy v marketingové komunikaci současnosti – virální marketing, gerila marketing, CSR, fundraising, politický marketing, lobbing, sociální marketing, event marketing atd.
- Metody hodnocení
- Vyučující metody: přednášky Metody hodnocení: zápočet, který bude udělen za těchto předpokladů: 1. zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z komerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky –rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku 2. Zpracování písemné analýzy konkrétně určeného propagačního prostředku z nekomerční sféry podle zadání pedagoga – v průběhu výuky – rozsah do 3 stran textu + ukázka prostředku 3. Závěrečná analýza komplexní propagační akce podle vlastní volby podle zadání pedagoga v říjnu 2007 s termínem odevzdání do 15.prosince 2007 – rozsah min. 7 stran rukopisu, maximálně 12 stran rukopisu 4. Získání nejméně 50 ze 70 možných bodů ze 2 průběžných a 1 závěrečného testu z přednesené a nastudované látky. Testy budou zadány na přednáškách v listopadu a prosinci a v zápočtovém týdnu souhrnný test. V případě menšího bodového zisku než je 50, náhradní test.
- Informace učitele
- Literatura: PAVLŮ, D.: Některé historické vývojové tendence médií marketingové komunikace,str. 8-37 in: PAVLŮ, D. et al: Marketingové komunikace a média – Malá edice FMK 2005 - č. 3, Zlín FMK UTB 2005, ISBN 80-7318-306-4, str. 168 KOLEKTIV: Kronika 10 let očima STRATEGIE, Praha Sanoma Magazines 2003, ISSN 1210-3756, stran 146 CAIRNCROSS, F.: Konec vzdáleností – jak komunikační revoluce změní naše životy, Brno Computer Press 1999, ISBN 80-7226-155-X, stran 291 SOLOMON, M..R., MARSHALL, G.W., STUART, E.W: Marketing očima světových manažerů, Brno, Computer Press 2006, ISBN 80-251-1273 – X, stran 572, tematicky zaměřené kapitoly SVĚTLÍK, J.: Marketing a reklama, Zlín, FMK UTB, ISBN 80-7318-140-1, stran 170 – vysokoškolská skripta HRADISKÁ, E., LETOVANCOVÁ, E.: Psychologie marketingových komunikací, Zlín, FMK UTB, ISBN 80-214-1421-9, stran 140 - vysokoškolská skripta SVOBODA, V.: Public relations – moderně a účinně, Praha Grada Publishing 2006, ISBN 80-247-0564-8, stran 240 WARD, J.: Použitie a výber reklamnej agentúry, Bratislava Foote, Cone & Belding, 2003, ISBN 80 – 968967- 0-9, stran 136 KOTLER, P.: Marketing management, Praha Grada Publishing 2001, ISBN 80-247-0016-6, stran 719. WUDERMAN, L.: Direkt marketing – reklama, která se zaplatí, Praha Grada Publishing 2004, ISBN 80-247-0731-4, stran 250 KLEINOVÁ, N.. Bez loga, Praha DOKOŘÁN 2005, ISBN 80-7363-010-9, stran 510 GIBSON, R. editor: Nový obraz budoucnosti, Praha Management Press 2000, 80-7261-036-8, stran 261 FARKAS,V.: Lži za války a míru – Tajná moc tvůrců veřejného mínění, Praha Mladá fronta 2006, ISBN 80-204-1357-X , stran 263 PELSMACKER, P.D., GEUENS, M., BERGH, J.: Marketingová komunikace, Praha Grada Publishing 2003, ISBN 80-247-0254-1, stran 600
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.vsfs.cz/predmet/vsfs/zima2007/B_SMaK