B_Rek_1 Reklama 1

Vysoká škola finanční a správní
zima 2008
Rozsah
1/1. 6 hodin za semestr. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. David Hůla (přednášející)
JUDr. Petr Majerik (cvičící)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sekce managementu a marketingu (FES, KEM) – Katedra ekonomie a managementu (FES, KEM) – Katedry – Vysoká škola finanční a správní
Kontaktní osoba: Květoslava Dolejšová
Předpoklady
Povšechná známost role reklamy v systému integrované marketingové komunikace, základní poznatky o historickém vývoji reklamy, zejména ve vztahu k masovým médiím a specifickým médiím, které využívá především reklamní komunikace.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je chápat pojem reklama v historických souvislostech vývoje komerční komunikace, chápat základní principy strategie a taktiky reklamní komunikace v systému integrované marketingové komunikace. Posluchač musí umět posoudit kvalitu reklamních komunikátů z obecnějších hledisek kultury společnosti, etických principů společnského života a předpokladů efektivního komunikačního působení.
Osnova
  • Reklama - základní vymezení, definice, pojmy Počátky reklamy a reklamního průmyslu Zadavatelé reklamy, reklamní agentury - jejich charakteristika, struktura, formy působení Mediální trh v ČR - charakteristika médií z hlediska reklamní komunikace, kritéria výběru médií pro různé komunikační a prodejní cíle a cílové skupiny Reklamní kampaň - její zákonitosti, kreativita přípravy, průběh, vyhodnocení efektivnosti
Literatura
  • KOTLER, P. a G. ARMSTRONG. Marketing. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2004. info
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 2001. info
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Zápočet bude získán na základě úspěšně složeného vědomostního testu - pro kombinované studium bude test psán na poslední konzultaci, pro prezenční studium v 1. zkouškovém týdnu. Bude vycházet z probrané látky a souboru okruhů, které vypíše vyučující koncem března.
Navazující předměty
Informace učitele
Pedagog předpokládá vlastní studijní úsilí posluchačů prezenční i kombinované formy studia podle metodických listů, v nichž jsou specifikovány jednotlivé tematické okruhy a soubor literatury.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012.